LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] annuleren kosten van Leaseproces
annuleren kosten van Leaseproces
Ik was in januari 2006 aangegaan met leaseproces vanwege 2 dexia contract . tijdens de gesprek heb ik nog gevraagd over de annuleren van de proces. de antwoord was dat ik elke moment de proces kan annuleren . ik heb gekozen voor de no cure no pay regeling .dus ik heb 125 euro als onderzoeen kosten betaald aan leaseproces .
in mei 2006 heb ik een brief van leaseproces ontvangen dat er annuleren kosten bij zit als ik de voorstel van dexia aanneemt en de kosten zelf bij dexia maar gaat verhalen .
het is dus eenzijdig wijziging van een getekende contract met leaseproces.
bellen met leaseproces is ook zo rampzalig..het lijkt alsof een voorgeprogrammerde persoon daar zit ,die alleen wat algemene info. kunnen beantwoorden ..anders gezegd ze kunnen jou vragen nooit beantwoorden.
dexia heeft ook dezelfde probleem . eerst stuurt ze aan mij een brief en aangeven dat leaseproces annuleren kosten niet terecht zijn en als ik met dexia er over gaan bellen dan weten ze weer niets van die brief..
begin dit jaar heb een brief ontvangen van dexia .. met een coulance regeling ..
na mijn eigenberekening is het toch de goedkoopste manier om deze zaken af te sluiten .
toch probeer ik nog met leaseproces te bellen voor advies, maar helaas zijn de antwoord zo teleurstellig dat je denkt dit bedrijf ook niet betrouwbaar zijn ..
onlangs heb ik de leaseproces geannulerd.. len heeft een rekening ontvangen van 495 euro.
Heeft iemand ook zelfde situatie gehad ? en heeft iemand dit bedrag wel betaald of is het beter uitvechten in geschillcommissie.. ?
wat zijn de gevolgen als ik gewoon niet reageren op leaseproces..
welke stappen kan ik nu best doen.. ? want dit is een no cure no pay regeling en lease proces heeft alleen eenzijdig contract gewijzig en ook niet kenbaar gemaakt tijdens het ondertekenen. volgens leaseproces is juridies intern dit bedrag vanzelf sprekent .
Graag advies ...
in mei 2006 heb ik een brief van leaseproces ontvangen dat er annuleren kosten bij zit als ik de voorstel van dexia aanneemt en de kosten zelf bij dexia maar gaat verhalen .
het is dus eenzijdig wijziging van een getekende contract met leaseproces.
bellen met leaseproces is ook zo rampzalig..het lijkt alsof een voorgeprogrammerde persoon daar zit ,die alleen wat algemene info. kunnen beantwoorden ..anders gezegd ze kunnen jou vragen nooit beantwoorden.
dexia heeft ook dezelfde probleem . eerst stuurt ze aan mij een brief en aangeven dat leaseproces annuleren kosten niet terecht zijn en als ik met dexia er over gaan bellen dan weten ze weer niets van die brief..
begin dit jaar heb een brief ontvangen van dexia .. met een coulance regeling ..
na mijn eigenberekening is het toch de goedkoopste manier om deze zaken af te sluiten .
toch probeer ik nog met leaseproces te bellen voor advies, maar helaas zijn de antwoord zo teleurstellig dat je denkt dit bedrijf ook niet betrouwbaar zijn ..
onlangs heb ik de leaseproces geannulerd.. len heeft een rekening ontvangen van 495 euro.
Heeft iemand ook zelfde situatie gehad ? en heeft iemand dit bedrag wel betaald of is het beter uitvechten in geschillcommissie.. ?
wat zijn de gevolgen als ik gewoon niet reageren op leaseproces..
welke stappen kan ik nu best doen.. ? want dit is een no cure no pay regeling en lease proces heeft alleen eenzijdig contract gewijzig en ook niet kenbaar gemaakt tijdens het ondertekenen. volgens leaseproces is juridies intern dit bedrag vanzelf sprekent .
Graag advies ...
Re: annuleren kosten van Leaseproces
Als ik bei de chinees gaat eten en ik vreet alles op dan moette ik
ook alles betaalen dus jij oke
ook alles betaalen dus jij oke
Leaseproces wil die 30% ontvangen.
Ik denk dat ze jou niet goed hebben begrepen.
