| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Beste Radar,
Mijn zoon van 13 heeft een prepaid mobieltje van Vodafoon. Het was ons al vaker opgevallen dat hij veel te snel door z'n beltegoed heen was, maar echt goede voorbeelden hadden we niet. Tot kort geleden.
Hij belde mij op mijn nieuwe mobiel (KPN) en kreeg een KPN-computerdame (terwijl mijn mobiel gewoon aan stond). Hij verbrak direct (binnen 3 sec.) de verbinding, controleerde zijn beltegoed en zag tot zijn schrik en mijn stomme verbazing, dat zijn beltegoed met 1 euro 20 was afgenomen. Ongelovig en boos meldde ik het voorval bij Vodafoon, waar ik de volgende reactie kreeg "Na onderzoek hebben we vastgesteld dat uw zoon een servicenummer heeft gebeld dat 1,24 kostte." Het is de bevestiging van onze vervelende ervaring, maar natuurlijk niet iets waar we mee opschieten. Ik wil weten hoe dit kan als er doodgewoon een andere mobiel wordt gebeld en binnen 3 sec. wordt opgehangen!
Dat het prepaid beltegoed Vodafone verdwijnt als sneeuw voor de zon, is genoeg bekend, maar de gedachte dat Vodafone op deze manier bij onze nietsvermoedende kinderen geld weghaalt maakt me echt kwaad!
Omdat ik me machteloos voel en het voor iedereen die het overkomt natuurlijk een te klein bedrag is om er echt werk van te maken, leg ik het hier neer in de hoop dat u van vele kleintjes ook een grote kunt maken, zoals ze dat zo goed door hebben bij Vodafoon.
Alvast bedankt voor uw tijd en energie!
Siem Eikelenboom
Koudekerk aan den Rijn
Mijn zoon van 13 heeft een prepaid mobieltje van Vodafoon. Het was ons al vaker opgevallen dat hij veel te snel door z'n beltegoed heen was, maar echt goede voorbeelden hadden we niet. Tot kort geleden.
Hij belde mij op mijn nieuwe mobiel (KPN) en kreeg een KPN-computerdame (terwijl mijn mobiel gewoon aan stond). Hij verbrak direct (binnen 3 sec.) de verbinding, controleerde zijn beltegoed en zag tot zijn schrik en mijn stomme verbazing, dat zijn beltegoed met 1 euro 20 was afgenomen. Ongelovig en boos meldde ik het voorval bij Vodafoon, waar ik de volgende reactie kreeg "Na onderzoek hebben we vastgesteld dat uw zoon een servicenummer heeft gebeld dat 1,24 kostte." Het is de bevestiging van onze vervelende ervaring, maar natuurlijk niet iets waar we mee opschieten. Ik wil weten hoe dit kan als er doodgewoon een andere mobiel wordt gebeld en binnen 3 sec. wordt opgehangen!
Dat het prepaid beltegoed Vodafone verdwijnt als sneeuw voor de zon, is genoeg bekend, maar de gedachte dat Vodafone op deze manier bij onze nietsvermoedende kinderen geld weghaalt maakt me echt kwaad!
Omdat ik me machteloos voel en het voor iedereen die het overkomt natuurlijk een te klein bedrag is om er echt werk van te maken, leg ik het hier neer in de hoop dat u van vele kleintjes ook een grote kunt maken, zoals ze dat zo goed door hebben bij Vodafoon.
Alvast bedankt voor uw tijd en energie!
Siem Eikelenboom
Koudekerk aan den Rijn
-
kanovaarder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Geplaatst op 14 Sep 2007 19:33 door kanovaarder Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht
SMS'jes
SMS"diensten"aan minderjarigen
Ten eerste mag iemand die de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt heeft geen SMS-abonnementen aangaan zonder toestemming van de ouders.
Verder is het verstandig om in dit soort gevallen ook het nummer van de desbetreffende SMS"dienst" hier ook te melden omdat men de waarschuwing kan lezen en beantwoorders de gelegenheid kan geven om naar stopcodes te kijken.
Immers, er zijn SMSdiensten zoals 6464 die voor elke dienst (en dit zijn er in dat geval vele) een eigen stopcode hebben.
