LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis roetfilter

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Heb pas geleden in Oostenrijk getankt, dat was een stuk goedkoper dan in Nederland. Bio-brandstof, ja zelf maken maar en je eigen motor aanpassen, als je op de overheid moet wachten en op de shell, die verkopen erst wat ze hebben, zijn echt niet uit op ons belang, die tellen de eurootjes en de overheid ach, die bouwen wel Betuwelijnen, die niet in gebruik zijn. De Mai Weggenweg ligt ook nog steeds in de buurt van Amsterdam, maar de Bosbelasting, die zal sneller komen, pomp je banden van je fietsie maar vast op. Het is allemaal wel vermakelijk om te bezien. Een ding scheelt, meer uitgeven als er in de knip zit, gaat toch niet en lenen is de pest.

mhraad
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 22:09

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door mhraad »

Ik lees met verbazing de met name negatieve reacties op dit forum, waarbij ik vooral en helaas lijk op te merken dat de meest negatieve reacties komen van mensen die geen filter hebben laten plaatsen.

Ik heb inmiddels een dikke 100.000 km geleden een roetfilter laten plaatsen op mijn VW Passat TDI - 132pk sportline. Helaas moest ik nog een kleine EURO 100,00 bijbetalen, maar ach, so be it. Ik merk werkelijk niets van enige teruggang in vermogen, hoewel wel keurig voor gewaardschuwd door de garage. Het 'ding' is onderhoudsvrij en levert geen spookverhalen als 'motormanagement storingen' op. Wel is de jaarlijkse roetmeting een feest, welk roet ?. Dus mijn advies: gewoon monteren en rijden. Ik heb enige actie gevoerd om meerdere mensen zo ver te krijgen. Inmiddels rijden zo'n 8 van mijn vrienden / kennissen met een nagemonteerd filter, ZONDER problemen of klachten. Ik krijg meer en meer het idee dat een aantal mensen op dit forum geruchten opblazen tot olifanten.

En in plaats van negatief doen en mensen demotiveren kan je ook lekker met je diesel blijven rijden zonder roetfilter, doen alsof je neus bloed. Milieuproblematiek is van ons allemaal en met elke oplossing blijkt een adder onder het gras. Niet doen is geen oplossing, alleen massaal gebruiken leidt tot verkoop = opbrengst = nieuwe ontwikkeling. Het ideale filter zal zeker nog gemaakt moeten worden, maar als bij wijze van spreke iedereen gaat wachten op het ultime product, sterft de ontwikkeling een zachte dood.

Kortom: gewoon doen en zoals meneer Bosal al zei: het ding gaat niet bij 80.000 km defect.

Oh ja, en de catalysator werkt nog prima in mijn passat, mensen die niet weten dat de huidige diesels catalysatoren hebben, moeten de bougies in hun diesel laten schoonmaken, worden ze veel zuiniger van.... nou goed (of niet met dergelijk domme opmerkingen komen)!

Mensen, doe wat je niet laten kan, maar help de ontwikkeling en het milieu (in ieder geval een beetje).

Groeten,
M.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

nog sterker/schoner, ik rijd op gas

maare

uiteraard zijn er voorbeelden van succesverhalen, hoewel?

hoe lang rijd je er nu mee rond?

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door dens »

Heeft jouw dealer er wel bij verteld dat je roet filter al na 80.000 km dicht kan zitten? Heeft hij jouw ook verteld dat er afhankelijk van het type dat onder jouw auto is gebouwd er ook jaarlijks voor 100 euro aan vloeistof voor in het roetfilter nodig zou kunnen zijn. En als belangrijkste heeft jouw dealer ook verteld dat als het roetfilter dicht zit jij een nieuw moeten laten inbouwen op je eigen kosten van ongeveer 800 tot 1200 euro en dat je auto voortaan ook gekeurd dient te worden met roetfilter.

