LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rauwe kip gegeten door mijn katten
Rauwe kip gegeten door mijn katten
Ik had vanmorgen uit de diepvries kipshoarma gehaald voor vanavond maar vergeten dit in de koelkast te leggen. Nu kom ik net thuis en lag het zakje leeg op de grond. 3x raden wie dat gedaan hebben? Ik kan ook geen stukje vlees meer vinden dus ik ben bang dat dit is opgegeten door mijn 3 katten. Weet iemand of het eten van rauw kippenvlees schadelijk kan zijn. Het is gewoon stom van me geweest dat ik het vergeten ben weg te leggen maar ik moet er niet aan denken dat mijn katten ziek worden.
Laatst gewijzigd door Budgy op 01 sep 2007 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Rauwe kip gegeten door mijn katten
Wat zullen die katten uit hun bek stinken
Vind ik nou weer een belachelijk antwoordgravedigger
Geplaatst op 01 Sep 2007 12:24 door gravedigger
--------------------------------------------------------------------------------
Wat zullen die katten uit hun bek stinken
-
Rauwe kip? Weg kip! Door de katten!!
In ieder geval is die ongerustheid overbodig.
Immers, katachtigen verslinden juist door hun aard en lichaamsinstelling graag zo'n kippetje en zonder enig nadelig gevolg!
Waren de katten daarna een stuk liever?
Want tsja, die zullen ook wel gedacht hebben: "Wat aardig van het baasje"
Mijn whippet die ik kortgeleden moest laten inslapen heeft eens een konijn gevangen en dit met haar puppy's gedeeld en alles volledig verslonden.
Katten en honden kunnen dit nu eenmaal!
Grootvader
In ieder geval is die ongerustheid overbodig.
Immers, katachtigen verslinden juist door hun aard en lichaamsinstelling graag zo'n kippetje en zonder enig nadelig gevolg!
Waren de katten daarna een stuk liever?
Want tsja, die zullen ook wel gedacht hebben: "Wat aardig van het baasje"
Mijn whippet die ik kortgeleden moest laten inslapen heeft eens een konijn gevangen en dit met haar puppy's gedeeld en alles volledig verslonden.
Katten en honden kunnen dit nu eenmaal!
Grootvader
Joh op zulke reacties moet je niet eens reageren!
Ik zou me geen zorgen maken. Huisdieren die brokken eten en nooit rouw vlees hebben een minder zuurgehalten simpelweg doordat ze dat niet nodig hebben. Hierdoor is het mogelijk dat ze wat diaree krijgen. Maar over het algemeen kan het geen kwaad. Het is zelfs goed dit regelmatig te doen. Was het wel zonder kruiden?
Jos
Jos
Dank je voor je info. Het was al kant en klare shoarma dus met kruiden. Ik heb al extra water neer gezet voor de dorst.
-
Kip en kat.
'k Moest eigenlijk wel een beetje grinniken in mijzelf toen ik dacht: "Van die katten kun je ook lekkere shoarma maken. Gekruid zijn ze al!"
Ik dacht het alleen maar hoor!
Geen aanval!
Ik ben immers geen kattenhater!!
Grootvader
'k Moest eigenlijk wel een beetje grinniken in mijzelf toen ik dacht: "Van die katten kun je ook lekkere shoarma maken. Gekruid zijn ze al!"
Ik dacht het alleen maar hoor!
Geen aanval!
Ik ben immers geen kattenhater!!
Grootvader
-
Is dat van die goedkope diepvries kipshoarma die je bij de Aldi hebt gekocht van de week?
Je zou opgepakt moeten worden wegens dierenmishandeling!
Je zou opgepakt moeten worden wegens dierenmishandeling!
-
nou ja, als het maar ongekruid is geweest, maar dat zal wel niet.
verder kan rauw geen kwaad voor dieren.
maar waarom de vraag op een forum stellen ( je kat kan ondertussen wel het hoekie om zijn) en niet even de D.Arts aan zijn jasje trekken?
vragen kost toch niks?
verder kan rauw geen kwaad voor dieren.
maar waarom de vraag op een forum stellen ( je kat kan ondertussen wel het hoekie om zijn) en niet even de D.Arts aan zijn jasje trekken?
vragen kost toch niks?
