LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multikabel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Meneer Petersen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2007 19:32

Multikabel

Ongelezen bericht door Meneer Petersen »

Bij mijn thuis staan 3 computers aangesloten op internet van Multikabel. Maar een aantal keer stopt internet er zomaar mee zonder oorzaak, dit gebeurd het vaaks tijdens belangerijke dingen die dan ook nog eens verloren gaan.

Op dat moment begint een heel getouwtrekt met computer opnieuw opstarten, snoertjes eruit trekken en zo ben je een tijdje verder.

Ik vind dit niet kunnen zeker niet van een bedrijf die steeds beter wil worden.

Zijn er nog meer mensen die het zelfde probleem hebben bij Multikabel? Graag uw reactie's.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door D1RK »

Als er 3 computers teveel uit het draadje tegelijk halen of je buren krijg je dit soort problemen.

Multikabel heeft de meeste problemen in buurten waar teveel Kabel internetters zitten, dus kies ADSL via KPN draadje, of andere rustige tijden, en een goede PC maakt regelmatig een backup van reeds uitgevoerde dingen!

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door skippy »

de producten van de kabelaars (upc,@-home,casema, multikabel) zijn lang niet zo geweldig al deze bedrijven de consument doen voorkomen.
het zijn allemaal zgn gedeelde verbindingen die ook nog eens over allelei filters,versterkers en verdelers lopen. de kans op storingen is dan ook veel groter dan bij adsl. iedereen in het multikabel staart zich blind op dat gratis bellen onderling terwijl dat nou juist de kosten niet zijn en er tal van andere aanbieders met goedkopere abonnementen zijn waar men gratis naar alle vaste tel nummers kan bellen.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ik heb ook Multikabel en herken de problemen op zich wel. Niettemin heeft de oorzaak nog geen enkele keer bij Multikabel gelegen, maar altijd in de (instellingen van) de apparaten tussen het muurcontact en de pc.

Vooral met de router kan wel eens wat misgaan. Met 3 pc's heb je op z'n minst zo'n ding staan. Met andere woorden: hoe weet je zo zeker dat de problemen van Multikabel komen?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door D1RK »

computers die altijd aan staan lopen meer risico's van Hackers, en dus problemen, ook werken ze als stofzuiger dus eerder vuil en defect en dit soort storingen.

Als je ze telkens uit zette gaan ze langer en minder storingen...
Ook het merk modem is belangrijk, soms kun je het gratis beter ruilen voor een goede uit de winkel....

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door mylo1 »

Heb al jaren multikabel..en ben zeer tevrede..maar de laatste maand ,heeft mijn computer 2 keer geen verbinding gehad[heb pas nieuwe xp..durfde vista niet aan]maar de helpdesk heeft mij uitstekend geholpen[zitten mensen die er echt verstand van hebben]
Vanmiddag lag echter 2 maal de lan verbinding eruit..en de telefoon ging nieteens over bij de helpdesk..zo druk moet het geweest zijn
Maar naar een krappe 5 minuten hadden zij het opgelost ..want het icoontje wat het aangaf ,verdween spontaan ..en kon weer op intenet :wink:

Gesloten