Nou mijn Ford dealer heeft dit wel verteld want hij heeft zijn zolder niet vol liggen met roetfilters waar hij vanaf moet. Ieder zijn keus maar hij raad het ten stelligste af.
Wij hebben er ook eentje (GRATIS) laten plaatsen door FORD:

1. Ja de dealer heeft alle voordelen en nadelen verteld. Onze roetfilter gaat in principe een autoleven mee, maar uiteraard kan alles kapot. Is origineel Ford. 100.000 km. garantie
2. Nee er hoeft geen vloeistof van 100 euro doorheen jaarlijks.
3. Het is ons filter dus is het logisch dat we 'm zelf moeten laten vervangen als ie kapot gaat NA de garantieperiode. Een complete uitlaat kost ook 1000 euro. 4 banden kosten ook....
4. Onze Forddealer heeft zeker niet zijn zolder vol liggen, het filter moest zelfs besteld worden.
5. Misschien raadt je dealer het je af omdat zij zelf voor de arbeidsuren opdraaien en alleen het filter van Ford krijgen....???? Dit hoorde ik van een andere Ford dealer!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je een roetfilter plaats is dit nu gratis!

Maar..... als het na 2 jaar of meer dan 80.000 KM kapot gaat moet je deze wel vervangen, verwijderen mag dan niet meer, want je auto moet aan deze strengere eisen voldoen.

Dus hoewel de meeste vele malen langer mee gaan, je loopt toch kans op een stevige rekening, en de benzine auto's hadden eind vorige eeuw ook wel eens een rekening...

Ik kijk liever de kat(atlysator) uit de boom.
Dankzij de herstel verplichting, dus als kapot mag er geen goedkoop pijpje tussen... en gevolgschade is niet gegarandeerd, alleen het filter!

Verder moet je bij motor schade ook bewijzen dat het niet het gevolg is van het door jou gemonteerde filter indien de fabriek deze niet ondersteund!
Dus ook als elders schade aan motor die normaal onder garantie zou vallen kun je problemen verwachten.

Bij benzine waren de eerste vaker defect en storings gevoelig, de huidige zijn dankzij de problemen bij de eerste opgelost, maar wie betaalde dat?

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door dens »

Nu is ie gratis en kan ik iets voor het milieu doen. Als ie over 2 jaar kapot zou gaan dan is dat pech hebben. Ja, dan moet ik er eentje kopen die dan ongetwijfeld een stuk goedkoper is geworden. Ik had er nu ook wel wat voor willen betalen (in 1e instantie waren ze 300 euro voor onze auto en dat had ik er ook voor willen uitgeven) dus blijf er voordeel bij hebben.

Motorschade? Exact dezelfde motor die ik in onze Mondeo heb wordt nu standaard met zo'n filter geleverd dus dat zal wel meevallen.

Eerst de feiten zien, ik ga niet uit van die negatieve verhalen: ja maar als....etc. We zullen op de lange termijn wel zien hoe lang de filter het blijft doen. Ik maak me er geen zorgen om! (waarschijnlijk heb ik over 2 jaar een nieuwe auto dus wellicht maak ik het niet eens meer mee)

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door rogervdh »

Ik heb mij reeds twee keer aangemeld op www.gratisroetfilter.nl (Zeker 1,5 maand geleden) en ook telefonisch contact gezocht met hun, maar desondanks hoor en zie ik totaal niks van het Gratis Roetfilter Team. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik rij een Seat Toledo TDI uit 10-2000 en volgens www.bosal.nl is daarvoor gewoon een roetfilter beschikbaar. Men wil graag dat mensen zich aanmelden, dat heb ik al meerdere keren getracht, maar totaal geen reactie. Ook telefonisch kon men mij geen informatie verstrekken en ik zou terug gebeld worden, wat ook niet gebeurde.

Tot op heden vind ik hun service waardeloos.

Mvg,
Roger

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn enkele garages die dit via deze aktie doen, en blijkbaar zitten ze vol, want ze zouden Uw adres moeten krijgen....

Controleer of het mail adres foutloos was, of is het een te scherp spamfilter, bij UPC komen mails verzonden door Lycos ook regelmatig niet aan.... ze filteren op IP nummer, en ik heb telkens een andere bij versturen....

daarom gaan dit soort dingen vaak fout.

quintet
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2006 17:42

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door quintet »

Vorige week maandag zou een roetfilter geplaatst worden, de afspraak was netjes bevestigd. Aangekomen in de garage bleek de samenwerking met het roetfilterteam met directe ingang de vrijdag tevoren te zijn stopgezet. Niet ivm de kwaliteit van het filter, maar vanwege andere redenen, zo werd me uitgelegd.
Roetfilter reageert niet op mijn mail waarom de afspraak niet is afgebeld/verzet naar een andere garage. Géén reclame voor het team, ik heb mijn agenda er toch voor vrijgehouden.

