LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

prince

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door prince »

hoi ik heb ff een email gestuurd naar www. thuiswinkel org. ben benieuwd voor recaktie van hun heb net wel een blanco email gekregen
moest wel een week wachten op een nader bericht van de naturpost als dat dan niet het geval is dan moest ik hun opnieuw een email sturen
en dan hoop ik van die hele zooi er van af tezijn
:twisted: :evil: :!:

Sjeng77

Ongelezen bericht door Sjeng77 »

Nog als aanvulling een reactie van het Juridisch Bureau:
Geachte heer,
In antwoord op uw vraag/verhaal per email, kan ik u als volgt berichten. Helaas krijgen wij meer, soortgelijke klachten over dit bedrijf. U vindt bijgaand een brief die u kunt aanpassen aan de omstandigheden en vervolgens kunt versturen, zowel aangetekend als per gewone post (zowel naar Natuurpost als naar het Inkassobureau). Verder raden wij u aan niet meer te reageren op brieven van het bedrijf, zendingen hoeft u ook niet terug te sturen, dat heeft geen zin. U kunt zich de moeite en kosten verder besparen, hier wordt toch niet op gereageerd. Momenteel zijn verschillende instellingen bezig onderzoek uit te voeren naar de rechtmatigheid van het handelen van naturpost. Waarschijnlijk zal er op niet al te lange termijn actie worden ondernomen tegen deze praktijken!

Met vriendelijke groet,
het Juridisch Loket Maastricht
0900-8020
En de brief die zat bijgevoegd:
In …….. 2007 zijn wij benaderd door uw bedrijf inzake een proefpakket Appelazijn plus afslanktabletten als dank voor een door mij ingevulde enquete. Wij hebben met toezending van dit proefpakket ingestemd nadat was vermeld dat dit € 3,45 aan kosten mee zou brengen. Op ….. 2007 hebben wij het proefpakket ontvangen, het bedrag aan verzendkosten ad. € 3,45 is betaald.

Wij hebben nimmer verzocht om verdere toezending van pakketten Appelazijn plus afslanktabletten, maar hebben nog 1 pakket ongevraagd ontvangen. Wij hebben ons gewend tot het Juridisch Loket. Deze hebben ons geïnformeerd dat het op grond van artikel 7:7 BW verboden is om ongevraagd zaken aan consumenten toe te zenden. Op grond van ditzelfde artikel is de ontvanger bevoegd de toezending om niet (zonder te betalen!) te behouden en mag hij niet lastig worden gevallen door terugvorderingvan pakketten of betaling voor toezendingen.

Ondanks dat wij hiertoe niet verplicht waren hebben wij contact met u opgenomen om de ongevraagde toezendingen stop te zetten. Verdere toezendingen wens ik niet van u te ontvangen. Ik ben niet gehouden te betalen en heb geen enkele verplichting jegens u. Voor verdere pakketten die ik ongevraagd van u ontvang zal ik dus ook niet betalen! Het moge duidelijk zijn dat ik geen pillen/producten meer wens te ontvangen, hetgeen ik u ook reeds eerder– en derhalve ruim voor de door u gestelde termijn van 10 dagen die u hanteert in de voorwaarden - heb laten weten.

Het vorenstaande houdt in dat er ook geen algemene voorwaarden zoals door u opgesteld op mij van toepassing zijn. Voor zover er wel sprake zou zijn van een overeenkomst – quod non – zeg ik deze tegen een zo vroeg mogelijke datum op, hetgeen ik reeds eerder heb gedaan.

Een eventuele volgende zending zal ik niet meer retour zenden. Mocht er nog een zending volgen dan laat ik u nu reeds weten dat ik deze ter uw beschikking stel en krijgt u van mij de gelegenheid om alsdan de pillen/producten binnen een termijn van twee weken na verzending wederom op te halen.

Middels deze brief sommeren wij u de betalingsopdrachten welke u heeft gegeven in te trekken en van verdere correspondentie aan ons adres af te zien.
Indien u hiertoe niet overgaat en ons lastig blijft vallen, stellen wij u reeds nu aansprakelijk voor alle schade die wij door uw handelswijze lijden. Mocht u mij blijven lastig vallen met misleidende post/producten dan overweeg ik om verdere juridische stappen tegen u te ondernemen.

Wij zijn uiteraard ook op de hoogte van de uitzendingen van Radar en Kassa die uitgebreid zijn ingegaan op uw malafide handelswijzen. Gezien de negatieve naamsbekendheid die is ontstaan rondom Naturpost, zie ik een eventuele juridische procedure met vertrouwen tegenmoet.

Ik doe u dit schrijven zowel aangetekend alsmede per gewone post toekomen.

