LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon
Nuon
Ik heb een probleem met Nuon en vraag hulp?? Ik ben na een aanbieding gehad te hebben overgestapt op de stroomleverantie van Nuon.Ik werd telefonisch benaderd en mij werd aangeboden goedkoper uit te zijn als ik overstapte omdat ik mijn gas ook bij hun betrek.Ik ben akkoord gegaan en ze hebben een kontrakt gestuurd.Ik betaalde ongeveer 150 euro voor mijn gas en elektra voor de overgang,ik woon alleen.Na even niets gehoord te hebben kreeg ik een rekening van Nuon van 271 euro,rijkelijk veel dus.Onderutssen was het vakantie en ben ik op vakantie gegaan,maar na terugkomst bleek ik al 2 keer dat bedrag te hebben betaald,ik gebeld en toen stemden ze in het maandbedrag te verlagen naar 150 euro.Uiteindelijk heb ik 3 maanden lang 271 euro betaald en wilde dat verschil (3x120) euro terug hebben..... Ik krijg als antwoord: dat doen we niet!! Ik moet het alleen verdienen en kan dat bedrag niet missen,maar na 25 minuten te hebben gebeld werd de hoorn erop gegooid door Nuon en kan ik het uitzoeken..... Heeft iemand voor mij een oplossing,want de klantvriendelijkheid van Nuon heeft hele dikke grenzen....
Re: Nuon
Waarom bellen, duur 0900 nummer zeker?
Ik mail en bij geen of half antwoord opnieuw en als mail te lang word, kom je vanzelf als je steeds op hun mail antwoorden en niet steeds een nieuwe.
Bovendien heb je dan bewijs wat ze beloven.
Verder is het een voorschot wat tehoog was, jammer maar als je op vakantie ga, loop je dit risico, maar je krijgt het terug.
Als je €150,- wil en je hebt al 3x teveel betaald, zou je dit moeten verrekenen over de volgende 9x dus bij €120 zou je aan het einde toch op gem. €150 uitkomen, dus het goede bedrag.
Verder zou ik voor overstap op ook gas juist de gastarieven vragen, en of het variabele of enkele jaren vaste prijzen zijn.
Dus eerst vragen, dan zelf narekenen, en dan pas na een weekje of 2 beslissen.
Ik mail en bij geen of half antwoord opnieuw en als mail te lang word, kom je vanzelf als je steeds op hun mail antwoorden en niet steeds een nieuwe.
Bovendien heb je dan bewijs wat ze beloven.
Verder is het een voorschot wat tehoog was, jammer maar als je op vakantie ga, loop je dit risico, maar je krijgt het terug.
Als je €150,- wil en je hebt al 3x teveel betaald, zou je dit moeten verrekenen over de volgende 9x dus bij €120 zou je aan het einde toch op gem. €150 uitkomen, dus het goede bedrag.
Verder zou ik voor overstap op ook gas juist de gastarieven vragen, en of het variabele of enkele jaren vaste prijzen zijn.
Dus eerst vragen, dan zelf narekenen, en dan pas na een weekje of 2 beslissen.
Re: Nuon
Ik kan dus voorstellen het maandbedrag te verlagen naar 120 euro?? Das een idee,maar mijn idee was dat zij die 3x120 terugstorten op de rekening waar ze het vanaf hebben gehaald,ik vind het toch een fout van Nuon dat ze mij zo hoog inschatten,en dus moeten ze het volgens mij zo snel mogelijk weer rechtzetten.Ze vertellen me dat dat niet kan want dat zijn de regels.Op mijn vraag wat ze gedaan hadden als ze er bijv. elke maand 300 euro teveel hadden afgehaals kreeg ik geen antwoord,maar dat kan dus gebeuren.
Re: Nuon
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?C ... lId=584187
vete in NUON top oorzaak staken fusie met Essent
bron: financieel dagblad
vete in NUON top oorzaak staken fusie met Essent
bron: financieel dagblad
Re: Nuon
het niet doorgaan van die fusie heeft totaal niks te maken met gijssies verhaal. Dit terzijde......
Gijssie:
heb je na je overstap wel je standen doorgegeven?
Je termijnbedrag wordt geschat a.d.h van het gemiddeld verbruik van de vorige bewoner. In dit geval ben je dit zelf.
De netbeheerder geeft standen en een verbruik door aan de leverancier. Hierop wordt dan een termijnbedrag vastgesteld.