-
Wat boven gezegd is. Katten eten in de natuur ook rauw vlees. Ze hebben een veel zuurder maagzuur, daardoor kunnen ze meer dingen aan, dingen waar wij van moeten kotsen of ons onderschijten.
Het enige waar je je druk om moet maken is de shoarmakruiden: ik voorspel 3 hevig ruftende katten
Het enige waar je je druk om moet maken is de shoarmakruiden: ik voorspel 3 hevig ruftende katten
-
Al eens aan gedacht dat katachtigen echt geen vlees eten dat niet goed is. Wanneer ik ben vergeten vlees in te vriezen en twijfel naar de bruikbaarheid dan leg ik een stukje op een schotel en kijk ik wat mijn 4 katten doen. Wanneer zij het niet eten dan is het bedorven en kun je het weggooien. Wanneer zij het wel eten dan kun jij het ook eten.
Zij eten nooit rauw vlees. Eten zij voedsel wat gekruid is dan gaan zij of overgeven of aan de diaree. Dood zullen zij niet 1,2,3 gaan. Die dieren zijn slimmer dan honden, want die vreten alles.
Zij eten nooit rauw vlees. Eten zij voedsel wat gekruid is dan gaan zij of overgeven of aan de diaree. Dood zullen zij niet 1,2,3 gaan. Die dieren zijn slimmer dan honden, want die vreten alles.
-
Een kat is makkelijk te vergiftigen.Wat een grote onzin loop je hier te verkopen.Wanneer zij het niet eten dan is het bedorven en kun je het weggooien. Wanneer zij het wel eten dan kun jij het ook eten.
-
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar een kat kun je wel makkelijk vergiftigen, maar beslist niet met vlees. Katten zijn vleeseters en nog erg kieskeurig ook. Gebakken spons is wel iets wat zij zullen eten en daarmee kun je ze vergiftigen. 1 Van onze katten heeft zelfs medicijnen, een pilletje tegen epilepsie nodig. Wanneer je dit pilletje in het voedsel doet dan eet zij er gewoon omheen en laat zij het pilletje liggen.
Even correctie op eerder geschreven bericht: Hier schreef ik rauw vlees, maar ik bedoel natuurlijk bedorven vlees.
Honden vergiftig je wel makkelijk. Daar zij alles eten.
Even correctie op eerder geschreven bericht: Hier schreef ik rauw vlees, maar ik bedoel natuurlijk bedorven vlees.
Honden vergiftig je wel makkelijk. Daar zij alles eten.
Gehakt dat na een uurtje op het aanrecht nog rood is, lust onze poes niet wegens sulfiet, dus zij weigerde, en de keurings dienst voor waren was blij met mijn voordelige aankoop, en de slager, die was boos, en ik niet, sulfiet in wijn geeft hoofdpijn, dus paracetamolgehakt....?
-
Wat heb JIJ in vredesnaam gegeten? Ik snap hier geen biet van.Gehakt dat na een uurtje op het aanrecht nog rood is, lust onze poes niet wegens sulfiet, dus zij weigerde, en de keurings dienst voor waren was blij met mijn voordelige aankoop, en de slager, die was boos, en ik niet, sulfiet in wijn geeft hoofdpijn, dus paracetamolgehakt....?
Rauwe voeding is goed voor kat en andere carnivoren (vleeseters) alleen de kruiden en het vele zout op jouw shoarma is niet goed maar zal voor een keer echt geen schade aanrichten.
Ik geef regelmatig mijn kat rauw vlees. Als de dierenwinkel op maandag dicht is en ik moet eten voor het diertje kopen en ik heb het niet,dan geef ik gewoon rauw vlees. Een hond/kat kan inderdaad diaree krijgen als hij niet vaak rauw vlees eet. Maar meestal niet. Een kat/hond heeft namelijk sterk maagzuur. Samonella etc wordt hierdoor uitgeschakeld.
Dus je hoeft niet bang te zijn.
Dus je hoeft niet bang te zijn.