Als ik de casus goed begrijp, gaat het hier om een geval van bestuursdwang. Bestuursdwang (art. 5:21 Algemene Wet Bestuursrecht) is een bestuursrechtelijke sanctie, die een feit in overeenstemming met het recht moet brengen.
Aangezien de gemeente hier handelt op het gebied van het bestuursrecht, is het burgerlijk wetboek niet van toepassing. Dit regelt namelijk rechtsverhoudingen tussen burgers onderling.
Als ik een en ander niet goed begrepen heb, laat het maar weten, maar ik geloof dat dit het antwoord is op bovenstaande vraag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TERUGVORDERING ONRECHTMATIGE DWANGBEVELEN DOOR VVE-LEDEN
Re: TERUGVORDERING ONRECHTMATIGE DWANGBEVELEN DOOR VVE-LEDEN
Als de Gemeente vind dat een VVE aansprakelijk is of verwijtbaar nalatig
is geweest en zich niet houdt aan de wet is er een schuld.
Het burgerlijk wetboek slaat niet op besturen van verenigingen.
Dan geldt er een heel ander wetboek,pas je poll aan of verwijder deze stemmingmakerij.Ik vindt hem ongepast en nog dom ook.
Mijn mening,geen persoonlijke aanval.
is geweest en zich niet houdt aan de wet is er een schuld.
Het burgerlijk wetboek slaat niet op besturen van verenigingen.
Dan geldt er een heel ander wetboek,pas je poll aan of verwijder deze stemmingmakerij.Ik vindt hem ongepast en nog dom ook.
Mijn mening,geen persoonlijke aanval.
Laat ik U zeggen dat een VVE zich ook moet houden aan weten en regels.
En als U het zo goed weet,ga dan naar het Europese Gerechtshof met je strijd.
Nederlandse Rechters zijn uitgewerkt als het aan mij ligt.
En als U het zo goed weet,ga dan naar het Europese Gerechtshof met je strijd.
Nederlandse Rechters zijn uitgewerkt als het aan mij ligt.
Ik wil U toch even laten weten dat het nog steeds mijn mening is en dat uw vraag niets van doen heeft met het Burgerlijk Wetboek maar meer met het Bestuursrecht.
Maar goed het is mijn ervaring dat een mens in Nederland geen rechten heeft als het erop aan komt.Dan helpt de beste advocaat niet en deurwaarders zijn helemaal asociaal.Maar vergeet dan ook de woningbouwverenigingen en de nutsbedrijven niet he?
Zolang je in Nederland kunt betalen heb je rechten,kom je in de schuldenval ben je rechtenloos.
En ja advocaten kosten geld,ook als je niet kunt betalen,dus kun je hier geen kant op als je Burgerrechten worden geschonden.
Ook dat is HOLland.
Maar goed het is mijn ervaring dat een mens in Nederland geen rechten heeft als het erop aan komt.Dan helpt de beste advocaat niet en deurwaarders zijn helemaal asociaal.Maar vergeet dan ook de woningbouwverenigingen en de nutsbedrijven niet he?
Zolang je in Nederland kunt betalen heb je rechten,kom je in de schuldenval ben je rechtenloos.
En ja advocaten kosten geld,ook als je niet kunt betalen,dus kun je hier geen kant op als je Burgerrechten worden geschonden.
Ook dat is HOLland.
Dank je voor je uitleg.
Ik waardeer je manier van reageren ten zeerste.
Ik wens je veel succes met die zaak.
Ik waardeer je manier van reageren ten zeerste.
Ik wens je veel succes met die zaak.