LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO, een schande

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En Kyle maar beweren dat daar alles goed gaat. 2005?? We leven nu zo'n beetje eind 2007 en nog geen eindafrekening???

Tsjongejonge wat een goed bedrijf..... Maar niet heus. Wel een feit is dat je de eindafrekening niet hoeft te betalen. Echter wanneer men geld terug zou krijgen, krijgt men dat ook niet en dat is bij de wet nog steeds diefstal........

Waar blijft Oxxio toch met het naleven van de wetgeving. Zij zijn momenteel strafbaar en al helemaal wanneer men geld tegoed krijgt van een dergelijk wanbedrijf.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door amneris »

Nou Kyle dan mag je mij ook wel zo noemen.
Ik denk dat je gewoon de waarheid niet onder ogen durft te zien of je krijgt nog steeds geld om Oxxio hoog te houden.
Want ja wie doet het anders. Ik niet!!
En ik ben ook een oud medewerkster van Oxxio.
Mijn ogen hebben te veel gezien en ik ben niet iemand die een ander een hand boven het hoofd houdt. Of gewoon zegt van iedereen heeft ongelijk terwijl dat iedereen hier op het forum dondersgoed weet wie en wat Oxxio is en doet in zijn/haar praktijken.
En die zijn ver onder de maatstaven van de wet.
Ook Oxxio hoort zich aan de wet te houden.
Maar Oxxio hanteert zijn eigen regeltjes en wetjes.
Maar zo werkt dat niet. En Oxxio is een dief, jij mag nee zeggen ik zeg ja. Maar zoals je wel ziet Kyle niemand hier geeft jou gelijk of steunt jou standpunten betreft Oxxio. Waarom blijf je dan in elke forum discussie zo hard vol houden over hoe goed Oxxio wel niet is. Je kan beter lezen en begrijpen dat je hier je strijd verliest. Maar volgens mij heb je een beste bord voor je kop of je bent zo dom en stom dat je het niet wilt inzien dat het zinloos is!!! Maar goed het is wat jij wilt en wat jij wilt geloven en wilt blijven geloven. Dan zeg ik enkel blijf lekker in die waan waar je in zit je komt er nu of over ik weet niet hoeveel jaren later er wel es achter dat je behoorlijk fout zat/zit!!!

En Kyle ik zeg je dit ik ga geen discussies aan met iemand zoals jij.
Ik zeg enkel en alleen van wat ik er van vindt net als iedereen hier op het forum. Want jij wilt en zal je gelijk halen over Oxxio en daar start ik geen discussie over. En vooral niet met iemand die denkt alles te weten en denkt dat het ook nog zo is.

PenA
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2007 19:18

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door PenA »

Hallo,

Weet iemand hoelang men mag wachten met de eindafrekening?
Ik heb nu pas een eindafrekening van verbruiksperiode 26-11-2202 t/m 28-08-2003 factuurdatum 14 december 2004 via een incassobureau in handen gekregen! Dit ook omdat wij in juni 2003 verhuist zijn naar een andere woonplaats met een nadere aanbieder.
Wel heette het bedrijf toen Evolta en krijg ik nu het incassobureau via OXXIOII

Groet,

PenA

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Je bent gewoon verplicht deze te betalen, je hebt de stroom immers ook gebruikt. Wel kun je, indien je aan kunt tonen dat je netjes een verhuisbericht hebt gestuurd, de incasso kosten aanvechten.

jdmh32
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 14:22

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door jdmh32 »

Hey Allemaal,

Nou ik ben er nu ook overtuigd van dat oxxio deugd voor geen meter. Een jaar geleden heb ik voor een project voor mijn studie heel oxxio belicht. Toen kwam ik er al achter dat ze niet deugden en dat er allerlei rare praktijken plaats vinden. Ik heb dan ook altijd iedereen afgeraden met deze gasten in zee te gaan.

Maar wat gebeurd er afgelopen woensdag........... Mijn vriendin komt thuis van haar werk en heeft afgesproken met een vriendin. Als ze net op de bank zitten te kletsen wordt er aangebeld, het is zo'n eikeltje van oxxio dat mensen ongewild contracten aansmeerd. Onder de noemer gratis en vrijblijvend op proef happen een hoop mensen toe.Mijn vriendin dus ook. Maar wat haar niet is verteld is dat ze er gelijk aan vast zit en dat haar oude leverancier wordt opgezegd. WTF!! Vandaag snel een aangetekende brief gestuurd, met daarin het verzoek het contract per direct te ontbinden.... Hopen dat het genoeg is..

Vor de zekerheid al nuon ingelicht, zij zullen er nu op letten en eventueel bemiddelen als oxxio de switch aanvraagd. Tevens de bank gevraagd alle rekeningen van oxxio te blokkeren voor machtiingen.... Nu maar afwachten wat er gebeurd...

