LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zyprexa slachtoffers gezocht

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door Astrada »

In Nederland gebruiken tienduizenden mensen Zyprexa en is bij veel slachtoffers niet bekend dat er in Amerika rechtszaken worden gevoerd over de verzwegen bijwerkingen van het middel. Nederlandse slachtoffers die diabetes of extreem overgewicht hebben gekregen van Zyprexa kunnen zich nog aansluiten bij de Amerikaanse Zyprexa rechtszaak. Ze kunnen zich informeren door “Zyprexa trial” in te toetsen in Google of contact op te nemen met een goede letselschade-advocaat in Nederland.

zie het gehele bericht op
http://www.datafact.net/excluded/inhoud.asp?id=102

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door mylo1 »

Gelukkig heb ik er geen diabetes van gekregen[op tijd gestopt?]
Maar anders had ik mij zeker aangesloten!
heb het jaren geslikt en zag de weegschaal langzaam maar zeker omhoog gaan[van 65 naar 82 kilo]
Ben er nu ruim een jaar vanaf [dankzij kanovaarder en nak]inmiddels 11kilo lichter , de weegschaal gaat nog altijd langzaam naar beneden
Hoop dat mensen die dit lezen ..dit ook bijzonder serieus nemen!!..want echt het is troep!!
Laatst gewijzigd door mylo1 op 06 sep 2007 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Gestopt en geen diabetes.

Wanneer het gaat over diabetes type II dan is er ook een correlatie tussen (over)gewicht en diabetes.
Het feit dat u 11 kilo bent afgevallen heeft u meer behoed voor dit type diabetes denk ik

In ieder geval succes.
Wees (of wordt) assertiever voor uzelf.
Want het zijn juist die zachte aardige vrouwen die onder de voet gelopen door de maatschappij en/of door andere omstandigheden in een depressiviteit geraken.
Kom (beter) voor uzelf op.

Ik gun u echte goede vrienden!!

P.s. omdat er een of andere idioot mij meent te moeten hinderen door zich te melden als kanOvaarder en asluitend als grootvader daarom maar voortaan;

M.vr.gr;

kanovaarder

ron77
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 sep 2007 22:28

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door ron77 »

De farmaceutische industrie....het zijn een stelletje oplichters.


Persbericht 18-5-2007

PSYCHIATRISCHE DIAGNOSES NIET WETENSCHAPPELIJK

Tienduizenden Nederlandse kinderen zijn ten onrechte gediagnosticeerd met ADHD en ADD en nu richt de psychiatrie haar diagnostische pijlen ook al op baby's.

Protesten bij jaarlijkse APA conventie in San Diego.




De psychiatrische wereld schudt op haar grondvesten, grondvesten die een kaartenhuis blijken te zijn. Dit weekend krijgen de bezoekers van de jaarlijkse conventie van de American Psychiatric Association te maken met billboards en honderden demonstranten in zwarte t-shirts met teksten erop als: “Psychiatrists are here, hide your children” of “Stop psychiatric drugging of children” als reactie op het toenemende aantal kinderen en zelfs baby's die door de psychiatrie ten onrechte worden gediagnosticeerd met “geestelijke stoornissen” en gevaarlijke psychiatrische medicatie moeten slikken waartegen inmiddels tientallen internationale waarschuwingen zijn afgegeven vanwege; manie, psychoses, agressie, zelfmoord, moorddadige gedachten, beroertes, hartfalen, extreem overgewicht, diabetes en plotseling overlijden. Recentelijk is gebleken dat de psychiatrische diagnoses, die het toedienen van deze medicatie bij volwassenen en kinderen moeten rechtvaardigen, niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.

Dr. Robert Spitzer gaf in een BBC 2 documentaire toe dat het Diagnostic and Statistal Manual for Mental Disorders (DSM), niet gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek en dat psychiatrische diagnoses geen wetenschappelijke basis hebben. Hij bekende dit onder druk van de groeiende internationale kritiek dat normaal gedrag door de psychiatrie wordt gediagnosticeerd als een geestelijke stoornis en bezorgdheid over de verschrikkelijke bijwerkingen van psychiatrische medicatie en elektroshocks.

Psychiater Robert Spitzer is verbonden aan de Universiteit van Columbia en superviseerde de totstandkomeng van twee recente versies van de DSM (DSM III en DSM IIIR), hij definieerde honderden geestelijke stoornissen. Hij zei in de BBC documentaire: “We maakten inschattingen over de mate waarin geestelijke stoornissen zouden voorkomen op basis van beschrijvingen, zonder de overweging dat velen van deze condities normale reacties zouden kunnen zijn en geen stoornissen. Dat is het probleem; we hebben niet gekeken naar de context waarin deze condities voorkwamen”. Met andere woorden; normaal menselijk gedrag en emoties zijn in de DSM beschreven als een geestelijke stoornis zonder te overwegen dat b.v. verdriet of vrolijkheid normale reacties kunnen zijn op gebeurtenissen en het leven. Het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens wordt heel regelmatig geconfronteerd met mensen die na het verlies van een dierbare, een scheiding, een ziekteperiode of een ander probleem in het leven ten onrechte in de psychiatrie terechtkomen.