Zodra jij het termijn (wat een voorstel is) hebt ontvangen maar er niet mee akkoord gaat moet je gelijk bellen en het bedrag aanpassen. Indien je bijtijds bent zal deze aanpassing voor de volgende maandbetaling (en daaropvolgend) doorgevoerd zijn.
Hoort de leverancier niks dan betaal je gewoon het betreffende termijnbedrag. De levernncier mag dan aannemen dat je met dat gepresenteerde termijnbedrag akkoord gaat.
Jij bent met vakantie gegaan en hebt hierop geen verdere actie ondernomen t.a.v je nieuwe termijnbedrag. De maandelijkse afschrijvingen vinden dus gewoon plaats.
Voor jouw gevoel heb je nu teveel betaald en wil je restitutie van die afgelopen 3 maanden. Maar zo werkt het niet en heeft het nog nooit gewerkt.
Je kunt het vergelijken met je jaarafrekening. Dan geef je jouw standen door, je verbruik wordt berekend, gekeken naar wat je betaald hebt en dan vindt de verrekening plaats. Eventueel wordt dan ook je termijnbedrag aangepast als blijkt dat je termijnbedrag te hoog is t.o.v je afgelopen verbruik.
Deze drie betalingen worden dus gewoon meegenomen bij je jaarafrekening optel som, aftreksom (betaling/verbruik)
Om kort te gaan:
In deze is leverancier Nuon niet fout geweest. Zij baseren het termijnbedrag a.d.h van de standen die teruggekoppeld worden door de netbeheerder.
Overigens is het bijstellen van het termijnbedrag geen probleem. Gewoon even bellen, zoals je ook al hebt gedaan.
Je eigen nalatigheid kun je dus niet verhalen op, of afschuiven op in dit geval de leverancier. Je kunt dan in een gesprek gaan doordrammen, maar zo werkt het inderdaad domweg niet.
Stel nou dat je een te laag termijnbedrag betaald, dan belt de leverancier jou toch ook niet in die maanden dat je over die 3 maanden nog even bij moet gaan betalen!
Ik weet zeker dat je wel een antwoord zult hebben gelregen op je vraag:
wat doet de Nuon als uiteindelijk blijkt dat ik ieder maand teveel heb betaald. Antwoord: zie bovenstaande, verrekening jaarafrekening. Alleen is dit niet het antwoord wat jij graag wilt horen en dus hebben.
Gijssie:
heb je na je overstap wel je standen doorgegeven?
Je termijnbedrag wordt geschat a.d.h van het gemiddeld verbruik van de vorige bewoner. In dit geval ben je dit zelf.
De netbeheerder geeft standen en een verbruik door aan de leverancier. Hierop wordt dan een termijnbedrag vastgesteld.
Zodra jij het termijn (wat een voorstel is) hebt ontvangen maar er niet mee akkoord gaat moet je gelijk bellen en het bedrag aanpassen. Indien je bijtijds bent zal deze aanpassing voor de volgende maandbetaling (en daaropvolgend) doorgevoerd zijn.
Hoort de leverancier niks dan betaal je gewoon het betreffende termijnbedrag. De levernncier mag dan aannemen dat je met dat gepresenteerde termijnbedrag akkoord gaat.
Jij bent met vakantie gegaan en hebt hierop geen verdere actie ondernomen t.a.v je nieuwe termijnbedrag. De maandelijkse afschrijvingen vinden dus gewoon plaats.
Voor jouw gevoel heb je nu teveel betaald en wil je restitutie van die afgelopen 3 maanden. Maar zo werkt het niet en heeft het nog nooit gewerkt.
Je kunt het vergelijken met je jaarafrekening. Dan geef je jouw standen door, je verbruik wordt berekend, gekeken naar wat je betaald hebt en dan vindt de verrekening plaats. Eventueel wordt dan ook je termijnbedrag aangepast als blijkt dat je termijnbedrag te hoog is t.o.v je afgelopen verbruik.
Deze drie betalingen worden dus gewoon meegenomen bij je jaarafrekening optel som, aftreksom (betaling/verbruik)
Om kort te gaan:
In deze is leverancier Nuon niet fout geweest. Zij baseren het termijnbedrag a.d.h van de standen die teruggekoppeld worden door de netbeheerder.
Overigens is het bijstellen van het termijnbedrag geen probleem. Gewoon even bellen, zoals je ook al hebt gedaan.
Je eigen nalatigheid kun je dus niet verhalen op, of afschuiven op in dit geval de leverancier. Je kunt dan in een gesprek gaan doordrammen, maar zo werkt het inderdaad domweg niet.
