LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
schilder
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2007 19:54

gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door schilder »

Hallo mensen,
even voorstellen,ik ben een 39 jarige schilder en heb sinds een jaar of 4 seroxat gebruikt.
Tot ik 6 maanden geleden ging afbouwen,dat zou ik wel even doen haha.....
Van 30 naar 20 mg en een week of 6 geleden in 1 keer naar 0 mg.
Wat voel ik mij de laatste weken kl...te ,de electrische schokken,last van spieren rusteloos snel vermoeid,etc etc etc.
Is dit te wijten aan het stoppen met die troep zo ja dan begin ik morgen weer met slikken want dit is niet normaal volgens de zgn kenner ( lees medici ) ben je er in 2 weken vanaf nou bij mij niet de xanax gaan weer als m&m's naar binnen om toch maarte functioneren.

wie heeft er ervaring mee en heeft suggesties en of opkikkende berichtjes

groeten simon

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door james86 »

Bij zo'n lang gebruik is een lange afbouwperiode wel gewenst. Een paar maandjes is misschien wat te hoog gegrepen. De schokken en dergelijke horen allemaal bij de onthoudingsverschijnsellen. Ook kunnen de klachten waarvoor je ging slikken in alle hevigheid terugkomen AlS je te snel stopt, of wanneer je hier nog niet aan toe bent. Je hebt het wel een jaar of 4 gebruikt, dus jelichaam is aan iets gewent en als dat in een "te korte" tijd word afgebouwd is het algemeen bekend dat je veel last kan krijgen van die dingen. Vollop aan de xanax is ook zoals je zegt zeker geen goeie oplossing. Wel mooi dat je dat inziet. Als je klachten te hevig zijn zou je weer kunnen opbouwen.....misschien dat de tijd toch niet rijp was om af te bouwen. Ik kan er verder niet over oordelen, maar het afbouwen is een zeer lastige ingewikkelde zaak waar de meningen ook zeer over verdeelt zijn.

Succes man

schilder
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2007 19:54

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door schilder »

james bedankt voor je reactie
denk er inderdaad aan om weer te beginnen vond nog een doosje in de kast.

eens kijken of de klachten weer verdwijnen

groet simon

twinkl80
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2007 22:04

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door twinkl80 »

Ga in ieder geval als je echt wil afbouwen veel langzamer afbouwen, zo langzaam dat je kunt.
Vraag om vloeibaar seroxat bij de huisarts zodat je het tot de milligram nou keurig kan afbouwen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Anti-depressiva

Ook voor de afbouwers en gestopten met zo'n middel wordt geadviseerd om dit ook te lezen;

http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Art_ ... ssiva.html

Zij die gestopt zijn zullen dan wellicht beter begrijpen waarom het een verstandige keuze is geweest ondanks de problemen na het stoppen met slikken.

Een bezorgde

Grootvader.

Marretjuhh
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2007 14:14

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door Marretjuhh »

Ik ben sinds twee weken bezig met afbouwen, van 20 mg naar 15, dat heb ik 2 weken gedaan en zit nu op de 10mg. Ik heb enorm veel last van ontwenningsverschijnselen, hoofdpijn, electrische schokken in mijn hoofd, prikkelbaar en ga zo maar door. Ik weet dat als ik nu weer een hele ga slikken ik me binnen een uur weer goed voel, maar ik weiger het gewoon. Wat een enorme rotzooi is het. Mijn psychiater wou me er in 4 weken af hebben, ik heb het heft in eigen handen genomen en besloten tussen iedere vermindering 2 weken te laten zitten. Dat heeft niet veel uitgehaald. Ik slik nu 10mg en het lijkt wel alsof ik me nog beroerder voel dan wanneer ik van de 20 naar de 15 ging. Ik moet en zal doorzetten, maar een pretje is het niet. Ik heb er ter ondersteuning oxazepam bij gekregen, mnaar daar wil ik ook niet te snel naar grijpen, want dan is het de ene verslaving afbouwen en de ander opbouwen. En daar zit ik ook niet op te wachten.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door james86 »