Onder voorbehoud van al mijn rechten en weren en erop vertrouwende dat de zaak hiermede is afgedaan, verblijf ik,

De heer/mevrouw
(adres)
(Handtekening)
Nooit betalen dus, gewoon een brief of mail sturen. Zie pagina 5 van deze topic voor het juiste emailadres.

Zwabbie

Ongelezen bericht door Zwabbie »

Beste mensen;

Ook wij hebben nachtmerries van deze "firma", ook hebben ze ons met een incasso buro en een deurwaarder gedreigd.
Nou wij hebben tegengas gegeven, wij zijn namelijk naar een Juridisch Loket gegaan, en die wisten hier ook al vanaf.
Ze hebben met ons een harde brief richting het incasso-buro geschreven, en gefaxt, dit kan dus ook !!
Wij hebben inmiddels een hele stapel rekeningen van hun (Natur-Post.)
Maar wij gaan dus NIET BETALEN !!!
Het Juridisch Loket heeft geschreven "tot ziens in de rechtzaal".
Nou hier kunnen ze het mee doen !!
Vraag: Kunnen wij niet met z'n allen eens deze firma opzoeken ??
Kan heeeeeel leuk worden.
Ben zwarte band (ex) tae-kwondo.
Jammer dat breekijzer niet meer bestaat.
Beste mensen, het wordt hoog tijd dat Radar hier eens een uizending aan wijdt. Anders loopt dit fout af.

Met vriendelijke groet;

Brigitta en Hans[/b]

Sjeng77

Ongelezen bericht door Sjeng77 »

Er is schijnbaar al eens een aflevering over geweest als ik alles hier goed gelezen heb.
En uit mijn ervaring blijkt: als je gewoon een boze brief stuurt zoals die hierboven die ik gepost heb, ben je er al vanaf. klaar. geen kostbare tijd meer aan verspillen. :lol:

lis50

Ongelezen bericht door lis50 »

Ok ik ben de dupe geworden van naturpost, Bij mijn weten heb ik niets besteld bij dit bedrijf en ook ik heb de regeltjes niet goed gelezen over meteen opzeggen.
Ik heb meteen de pakketjes retour afzender gestuurd en gebeld waar mij te kennen gegeven is dat ik geen pakket terug kon sturen en dat ik per e-mail besteld zou hebben. En op mijn vraag om een schriftelijk bewijs hiervan vertelde de relefoniste dat dit nooit gebeurde.
Ze hadden mijn e-mailadres dus ik had besteld. En na een poaar vragen van mij gooide ze gewoon de haak erop.

Daarna heb ik contact opgenomen met mijn rechtsbijstand verzekering en deze vertelde mij dat ze wel een schriftelijk bewijs moesten kunnen overleggen en adviseerde mij om een aangetekende brief te sturen maar ik kan nergens een adres anders van een postbus vinden.

Wel komen er rekeningen binnen met steeds hoger wordende aanmaningskosten.

Heeft iemand hier ervaring mee of deze kosten werkelijk geind kunnen worden?????????

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag lis50,

Een aangetekende brief met bewijs van ontvangst kun je gewoon naar het antwoordnummer schrijven. Gegevens:

Adres naturpost:

NATURPOST
Antwoordnummer 10036
5060 VB OISTERWIJK

E-mail: [email protected]

Telefoon: 0900 - 202 10 61 (€ 0,50/min.)

Openingstijden Klantenservice:
Maandag-vrijdag 9.00-17.00 uur

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3235302

http://www.naturpost.nl/default.asp?id= ... refid=1929

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=2855835

Advies van het Juridisch Loket Maastricht:
0900-8020
In antwoord op uw vraag/verhaal per email, kan ik u als volgt berichten. Helaas krijgen wij meer, soortgelijke klachten over dit bedrijf. U vindt bijgaand een brief die u kunt aanpassen aan de omstandigheden en vervolgens kunt versturen, zowel aangetekend als per gewone post (zowel naar Naturpost als naar het Inkassobureau). Verder raden wij u aan niet meer te reageren op brieven van het bedrijf, zendingen hoeft u ook niet terug te sturen, dat heeft geen zin. U kunt zich de moeite en kosten verder besparen, hier wordt toch niet op gereageerd. Momenteel zijn verschillende instellingen bezig onderzoek uit te voeren naar de rechtmatigheid van het handelen van Naturpost. Waarschijnlijk zal er op niet al te lange termijn actie worden ondernomen tegen deze malafide praktijken!

Voorbeeld van de brief:

Aan….

In …….. 2007 zijn wij benaderd door uw bedrijf inzake een proefpakket Appelazijn plus afslanktabletten als dank voor een door mij ingevulde enquete. Wij hebben met toezending van dit proefpakket ingestemd nadat was vermeld dat dit € 3,45 aan kosten mee zou brengen. Op ….. 2007 hebben wij het proefpakket ontvangen, het bedrag aan verzendkosten ad. € 3,45 is betaald.

