LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door speeds »

Hallo,

Ik ben onlangs via mijn tussen persoon een nieuwe inboedel, opstal en rechtsbijstand verzekering aangegaan omdat de huidige om een of andere reden niet meer rendabel zou zijn volgens mijn tussenpersoon.
Nu wil ik overstappen omdat ik via centraal beheer veel voordeliger uit ben door collectiviteits korting via mijn werkgever.
Maar nu kijk ik op mijn polisblad en lees daar dat de einddatum 1-5-2012 is dus nog een goeie 4.5 jaar omdat ik deze in mei dit jaar ben aangegaan! Kan ik deze tussentijds beeindigen? Zo ja hoe?
De maatschappij is Fortis ASR.

alvast bedankt voor uw reactie.

mvg sander

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door rjdrent »

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik kan er wel gelijk een vraag bij stellen :lol:

Ik heb ook een woonhuisverzekering bij Fortis ASR via een tussenpersoon. De verzekering wordt volgens de polis stilzwijgend met een periode van 5 jaar verlengd. Persoonlijk vind ik dat overigend nogal lang.

Is zo'n periode normaal?

Binnen 1 à 2 jaar zal mijn tussenpersoon ophouden. Het kantoortje wordt dan mogelijk overgenomen door de Rabobank. Kan ik op dat moment mijn verzekering beëindigen, terwijl de verzekeringtermijn nog niet ten einde is? Ik wil namelijk naar een goedkopere verzekeraar.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door NAK »

Kan ik deze tussentijds beeindigen?
Niet met onmiddelijke ingang.
Laat eerst je polis omzetten naar 1 jaar en zeg daarna de polis op.

speeds
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 apr 2004 12:24

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door speeds »

Hoe kan deze omgezet worden naar 1-jaar?
en zijn ze dat verplicht?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door NAK »

Door simpel naar de verzekering te bellen en zeggen dat je de looptijd wil wijzigen.
En ja ze moeten daar aan meewerken.

haatdexia
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jul 2007 23:55

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door haatdexia »

hoe zit het met 5 jaar contracten die in 2000 zijn afgesloten kan je deze ook omzetten naar 1 jaar het gaat om verzerekeraar rvs?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door NAK »

Het beste antwoord krijg je als je naar de maatschappij belt.

succes

haatdexia
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jul 2007 23:55

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door haatdexia »

denk niet dat de rvs dit mij eerlijk gaat vertellen. :D

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door NAK »

Het heeft geen zin om nu al te zeggen dat je maatschappij dit niet doet.

Probeer het eerst maar eens

Bel ze op en zeg wie je bent.
Zeg dat je bij hun een verzekering hebt met polisnummer ...... en dat je de looptijd wilt veranderen in 1 jaar.

Je zal dat het allemaal niet zo moeilijk is.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door Byob »

Vergeet hem daarna niet op te zeggen :D

Even iets wat ik nog niet heb zien staan...

Het wijzigen van het contract kan inhouden dat je een toeslag op de premie gaat betalen van soms 10%! Neem dit mee in de overweging!

En het wijzigen van het contract gebeurt niet eerder dan de hoofdvervaldatum, dus bij de t.s. mei 2008, waarna die in mei 2009 op te zeggen is.

Heb je het over een polis van haatdexia, stel juni 2000 gesloten, is deze in juni 2005 verlengd tot juni 2010. ga je deze omzetten kan dat niet eerder dan juni 2008, en opzeggen per juni 2009. Dan win je maar 1 jaar....

haatdexia
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jul 2007 23:55

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door haatdexia »

oke toch 1 jaar eerder weg bij die oplichtersbende zit al vanaf 1975 bij de rvs.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door rednax »

Algemeen (particuliere verzekeringen):

Polissen afgesloten voor 2000 kunnen tussentijds omgezet worden in een 1 jarig contract. Bij de ene maatschappij kan dit per direct, bij de andere pas per volgende hoofdpremievervaldatum. Sommige verzekeraars rekenen een toeslag vanwege de kortere contractduur.

Polissen afgesloten na 2000 kunnen niet tussentijds omgezet worden in een 1 jarig contract. Redenatie is dat het contractduurverhaal in 1999 door het Verbond van Verzekeraars is aangegeven aan de verzekeraars (aanbieden van max. 5 jarige contracten en keuze voor 3 of 1 jarige contracten). Veel verzekeraars zeggen daarom: als je een verzekering bent aangegaan na 2000 heb je de keuze toen gehad, tussentijds veranderen doen we niet. Omzetten kan dan dus pas per volgende contractvervaldatum.

