Dit topic is eigenlijk een vervolg op een ander topic, waar VoiP bellen tersprake kwam met bijbehorende vragen.
Ik zal hier wat heen kopieeren.
quote van Noble
Quote van TrapitoIk heb zojuist een VoiP kastje (Linksys SPA3000) van Abel-Internetbellen onvangen waarmee je:
OP IEDERE!! internetaansluiting (UTP) GRATIS kunt bellen naar NL-vastenummers voor.... 6,95 per maand ... jawel zónder startkosten.....(moet nog door Abel geactiveerd worden, duurt al paar dagen...)
Ga ik nu naar buitenland o.i.d. ... gewoon kastje meenemen en lekker gratis bellen, en ook belangrijk, men kan MIJ gewoon bellen.... alsof ik in nl ben...
Zo, nu ben ik dus los van de provider bellen... en tel-nr porteer kosten, MIJN nummer!! MIJN MIJN hehehe
Nu kan ik verder kijken naar de "beste" internet provider...
Míj krijgen ze niet gek....
.Is dat VoIP bellen bij Abel wel een beetje afgeschermd?
Ik bel nog wel eens met Holleeder en ik wil niet dat elke diender die een bekeuring kan uitschrijven mee kan luisteren op internet.
Nu bel ik nog via een koperdraadje met een scrambler en dan kun je rustig over je schoonmoeder praten zonder dat de hele wereld meeluistert
Quote van Noble
Quote van TrapitoVoiP via Linksys SPA3000 veilig??? dat neem ik aan van wel, maar wil je zekerheid dat je schoonmoeder je gesprekken niet kan decoden... bel dan even met Linksys en vraag hoe zwaar/goed de encryptie is.
Ik betaalde(nog 2 maanden..) bij huidige provider:
5,= voor bellen bij abo
en ca, 100x 5ct startkosten per maand, samen pakweg 10,= telefonie en vastzitten aan de provider.
nu dus maar 7,= totaal en vrij als vogeltje, EN kan boxje lekker meenemen...
Quote NobleDit moet je mij toch eens uitleggen: Quote:
EN kan boxje lekker meenemen...
Scheur je, als je op vakantie gaat, ook je hele ADSL aansluiting uit de muur?
Moet wel een leuk gezicht zijn op Schiphol. Noble met een heleboel kabel achter zich aan. Weten we gelijk wie Noble is.
Of bel je op je vakantiebestemming ergens aan en vraagt:
"Iek Ollander, iek even you ADSL kebruken, OK?"
Quote van Trapitoheel simpel, waar een "internet" (UTP) aansluiting is, kan je gewoon bellen met je Linksys kastje (en telefoontoestel)..
Dus stel ik kom bij jou even een pilske pakken, en jij moet veel bellen... neem ik mijn kastje mee, plug 'm op jouw "internet" en hup je kan gratis bellen naar vaste nummer NL.....
en iemand die mij belt, neem ik dus gewoon bij jou thuis op.. of in België, of in spanje, of Australië etc etc..
lekker vanuit Australië je vrienden in NL bellen... kostenloos..
of je vrienden uit NL bellen je terwijl je in Mexico zit, en betalen gewoon "lokaal" tarief...
snap u???
(voor alle D U I D E L I J K heid... dit is dus GÉÉN skype o.i.d. !!! waar kosten voor bellen bijkomen..)
hehehe, dat was aardig wat plakken..Grappig dat het kan.
Op vakantie beperk ik mij tot het sturen van kaarten maar als voorbeeld vind ik het wel leuk.
Heb je verder de zelfde faciliteiten als via het vaste net?
Zoals nummer herkenning, doorschakelen, voicemail, terugbellen etc.
Heb je één of meer nummers?
En kan er ook een fax op aangesloten worden. Komt wel niet zoveel meer voor maar af en toe toch nog wel eens nodig.
En betaalnummers (0900) dan? Het zijn niet mijn favorieten maar soms moet het.
En wat nou als ik je bel en je zit met je kastje en UTP in het vliegtuig, krijg ik dan een in-gesprek toon of heb ik dan een dode lijn?