Wij hebben nimmer verzocht om verdere toezending van pakketten Appelazijn plus afslanktabletten, maar hebben nog 1 pakket ongevraagd ontvangen. Wij hebben ons gewend tot het Juridisch Loket. Deze hebben ons geïnformeerd dat het op grond van artikel 7:7 BW verboden is om ongevraagd zaken aan consumenten toe te zenden. Op grond van ditzelfde artikel is de ontvanger bevoegd de toezending om niet (zonder te betalen!) te behouden en mag hij niet lastig worden gevallen door terugvorderingvan pakketten of betaling voor toezendingen.

Ondanks dat wij hiertoe niet verplicht waren hebben wij contact met u opgenomen om de ongevraagde toezendingen stop te zetten. Verdere toezendingen wens ik niet van u te ontvangen. Ik ben niet gehouden te betalen en heb geen enkele verplichting jegens u. Voor verdere pakketten die ik ongevraagd van u ontvang zal ik dus ook niet betalen! Het moge duidelijk zijn dat ik geen pillen/producten meer wens te ontvangen, hetgeen ik u ook reeds eerder– en derhalve ruim voor de door u gestelde termijn van 10 dagen die u hanteert in de voorwaarden - heb laten weten.

Het vorenstaande houdt in dat er ook geen algemene voorwaarden zoals door u opgesteld op mij van toepassing zijn. Voor zover er wel sprake zou zijn van een overeenkomst – quod non – zeg ik deze tegen een zo vroeg mogelijke datum op, hetgeen ik reeds eerder heb gedaan.

Een eventuele volgende zending zal ik niet meer retour zenden. Mocht er nog een zending volgen dan laat ik u nu reeds weten dat ik deze ter uw beschikking stel en krijgt u van mij de gelegenheid om alsdan de pillen/producten binnen een termijn van twee weken na verzending wederom op te halen.

Middels deze brief sommeren wij u de betalingsopdrachten welke u heeft gegeven in te trekken en van verdere correspondentie aan ons adres af te zien.
Indien u hiertoe niet overgaat en ons lastig blijft vallen, stellen wij u reeds nu aansprakelijk voor alle schade die wij door uw handelswijze lijden. Mocht u mij blijven lastig vallen met misleidende post/producten dan overweeg ik om verdere juridische stappen tegen u te ondernemen.

Wij zijn uiteraard ook op de hoogte van de uitzendingen van Radar en Kassa die uitgebreid zijn ingegaan op uw malafide handelswijzen. Gezien de negatieve naamsbekendheid die is ontstaan rondom Naturpost, zie ik een eventuele juridische procedure met vertrouwen tegenmoet.

Ik doe u dit schrijven zowel aangetekend alsmede per gewone post toekomen.

Onder voorbehoud van al mijn rechten en weren en erop vertrouwende dat de zaak hiermede is afgedaan, verblijf ik,

De heer/mevrouw
(adres)
(Handtekening)

Sukses, groeten, Maxiem.

Naturpost

Ongelezen bericht door Naturpost »

Geachte Naturpostklant

Wij hebben kennis genomen van de verschillende klachten via dit forum. Naturpost betreurt het ten zeerste dat deze klachten zijn ontstaan en doet er alles aan om dit voor u op te lossen.

Om uw klacht zo spoedig mogelijk te kunnen beoordelen, willen we u verzoeken uw klacht te mailen naar [email protected]. Wij streven ernaar om binnen twee weken een voor u passende oplossing te vinden.
Vermeld u aub wel uw naam, adresgegevens en klantnummer. Zonder deze gegevens kunnen we uw e-mail niet in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,
Naturpost
www.naturpost-online.nl

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Ze hebben dus eindelijk door dat ze veel klanten verliezen, maar of ze nu terug komen, laat het weten hoe je klacht via dit mail adres is opgelost!

WDBV

Ongelezen bericht door WDBV »

Klanten? Heeft naturpost klanten ? :lol:

ladydiver

Ongelezen bericht door ladydiver »

Hallo allemaal,

Ik wil allereerst "Bandietje" bedanken voor zijn inbreng in dit forum. Ik heb zijn/haar brief gebruikt en uiteraard aanpast op mijn eige situatie. (Inclusief alle klachten welke ik ook zelf heb gedaan bij verschillende instanties e.d.)

Zijn inbreng is "geplaatst op 13 Jun 2007 21:01 door bandietje" en naar mijn inziens werkt dit perfect.

Na mijn mail te hebben verzonden met mijn specifieke inhoud en in de bijlage de kopieën van mijn klachten kreeg ik dit antwoord retour:

Geachte mevrouw/heer ,

Bij deze laten wij u weten dat u geen facturen meer gaat ontvangen. Vanaf heden heeft u geen openstaande rekeningen meer bij ons.

