LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door wicher »

Verkoop blijft verkoop
Tuurlijk! Alleen verkoop is heel wat anders dan bewuste misleiding c.q. oplichting..... Maar voor veel callcenter medewerk(st)ers is die grens behoorlijk aan het vervagen, vandaar de soms wat bijtende reacties van deze "zielige figuren" :wink:

wees blij dat mensen nog werken en niet op jullie zak teren van de sociale dienst.
Sterk argument hoor; zoiets kun je ook stellen over de georganiseerde misdaad, toch?

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Mike009 »

Dus als een verkoper in een winkel zegt dat de broek die je aan hebt leuk staat geloof je haar?

Verkoop is over het algemeen misleiding, lokkertjes etc etc.

En misdaad vergelijken met verkoop vind ik te kortzichtig sorry.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door wicher »

De smaak van de verkoopster hoeft de mijne niet te zijn en misschien zit ik helemaal niet te wachten op haar mening.
Als jij mij telefonisch of aan de deur komt vertellen dat je goedkopere energie kunt leveren is dat voor de meeste mensen niet zo 1,2,3 te controleren, en bovendien pretendeer je dan min of meer objectieve informatie te geven. Zoals je op dit forum (en op vele andere) kunt lezen, pakt dit in de praktijk vaak zwaar negatief uit doordat de verhaaltjes niet kloppen en/of de leverende clubs er, al of niet bewust, een puinhoop van maken.
Als je dit als "verkoper" eenmaal weet, dan ben je bezig met bewuste misleiding, en bij mijn weten is dat strafbaar.
En misdaad vergelijken met verkoop vind ik te kortzichtig sorry.
Lezen is kennelijk niet je sterkste kant :oops:
Als werken altijd beter is dan op je kont zitten en van de bijstand trekken (da's ongeveer jouw stelling.....) dan probeer ik dat ietsje te nuanceren door te stellen dat men onder werken misschien ook werken in de georganiseerde misdaad zou kunnen verstaan :wink:
Overigens zijn er hier velen (waaronder ikzelf) die de clubs waarover we het hier hebben ook georganiseerde misdaad in de schoenen schuiven.
Als je categorisch mensen verleid met "goedkoop", wat in de praktijk meestal "duurkoop" blijkt te zijn, dan ben je bezig met "georganiseerde misleiding" en in sommige gevallen aantoonbaar met oplichting.
Voor jouw gevoel is dat waarschijnlijk iets anders dan "georganiseerde misdaad", maar als je van deze praktijken het slachtoffer bent geworden, ga je iets anders redeneren. Wettelijk gezien zit er naar mijn smaak overigens ook weinig verschil tussen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Shine »

Om te beginnen je hebt outbound en inbound telefonie. Daarnaast heb je nog verkoop aan de deur.
Veel energiebedrijven (waaronder in iedergeval de grote leveranciers) huren externe bedrijven in voor het gedeelte van outbound en deur verkoop.
Voor de verkoop zijn er altijd duidelijke richtlijnen waar een verkoopmedewerker zich aan dient te houden. Vervelend is echter dat het desbetreffende energiebedrijf niet bij het verkooppraatje van de externe verkoper aanwezig is en dus ook niet weet welk leuter- en zelfs misleidend verkoop verhaaltje hij/zij houdt.
Dat dit gebeurd is wel bekend en men probeert dit ook zoveel mogelijk te voorkomen cq te bestrijden. Zodra de leverancier hoort dat dergelijke misleidende praktijken zich voordoen, zal een gedegen levernacier de extern ingehuurde verkopende partij hierop aanspreken. Waarom? Omdat de leverancier zelf ook beseft dat hier meer ellende dan voordeel uit te halen is.