Bovendien kan dan ook de naam van die SMS"dienstverlener" en het adres worden gevonden om in het geval van minderjarigheid die onterecht afgesloten abonnement alsnog te betwisten en het ten onrechte geïnde geld terug te vorderen.
Grootvader.
SMS'jes
SMS"diensten"aan minderjarigen
Ten eerste mag iemand die de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt heeft geen SMS-abonnementen aangaan zonder toestemming van de ouders.
Verder is het verstandig om in dit soort gevallen ook het nummer van de desbetreffende SMS"dienst" hier ook te melden omdat men de waarschuwing kan lezen en beantwoorders de gelegenheid kan geven om naar stopcodes te kijken.
Immers, er zijn SMSdiensten zoals 6464 die voor elke dienst (en dit zijn er in dat geval vele) een eigen stopcode hebben.
Bovendien kan dan ook de naam van die SMS"dienstverlener" en het adres worden gevonden om in het geval van minderjarigheid die onterecht afgesloten abonnement alsnog te betwisten en het ten onrechte geïnde geld terug te vorderen.
Grootvader.
-
gravedigger
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Lees je een bericht wel of type je altijd in het wilde weg Kano?? Laat die jeneverfles eens staan 
-
ikbenik
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Ongelovig en boos lees ik het bericht.Ongelovig en boos meldde ik het voorval bij Vodafoon, waar ik de volgende reactie kreeg "Na onderzoek hebben we vastgesteld dat uw zoon een servicenummer heeft gebeld dat 1,24 kostte." Het is de bevestiging van onze vervelende ervaring, maar natuurlijk niet iets waar we mee opschieten. Ik wil weten hoe dit kan als er doodgewoon een andere mobiel wordt gebeld en binnen 3 sec. wordt opgehangen!
Dat het prepaid beltegoed Vodafone verdwijnt als sneeuw voor de zon, is genoeg bekend, maar de gedachte dat Vodafone op deze manier bij onze nietsvermoedende kinderen geld weghaalt maakt me echt kwaad!
Je bent zelf verantwoordelijk naar wie jij belt.
Als jouw zoon naar servicenummers belt, is hij daar zelf verantwoordelijk voor en niet de provider.
Leer eest jouw zoon eens met de telefoon om te gaan en leer hem ook zijn verantwoordelijkheden.
Jouw zoon kan niet maar raak bellen en dan alle schade schadeloos worden gesteld.
Als hij bijvoorbeeld naar sexlijnen zou bellen, dan moet hij gewoon voor die kosten betalen.
Dan kun jij niet tegen de provider zeggen dat hij minderjarig is en dat alle gemaakte kosten schadeloos gesteld moeten worden.
-
gravedigger
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
En ook jij moet eens leren lezen ikbenik!!!
Hij belde mij op mijn nieuwe mobiel (KPN) en kreeg een KPN-computerdame (terwijl mijn mobiel gewoon aan stond
-
ikbenik
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
De kinderen krijgen al heel vroeg een mobiele telefoon en die kinderen gaan dan veel sms'en.
Maar dan ook gaan ze veel ringtones downloaden en via de sms kopen.
Met alle gevolgen van dien.
En wat doen de gedupeerde ouders dan?
Die klagen de providers aan.
Het moet niet gekker worden!
Maar dan ook gaan ze veel ringtones downloaden en via de sms kopen.
Met alle gevolgen van dien.
En wat doen de gedupeerde ouders dan?
Die klagen de providers aan.
Het moet niet gekker worden!
-
kanovaarder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
SMS-en en lezen.
Wie heeft geschreven dat de provider aansprakelijk is te stellen?
Ik???
Nou, dan beter lezen en vooral ook reacties op eerdere problemen met dat SMS-en.
Ik heb toch naar ik meen duidelijk genoeg geschreven dat diegene die een SMS-dienst levert aansprakelijk is voor het aanbieden van een "gratis"ringtone met daaraan slecht of niet eens zichtbaar de voorwaarden.
Bij die eerste "gratis"ringtone hoort namelijk ook te staan dat het een abonnement betreft en dat minderjarigen geen contract mogen afsluiten met die SMS-dienst.
EN SERVICENUMMERS ZIJN OOK SMS-DIENSTEN !!
Dus niet naar die provider verwijs ik maar de leverancier van die SMS-diensten.
Die provider is slechts het doorgeefluik!!
