LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

Amneris,

Beetje zielig om na te trappen waar je gewerkt hebt en loon hebt gehad.
Ieder bedrijf probeert telefonisch klanten te trekken.
Ook de grtoe jongens NUON en Essent maken zich schuldig aan oneerlijke praktijken, en ook energieidrect, go energy, greenchoice etc n oem ze allemaal maar op. Maar ach. je rept 1 zinnetje over dat NUON niet deugt en weer een heel zeikverhaal over Oxxio. Als je niet hard genopeg bent om te verkopen ga dan lekker op een klantenservice werken. Verkoop is nou eenmaal keiharde business en daarin kunnen ze geen sissy's gebruiken.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

Zoals ik al in een ander bericht beaamt hebt tegen jou ga ik niet met mensen in discussie die een bord voor hun kop hebben en denken alles beter te weten omdat ze daar zielig genoeg in geloven...

Je denkt maar lekker wat je wilt denken!
Mij heb je daar toch niet mee.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

oxxio werkt met externe callcenters.
het is niet oxxios schuld als die callcenters flink willen verdienen.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

Kyle....

wat me opvalt is dat je niet tegen de waarheid van mensen op kunt...eerlijke mensen Kyle..en daar behoor jij niet onder...je blijft maar lekker volhouden....
ik sluit me aan bij amneris...
met jou niet meer in discussie gaan is beter....
goede verkopers zijn die mensen die het toegeven dat aggresieve verkoop niet deugt...en iets anders zoeken...want eerlijke verkoop bestaat echt.....ik heb bewondering voor amneris!!.
ga jij maar weer knikkeren buiten :lol: :lol: :lol: .

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door HvanGennip »

precies!!!

santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door santander »

Ik wil toch even reageren op de opmerking van "Gerland".

Een goede verkoper luistert goed naar de klant en geeft goed advies. Het express achterhouden van informatie is volgens mij nog altijd misleiding. Leuk voor de korte termijn maar wil je aan klantenbinding doen dan zul je wel aan een goede relatie met je klant denken. En daar hoort vertrouwen en eerlijkheid bij.

jomar12
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 13:49

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door jomar12 »

:evil: Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die problemen hebben met ENECO? Mijn dochter woont sinds 2 jaar in een appartement met blokverwarming (12 woningen).Tot haar grote schrik kregen zij een naheffing van Eneco voor de blokverwarming in de gezamenlijke ruimtes, van maar liefst € 9.000 totaal!! Het bleek dat Eneco de afgelopen 3 jaar het verbruik gewoon "geschat" had en daar flink naast zat en nu het probleem in de schoenen van de bewoners schuift.
Het lijkt mij dat Eneco in hun administratie had kunnen zien dat het geschatte bedrag véél lager was dan de afgelopen jaren het geval was, en dus meteen adequaat had moeten reageren door dan gewoon de meterstand op te gaan nemen.Dat zij dit ook nog eens 3 jaar achterelkaar volhielden (en de nota dus onderhand flink opliep!)
getuigt ook niet van veel intelligentie! Zoals gezegd, woont mijn dochter daar pas 2 jaar en kon zij dus onmogelijk weten wat er 4 jaar geleden betaald moest worden en dat dit niet kon kloppen..Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons vertellen wat wij het beste kunnen doen?
Alvast bedankt voor de moeite! :evil:

Hijgie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:35

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Hijgie »

Logimark (onderzoeksbureau) als werkgever is erger!!!Je bent binnen 5 minuten aangenomen en kan gelijk beginnen en zonder opgaaf van redenen worden bijna alle nieuwkomers precies na 1 maand eruit gegooid (en soms na fikse ruzie eerder) en telefonisch nog wel! Loonstroken??? Hebben ze nooit van gehoord! Vreselijk werk hoor om mensen rond etenstijd lastig te vallen en wat je soms niet naar je hoofd krijgt allemaal omdat ze lastig gevallen worden! Blij, dat men er nu iets aan kan doen. Maar al is het de laatste job ter wereld.........ik ga dit NOOIT meer doen en zeker niet voor dat magere loontje wat je krijgt.
Logimark NOOIT doen dus!
:evil:
Laatst gewijzigd door Hijgie op 14 sep 2007 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.

