LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regionale omroepen via de schotel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rolandroland

Regionale omroepen via de schotel

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Iedereen die graag de regionale TV wil blijven kijken via de schotel moeten een DUO LNB aanschaffen. Dit kost ongeveer 40 euro.

Het was bedoeling dat mensen niet weer extra geld kwijt zouden zijn en daarom hebben ze bedacht dat de regionale omroepen via de satelliet uit te zenden.

De kosten voor de regionale omroepen om via de schotel uit te zenden liegen er niet om.

Dubbele LNB: € 40,=

Digitenne ontvanger: € 89 euro

Dus levert het uitzenden via de satelliet voor de conument dat 49 euro voordeel op. En voor de regionale omroep een hele hoge kosten post. Konden ze beter dat geld aan de consument geven en iedereen een gratis Digitenne ontvanger. Omroep Flevoland had er zelf al veel weggeven omdat zij niet via de satelliet gingen uitzenden.

16again

Re: Regionale omroepen via de schotel

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom is een duo LNB nodig?
Er zijn mensen met een draaibare opstelling.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

En voor de regionale omroep een hele hoge kosten post. Konden ze beter dat geld aan de consument geven en iedereen een gratis Digitenne ontvanger.
Wat ben jij een gieraard zeg! :evil:

De regionale omroep moet jouw apparatuur betalen! :evil:

Omdat je zelf dit niet wilt aanschaffen.

Wat een krankzinnig idee.

De regionale omroep is gewoon via de kabel te ontvangen.

En voor de meeste regionale en lokale omroepen is de stap naar de sateliet veel te duur en dus niet uitvoerbaar.

Rolandroland

Dat klopt 16 again.
Laatst gewijzigd door Rolandroland op 03 sep 2007 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Rolandroland

Nee geen gierig. Het analoge signaal werd de regionale omroepen te duur om daar nog langer het signaal op uit te zenden. De NPO bespaart zodoende miljoenen daarop. Als dat goedkoper is, dan moet de consument dat ook voelen in de portomonee.

Alle apparatuur dat een analoge tuner in zich heeft is dus in een klap waardeloos geworden.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

@ikbenik;
Ja, de kabelaars zenden het signaal van de regionale zenders uit. Maar wat als je bijvoorbeeld boer bent en niet in bekabeld gebied woont? Deze mensen worden op kosten gejaagd om de regionale omroep te kunnen zien. Ze zijn namelijk alleen via digitenne en/of sateliet te ontvangen.

Maar Canaldigitaal heeft besloten de regionale zenders op een sateliet te zetten met een iets andere positie, waardoor mensen dus een duo-lnb aan moeten schaffen (€40,-)! Dat vind ik i.d.d. geldklopperij.

pvd

janbemel

Ongelezen bericht door janbemel »

Hoewel ik zelf geen satellietinstallatie heb, ben ik wel op de hoogte van deze wijziging voor DVB-S-gebruikers. Op de kabel heb ik hier maar één regionale televisiezender: TV Gelderland. Maar ik heb ook DVB-T, en daarmee ontvang ik drie regionale TV-zenders: TV Gelderland, Omroep Brabant en L1 (Limburg), via respectivelijk Nijmegen, Oss en Venlo. Met Nederland 1,2,3 en 10 Duitse TV-zenders (vanuit Kleve) ben ik eigenlijk best content. Ik heb dan verder nog 8 landelijke publieke radiozenders en dezelfde drie regiozenders per radio in DVB-T. Misschien is DVB-S op zich interessant, maar op de flat heb ik daar niet zo de mogelijkheden voor.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Van wie is het dan geldklopperij?
Canaldigitaal verdient er niets aan als jij bij je lokale satellietboer een dual lnb aanschaft.

Het is logisch dat ze naar die andere satelliet zijn verhuisd, aangezien die veel goedkoper is om op uit te zenden. De belastingbetaler betaalt het uiteindelijk toch, als ze niet zouden verhuizen, want het wordt dan uiteindelijk een stuk duurder dan die eenmalige uitgave van 40 euro.

Het bereik (footprint) van deze minder populaire satelliet is veel kleiner dan die van Astra 1, daarom scheelt het veel in de kosten. En daar profiteren we allemaal van. (althans, dat hoop ik dan maar :wink: )

Overigens zou ik meteen een schotel nemen waarmee nog veel meer posities te ontvangen zijn.

Rolandroland

Ja met een draaibaar systeem heb je wel héél véél zenders. Ik tel er meer dan 2000 zenders waar ook een hele hoop onzin tussen zit van die 'geile' dames die gebeld willen worden tegen een hoge prijs om wat te noemen.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Een losse LNB ernaast kost maar €10,- en het houdertje €5,-
Disq schakelaar €14,- en dan mogen er ook 4 op, dus Hotbird en zo vaak ook te ontvangen.

Ik heb meerdere koppen op de schotel, ook Rusland ontvang ik, en dat zonder motor die moet draaien, die gaan als ze ouder worden vaak problemen geven en zo kan ik meerdere TV's via 1 schotel ontvangen.

'Dus wel meerdere tuners, maar onafhankelijk van elkaar kijken..
BVN en Regio is FTA dus vrij te ontvangen, en dan de rest nog.. dus niet elk televisie heeft bij ons thuis alle kanalen,....

Ook via uitzending gemist kun je veel zien, dus zonder reclame en op mijn tijd als het mijn uitkomt...

Gesloten