Eerder deze maand gaf dr. Spitzer in de Engelse media toe dat 20% tot 30% van de kinderen met geestelijke stoornissen als ADD (Attention Deficit Disorder) of ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) verkeerd gediagnosticeerd zijn. “Wellicht vertoonden ze volkomen normale signalen van gelukkig of verdrietig zijn, veel van deze condities zijn wellicht normale reacties en geen echte stoornissen”. Dit betekent dat er tienduizenden Nederlandse kinderen ten onrechte gediagnosticeerd zouden zijn met een geestelijke stoornis, ten onrechte medicatie slikken of ten onrechte opgenomen zijn in psychiatrische instellingen.

En nu richt psychiatrie haar diagnostische pijlen op baby's. Steeds meer baby's hebben volgens de psychiatrie last van geestelijke stoornissen (bijvoorbeeld als ze veel huilen) en moeten daarvoor behandeld worden met zware psychiatrische medicatie. In Amerika overleed onlangs een 4-jarig meisje door een cocktail van drie soorten zware psychiatrische middelen die ze slikte sinds ze twee jaar oud was. Voor het vaststellen van deze zogenaamde “stoornissen” wil de psychiatrie wereldwijd alle kinderen onderwerpen aan testen die moeten uitwijzen of ze geestelijke stoornissen hebben. Voor deze testen c.q. diagnoses wordt geen enkel wetenschappelijk onderzoek verricht ter onderbouwing, ze vinden plaats aan de hand van vragenlijstjes. In Amerika heten deze screenings-programma's Teen-Screen en vinden ze op scholen plaats. In Nederland worden kinderen gechecked op geestelijke stoornissen door de GGD waar ze vanaf hun geboorte regelmatig moeten komen voor controle en injecties. De GGD gebruikt daarvoor de lijsten met criteria uit de DSM die volgens de makers ervan leidt tot een onterechte diagnose bij 20% tot 30% van de onderzochte mensen en kinderen. Het NCRM vindt dit een zeer ongewenste en levensgevaarlijke situatie. Zolang de psychiatrie niet in staat is om hun diagnoses wetenschappelijk te onderbouwen dienen ze niet serieus genomen te worden en behoren volwassenen, kinderen en baby's wettelijk beschermd te worden tegen onterechte diagnose en stigma's waardoor ze vaak gedwongen worden om gevaarlijke psychiatrische medicatie te slikken.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door mylo1 »

vrezelijk wat er gebeurt...er moet veel meer voorlichting over komen!

jjsiewertsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2008 14:57

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door jjsiewertsen »

ik had al ervaring met de "normale"misdaad, nu ben ik slachtoffer van de gelegaliseerde bendes. na enige jaren zyprexa gebruik kan ik niet meer zonder, dus nu is het tijd dat ik ga betalen....... mijn gewicht was met 38 kilo toegenomen, mijn bloeddruk was veel te hoog(145) en ik ontwikkelde diabetes 2....... op een of andere manier heb ik mijn gewicht terug weten te brengen tot de normale waarde van72,0....... maar mijn initatie te stoppen met roken is door de lagere echelons getraineerd....... zonder zyprexa gaat het nu niet verder....... ik kom echt op een plaats in de kosmos terecht waarvan hier op de deur in ut dac geschreven staat; wat ik hoor wil je niet weten, wat ik weet wil je niet horen..... ga dus eerst naar zyprexa trial....... en wens mijn lotgenoten veel sterkte en wijsheid toe in de strijd tegen de???????????? jon...

jjsiewertsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2008 14:57

Re: Zyprexa slachtoffers gezocht

Ongelezen bericht door jjsiewertsen »

ik had al ervaring met de "normale"misdaad, nu ben ik slachtoffer van de gelegaliseerde bendes. na enige jaren zyprexa gebruik kan ik niet meer zonder, dus nu is het tijd dat ik ga betalen....... mijn gewicht was met 38 kilo toegenomen, mijn bloeddruk was veel te hoog(145) en ik ontwikkelde diabetes 2....... op een of andere manier heb ik mijn gewicht terug weten te brengen tot de normale waarde van72,0....... maar mijn initatie te stoppen met roken is door de lagere echelons getraineerd....... zonder zyprexa gaat het nu niet verder....... ik kom echt op een plaats in de kosmos terecht waarvan hier op de deur in ut dac geschreven staat; wat ik hoor wil je niet weten, wat ik weet wil je niet horen..... ga dus eerst naar zyprexa trial....... en wens mijn lotgenoten veel sterkte en wijsheid toe in de strijd tegen de???????????? jon...

Gesloten