kamikaasie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:39

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door kamikaasie »

advocaat inschakelen en snel dan zo geregeld eneco staat bekend om van die rare rekeningen
heb het zelf ook gehad was 7 jaar geschat en betaalde 122 tot 142 euro in die tijd en ben alleen
gingen ze ff 7 delen door 3 doen want mogen maar 3 jaar terug rekenen
das 2 1/3 jaar per jaar betalen dus , want hebben andere 4 jaar niet meegerekend in de meterstand
wat oxxio betreft was er ook in getrapt 5 jaar korting enz was er snel bij en afgezegd( wel een andere bellen en zeggen ze het over nemen anders gebeurd er niets
ik moest voor eneco 5000 bij betalen terwijl ik al jaren terug hoorde te krijgen het werd uiteindelijk 800 betalen terwijl ik dat terug had moeten krijgen
en 9000 in 3 jaar das 3000 per jaar das 260 per maand aan gas en licht lol mogguh
wat verkopers betreft de mijne van oxxio gaf zijn nr en zei als er wat is bellen , heb ik ook gedaan en gaf me goed advies en zei precies hoe en wat ik kon doen , dus ja zijn er wel hij was niet aggressief in de verkoop maar wilde overstappen door dat geouwehoer met eneco ( ook mijn eigen schuld deels)
dus advocaat want eneco heeft bij mij advocaat al rond de 100 verkeerde rekeningen liggen
hoop je hiermee geholpen bent

mvgr afz kaasie
(ps) ja we leven in een land waar het draaid om geld drugs sex en macht , ik zou zeggen mensen verander dat en vecht voor je land en landgenoten , wees er voor elkaar . en vecht tegen die gare oplichters en bedriegende schijnvertoning bedrijven.
en je weet staat er iemand aan de deur om wat te verkopen,weet diegene geen mallemoer van het bedrijf , hij/zij gooien alleen hun ingestudeerde regeltjes op

maar liever dat nog dan een bord voor zijn kop van een zakenman want daar word je alleen maar SLECHTER VAN pompompom

meneer de president slaap zacht

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

Callcenter is inderdaad extern.
Goh op dat punt heb je gelijk.

Maar Oxxio is wel degelijk schuldig want de managers die daar rond lopen zijn er elke dag. Mooie kantoor tijden van 9 tot 4 of 5.
De **** die Oxxio veroorzaakt moeten een callcenteragent op knappen.
Ik vind dat wel zo laag. Als de directie alles fout doet of wie dan ook bij Oxxio horen ze het zelf op te knappen.
De klantenservice is vaak de duppen en nog niet eens op de hoogte van de actie´s die Oxxio elke dag doet.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

ja dat klopt...je kon merken als je belde dat de personen achter de telefoon het wel erg vonden...maar ze niets konden doen.

Wat het probleem aangaat met Eneco zou ik zeggen probeer de geschillencommissie..kost e 25,00 euro en die doen het werk voor je.
een advocaat vaak is duur wanneer je geen rechtbijstand hebt..en zo ja...dan duurt het erg lang.
een geschillencommissie kun je aanvragen via internet...invullen van de gegevens en er volgt een reactie op.
Wij hebben het gewonnen bij Oxxio door de geschillencommissie...ze zijn er erg bang voor, dus kwamen toen ineens wel over de brug.
Hoop dat je er iets aan hebt.

ron77
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 sep 2007 22:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door ron77 »

Heb een stel reactie's gelezen van met name kyle welke niet van een al te hoge intelligentie betuigen aangzien zij het nog voor dergelijke bedrijven als Oxio opnemen.
Er hoort gewoon een duidelijke voorlichting te zijn met name als het gaat om iets dergelijks als energie.
Helaas is een grote mate van misleiding binnen de verkoop van energie e.d. toegestaan.
Het staat dan wel allemaal duidelijk in de algemene voorwaarden maar er zijn genoeg mensen die uitgaan van een goede mondelinge voorlichting dat blijkt wel uit de mate waarin mensen nog in deze verkooptrucs trappen.
Het valt mij sowieso op dat het over het algemeen droevig gesteld is met de voorlichting vanuit callcenters.
Als ik bijvoorbeeld 5 x met de belastingdienst bel krijg ik 4 verschillende andwoorden.

ron77
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 sep 2007 22:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door ron77 »