In veel reacties lees ik dat callcentermedewerkers van een leverancier, wat feitelijk een service gedeelte is, verward wordt met medewerkers die outbound plegen en deurverkoop doen. En dat is jammer.
De grens van een callcentermedewerker is niet zozeer aan het vervagen alswel dat de werkdruk voor deze werknemers erg hoog ligt. Er worden eisen gesteld die niet mis te verstaan zijn. Voldoe je hier niet aan dan kun je je biezen pakken. Dit is een beleid door een bedrijf en niet door de callcentermedewerker die er zijn brood mee verdient.
Het is te gemakkelijk om dan maar te zeggen dat de medewerker maar ontslag moet nemen of zelf op moet stappen uit moralistische overwegingen. Zou dat zo zijn dan vrees ik dat mening werknemer, bij willekeurig bedrijf dat zou moeten doen, simpelweg omdat het beleid niet altijd klant- servicegericht correct is en waarin hij/zij zich niet kan vinden.

Wellicht dat we eerst bij de bron moeten beginnen. Namelijk: een bedrijf laten inzien dat een callcenter en dus de daar wereknde medewerker een belangrijke spil is waar niet kwantiteit maar kwaliteit voorop dient te staan. Het geloof van een dergelijke concern moet dus bijgesteld worden ipv een medewerker de strop om de nek te gaan hangen.
Zoals iemand al eerder schreef: je hebt verdomd goede callcenteragents, maar helaas vliegen die er weer als eerste weer uit omdat ze té kwalitatief zijn ipv kwantitatief.
Mijn vriend, werkzaam bij een leverancier is de deur gewezen omdat hij te kwalitatief bezig was. Hij voldeed niet aan de gestelde targets van gespreksduren, aantal klanten afhandelingen enzomeer. Klanten die hem spraken waren echter wel steeds erg tevreden over de verleende service en, indien van toepassing, gericht probleemoplossende werkwijze van hem.
Ik bedoel maar.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

hallo Mike009,
ik ben niet verbitterd, en zeker niet oud, ben gewoon belazerd door een energiebedrijf...en daar gaat dit onderwerp over.
Heb wel waarde en normen...heb jij ze ook :roll:
ik val iemand aan die hier iets verkoopt dat zwart is ipv wit.
Die Kyle is gewoon een beetje onnozel...en geniet ervan om te posten...anders zou ze niet antwoorden, die wil graag dat men reacties geeft, heeft vroeger geen aandacht gehad...of te kleine kinderschoentjes moeten dragen..

dit onderwerp gaat over het wangedrag van Oxxio....laat mensen in hun waarden met hun klachten.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Mike009 »

Ik laat ieder in zijn waarde alleen ben ik eerlijk.

Ik vind de persoonlijke aanvallen dus geheel onterecht en ja ja spiegelde het even terug (dat heeft met verkoop te maken spiegelen)

Ik wil alleen maar duidelijk maken waar wordt VERKOCHT word je belazerd.
Ik kan 100 duizende voorbeelde geven van verkoop.

Ik heb altijd geleerd van mijn ouders: als het TE mooi is om waar TE zijn is het ook niet waar.
-----------
Neem zelf de verantwoording want je weet dat het blijft bestaan. Zoek eerst iets zelf uit en ga dan pas in zee met een product.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

dan ben jij wellicht nooit de Oxxio gebeld.....anders zou jij ook in zee gegaan zijn met ze.
en dan heb jij niet de reacties van de mensen gelezen hier....
ik heb zelf in de verkoop gezeten, en weet hoe zwaar het is om je target te halen iedere maand.
maar dan nog...heb je een geweten...dat bedoel ik met waarden en normen...je gaat mensen niet iets verkopen en vervolgens een fout op fout presenteren.
Als ik een fout maak, kunnen mensen mij bereiken,
ik hoef het niet te proberen in de verkoop om mensen rekeningen te blijven sturen terwijl ze al 2 jaar geen klant meer zijn.
ik stuur geen incasso op mensen af..terwijl de fout bij mezelf ligt.
als ik een fout maak , dan corrigeer ik die met excusus

en dat is verkoop!!!!!!

daar gaat het hier om.
ik heb jaren betaald voor de koper van mijn huis, was een foutje bij de aanmelding...is nooit recht gezet....
bellen hielp niet, schrijven ook niet, uiteindelijk een proces.... toenmoesten ze wel, en wat denk je...ze gaan gewoon na een half jaar weer leuk door met incasso's.