Niet reageren lijkt mij niet verstandig. Leaseproces heeft een tijdje geleden een briefing rond gestuurd dat zij hun klanten hebben bericht dat hun de mogelijkheid werd geboden om de zaak niet meer via leaseproces te laten behartigen zonder dat daar een extra rekening voor ingebracht werd. Klanten die hun behartiging na gestelde datum niet hadden opgezegd zouden na gestelde datum alsnog een rekening krijgen indien zij op enig moment af zouden zien van behartiging door Leaseproces. Een en ander is ook op dit forum terug te vinden.wat zijn de gevolgen als ik gewoon niet reageren op leaseproces..
Bovenstaand brengt met zich mee dat wegens de briefing eerder overeengekomen afspraken herzien werden. Mocht je het er toentertijd niet mee eens zijn. Dan bestond de mogelijkheid om uit te stappen.
Schijnbaar heb je toentertijd niet gekozen om uit te stappen en ben je op het eerste gezicht nu gebonden aan de gewijzigde overeenkomst voorwaarden.
Het aldan wel of niet gebonden zijn aan de nieuwe gewijzigde overeenkomst met leaseproces hangt af in hoevere je op de hoogte gebracht bent van de gewijzigde voorwaarden.
Om kort door de bocht te gaan. Als jij aantoont dat je niet op de hoogte bent gebracht en leaseproces kan niet aantonen dat zij jouw op de hoogte hebben gebracht van de gewijzigde overeenkomst. Dan ben je gerechtigd om vast te houden aan de eerst overeengekomen overeenkomst namelijk 125 euro onderzoekkosten.
Als een van de partijen aantoont dat je wel op de hoogte bent gebracht van voorstel tot wijziging voorwaarden dan ben je gehouden aan het gewijzigigde voorstel en dien je de annuleringskosten te betalen.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Beste pieter
Hartelijk dank van u duidelijk antwoord ..
Maar wat kan ik nu best eraan doen ..
Naar geschillen commisie of zijn nog andere instelling ? telefonisch contact opnemen met leaseproces heeft weinig zin . of moet ik toch schriftelijk aan hun bekendmaken dat ik er niet akkord gaat met de annuleren kosten ..
Hartelijk dank van u duidelijk antwoord ..
Maar wat kan ik nu best eraan doen ..
Naar geschillen commisie of zijn nog andere instelling ? telefonisch contact opnemen met leaseproces heeft weinig zin . of moet ik toch schriftelijk aan hun bekendmaken dat ik er niet akkord gaat met de annuleren kosten ..
Beste Liang,
Inmiddels van u een email ontvangen waarop ik heb gereageerd.
Mocht u nog verdere vragen hebben dan weet u mij te bereiken.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Inmiddels van u een email ontvangen waarop ik heb gereageerd.
Mocht u nog verdere vragen hebben dan weet u mij te bereiken.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Volgens mij zat er bij de brief van Leaseproces destijds een antwoordformulier wat je moest terugsturen en waarop ook iets stond vermeld als "Ja, ik weet dat ik annuleringskosten moet betalen als ik er nu nog uitstap". Het zal lastig worden om hier onderuit te komen.
Hoewel ik 495 euro belachelijk hoog vind voor die paar brieven die Leaseproces aan jou heeft verstuurd, vind ik ook dat je de annuleringskosten in jouw berekening had moeten meenemen en moet je je ook realiseren dat je bij een advocaat al veel meer geld kwijt was geweest voor hetzelfde werk.
Vraag: heb je behalve de onderzoekskosten van 125 euro ook 200 euro griffierecht moeten betalen aan Leaseproces? Zo ja, heeft Leaseproces Dexia voor jou dan al wel gedagvaard?
Hoewel ik 495 euro belachelijk hoog vind voor die paar brieven die Leaseproces aan jou heeft verstuurd, vind ik ook dat je de annuleringskosten in jouw berekening had moeten meenemen en moet je je ook realiseren dat je bij een advocaat al veel meer geld kwijt was geweest voor hetzelfde werk.
Vraag: heb je behalve de onderzoekskosten van 125 euro ook 200 euro griffierecht moeten betalen aan Leaseproces? Zo ja, heeft Leaseproces Dexia voor jou dan al wel gedagvaard?