Daarnaast is het je eigen keus om je te laten misbruiken door managers van Oxio e.d. je kan ook ander werk gaan zoeken lijkt me.
Als je als callcentermedewerker een beetje verder denkt dan merk je al snel dat er niet al te veel van klopt...het is in principe legaal oplichten.
Helaas lijken ook nog eens veel van deze callcenter medewerkers als het ware gehypnotiseerd en voorgeprogrameerd door het bedrijf waarvoor ze werken en blijven ze dezelfde onzin keer op keer uitkramen welke argumenten je ook inbrengt.
Als je er niet uitkomt en vraagt naar de chef is dat ook nog eens niet altijd mogelijk.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door jsp »

@ Kyle:
oxxio werkt met externe callcenters.
het is niet oxxios schuld als die callcenters flink willen verdienen.
Hou nou toch op. OXXIO is geen electriciteits(producerend)bedrijf maar een investeringsbedrijf dat zoveel mogelijk winst wil maken met de inkoop en verkoop van energie, tegen zo laag mogelijke kosten. OXXIO wil flink verdienen en kiest er dus zelf, en bewust, voor om de callcenteractiviteiten (verkoop en klantenservice) uit te besteden aan bedrijven die dat voor zo laag mogelijke kosten doen. Dat dit ten koste gaat van de kwaliteit en de klantvriendelijkheid maakt ze geen ene moer uit. Dat er mensen op de callcenters aan onderdoor gaan (of een beetje getikt worden...) ook niet. Deze mensen krijgen alle sh*t over zich heen en ruimen binnen korte tijd weer het veld voor een volgend blik callcentermedewerkers. Of ze blijven hangen omdat ze de nadelen tegen de voordelen afwegen. Of ze nemen ontslag en worden paaldanseres in Spanje.Of zoiets.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

het is jouw waarheid spoetnik50
hvgennip, spreek aub voor jezelf en wees geen jaknikker/meeloper.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

Als je te vriendelijk was kreeg je er wat van te horen.
Heb het meerdere malen mee gemaakt.
Paaldanseres... Dat was nog niet in me op gekomen 8)
Ik weet dat er ergens in het noorden ook een callcenter zit en die is niet extern het hele gebouw is gekocht door Oxxio.

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door tis wat »

Hulde voor Amneris eindelijk weer iemand die de klok doet luiden, alleen heeeel jammer dat er niet gehandeld word, geld niet alleen voor Oxxio

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

amneris: wat denk je nou, dat het in andere callcenters anders gaat?
energiedirect verteld niet dat je 2 rekeningen krijgt, de NEM verkopt informatie en geen contract. Meederen doen zich voor als netbeheerder.

Kom op zeg, je leeft in roofridderland Nederland. Denk je nou dat er 1 organisatie is die netjes zijn sales doet via de telefoon?
dat weet je toch voordat je in zo'n baan stapt.
Maar ach het gaat weer om Oxxio, dus de meelopers roepen driewerf hoera! ik heb gewoon wel goed verkocht en dik verdiend, dus zo slecht was dat callcenter van Oxxio niet. als jij je targets niet wil of kunt halen ligt dat aan jouw kwaliteiten als salesman en niet aan Oxxio!

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door amneris »

@kyle

Ow ligt het dan gelijk aan de persoon zelf? Nou ik ben blij dat ik er op tijd uit ben gestapt. En ik weet dat er bedrijven zijn die het wel op een normale manier doen en die zich aan de wet houden betreft verkoop.
Want je hebt verkoop zoals oxxio doet en verkoop die op een wettelijke manier gaat. Want als hun dat niet doen verliezen ze miljoenen klanten.
Nee ik werk niet meer in de callcenter ik werk achter de schermen.
En ik stel daar de regels op voor de callcenter. En dat gaat samen met de juristen van de banken. En voor de rest is mijn werk afdelingen bankzaken.

En daarnaast ben ik backoffice manager van een grote bank hier in Nederland, Duitsland, Belgie en Frankrijk. En daar is mijn werk afdelingen bankzaken voor deze 4 landen.

Dus niet alleen achter de schermen van het callcenter

Zou oxxio ook eens moeten doen. Want oxxio stelt zijn bla bla verhaaltjes niet samen met een jurist.

En dat jij goed verdiende komt gewoon door dat je het leuk vindt om mensen goed in de maling te nemen. Blijkbaar interesseert het je geen ene moer dat er mensen zijn die door oxxio in de **** geraken.
Maar daar was ik eigenlijk al achter. Want alles en iedereen is hier schuldig en nooit oxxio in jou ogen.
Ik denk er zo de mijne over wat betreft jou antwoorden....

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

Amneris:
bij het COC zoeken ze nog wel personeel
beter baantje voor jou.

Gesloten