Nu na 3 jaar ben ik er eindelijk van af...afkloppen.... :roll:
dit zijn geen normale zaken in een wereld van verkoop!!!

wanneer je winkelpersoneel vergelijkt met Oxxio...
dan denk ik dat je een verkeerd beeld hebt van Oxxio...
of van een winkelverkoper.

Verkoop is niets mee ....wel oneerlijke verkoop van een product.
dat bedoel ik met waarde en normen.
je moet een klant nog tegen kunnen komen, en niet wegduiken als je hem ziet wegens valse verkoop.
Jij bent toch geen Oxxio, Kyle toch ook niet...daar gaat het hier om.
Om een bedrijf dat Oxxio heet, iemand die er gewerkt heeft en er vooruit komt dat het een bepaalde manier van verkoop is.

Dus ga niet op scherp staan..nergens voor nodig.
Iedereen die hier schrijft over Oxxio heeft ellende met ze meegemaakt.
Dus kom niet met een verhaal over te mooi om waar te zijn...
Neem zelf de verantwoording want je weet dat het blijft bestaan. Zoek eerst iets zelf uit en ga dan pas in zee met een product.

dat klopt helemaal...maar een contract wat je krijgt van hen dat ziet er gewoon goed uit...niets mis mee...alleen de rekeningen, de incasso's en in mijn geval...geen levering van het product...maar op een verkeerd adres....
wat heb je daar dan op te zeggen?????

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Mike009 »

Daar heb ik op te zeggen dat dat niets te maken heeft met die jongen of meisje die callcenteragent is en die het product verkoopt.

Wat jou is overkomen heeft met de afdeling debiteuren te maken....
Daar schort het.
-----
Oxxio heeft wel degelijk contact met mij opgenomen, zowel zakelijk als prive.....dus 2 maal, maar ik ben er niet op in gegaan. Als ik ergens tevreden over ben blijf ik en ga ik niet voor goedkoper.
-----
wat ik al eerder hebt gepost Er zijn 1763 Threads waarin 18497 berichten zijn geplaats over energieleveranciers.....dit gaat niet alleen over Oxxio maar over alle ellende die mensen hebben bij leveranciers.
-----------
Gelukkig ben jij wel de eerlijke verkoper, maar laten we even eerlijk zijn, als alles zo vlekkeloos liep als jij voorspiegeld, dan zou het forum van radar geheel stil liggen.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Mike009 »

dat dan weer wel :D

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

omdat ik wel oxxio goede ervaringen heb wordt ik voor van alles en nog wat uitgemaakt. mij ooit gesproken in het echt?
erg zielig en kortzichtig allemaal. het zegt iets over het gebrek aan respect voor de medemens Ik heb toch ook recht van meningsuiting?
of heb ik dat pas als ik in een gesticht zit?
beetje jammer allemaal..

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

het geeft mij het gevoel dat hier mensen zitten die ook meteen
bij hun reisburo gaan klagen als de vakantiebus PER ONGELUK een lekke band krijgt...lekker tors radar mailen vara kassa, oww dan horen we erbij..
als je voor een bedrijf kiest en het gaat mis dan kan dat gebeuren, waar gebeurt dat niet?? niemand heeft jou gedwongen om voor Oxxio te kiezen.
Ik heb al maanden problemen met @home, ok niet leuk voor mij maar mensen om me heen gaat wel alles goed. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Alleen is het oplossen vermogen van de bedrijven ver onder de maat. Ik denk dat daar de frustratie zit. dat is gewoon een geldkwestie, een student is goedkoper dan een goed ingewerkte duurdere medewerker. zo zal het altijd wel blijven helaas.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

volgens mij mist kyle de aandacht dat we al een tijd niets meer gezegd hebben of geschreven.. :roll: over hem.... :lol: :lol: :lol: anders reageer je niet weer...zou de verveling toeslaan??? :shock:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

als ik voor je sta heb je niet zo'n grote waffel Spoetnik, alleen ben je niks, alleen maar zeuren met je mede vriendjes hier.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

Ik heb 5 jaar voor 2 callcenters gewerkt 4 jaar voor Nuon.
En 1 jaar bij Oxxio. Bij Nuon zat ik op de afdeling inbound en bij Oxxio als outbound. Ik ben na een jaar weg gegaan omdat mij de stijl van mensen trekken niet aan stond. Bij Nuon heb ik mijn contract gewoon afgewerkt en daar had ik verder ook geen problemen mee.