Stel nou dat je een te laag termijnbedrag betaald, dan belt de leverancier jou toch ook niet in die maanden dat je over die 3 maanden nog even bij moet gaan betalen!
Ik weet zeker dat je wel een antwoord zult hebben gelregen op je vraag:
wat doet de Nuon als uiteindelijk blijkt dat ik ieder maand teveel heb betaald. Antwoord: zie bovenstaande, verrekening jaarafrekening. Alleen is dit niet het antwoord wat jij graag wilt horen en dus hebben.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38
Re: Nuon
Beste Gijssie2,
Uit uw bericht van 8 september 2007 op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over de hoogte van uw termijnbedragen.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw bericht van 8 september 2007 op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over de hoogte van uw termijnbedragen.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Re: Nuon
Ik probeerde ook telefonisch kontakt op te nemen,dat kostte me 25 minuten bellen en kostbare tijd en vervolgens werd door een vriendelijke medewerker de hoorn erop gesmeten.U kunt mij persoonlijk bereiken door een email te sturen,ik ga niet mijn gegevens op deze site achterlaten.Met vriendelijke groet,
GJ de Jong.
PS. ik ben witheet door de behandeling van Nuon........
GJ de Jong.
PS. ik ben witheet door de behandeling van Nuon........
Re: Nuon
Gijssie, de medewerker wil juist graag contact met je kunnen opnemen.
Dus ... schrijf je contractrekeningnummer hier neer dan is dat ook mogelijk.
Niemand kan wat met dat contractrekeningnummer dan alleen de nuon medewerker.
Een medewerker gaat niet emailen naar iemand die gijssie heet en ergens op een forum wat neerpent met een exotisch emailadres.
DE mdewerker wil ook kunnen uitzoeken wat er gaande is en daar is dat contractrekeninghnummer voor.
Kortom als je geholpen wilt worden schrijf je hem hier neer. Wij kunnen ertotaal niets mee.
De medewerkende zet is nu aan jou.....
Dus ... schrijf je contractrekeningnummer hier neer dan is dat ook mogelijk.
Niemand kan wat met dat contractrekeningnummer dan alleen de nuon medewerker.
Een medewerker gaat niet emailen naar iemand die gijssie heet en ergens op een forum wat neerpent met een exotisch emailadres.
DE mdewerker wil ook kunnen uitzoeken wat er gaande is en daar is dat contractrekeninghnummer voor.
Kortom als je geholpen wilt worden schrijf je hem hier neer. Wij kunnen ertotaal niets mee.
De medewerkende zet is nu aan jou.....
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Nuon
Denk eens even na Gijsje...........
Die afdeling wil een geschil met JOU uit de weg helpen (om wat voor reden dan ook) en dan zouden ze een mailadres gaan posten waar 100'en zinnige en onzinnige reacties op zouden komen.
Zien ze nog door de bomen het bos - o.a. jouw hulpvraag - niet meer; en da's nou net niet de bedoeling![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Die afdeling wil een geschil met JOU uit de weg helpen (om wat voor reden dan ook) en dan zouden ze een mailadres gaan posten waar 100'en zinnige en onzinnige reacties op zouden komen.
Zien ze nog door de bomen het bos - o.a. jouw hulpvraag - niet meer; en da's nou net niet de bedoeling
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Nuon
Gijssie:
De medewerker is een regelmatig terugkerende persoon. Deze is medewerker van de Nuon.
Je kunt met een gerust hart je contractrekeningnummer plaatsen. Daarna nemen ze contact met je op.
Loop nders maar eens de verschillende topics door waar de medewerker zich ook meldt. Deze zaken zijn ook opgelost.
En zoals voorgaande schrijver terecht opmerkt. je snapt da ze neit hun emailadres noteren omda anders iedereen gaat mailen. En dat is niet de bedoeling.
kortom: maak absoluut gebruik van het hulpaanbod van de medewerker. (ze werken op een aparte afdeling speciaal voor dit soort zaken)
De medewerker is een regelmatig terugkerende persoon. Deze is medewerker van de Nuon.
Je kunt met een gerust hart je contractrekeningnummer plaatsen. Daarna nemen ze contact met je op.
Loop nders maar eens de verschillende topics door waar de medewerker zich ook meldt. Deze zaken zijn ook opgelost.
En zoals voorgaande schrijver terecht opmerkt. je snapt da ze neit hun emailadres noteren omda anders iedereen gaat mailen. En dat is niet de bedoeling.
kortom: maak absoluut gebruik van het hulpaanbod van de medewerker. (ze werken op een aparte afdeling speciaal voor dit soort zaken)