Op deze site : http://www.goedkoopstevaneuropa.nl/ staan allerlei aantrekkelijke aanbiedingen. Ik liet mijn oog vallen op een tomtom ONE voor slechts €139,- Bijna te mooi om waar te zijn. De site meld:
Bestel nu: 0900-7467464
Alle door 4-site concepts aangeboden artikelen zijn nieuw en worden in verpakking geleverd. De goederen kunnen tegen contante betaling worden afgehaald. Alle produkten worden geleverd met fabrieksgarantie. Druk- en zetfouten voorbehouden. *Informeer naar de voorwaarden.
Dus toch maar eens gebeld. Er wordt gemeld dat dit nummer 80ct/m kost, ex kosten gsm enz.. Dan krijg je een computer aan de lijn die een langdradig verhaal begint. Welkom blablabla.. zometeen worden de bestelnummers genoemd, die moet je onthouden blablabla.. dit verhaal vooral tot het einde afluisteren blablabla.. Dan komen de producten, elk uitgebreid omschreven, waarna het bestelnummer volgt. Als alle producten geweest zijn komt er weer een verhaal over dat je alles goed moet noteren blablabla. Je moet het bestelnummer op een briefkaart zetten, met daarop je naam, adres, enz. Je moet dit sturen naar, postbus blabla postcode blabla enz.. Maar de postbus en postcode worden zo snel genoemd dat ik de laatste 2 cijfers van de postcode nieteens op kon schrijven, het wordt ook niet herhaald, dus wil je de postcode weten moet je heel het verhaal nog een keer gaan luisteren.. Ondertussen zit je al zo'n 8-10 minuten aan de telefoon..
Dan komen de 'voorwaarden', en meteen de gigantische adder. De tomtom kost €139 euro, maar je betaalt bij aankoop €280,-. Je krijgt dan een bon waarmee je na 12 of 24 maanden (niet goed verstaan) de helft van je geld terug krijgt. Hier heb ik de telefoon maar neergegooid.
Mijn verhaal is denk ik wel duidelijk. Ik zeg niet dat dit oplichting is, maar op de eerste plaats is het omslachtige lange telefoonmenu al een manier van geldklopperij. Het zou me niet verbazen als je na versturen van briefkaart niets meer hoort, maar de advertenties zijn gemaakt om mensen te trekken die vervolgens minstens 10 minuten a 80ct/m bellen. Mocht het bedrijf verder wel hun producten leveren, heb ik erg weinig vertrouwen in hun 'vage' geld-terug systeem. Op de site is dan ook niets te vinden als kvk, adres enz..
Misschien zijn er mensen die wel serieus een bestelling hebben gedaan, ik ben benieuwd naar hun ervaringen..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goedkoopstevaneuropa / 4-site concepts
-
-
Re: Goedkoopstevaneuropa / 4-site concepts
goedkoopstevaneuropa
Zo eens rondgesnuffeld ben ik het met uw vermoeden eens.
Advertenties op Speurders en Marktplaats zijn verwijderd.
Ook een andere advertentiesite gaf hetzelfde bericht.
En op hun site gekeken ziet het er armoedig uit.
Geen adres/geen e-mailadres/geen normaal telefoonnummer en (zoals verwacht) geen inschrijving Kamer van Koophandel.
Mijden dus !!!!
Grootvader
Zo eens rondgesnuffeld ben ik het met uw vermoeden eens.
Advertenties op Speurders en Marktplaats zijn verwijderd.
Ook een andere advertentiesite gaf hetzelfde bericht.
En op hun site gekeken ziet het er armoedig uit.
Geen adres/geen e-mailadres/geen normaal telefoonnummer en (zoals verwacht) geen inschrijving Kamer van Koophandel.
Mijden dus !!!!
Grootvader
Re: Goedkoopstevaneuropa / 4-site concepts
Dus toch maar eens gebeld. Er wordt gemeld dat dit nummer 80ct/m kost, ex kosten gsm enz.. Dan krijg je een computer aan de lijn die een langdradig verhaal begint. Welkom blablabla.. zometeen worden de bestelnummers genoemd, die moet je onthouden blablabla.. dit verhaal vooral tot het einde afluisteren blablabla.. Dan komen de producten, elk uitgebreid omschreven, waarna het bestelnummer volgt. Als alle producten geweest zijn komt er weer een verhaal over dat je alles goed moet noteren blablabla. Je moet het bestelnummer op een briefkaart zetten, met daarop je naam, adres, enz. Je moet dit sturen naar, postbus blabla postcode blabla enz.. Maar de postbus en postcode worden zo snel genoemd dat ik de laatste 2 cijfers van de postcode nieteens op kon schrijven, het wordt ook niet herhaald, dus wil je de postcode weten moet je heel het verhaal nog een keer gaan luisteren.. Ondertussen zit je al zo'n 8-10 minuten aan de telefoon..
Dan komen de 'voorwaarden', en meteen de gigantische adder. De tomtom kost €139 euro, maar je betaalt bij aankoop €280,-. Je krijgt dan een bon waarmee je na 12 of 24 maanden (niet goed verstaan) de helft van je geld terug krijgt. Hier heb ik de telefoon maar neergegooid.
het is natuurlijk heel duidelijk dat er dik geld word verdiend met dat betaalnummer en de artikelen of helemaal niet bestaan of dat er zoveel vreemde zaken spelen dat je het nooit voor de aangeven prijs zal kunnen kopen. Maar ja, als je nu werkelijk denkt een nieuwe Tom Tom voor €139.- te kunnen kopen zou je toch eens naar de gewone prijs moet zien en dan merk je dat het een dikke luchtballon is. Dus inderdaad NOOIT doen.en uiteraard NOOIT bellen.
Jor
Ps. Op de site staat net als Kanovaarder al melde geen enkel bedrijfsgegeven en dat is altijd een rode vlag.Even vlug een website ( en nog slecht ook ) gebouwd en zakken vullen met het 0900 nummer.Elk gesprek dus een dikke €10.- kwijt!!!!!