LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Vandaag deed ik mijn SNS bankpas in een pinautomaat van de Rabobank (die ook vriendelijk is voor andere banken). Pin ingevoerd maar de pas bleef hangen. Weg pas ingeslikt!! Rabobank gebeld. Sorry meneer u moet bij de SNS bank zijn.

SNS bank gebeld. Ja sorry meneer kost u een nieuwe pas + pincode. Kosten zijn voor u of u moet ze verhalen bij de Rabobank. Niet blokkeren is eigen risico dus u bent u pincode kwijt.

Dat is lekker!! :twisted: Door een fout van de bank moet ik de kosten van de bankpas betalen, maar erger ben ook mijn pincode kwijt. Ik vind dit ronduit belachelijk en zal waarschijnlijk de SNS bank opzeggen. Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee dan hoor ik het graag.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door domin8r »

Wat een belachelijk verhaal.. heb dit wel anders gehad (rabobank pasje werd ingeslikt bij postbank door storing) en ik heb van de rabobank gewoon binnen een week een ander pasje gekregen.

Wel even vervelend om geen pas te hebben, maar het werd tenminste wel (gratis) opgelost.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Behield je ook je pincode? Het schijnt zo te zijn dat je deze moet blokkeren en omdat je pas is ingeslikt krijg je sowieso een nieuwe code. Echt belachelijk.

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door linda82 »

Als je niet tevreden bent, een klacht indienen bij de SNS. En als je daar geen bevredigend antwoord krijgt gewoon overstappen naar een andere bank. Je kunt dit makkelijk doen door de overstapservice in te schakelen.

Succes! Linda

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Klopt wel Linda, maar het ligt natuurlijk ook bij de Rabobank. Het is puur jatwerk. Bovendien stond er ook geld op mijn chipknip. Daar kun je dan ook weer achteraan. Ik vind sowieso dat er een slecht protocol ligt.

- Mijn advies is nooit meer bij een andere bank pinnen.
- Kijken of je bank de pasjes kan terugnemen.

Ik hoorde van de Rabobank weer dat het niet zeker is of ze dat mogen. Bij sommige banken is de beveiliging zo streng dat alle passen gewoon opgehaald worden door Brink en dan worden vernietigd.

Vooral lekker voor de klant. Pas een week kwijt. Papieren invullen bij tegenpartij (Rabobank) Pasje aanvragen en betalen en chipknip saldo opvragen en verhalen. En pincode kwijt die ik al 25 of langer gebruik.

Dan zit je ook nog een week zonder pas en dat allemaal omdat zo'n defect aan een machine je pasje inslikt. Tis lekker.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ben je die pincode wel kwijt? Ik kreeg een tijd geleden mijn nieuwe ABNAMRO pas, die ik zelf moest activeren bij een flappentap of betaalautomaat. Dat kon gewoon met mijn bestaande PIN.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: SNS bankpas ingeslikt? Betalen + nieuwe pin!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat is nu juist het vreemde Gravedigger. Als je een nieuwe pas krijgt behoud je wel je pincode, maar zodra je je pas hebt geblokkeerd willen ze hem alleen deblokkeren met je oude pas met legitimatie en dat kan niet want hij is ingeslikt.

Ik ben van mening dat de bank het wel kan maar niet wil doen omdat dit zo moet volgens protocol. Het vreemde is wanneer ik het niet had geblokkeerd het wel had gekund. Dat is nu het rare ervan. Ik baal er nog steeds van en ga morgen weer bellen etc. ook al omdat ik er mijn chipknipgeld er nog op zit.

Gesloten