Daarom ook op het nut gewezen van het vermelden van het ringtonenummer.
Dus wie heeft er teveel gedronken??
Niet ik!!
Grootvader
Wie heeft geschreven dat de provider aansprakelijk is te stellen?
Ik???
Nou, dan beter lezen en vooral ook reacties op eerdere problemen met dat SMS-en.
Ik heb toch naar ik meen duidelijk genoeg geschreven dat diegene die een SMS-dienst levert aansprakelijk is voor het aanbieden van een "gratis"ringtone met daaraan slecht of niet eens zichtbaar de voorwaarden.
Bij die eerste "gratis"ringtone hoort namelijk ook te staan dat het een abonnement betreft en dat minderjarigen geen contract mogen afsluiten met die SMS-dienst.
EN SERVICENUMMERS ZIJN OOK SMS-DIENSTEN !!
Dus niet naar die provider verwijs ik maar de leverancier van die SMS-diensten.
Die provider is slechts het doorgeefluik!!
Daarom ook op het nut gewezen van het vermelden van het ringtonenummer.
Dus wie heeft er teveel gedronken??
Niet ik!!
Grootvader
-
gravedigger
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Toch wel Kano. Haal jij de quote dan maar aan van de TS dat hij last heeft met een SMS dienst. Als je die vindt, ben je een knappe jongen.
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Zo heel gek is dat niet. Voor het afsluiten van een abonnement voor het downloaden van ringtones en dergelijke moet je meerderjarig zijn. Het is aan de verstrekker van de abonnementen om na te gaan of de afnemers inderdaad meerderjarig zijn.De kinderen krijgen al heel vroeg een mobiele telefoon en die kinderen gaan dan veel sms'en.
Maar dan ook gaan ze veel ringtones downloaden en via de sms kopen.
Met alle gevolgen van dien.
En wat doen de gedupeerde ouders dan?
Die klagen de providers aan.
Het moet niet gekker worden!
-
ikbenik
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Voor het afsluiten van een abonnement voor het downloaden van ringtones en dergelijke moet je meerderjarig zijn.
En als die kinderen nu ringtones gaan downloaden en daar problemen door ondervinden, dan is de provider daar dus niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor.Het is aan de verstrekker van de abonnementen om na te gaan of de afnemers inderdaad meerderjarig zijn.
En wat gebeurd er?
Als de kinderen problemen krijgen door het downloaden van ringtones, gaan ze de provider aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Nogal onzin.
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Hetzelfde gebeurt wanneer er bij u in de winkel een 13-jarige een laptop koopt. De ouders van de 13-jarige zijn bevoegd de overeenkomst te vernietigen. Dit houdt in dat u de laptop terug moet nemen en het aankoopbedrag terug moet betalen. Dit is gevolg van het feit dat minderjarigen slechts in beperkte maten bevoegd zijn tot het sluiten van overeenkomsten. In bovenstaand geval bent u dus in feite "aansprakelijk".En als die kinderen nu ringtones gaan downloaden en daar problemen door ondervinden, dan is de provider daar dus niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor.
En wat gebeurd er?
Als de kinderen problemen krijgen door het downloaden van ringtones, gaan ze de provider aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Nogal onzin.
In het geval van de abonnementen op ringtones is dat de verstrekker van deze abonnementen.
Ik bedoel dus niet dat de provider aansprakelijk is. Enkel degene die de abonnementen op de ringtones levert.
-
ikbenik
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
En wat zegt de TS?Ik bedoel dus niet dat de provider aansprakelijk is.
Ongelovig en boos meldde ik het voorval bij Vodafoon, waar ik de volgende reactie kreeg "Na onderzoek hebben we vastgesteld dat uw zoon een servicenummer heeft gebeld dat 1,24 kostte." Het is de bevestiging van onze vervelende ervaring, maar natuurlijk niet iets waar we mee opschieten. Ik wil weten hoe dit kan als er doodgewoon een andere mobiel wordt gebeld en binnen 3 sec. wordt opgehangen!
Dat het prepaid beltegoed Vodafone verdwijnt als sneeuw voor de zon, is genoeg bekend, maar de gedachte dat Vodafone op deze manier bij onze nietsvermoedende kinderen geld weghaalt maakt me echt kwaad!
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Klopt, maar inmiddels was de discussie afgedwaald.En wat zegt de TS?
