LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arako / Prinsenbeek

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Arako / Prinsenbeek

Ongelezen bericht door watch-it »

Wie heeft er ervaring met een dakkapel bij Arako B.V. uit Prinsenbeek ?

dekoster2en3
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2007 20:16

Re: Arako / Prinsenbeek

Ongelezen bericht door dekoster2en3 »

firma arako uit prinsenbeek is zo goed als zeker voorheen firma akkon, ook uit prinsenbeek/breda. Daar staat dit hele forum al meevol, dus zie daar..... En akkon is gestopt en nu zo goed als helemaal zeker bezig met een doorstart als arako....

doetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 11:12

Re: Arako / Prinsenbeek

Ongelezen bericht door doetje »

Ben onlangs in aanraking geweest met Arako voor het plaatsen van een dakkapel.
Door de info die ik vond op dit forum ben ik even verder aan het bellen en rondvragen geweest.Dit schijnt inderdaad de nieuwe firma naam van Akkon te zijn. Door de mensen die ik gesproken heb werd mij heel duidelijk te kennen gegeven niet met deze firma in zee te gaan.Dit bedrijf schijnt trouwens via marktplaats freelancers voor de verkoop te vragen om hun produkten te verkopen...

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Arako / Prinsenbeek

Ongelezen bericht door watch-it »

Hallo 'doetje'.

Hoe ben je er precies achter gekomen dat Akkon Arako is geworden ?

Ik heb zelf ook het vermoeden, maar kan het tot nu toe nergens mee bewijzen..

doetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 11:12

Re: Arako / Prinsenbeek

Ongelezen bericht door doetje »

ik heb de reacties op de firma Akkon gelezen.Dit omdat wij zelf kunststofkozijnen wilde plaatsen en daarvoor offertes opvroegen.Op een gegeven moment belde er iemand op die voor de firma Arako zei te werken. Met een beetje surfen op internet kwam ik op dit forum terecht.Bij de firma Akkon stonden een aantal negatieve reacties en er werd daar ook de naam Arako genoemd.Ik ben toen gaan bellen met een paar mensen die gereageerd hadden op de topic over de firma Akkon en heb daar de naam Arako ook genoemd.Deze mensen vertelde mij dat dit een nieuwe firma was van dezelfde eigenaar als waarvan het bedrijf Akkon was/is. Een aantal mensen hebben een gerechtelijke procedure opgestart tegen de firma Akkon omdat zij nog erg veel geld van deze firma tegoed zeggen te hebben.Wanneer in een rechtszaak deze mensen in het gelijk worden gesteld moet de eigenaar van Akkon//Arako hen dus betalen. Ik heb niet nagezocht hoe het staat met de financien van het bedrijf Arako maar ik durf persoonlijk niet de gok te nemen om met het bedrijf Arako in zee te gaan . Arako is welliswaar een b.v wat inhoudt dat dat bedrijf dus een zelfstandige rechtspersoon is en in feite juridisch gezien niets met het bedrijf Akkon uit te staan heeft maar dan nog, een eigenaar/ grootaandeelhouder die de eigenaar van beide bv 's is is wel aansprakelijk voor het bedrag ten hoogte van het aandelenkapitaal.Bovendien wanneer deze eigenaar zijn onderaannemers die voor hem gewerkt hebben in opdracht van Akkon BV niet of onvoldoend heeft uitbetaald vind ik dusdanig onbetrouwbaar dat ik er mijn geld niet aan durf te wagen.

letop
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:54

Re: Arako / Prinsenbeek

Ongelezen bericht door letop »

Wij hebben zeer slechte ervaring met het bedrijf ARAKO. De eigenaar komt van het ter discussie staande bedrijf AKKON en hanteerd dezelfde praktijken. Zoals het niet nakomen van afspraken, waarbij het altijd aan een ander ligt. Ondertussen kun je meer dan een half jaar wachten op je dakkapel, waarbij je al 40% hebt aanbetaald. als je wilt annuleren kan je naar je 40% fluiten. ARAKO is in feite een éénmansbedrijf welke afhankelijk is van onderaannemers, waarvan de meeste problemen hebben of krijgen met ARAKO, zoals het bealen voor hun werkzaamheden. ARAKO schijnt alles aan zijn laars te lappen, ondanks deze praktijken weten ze nog voor de hoogste prijs te verkopen. Mijn advies als ervaringsdeskundige, niet mee in zee gaan!

Gesloten