LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan mijn (minderjarige) zoon vastzitten aan betaalde sms?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
8ar6ara

Kan mijn (minderjarige) zoon vastzitten aan betaalde sms?

Ongelezen bericht door 8ar6ara »

Vorig jaar heb ik mijn zoon een prepaid telefoon gegeven. Met de gedachtegang, als het tegoed op is is het op.

2,5 mnd geleden heeft hij zich aangemeld voor 'gratis' liedjes per sms. Achteraf zit hij natuurlijk vast aan een sms-abonnement, van 3x per week a 1,50 EUR.

Na twee weken was zijn tegoed op, hij heeft samen met een vriendje een stop sms gestuurd, echter nu ik afgelopen week zijn telefoon wil gaan opwaarderen zie ik dat het abonnement helemaal niet is gestopt. Zijn beltegoed was op dus dat 'stop-smsje is uiteraard niet aangekomen.

Ondertussen zal het tekort wel al naar zo'n 60EUR zijn opgelopen.
Kan dit nu zomaar?

Kan ik hier nog vanaf komen?

gravedigger

Re: Kan mijn (minderjarige) zoon vastzitten aan betaalde sms?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Van die kosten kom je nooit meer af. Elke keer bij opwaarderen wordt dat gelijk afgeschreven. Enige remedie is een nieuwe Sim-kaart en dus een nieuw nummer.

SiemEik

Ongelezen bericht door SiemEik »

Nog zo'n voorbeeld van slimmerikken (boeven in dit geval) die van vele kleintjes een grote maken door schaamteloos onze kinderen te verleiden. Juridisch gezien zou dit zelfs voor volwassenen onder de colportagewet moeten vallen, maar er is vast ook ergens een wetsartikel dat een kind geen contractuele verplichting kan aangaan zonder toestemming van ouder of voogd.

Ik ben van mening dat de providers, dus KPN, Telfort, Vodafone en consorten, hier een rol in horen te spelen en dit soort "ondernemers" van hun net moeten weren, ter bescherming van de consument, in het bijzonder de minderjarige.

Lees ook mijn zojuist geposte ervaring met Vodafoon.

Groetjes,
Siem

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

SMS'jes

Ten eerste mag iemand die de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt heeft geen SMS-abonnementen aangaan zonder toestemming van de ouders.

Verder is het verstandig om in dit soort gevallen ook het nummer van de desbetreffende SMS"dienst" hier ook te melden omdat men de waarschuwing kan lezen en beantwoorders de gelegenheid kan geven om naar stopcodes te kijken.

Immers, er zijn SMSdiensten zoals 6464 die voor elke dienst (en dit zijn er in dat geval vele) een eigen stopcode hebben.
Bovendien kan dan ook de naam van die SMS"dienstverlener" en het adres worden gevonden om in het geval van minderjarigheid die onterecht afgesloten abonnement alsnog te betwisten en het ten onrechte geïnde geld terug te vorderen.

Grootvader.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

2,5 mnd geleden heeft hij zich aangemeld voor 'gratis' liedjes per sms. Achteraf zit hij natuurlijk vast aan een sms-abonnement, van 3x per week a 1,50 EUR.

Na twee weken was zijn tegoed op, hij heeft samen met een vriendje een stop sms gestuurd, echter nu ik afgelopen week zijn telefoon wil gaan opwaarderen zie ik dat het abonnement helemaal niet is gestopt. Zijn beltegoed was op dus dat 'stop-smsje is uiteraard niet aangekomen.

Tja, mensen leren het maar niet om in die truckjes niet in te trappen.

Hoevaak daar al niet voor gewaarschuwd is.

De enige oplossing is een andere telefoonnummer te nemen en jouw zoon uitleggen dat hij dergelijke sms'jes niet meer moet versturen.

Gesloten