Sorrie hoor, maar ik vind 4 weken wel heeeeel erg snel. En vooral omdat het gaat om 1 van de heftigste pillen. Ja het is natuurlijk kiezen of delen. In 4 weken tijd enorm veel op je dak krijgen en er "vanaf" zijn. Wat overigens ook nog de vraag is want wie weet is het nog helemaal niet de tijd om te stoppen. En je kan natuurlijk ook kiezen om gewoon veel langzamer te stoppen. Het bespaard je een hoop ellende hoor. Ik vind het persoonlijk veelste snel.
Straks blijf je door een hel gaan en dan zijn het weer de pillen die alles hebben veroorzaakt terwijl het een kwestie is van heeeeeel langzaam stoppen. Psychiaters denken wel van dat afbouwen gaat wel even in een paar weken, maar lees de seroxat topic eens even door. De mensen die heel veel last kregen van afkickverschijnsellen die stopten redelijk snel. Veel sterkte want je bent nu gewoon heel snel en zwaar aan het afkicken

Marretjuhh
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2007 14:14

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door Marretjuhh »

Dat is ook de reden dat ik er zelf voor heb gekozen om het langzamer te doen. In plaats van iedere week een kwart minder te slikken doe ik nu iedere twee weken een kwart minder slikken, zoals ik al vermelde. Ik ben nu sinds maandag weer een kwart minder, en dat hou ik volgende week ook zo, zodat mijn lijf kan wennen. En als het echt niet gaat, doe ik het nog langzamer. Mijn psychiater kan mij nog meer vertellen, maar ik voel mijn lijf het beste aan, en niet hij.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door james86 »

Juist inderdaad. Jij moet telkens met die verschijnsellen rondlopen. Hij niet. De beste man heeft het gewoon niet bij het juiste eind door te zeggen dat je wel in 4 weken kan stoppen. Goed dat je voor jezelf kiest en het langzamer doet want je bespaard zo een hoop gedonder.

Succes ermee

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door eeliane »

Je lichaam moet wennen aan het niet hebben van de volle dosis. Dit gaat uiteraard gepaard met een rotgevoel (ken dat uit ervaring hoor) dat hoort erbij, na een poosje voel je je ook goed met minder. Dat betekent niet dat het rotspul is maar meer voor velen een goed medicijn maar lastig afbouwen. Afbouwen mag soms best in maanden , misschien beter zelfs een half jaar. Doe het altijd in overleg met een arts waarbij je het idee heeft dat hij de afbouwklachten begrijpt. Ik ben zelf afgebouwd met cipramil van 20 naar 10 en op 10 heb ik 3 maanden gezeten. Daarna een halfje dus op 5 ook weer zeker een maand. Daarna zelfs op een kwart, 2,5 mg (wel lastig halveren hoor van die pilletjes) en dat vond ik zelfs moeilijk. En toen na een paar weken die kwart laten staan, meer eng het idee denk ik en af en toe pakte ik nog stiekem een kwart maar na een aantal weken had ik het idee dat ik echt zonder kon. En idd je voelt weer veel meer ook het punt waarop je vroeger 'over je top ging' en dat punt moet je nu zelf opvangen. Moeilijk maar het ging wel. OOk dat went dus...
Succes allemaal maar ga nooit ineens van 10 naar 0. Slaat nergens op en geestelijk en misschien lichamelijk niet op te vangen.

Marretjuhh
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2007 14:14

Re: gestopt met seroxat een nachtmerrie

Ongelezen bericht door Marretjuhh »

Het gaat vandaag al iets beter, maar echt prettig voel ik me nog niet. Ik hou maar in mijn achterhoofd dat het door de afbouw komt, en dat ik er wel doorheen kom, tot nu toe helpt dat wel. Dank je wel voor jullie reacties...

Groetjes

Gesloten