Een ding is in elk geval zeker.....het is geen zuiver zaakje dat oxxio

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Ik heb weinig dan wel niets met leveranciers te maken maar meer met de energieproductie, netwerkbeheer, kortom, alles tot en met de meter bij u in huis. Wanneer ik bij mensen aan huis kom op grond van een storing of klacht dan stelt men mij veelal vragen welke de leverancier aangaat en daarover kan en mag ik geen uitspraken doen en doe dat dan ook niet. Wel wil ik u verklappen dat u niemand van Oxxio aan de deur heeft gehad. Het zijn marketingbureaux welke verantwoordelijk zijn voor het leuren.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste jdmh32,

Uw posting op het forum maakt duidelijk dat u het niet eens bent met de door uw vrouw gemaakte aanmelding bij Oxxio.

Als u uw adresgegevens e-mailt naar [email protected], zal ik uw klacht in behandeling nemen en voor u op lossen.

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

sunnyskies
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2009 16:00

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door sunnyskies »

Wat een waarheden over OXXIO...ik heb een 4-jarig vaste prijzen contract.
Zowel voor elektriciteit als voor gas, denken jullie dat Oxxio zich hier ook maar één keer aan heeft gehouden..???!!! NIET DUS!!!!
Ik heb een rechtsbijstand verzekering en heb alles nog stééds schriftelijk...
Heb al een aangetekende brief de deur uit waarop ze óók niet reageren!
Blijft de weg naar een advocaat nog open.
Én wéér kost het het geld van de klant. Dit kost per jaar ook miljoenen!!!
De bom in dit soort bedrijven... :evil:

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste sunnyskies,

Uw forumbericht van 5 mei jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met uw tarieven voor de levering van stroom en gas. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

sunnyskies
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2009 16:00

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door sunnyskies »

Onlangs schreef ik een bericht over Oxxio een schande...(05mei09).
Hierop werd gereageerd door [email protected].
Zojuist heb ik een vrij lang gesprek met deze medewerkster gehad en deze mevrouw heeft alles haarfijn uitgelegd en ook bevestigd dat
Oxxio in het verleden grove fouten heeft gemaakt wat betreft klantenservice.
Er waait nu een vernieuwde wind bij klantenservice....!!
Na dit gesprek kan ik alléén maar ten zeerste aanbevelen: ga op dit aanbod in om contact met deze medewerkster via e-mail te krijgen.
Deze mevrouw staat op het hoogste niveau bij de afd. klantenservice.
Zij kan het meeste doen...
Nogmaals ga a.u.b. op dit aanbod in...
Ik ben niet "omgekocht"..!!!
Dit heb ik in jaren niet meer meegemaakt...dus nog een keer het e-mail adres: [email protected]
Dat het hierdoor voor de afdeling drukker wordt is helemaal niet erg!. Zji begroeten het alleen maar...!
Voor iedereen: SUCCES..

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een prima voorstel zou je als eerste reactie zeggen maar.....
Het is allom bekend dat Oxxio, de eerlijkheid gebiedt mij volledigheidshalve te vermelden dat er legio leveranciers waren alwaar het administratief alsmede in de communicatie, het niet naar behoren verliep. Tevens wil ik duidelijkheid scheppen over het feit dat energieleveranciers slechts enkele jaren bestaan dus een volstrekt nieuwe structurele vorm in onze maatschappij en de diverse systemen kinderziekten vertoonden hetgeen op zich pas bij nieuwe bedrijven.
Dat echter Oxxio en vele andere leveranciers als achtervang op deze forum, het gebeurt namelijk tevens op andere forum, als achtervang de klagers benaderen betreft een veel te laat stadium. De ingangen moeten open via de reguliere weg en daar moet men onmiddellijk en serieus met klachten afhandelen zodat het niet hier op het forum komt.
Overigens is dat wat hier op het forum en andere forum komt slechts het bekende topje van de ijsberg. Maar goed, één ding blijkt overduidelijk en dat geef ik als compliment aan, ze zijn allen voor verbetering vatbaar en dat doet me deugd.

CM

stofzuigertje

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermeld dat U ook hier Uw klacht plaatste en deze zal eerder opgelost worden dan normale klachten.

Beloof dat U een bericht zult plaatsen als ze het goed oplossen want ze willen hier graag complimentjes ontvangen...

Dus straks gaat iedereen hier klagen en op deze manier hun overbelasten.
Ik heb gevraagd voor de uitzending want als RADAR klanten voorrang krijgen en wel opgelost worden......

Succes en vermeld in Uw klachten via deze bovenstaande vooral duidelijk RADAR....

Gesloten