Graag wil ik in het kort mijn probleem kwijt .
Alle kleding , beddengoed etc. etc. wat in aanraking komt of is geweest met water daar krijg ik een ontzettende huidirritatie van .
Als ik gedoucht heb ( + 2 a 3 minuten maar ) is het helemaal erg .
Dan heb ik die huidirritatie zeker 15 - 20 minuten .
Het is geen jeuk , maar ik heb dan het gevoel alsof er naalden in m,n huid worden gestoken .
Wie herkend dit en wat is er evt. tegen te doen ? .
Ik hoop echt op reactie,s , want ik word er soms gek van ! .
b.v.d.
Hans .
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Allergies voor water ! .
-
Re: Allergies voor water ! .
Ooit eraan gedacht dat het misschien niet water is, maar bijvoorbeeld parfum wat in nagenoeg alleschoonmaak middelen, wasmiddelen en cosmetic huiverzorginsproducten etc it?
Zo zijn er nog een paar meer van die stofjes in dit soort produkten, wat je kunt doen is je laten testen bij huisarts of dermatoloog, en dan weet je waar je op moet letten en kun je producten kopen zonder die "zooi"
Zo zijn er nog een paar meer van die stofjes in dit soort produkten, wat je kunt doen is je laten testen bij huisarts of dermatoloog, en dan weet je waar je op moet letten en kun je producten kopen zonder die "zooi"
Goed advies: Ga naar je huisarts!
Kun je dat niet zelf bedenken?
Kun je dat niet zelf bedenken?
-
Waterallergie??
Allergisch zijn voor water lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Immers, het lijf van mens en dier bestaat voor een groot deel uit water;
de mens zeker voor 70%!
En een auto-imuumziekte dat reageert op uw lichaamsvocht?
Nooit gelezen!
't Is net wat al hiervoor beantwoord is.
U bent hooguit voor een of andere stof die u naast water gebruikt allergies zoals geparfumeerd wasmiddel, zepen, deodorant o.i.d.
Maar nooit voor het water zelf.
En prikkeling op de huid tijdens het douchen ervaar ook ik regelmatig met sommige doucheschuimen.
Kamferspiritus of soortgelijke ingredienten die dat "tintelendfrisse gevoel"moet geven geven dit als een prikkeling.
Koop daarom wasmiddelen en zepen ongeparfumeerd.
Dan nog steeds echt last? Dan is de gang naar de huisarts de eerste stap en de huidarts de tweede.
En bedenk!
Zelfs al zit het "tussen de oren" dan kan het gevoel toch heel reëel zijn.
Grootvader
Allergisch zijn voor water lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Immers, het lijf van mens en dier bestaat voor een groot deel uit water;
de mens zeker voor 70%!
En een auto-imuumziekte dat reageert op uw lichaamsvocht?
Nooit gelezen!
't Is net wat al hiervoor beantwoord is.
U bent hooguit voor een of andere stof die u naast water gebruikt allergies zoals geparfumeerd wasmiddel, zepen, deodorant o.i.d.
Maar nooit voor het water zelf.
En prikkeling op de huid tijdens het douchen ervaar ook ik regelmatig met sommige doucheschuimen.
Kamferspiritus of soortgelijke ingredienten die dat "tintelendfrisse gevoel"moet geven geven dit als een prikkeling.
Koop daarom wasmiddelen en zepen ongeparfumeerd.
Dan nog steeds echt last? Dan is de gang naar de huisarts de eerste stap en de huidarts de tweede.
En bedenk!
Zelfs al zit het "tussen de oren" dan kan het gevoel toch heel reëel zijn.
Grootvader