LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
corsonja

Incassobureau

Ongelezen bericht door corsonja »

Wie kan me helpen aan met het volgende.

Ruim 2 jaar geleden hebben we bij een incassobureau ingeschakeld om geld te innen van een bedrijf wat niet wilde betalen.
Wij hebben een klein zelfstandig bedrijfje en daar hebben ze van willen profiteren door hun rekeningen niet te betalen.
Het incassobureau is voortvarend van start gegaan en heeft zelfs een proces gewonnen , waarin de debiteur in het ongelijk is gesteld en moet betalen.
Daarna hebben we 6 maanden niets meer gehoord van dat incassobureau.
We hebben daarna zelf wat druk gezet op het inc.bur. om alsnog ons geld te krijgen.
Na ruim 2 jaar is dat uiteindelijk ook gelukt(volgens het inc.bur.).
Echter nu ruim 5 maanden nadat de debiteur aan het inc.bur. heeft betaald hebben wij nog niets gezien.
De afrekening van de deurwaarder is nog niet binnen geeft het inc.bur als reden op.
Dat wij het onnozel vinden dat een deurwaarder 5 maanden doet over een factuur wordt door het inc.bur. als een belediging opgevat.
Ondertussen hebben wij nog steeds geen geld ontvangen van het notabene door ons ingeschakelde inc.bur om een debiteur te laten betalen.
We zullen dus waarschijnlijk een inc.bur. moeten inschakelen om het inc.bur. te laten betalen.

Maar afijn , mijn vraag is eigenlijk weet iemand hoelang een deurwaarder er over mag/kan doen om een afrekening te maken?

kanovaarder

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incassobureau.

Het zou nuttig zijn om de naam van dit incassobureau hier te vermelden en ook eens bij een concurrent na te vragen of dit de normale gang van zaken is.
Vragen staat vrij en is normaal gesproken gratis.
Dus neem maar een grote uit de gouden gids.
De server van Directincasso ligt namelijk plat en ik weet niet wat daarvan de oorzaak is.

Grootvader

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Op De aanvraag en briefwisselingen staat meestal of het incassobureau zelf mag bepalen hoe te innen of dat je het bedrag ineens wil innen (zo ongeveer) het overmaken kan gerust 6 maanden deuren of zelf iets langer.
Vergeet niet elk bedrag op de bank levert zijn rente op.
Informeer bij DAS incasso hoe de gang van zaken gaat.

groten jan

theda

Ongelezen bericht door theda »

Hallo..
Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven over het volgende...
Ik heb net een brief gekregen van een incasso bureau dat ik 2370,- euro moet betalen.... er zou bij de tandarts nog iets openstaan en de rest waren incasso en administratie kosten... Ik kan me niks herinneren dat er iets openstond en ik ben zeker 6 of 7 jaar geleden voor het laatst bij die tandarts geweest...
Zou iemand me kunnen vertellen wat ik nu moet doen?
bedankt..
groetjes

BMS.Purmerend

Donder jeu Theda
Riekt naar fraude van ziektetoerisme, o.a. buitenlander die op valse papieren de dokters aflopen.
Of een nummerfout als ik het wel heb moet je een gigantische mond vol gouden tanden hebben.
Ga bij die tandarts langs voor dat geld zal er ook misschien een foto gemaakt zijn

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik kan me niks herinneren dat er iets openstond en ik ben zeker 6 of 7 jaar geleden voor het laatst bij die tandarts geweest...
Ik raad je alleen wel aan binnenkort toch weer (naar een andere tandarts) te gaan...

theda

Ik ben vanaf dat ik daar niet meer geweest ben al die tijd tot nu bij een andere tandarts als patient.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 18 Okt 2007 15:31 door theda

--------------------------------------------------------------------------------
Zou iemand me kunnen vertellen wat ik nu moet doen?
bedankt..
groetjes

Geplaatst op 18 Okt 2007 16:48 door theda

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben vanaf dat ik daar niet meer geweest ben al die tijd tot nu bij een andere tandarts als patient.

Kijk voor de zekerheid na of je de rekeningen van je nieuwe tandarts wel allemaal hebt betaald.

theda

die heb ik allemaal betaald maar dat heeft toch niks met die andere tandarts te maken?
en dat is langer dan 6 jaar geleden...nooit iets gehoord...

BMS.Purmerend

Theda
Riekt naar fraude van ziektevondstoerisme, o.a. buitenlander die op valse papieren de dokters en tandartsen aflopen met mogelijk gevonden papieren enz.
Of een nummerfout als ik het wel heb moet je een gigantische mond vol gouden tanden hebben.
Ga bij die tandarts langs misschien een foto gemaakt zijn in tussen tijd :wink:

Gesloten