Hopende u hiermee van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Naturpost

Ik heb deze mail gestuurd naar de volgende e-mail adressen omdat ook ik mijn mail niet meer kon zenden naar [email protected]

>> [email protected];
>> [email protected];
>> [email protected];
>> [email protected]

Ik laat het hierbij...Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben...Mij heeft het geholpen...en een hoop geld bespaard...Ook ik stond op het punt om maar te betalen...als ik maar van dat gezeik af was...(niet doen dus!)

Groetjes en succes!

j. monen

Ongelezen bericht door j. monen »

:evil: nou het is ze gelukt!!!!!!!!!!!!!!
had ook proefpaketje besteld netjes €2.95 overgemaakt
afgemeld dat ik niks meer wou
alle na zendingen terug gestuurd
alle rekeningen terug gestuurd
nu na ongeveer 4 maanden krijg ik een brief van het inkasso buro
voor einde van de maand betalen €92.19
:evil: BEDANKT NATURPOST

Nijntje07

Ongelezen bericht door Nijntje07 »

Ook ik ben zoals velen gedupeerde van Naturpost. Medio april heb ik gebeld dat ik wenste geen pakjes meer te krijgen en heb gevraagd of alles dan is afgelopen aan die mevrouw van de klantenservice.
Van de week kom ik thuis van vakantie en zie ik een brief liggen van het inkassobureau Universum dat ik een schuld had bij Naturpost van 29,95 en 10 euro aanmaningskosten + incassobureaukosten van 53 euro. Of ik dit wilde betalen anders werden er verdere stappen ondernomen. Ik gemaild met het incassobureau maar krijg geen mail terug. Ik weet zeker dat ik alle rekeningen die ik gekregen heb, betaald heb, dus snap er helemaal niks van. Morgen maar eens even bellen met die gasten hoe het nu precies zit.
Weet iemand hier raad mee???

Nijntje07

Heb trouwens gehoort van die klantenservice, want die had ik ook gebeld na de eerste proefverpakking, dat terugsturen niet mogelijk is i.v.m hygiene enzo.. Terwijl het niet eens open is geweest?! :twisted:
Ik vind het echt een raar bedrijf. Morgen maar even bellen met het incassobureau over welke nota het gaat. Is het trouwens zo, dat er in een brief van het incassobureau niet een beschrijving moet staan om welke nota het precies gaat?

ellen72

Ongelezen bericht door ellen72 »

ik wil van naturpost af, maar hoe?
HELP!!!!!!!!

Nijntje07

Hoi Ellen,

Je kan ze bellen en zeggen dat je allergische reacties krijgt van die pillen... (vlekken enzo)
Heb ik ook gedaan en hielp wel. Hou alles bij, wanneer je iets betaald heb, waneer je pakketjes hebt ontvangen en wanneer je ze gebeld hebt.
Mocht er een incasso brief komen van Universum inkasso bureau Nederland BV dan moet je die rekening niet uit schrik betalen, maar eerst even met ze bellen om welke rekeningen het gaat. Als jij alles maar bij houdt en niks ondertekend, dan sta je sterk.

Veel succes :)

Nijntje

ellen72

dankje voor je tips. ik heb inmiddels twee mailtjes naar ze gestuurd,
naar verscillende email adressen die ik tegenkwam tussen alle berichten en reacties. maandag zal ik ze ook nog even bellen. :o

Nijntje07

Hoi Ellen,

Ja gewoon doen, Mijn verhaal staat boven die van jou, dus ben ook nog niet compleet van ze af. Ik heb mijn incassorekening dus van de schrik direct betaald, wat niet handig is. Heb mijn vader laten bellen en het mooiste daarvan is: Die vrouw beweerde dat ze mij al eens eerder aan de lijn had gehad en dat ze compleet op de hoogte was van de situatie, dit terwijl ik nooit gebeld heb met dit incasso bureau :shock:

Erg vreemd allemaal....
Maar goed, ik heb de bewijsstukken opgestuurd en hopelijk krijg ik dan alsnog de 92,19 euro die ik betaald heb alsnog terug...

Dat mensen uberhaupt bij zo'n "bedrijf" werkzaam kunnen zijn....
Misschien weten ze niet eens dat er niks deugd...

a.s. maandag komt er weer een aflevering van radar of kassa, in iedergeval gaat het over naturpost, dus zeker kijken :)

Fijne zaterdag en als je behoefte hebt om te mailen dan kan dat op [email protected].

groetjes Laura

ellen72

Hoi laura, ik zal zeker wachten met betalen, na al reacties die ik heb gelezen. gelukkig heb ik alleen nog maar een herinnering ontvangen en nog geen deurwaardrspost. ji ook een goet weekend groetjes ellen :P

Nijntje07

Dankjewel :D

Groetjes Laura :)

Gesloten