LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Pretium

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DirkAbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2006 10:23

Probleem Pretium

Ongelezen bericht door DirkAbb »

Mijn schoonmoeder is in het bejaarden tehuis benaderd door Pretium.
En ze is in juni overgestapt dit is door de KPN bevestigd.
Nu is vanaf vrijdag geen telefoon verkeer meer mogelijk.
We hebben vandaag kontakt opgenomen met Pretium ( 3 maal). Maar geen reactie

Heeft iemand advies ???

groeten, Dirk

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Probleem Pretium

Ongelezen bericht door D1RK »

Ze mag door iedereen benaderd worden en ook nog overstappen, maar als ze misleid is kun je alle betalingen terug boeken en KPN opdracht geven de KPN verbinding te herstellen.

Pretium doet vaker door valse beloftes zo, en dan verliezen ze, en maar je vooral niet druk om de incasso's na het terug boeken, beter is deze mensen maandelijks te kontroleren, dus dan kan het binnen 30 dagen teruggeboekt worden, nu word het na deze te lange tijd lastiger!

Verder adviseer ik ook naar Info filter te gaan en haar daar aan te melden zodat vele aanbieders afvallen ter voorkoming problemen in toekomst, ze kan beter deze telefoontjes naar jou doorsturen, want 99% is toch NEE...

Balderic
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 17:51

Re: Probleem Pretium

Ongelezen bericht door Balderic »

Mijn schoonvader (87) is ook slachtoffer geworden van de bende van Nyks. En inmiddels ben ik een stuk wijzer geworden, over hoe je met ze moet omgaan. De handelswijze is net zo lang rekken tot je het opgeeft. Helaas voor Nyks geef ik niet zo snel op en gelukkig nog een aantal anderen met mij.

Hierbij mijn stappenplan om de oplichters aan te pakken.
  • Bel niet, stuur meteen een aangetekende brief. In mijn geval lag de brief op de tiende dag na de telefonische overval bij mijnheer Nyks op de mat. De brief was naar de voorbeeldbrief van Consuwijzer en is vast nog wel ergens met Google te vinden.
  • Natuurlijk reageerde Pretium niet en werd het eerste bedrag afgeschreven. Deze heb ik direct gestorneerd en de rekening van Pretium geblokkeerd. Let wel op dat je bij de Postbank erbij verteld dat je wil blokkeren voor alle bedragen. Ik zou niet weten waarom je alleen een bepaald bedrag zou willen blokkeren, maar de Postbank heeft deze optie standaard aan staan bleek later.
  • Vraag meteen een formulier aan bij KPN om het abonnement weer aan KPN over te dragen. In mijn geval kwamen we daar wat laat achter omdat de KPN het niet mocht aanbieden en Pretium het natuurlijk niet zomaar verteld. Pas na een gerechtelijke uitspraak hebben ze dat in hun brief vermeldt.
  • Na 1,5 maand nog geen reactie en heb toen de volgende brief gestuurd. In deze brief heb ik Pretium in gebreke gesteld (vanwege het niet terugdraaien) en aansprakelijk gesteld voor alle gemaakte en nog te maken kosten (uren, aangetekende stukken enz.).
  • Dat hielp, althans ik kreeg een brief van ze. In deze brief stelden ze dat mijn contract niet opgezegd kon worden en dat zou drie gerechtelijke uitspraken ondersteunen.
    Deze drie uitspraken sloegen op de uitlatingen van diverse instanties die zich negatief hadden uitgelaten over Pretium voor het onderzoek was afgerond.
    Dit ging dus helemaal niet over het feit dat ze zich niet aan de wet kopen op afstand hielden. Nou ja, proberen mag, zal ik maar zeggen.
  • Vervolgens heb ik deze zaak bij de geschillencommissie aangemeld. Na het betalen van de helft van het openstaand bedrag en € 50,- voor de commissie, kreeg ik een brief dat ik niet de enige ben en ze daarom nader geïnformeerd wenst te worden. Er zal pas uitspraak gedaan worden in november/december.
Tips:
  • Bel of ga niet naar het Juridisch Loket of de Consuwijzer. Het zijn aardige mensen, maar je hebt er niets aan. De Consuwijzer verwijst (zit al een beetje in de naam) altijd naar anderen en bij het Juridisch Loket kreeg ik het advies om de eerste brief die ik had gestuurd, nog een keer te sturen. Om ze in gebreke te stellen, te sommeren het binnen een bepaalde termijn terug te draaien en ze aansprakelijk te stellen voor de kosten, daar mocht ik zelf op komen.
  • Bel niet met Pretium. Ze nemen toch niet op.
  • Stuur alles aangetekend met handtekening retour.
  • Zorg dat je alle stukken, afschriften en eventuele rekeningen scant (in pdf als het kan). Dat is makkelijk bij de site van de geschillencommissie, je kunt de documenten zo aan je dossier toevoegen. Dat scheelt weer een postzegel.

Gesloten