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door rogervdh »

Aangezien het Gratis Roetfilter Team geen enkele reactie of moeite neemt, heb ik gewoon de CarXpert vestiging in mijn regio rechtstreeks benaderd. CarXpert is o.a. sponsor van gratisroetfilter.nl, dus bouwen ze ze ook zelf in. Was geen enkel probleem om het rechtstreeks via hun aan te vragen en voor a.s. donderdag heb ik een afspraak staan om het Bosal roetfilter in te bouwen bij de CarXpert vestiging in mijn regio. Dat ging hartstikke soepel en vlot. Ben blij dat ik de CarXpert garage rechtstreeks benaderd heb (wellicht een tip voor andere mensen die graag zo'n roetfilter willen hebben en waar gratisroetfilter.nl niks van zich laat horen).

jos_br
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2007 22:06

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door jos_br »

Ik heb een kleine garage en heb nu de eerste filters alweer verwijderd. Dit betrof een originele auto en een getunede. Bosal geeft zelf aan dat een getunede auto zowieso niet voorzien mag worden van een retrofit filter. Verder blijf ik het vreemd vinden dat een milieumaatregel werkt terwijl het verbruik (CO2) duidelijk omhoog gaat.

Jos.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

google eens even op roetfilter en je komt een hoop info tegen die niet al te positief is over die zogenaamde roetfilter

hoe je het went of keert, roet is schadelijk, of het nu de buitenlucht in gaat of opgeslagen wordt, het zal hoedanook een keer verwerkt moeten worden

Michael71
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:03

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Michael71 »

Hallo Jos,

Heb pas een roetfilter laten plaatsen, van ieder product zijn er voor en tegens. Heb eeb Seat Leon TDI topsport met getuned motor management ongeveer 185 pk vermogen. Word enigzins toch wat onrustig van de evenzoveel negatieve als positieve berichtgeving!

Met name reactie als garagehouder is erg interessant en roepen wat vragen op; Wat met de filters die weer verwijderd hebt? oude kat er weer onder want dit zou niet mogen schijnt omdat de auto een officiele RDW kentekenwijziging is ondergaan. Of mag de oude kat nog even op je schap blijven liggen(als een soort van bedenkperiode!)?

Gaarne wat meer info m.b.t het retourneer rechten!

Alvast bedankt

Groet
Michael

jos_br
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2007 22:06

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door jos_br »

Diegene die het filter geplaatst heeft kan hem er weer onderuit halen en kan de registratie bij de rdw weer ongedaan maken.

Jos.

H.T.M
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:47

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door H.T.M »

Hebben er aan zitten denken om een Oxikatfilter (roetfilter) te laten plaatsen na aanleiding van de brief die we binnen kregen waarna je via het internet je daarvoor kon aanmelden om een Bosal oxikatfilter te plaasten middels een code.
Maar mensen zeg hier wel bij dat we ons snel hebben bedacht om dat we na verdere informatie bij roetfilter.nl en de garages die zij aan geven bleek dat er geen Bosal maar een Romax oxikatfilter word geplaats waar je maar twee jaar garantie op krijgt terwijl je bij roetfilter.nl wijs word gemaakt dat je een Bosal oxikatfilter krijgt met 3 jaar garantie of 80.000km dit is reclame vervalsing en wij denken dat hier een prijs verschil is met Bosal en Romax waar ze aan verdienen.
:!: :!:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door jor »

Het is heel eenvoudig, Als (gewezen) automonteur weet ik dat als de bloedhete uitlaatgassen niet op de juiste manier worden afgevoerd de Turbo en dus ook de schoepen veel te heet worden en nog belangrijker blijven. Gevolg is dat de schoepen kunnen verbranden en de werking dus verloren gaat. Turbo's zijn bepaald niet goedkoop dus ik zou nooit aan een roetfilter beginnen als dat niet de juiste specificatie's had voor de auto ( of orgineel ).Bij mijn vroegere Saab 900 Turbo stond na een snelle rit de buitenzijde van de turbocompressor letterlijk vuurrood.Op zich geen probleem maar als de gassen(tijdens de rit) niet weg kunnen is de schade niet te overzien.Bij auto's met een turbo niet aan beginnen dus.En zelfs zonder turbo is het link, Denk aan verbrande kleppen.

Jor

Gesloten