Let wel dit is zeer algemeen en een maatschappij kan daar van afwijken. Daar kom je alleen achter door het de betreffende maatschappij te vragen.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Rednax heeft volledig gelijk. RVS is een van de verzekeraars, die zich houdt aan deze regels en dat is hun goedrecht. Van wat ik ervan heb begrepen doet Fortis ASR (of deed?) niet zo heel moeilijk v.w.b. het tussentijds (lees, per hoofdpremievervaldatum i.p.v. contractsvervaldatum) omzetten van het contract. Om hier zeker van te zijn gewoon een belletje. Een beller is sneller :wink:

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door rjdrent »

Ik heb de daad bij het woord gevoegd. Via m'n tussenpersoon verzocht om mijn verzekeringen bij Fortis ASR om te zetten van 5 jaar naar 1 jaar looptijd. Binnen twee weken was het geregeld, zonder problemen. Ik heb de verzekeringen in juli 2002 afgesloten, dus de periode van 5 jaar was net weer opnieuw ingegaan. Is nu dus 1 jaar geworden. Kan ik gelukkig jaarlijks opzeggen.

hanshjc
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2008 22:15

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door hanshjc »

Ik heb al weer zo'n 5 jaar (dezelfde) diverse privé én zakelijke verzekeringen lopen via mijn tussenpersoon. Deze zijn later gewijzigd na de naamswijziging/bedrijfsovername van bedijf 'huppeldepup' naar FORTIS.

Ik trouw honderden EURO's betalen iedere maand, en heb ik in 5 jaar tijd één (echte) claim van € 400,00 en kan ik nog € 150,00 eigen risico betalen.
Verzekeren? In moeilijke tijden ? Dat zou ik dus 'even bijstellen' dacht ik zo.

Dus ik de situatie uitgelegt aan m'n tussenpersoon > diverse luxe-verzekeringen opzeggen en zegt m'n tussenpersoon dat "dat pas weer in 2012 kan......"

Voel je je lekker belazerd, toch ?!?!
Nu ik hoor dat het mogelijk met een omzetting naar 1 jaar-contract kan, ga ik hen (tussenpersoon) direct een mailtje sturen.
Thanks voor de tip, SUPER dat dit forum zoveel goed kan doen !

Sisimone
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008 14:47

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door Sisimone »

Zelf ben ik verzekerd bij de goudse en heb daar natuurlijk ook een 5 jarige contract.
Nu wil ik mijn verzekeringen overzetten naar Abn Amro, omdat ik daar veel goedkoper ben en goed verzekerd.
Maar de goudse wil ze dus niet omzetten naar een één jarig contract.
jammer maar helaas.
Nu zit ik eraan vast tot 2011.
Ik ga ze nog wel even bellen, en kijken of me het dan wel lukt :)

hanshjc
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2008 22:15

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door hanshjc »

Hoi SiSimoon,

Zeg maar gewoon dat je het nu allemaal niet meer aankan, en dat je op de rand van je faillissement staat, en dat het allemaal van hen afhangt.
Flink "dik aanpappen/emotioneel overdrijven dus.........

Het is natuurlijk erg om het zo te moeten zeggen, maar bedenk maar dat zij de echte oplichters zijn, dus je doet het alleen maar terug (voor je eigen belang).
Veel Succes !!!
(Bij mij kon mijn tussenpersoon dus een-en-ander wel nadat ik hen vertelde over het truukje hier had gelezen over het omzetten naar een een-jarig contract. Ze zijn ermee bezig.)

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door Byob »

@ Sisimone:

De ene verzekeraar gaat er anders mee om als een ander.

Over het algemeen gaat de omzetting in op het moment de jaarlijkse vervaldatum van de polis is.

Voorbeeld:

Je contract is tot 2011. Stel dat dit 01-05-2011 is. Dan kan er dus op 01-05-2009 naar een eenjarig contract gegaan worden, vervolgens kun je een jaar later opzeggen, dus 01-05-2010. Je schiet er dan dus maar 1 jaar mee op...

Afhankelijk van de soorten verzekeringen die je hebt lopen kan ik mij niet voorstellen dat er wezenlijke verschillen zijn in premie...

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Een verandering van de voorwaarden of premieverhoging kan ook worden gebruikt om eerder dan 5 jaar op te zeggen.

help1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2009 02:44

Re: Opzeggen Woonverzekering Fortis ASR contract duur 5jaar??

Ongelezen bericht door help1 »

Beste mensen fortis asr is op zich niet duur als je er maar meerdere verzekeringen hebt en korting daarvoor krijgt, dan zijn ze zeer concurerend. Tevens zijn de voorwaarden beter dan de CB.

Centraal Beheer is een van de duurste verzekeraars van nederland, zeker hun autoverzekeringen zijn ongeloofelijk duur. zelfs met korting van je bedrijf.

De 5 jaarstermijn is wettelijk vastgesteld, was eerst zelfs 10 jaar.

Voor een 1 jaarscontract betaal je in de meeste gevallen meer premie.

Gesloten