Maar Oxxio wel, ze zeggen zo dat als je belt en er wordt ja gezegd dan moet je via de een opname een machtiging verkrijgen voor de incasso.
Maar mensen hebben altijd bedenk tijd dus willen ze er van af zien kan dat... ja ja. Geloof je het zelf. Ik heb een vrouw aan de lijn gehad die ik terug moest bellen. Ik heb dat vervolgens gedaan, wat bleek ze had een contract binnen gekregen maar wilde toch niet akkoord gaan.
Ze had niets getekend en had al meerdere keren gebeld wat kreeg ze tehoren u heeft een mondelinge toestemming gegeven. Toen had ik zo iets ho dit gaat me te ver. Ben toen naar mijn unitmanager gestapt en gevraagd hoe dit zat. Die vrouw had inderdaad een toestemming gegeven op de bandrecorder maar dat was voor een automatische incasso. En niet om het energie te laten starten. Ik ben toen zo door gegaan dat het me gelukt is dat die mevrouw gewoon op een normale wijze en schriftelijk kon ze het opzeggen. Ik heb mevrouw thuis meerdere malen gebeld en gevraagd hoe het ging en het was haar gelukt om er toch onder uit te komen.

Ik ben er toen uit gestapt samen met 5 andere collega's die het zelfde hebben meegemaakt. Mij kun je dus niet laten geloven dat Oxxio zo goed scoort. Want de fouten die ze maken zijn niet misselijk.
En dan maar te zwijgen over het feit dat als je een machtiging geeft voor automatische incasso via de opname dat het gelijk staat als een handtekening op een contract en dat je er dan niet onder uit kan komen. Want dat is in de wet niet eens toegestaan.
En ja Nuon kan er ook heel erg goed in zijn in fouten maken.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

dank je amneris voor je uitleg, en heel dapper om bij Oxxio weg te gaan.
Ik ken dat gevoel van ergens werken en de manier van verkoop je niet aanstaat...ik heb hetzelfde gedaan ooit..ander bedrijf dan een energieleverancier, ik heb daarna een hele leuke baan gevonden waar men eerlijke verkoop toepast.

Zo zie je maar Kyle...je ben echt de enige volhouder...en denkt mensen nog bang te maken ook...moet je toch eens gaan nadenken over je houding naar mensen die hier hun leed vertellen....ga je neus poetsen en buiten knikkeren.
of heeft je vakantie je geen goed gedaan??? ik zou het bijna gaan denken...je krijgt wat je verdient...

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Fijn dat wij ook eens iets horen van iemand die bij Oxxio zelf gewerkt heeft en de moed heeft gehad om tegen het beleid in te gaan. Nu staat hier de waarheid nog eens echt bevestigd door een oud-medewerker.

Volgens de wet heeft men 8 dagen bedenktijd. Ook wanneer men een handtekening of een mondelinge bevestiging heeft gegeven. Het enige wat men hoeft te doen is een brief schrijven met nog niet eens de reden. Deze brief moet je dan voor je eigen bescherming ook aangetekend versturen met ontvangstbevestiging. Zo sta je dan sterk mocht de boel voor de rechter komen. Alleen schrijven dat men van het contract afziet is voldoende, maar ja Oxxio heeft zijn eigen wet en past deze continue aan hoe het haar uitkomt.........

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Nu staat hier de waarheid nog eens echt bevestigd door een oud-medewerker
Internet
Anoniem
Waarheid?????????????

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

Inderdaad Oxxio past zijn wet bij tijd aan als het hun uit komen is de wet zo en dan weer zo.

