| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Controle tandarts.
Controle tandarts.
Ik ben door de tandarts naar huis gestuurt omdat deze van mening is dat ik verkeerd poets. Zonder ook maar iets te hebben gedaan hheft ze mij als een kleuter de les gelezen en ik moest voor doen hoe ik poets.Toen dat volgens de tandarts niet goed was kon ik naar huis gaan.Tot mijn stomme verbazing heb ik wel een rekening gekregen voor deze niet uitgevoerde controle.
Mag een tandarts iemand hulp weigeren omdat hij of zij verkeerd poetst? Moet ik de rekening betalen of moet ik de naam van de betreffende tandarts in de media bekend maken?
Ik heb inmiddels al een nieuwe tandarts en deze vind het werkelijk ongehoord wat er is gebeurd.
Mag een tandarts iemand hulp weigeren omdat hij of zij verkeerd poetst? Moet ik de rekening betalen of moet ik de naam van de betreffende tandarts in de media bekend maken?
Ik heb inmiddels al een nieuwe tandarts en deze vind het werkelijk ongehoord wat er is gebeurd.
-
Walter van V
Re: Controle tandarts.
zou ik niet doen, kan van de andere kant lichtelijk verkeerd worden opgevat...of moet ik de naam van de betreffende tandarts in de media bekend maken?
En helaas wel betalen, er is wel sprake geweest van een consult, ook al is daar niet gebeurt wat u verwacht had. Daarnaast is dit uw verhaal, om een sluitende conclusie te trekken zal toch ook de versie van de andere kant bekend moeten zijn.
Is hier bij eerdere consulten ook al over gesproken?? kan mij niet voorstellen dat zoiets uit de lucht komt vallen, en als tandarts is het niet leuk werken in een mond met de resten van het ontbijt nog aanwezig...
-
jeroentje271
En de zuster die een zetpil in moet brengen nadat iemand volop gescheten heeft dan? Die tandarts heeft niet het recht om iets door te belasten wat hij niet heeft gedaan. Maar goed, de vork hanteren ze prima bij het schrijven van hun facturen.
Hangt er m.i. wél vanaf welke UPT code de betreffende tandarts heeft gedeclareerd. De tandarts kan geen controle declareren als er een mondhygiënische instructie is gegeven.En helaas wel betalen, er is wel sprake geweest van een consult,
De code is C11
-
flipvanderwaal
Het is gewoon heel simpel. Niet betalen en aangifte gaan doen van valsheid in geschrifte.
Iedere verzekeraar heeft een klachtenlijn dus blacklisten die tandarts.
En als dat niet lukt, gewoon zeggen dat jij helemaal niet op dat spreekuur gekomen bent omdat je al 1 jaar een andere tandarts hebt!
Iedere verzekeraar heeft een klachtenlijn dus blacklisten die tandarts.
En als dat niet lukt, gewoon zeggen dat jij helemaal niet op dat spreekuur gekomen bent omdat je al 1 jaar een andere tandarts hebt!
De code is C11 staat voor een periodieke controle.
Als jij weg gestuurd bent voordat hij in je mond gekeken heeft is dit een valse declaratie.
Als jij weg gestuurd bent voordat hij in je mond gekeken heeft is dit een valse declaratie.
-
Walter van V
hij heeft in de mond gekeken anders kan ie niet zien dat er niet goed gepoetst werd....
C11 is overigens inclusief het geven van voorlichting/instructie , aanwijzingen en adviezen , en uitvoeren van niet anders te declareren verrichtingen .
Dus wat er WEL gedaan is valt prima binnen de omschrijving die ervoor staat.
C11 is overigens inclusief het geven van voorlichting/instructie , aanwijzingen en adviezen , en uitvoeren van niet anders te declareren verrichtingen .
Dus wat er WEL gedaan is valt prima binnen de omschrijving die ervoor staat.
De manier waarop iets gezegd wordt kan heel denigrerend zijn, denk dat dat bedoeld wordt. Even de controle uitvoeren en daarna het welgemeende advies dat de volgende controle beter uitgevoerd kan worden met een schoner gebit en wat advies over evt tandenbortsels (evt elektrische ofzo) komt veel vriendelijker over. Ook een doorverwijzing naar een mondhygieniste had ook nog gekund.
-
Walter van V
bedenk wel, wij kennen het hele voortraject niet.. misschien is dit niet de eerste keer dat dit aan de orde kwam, en voor welke tandarts dan ook is het niet leuk tussen de resten van het ontbijt door te moeten werken..
En als dat niet de eerste keer is kan ik mij voorstellen dat het op een bepaald moment op een andere manier gebracht gaat worden..
En als dat niet de eerste keer is kan ik mij voorstellen dat het op een bepaald moment op een andere manier gebracht gaat worden..
Da's waar...
Misschien dat geennaam nog iets over dat voortraject wil vertellen??
Of mag dat geen naam hebben??
Of mag dat geen naam hebben??