Natuurlijk is de provider in zo'n geval niet verantwoordelijk.
-
ikbenik
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Als je met een telefoon iedere keer een ander aan de lijn krijgt dan de bedoeling is, ga dan niet boos naar de provider toe, maar ga normaal en kalm naar de provider toe en leg gewoon het probleem voor.
Veel mensen denken dat zij dan het recht hebben om boos te zijn en denken dan het recht te hebben om onbeschoft tegen de andere partij te mogen zijn.
Als een klant bij mij komt (als er een probleem is) en die begint gelijk te schreeuwen en als hij denkt dat hij het recht heeft om tegenover mij onbeschoft te mogen zijn, dan mag het het uitzoeken.
Voor zulke mensen loop ik niet hard.
Mensen die normaal doen zal ik heus wel helpen.
Veel mensen denken dat zij dan het recht hebben om boos te zijn en denken dan het recht te hebben om onbeschoft tegen de andere partij te mogen zijn.
Als een klant bij mij komt (als er een probleem is) en die begint gelijk te schreeuwen en als hij denkt dat hij het recht heeft om tegenover mij onbeschoft te mogen zijn, dan mag het het uitzoeken.
Voor zulke mensen loop ik niet hard.
Mensen die normaal doen zal ik heus wel helpen.
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Ik snap eerlijk gezegd niet zoveel van het verhaal.
Uw zoontje belt naar een normaal nummer (van KPN) en krijgt een computerdame aan de lijn? En die is dan van een servicenummer en kost 1,24?
Ligt het dan niet gewoon aan KPN?
Uw zoontje belt naar een normaal nummer (van KPN) en krijgt een computerdame aan de lijn? En die is dan van een servicenummer en kost 1,24?
Ligt het dan niet gewoon aan KPN?
-
ikbenik
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
Als ik mijn mobiele telefoon bel, dan krijg ik heus niet een servicelijn.
Met alle respect, maar ik denk dat het gewoon een gebruikersfout is en dat het servicenummer gewoon is ingetikt.
Met alle respect, maar ik denk dat het gewoon een gebruikersfout is en dat het servicenummer gewoon is ingetikt.
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
wat ik niet begrijp is dat het topic zoals zo vaak ergens anders over gaat dat waar de TS over schrijft.
Wordt het weer lekker overzichtelijk van, wat kan mij schelen of een minderjarige wel of niet een abonnement af kan sluiten bij wat dan ook.
De TS geeft een probleem aan en er zijn weer mensen die weer een enader probleem zien die ik niet ziet.
Hij laat zijn kind bellen naar zijn KPN abonnement, en bij het nakijken van het beltegoed van zijn kind blijkt dat er opeens heel veel geld afgeschreven is dat is het probleem en voor de rest niet.
Wat er gaande is met het probleem vind ik ook vreemd alleen het lastige is dat je het niet kan bewijzen t.o. de provider.
Je bent het gewoon kwijt, diefstal of niet het is lastig.
Wordt het weer lekker overzichtelijk van, wat kan mij schelen of een minderjarige wel of niet een abonnement af kan sluiten bij wat dan ook.
De TS geeft een probleem aan en er zijn weer mensen die weer een enader probleem zien die ik niet ziet.
Hij laat zijn kind bellen naar zijn KPN abonnement, en bij het nakijken van het beltegoed van zijn kind blijkt dat er opeens heel veel geld afgeschreven is dat is het probleem en voor de rest niet.
Wat er gaande is met het probleem vind ik ook vreemd alleen het lastige is dat je het niet kan bewijzen t.o. de provider.
Je bent het gewoon kwijt, diefstal of niet het is lastig.
-
VFWEBRELATIONSBC
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21
Re: Vodafoon berooft kinderen van beltegoed
@SiemEik,
als je me het prepaid-nummer mailt zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Ik kan niets beloven, maar wellicht kan ik een en ander nog eens laten onderzoeken en daarmee de zaak verduidelijken.
Met vriendelijke groet,
Bas
Vodafone Web Relations
als je me het prepaid-nummer mailt zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Ik kan niets beloven, maar wellicht kan ik een en ander nog eens laten onderzoeken en daarmee de zaak verduidelijken.
Met vriendelijke groet,
Bas
Vodafone Web Relations