Hoezo internet, anoniem waarheid???
Omdat ik een gebruikersnaam heb.
Ik durf het zelfs onder mijn eigen naam neer te zetten.
En het maakt mij niet uit of de hele directie van Oxxio mee leest.
Ik ben er toch al weg en ten tweede ze kunnen mij ook niets maken ook al zet ik mijn verhaal er neer.
Hun verkoop techniek is laf en onwaar.
Ik hou er niet van om verkoop te doen en dan ook nog eens mensen te moeten voor liegen terwijl je dus weet hoe het echt in zijn werk gaat.
En precies de wet zegt 8 dagen voor schriftelijke opzegging.
Oxxio veranderd deze wel eens zodat het in hun beleid past.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

ik vind het heel dapper van je, inderdaad iemand die hier verteld over de wandaden van Oxxio.
Ik heb hetzelfde gehad...de 10 dagen waren reeds verstreken..en de 11e dag kreeg ik pas mijn contract...kon er dus ook niet meer onderuit...bellen heeft nooit geholpen...in mijn geval werd de energie op mijn oude adres geleverd..en op het nieuwe kreeg ik de rekening...voor een gezin van 6.
Uiteindelijk kreeg ik na 3 maanden bericht dat ik geen contract meer had bij Oxxio...bleef dus mooi bij Essent...tot dat ik een brief van Essent kreeg...ze hadden me gewoon zonder mijn medeweten weg gehaald bij Essent...de kosten van aan en afsluiten kreeg ik er weer lekker bij.
Na 2 jaar ellende van bellen, aangetekend schrijven en uiteindelijk een geschillencommissie..zijn we er van af...dachten we...de incasso's kwamen doodleuk weer binnen...toen was de maat vol...en heb ik het incassobureau geschreven dat ik ze een proces zou aan doen als ik nog een keer een incasso kreeg...uiteindelijk is het nu gestopt...na bijna 3 jaar.

Ik complimenteer je met je eerlijkheid en openheid..het was iedereen wel duidelijk...maar het zo te lezen van iemand die er heeft gewerkt..geeft (ons)..mijn.... gevoel weer een opkikker...er zijn nog eerlijke verkopers en daar ben jij er een van.
petje af
groet

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

Ik heb verschillende verkoop gedaan en bij allemaal ben ik weg gegaan omdat het gewoon geldklopperij is en oplichting.
Ik kan er niet tegen als ik een verhaal krijg dat ik moet leren en dat dan aan de telefoon moet verkopen wat vol staat met onzin en dingen te moeten aansmeren.
En ook nog het feit dat als er dus staat van De energie prijzen stijgen weer, maar bij Oxxio zit u goed. Bij osn kunt u uw energie en gas laten vast leggen voor 3 of 5 jaar.
En wat denkt u zullen de prijzen van essent (want Oxxio mocht graag essent klanten bellen) zakken. De laatste keer dat de energiemarkt met de energie prijzen daalde was bijna 20 jaar geleden.
Bah en vooral oudere mensen trapte in dit lulkoek verhaal.
En ja misschien ben ik dan wel zo'n zacht gekookt eitje.
En nee ik had niet veel bonussen dat kon me al helemaal neits schelen.
Ook zo als ow ben je de beste beller van de maand?
Nou dan krijg jij van Oxxio een Philips ambilight tv kado.
Ja tuurlijk het zal allemaal wel ik heb het nooit geloofd.
En het was en is gewoon een zet in de rug zodat je beter presteert of zo.
Want iedereen ging bellen als een gek.

En dan moet je een bandrecorder starten omdat men een machtiging nodig hebt voor een automatische incasso.
Want met een acceptgiro werken ze niet.
Zal je vertellen ze moeten de mensen zelfs een keus laten zodat ze ook per acceptgiro betalen er is geen enkele wet in Nederland die zegt ow jij bent een bedrijf dus geen acceptgiro betaling alleen incasseren via de bank. Das bull **** beide mag gewoon alleen Oxxio verrekt het om het te doen. En ja als je een top verkoper hebt die weet het allemaal zo mooi te maken dat de mensen er dus in trappen.

Dus mensen wordt je gebeld door 1 van hun callcenters in het land gooi de telefoon op of zeg gelijk keihard nee.
Of beter wil je van geen enkele verkoper een telefoontjes hebben ga dan naar infofilter. En dat is hier al eens eerder vermeld.

Gesloten