LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Vok

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen

Ongelezen bericht door janssen »

Hallo wim.

Ik ben van mening dat alle verzekerden van Yarden, die een natura polis-koopsompolis-of een premievrije polis, de zelfde rechten moeten krijgen die wij nu ontvangen hebben.
Men kan toch zeker niet gaan selecteren, wie wel en wie niet geprotesteerd heeft.

Volgens mij is dat ook in strijd met de assurantiewet.
Elke verzekerde heeft recht op een door hem/haar gekozen verzekering, elke wijziging in de voorwaarden moeten aan alle verzekerden mede gedeeld worden.
Laatst gewijzigd door janssen op 14 sep 2007 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

solight

Ongelezen bericht door solight »

dit is dan toch een leuk moment om zo'n "en bloc" clausule toe te passen.

dus iedereen weer aanpassen naar de situatie zoals door Kifid geadviseerd.

maar duidelijk is dat in dit geval de "en bloc" NIET in het voordeel is van Yarden dus nu is het "administratief niet mogelijk"
Laatst gewijzigd door solight op 14 sep 2007 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen

quote="ron1872"

Ze wringen zich de laatste maanden in zoveel vreemde bochten, dat ik het vermoeden begin te krijgen dat ze de oorspronkelijke polissen of niet meer hebben of dat het administratief zo'n bende is met die oude polissen, dat ze maar gekozen hebben om iedereen een nieuwe (slechte) polis op te dringen.
Ron:

Ga er maar rustig van uit, dat zij alleen digitaal onze gegevens hebben opgeslagen.
Heb jij nadat de fusie plaats heeft gevonden een nieuwe polis van Yarden ontvangen.
Bijna alle verzekerden beschikken alleen nog over de polis NUVA of AVVL.
Ik ga van uit dat yarden in zijn acrchief geen polis van mij heeft, alleen nu de in maart toegezonden polis.
Maar de natura polissen vraag er maar eens na. Ik vrees het ergste.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Voor de groep die niet geprotesteerd heeft hanteert Yarden de zogenoemde sterfhuis constructie. Het liefst zouden ze naar mijn mening zien, dat deze groep op korte termijn en bloc doodgaat. :idea:

Vriendelijke groet, Maxiem.

janssen

quote="sloight"
maar duidelijk is dat in dit geval de "en bloc" NIET in het voordeel is van Yarden dus nu is het administratief niet mogelijk
sloight;

Adminstratief is alles mogelijk.
Alleen kost de ene uitvoering wat meer tijd dan een andere.
Maar onmogelijk is er niets, op adminstratieg gebied.
Ik heb in mijn economsche opleiding geleerd, administratief is niets onmogelijk,alleen wonderen duren iets langer. :oops:
Wij hebben in de jaren 60-70 bij het ziekenfonds soms gehele bestanden moeten omzetten, en toen werkten wij nog met
ponskaarten, dat is wel iets anders dan de digitale snelweg van nu, daar zal wim je wel meer over kunnen vertellen.
Laatst gewijzigd door janssen op 14 sep 2007 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

solight

Ongelezen bericht door solight »

@janssen

ik had "administratief niet mogelijk" ook tussen aanhalings tekens moeten zetten.

ik bedoelde dat dat het (schijn)argument van Yarden was om iets niet te moeten doen

mcwimpy51

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

naar aanleiding van mijn vraag zie onderstaande quote

[/quote]k heb de volgende vraag. Naar aanleiding van uw brief verzonden 12-09 onderwerp afhandeling klacht.
Waarbij u zegt deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzenrecht van uw nabestaanden.

Is deze keuze alleen mogelijk voor de polis houders die officieel een klacht bij uw holding Yarden hebben ingediend via het kifid,consumentbond,rechtsbijstandverzekeringen etc.
Of is deze “polisaanhangsel “ ook van toepassing op al degene die niet in de gelegenheid zijn of waren door welke omstandigheid dan ook om te reageren op de gewijzigde voorwaarden die u begin april –augustus naar de polishouders heeft verzonden.

Heb ik als antwoord gekregen

In antwoord op uw e-mail willen wij u het volgende informeren.

Met de keuzemogelijkheid willen wij sommige verzekerden, die onoverkomelijke bezwaren hadden, tegemoet komen. Vijfennegentig procent van de verzekerden is namelijk tevreden met de poliswijziging.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met het Yarden Contactcentrum. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-1292. Tevens verwijzen wij u graag voor informatie naar onze website www.yarden.nl. Daar vindt u bij “Meest gestelde Vragen”, veel antwoorden op vragen over de polisomzetting.

Dus er is nog veel werk aan de winkel

Meer nieuws op http://www.yarniek.nl vanavond

Vok alvast bedankt voor je uiteenzetting
Laatst gewijzigd door mcwimpy51 op 14 sep 2007 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

Administratief niet mogelijk is net zo mogelijk als de boel omzetten naar wat ze nu hebben gedaan.Ze willen gewoon niets doen en parasiteren er gewoon op hoe vergeetachtig mensen in het algemeen zijn en zeker over jaren.
Ik denk dat ze nog wel over de oude polissen beschikken, een beetje bedrijf is al tiental jaren geleden begonnen met hun archieven op micro’s of te wel foto’s te zetten.
Deze konden later via programma’s gedigitaliseerd worden.
Ik heb geen hoge pet op van yarden, maar er zijn in huis echt nog wel mogelijkheden om de verzekerden tegen de oude voorwaarden verzekerd te laten blijven.Kost ze wat drukwerk, tijd en frankerings kosten.
Het is dus weer een truc van yarden, ik heb nog geen brieven van yarden gehad, alles gaat via mijn advocaat denk ik, maar zoals ik het hoor een kopie schrijven zonder originele handtekening, die is helemaal niets waard.
Het is het meest simpele om brieven te maken met een beetje scan werk en een tekst ocr programma(biedt de mogelijkheid om met hetzelfde lettertype iets toe te voegen) zelfs de afbeeldingen(logo’s)kunnen bewerkt worden of overgenomen.Elke rechtskundige veegt hiermee de vloer aan.

Yarden past geen sterfhuis constructie toe, doch echter wie zwijgt stemt toe en dat hebben de meesten gedaan.Het zal voor hun best moeilijk worden om de zaak alsnog ongedaan te krijgen
Ik heb ook tegen iedereen die ik ken steeds gezegd, wat je ook denkt protesteer schriftelijk dan kan je er altijd op terugkomen.
Maar ik ben zeker solidair en vind dat elke verzekerde dezelfde rechten moet behouden, dan wel naar wens toegepast krijgen.

Kan nog een leuk radar programma worden , wanneer yarden er is en denkt een gelopen koers te hebben.
Best wel jammer dat we waarschijnlijk niet veel spreek tijd krijgen en vooraf informatie kunnen geven.Hoop nu maar dat redactieleden nog even hun forum hier goed gaan doorlezen, kunnen ze een avondvullend programma maken.

ron1872

Ongelezen bericht door ron1872 »

janssen schreef:
Ga er maar rustig van uit, dat zij alleen digitaal onze gegevens hebben opgeslagen.
Heb jij nadat de fusie plaats heeft gevonden een nieuwe polis van Yarden ontvangen.
Bijna alle verzekerden beschikken alleen nog over de polis NUVA of AVVL.
Ik ga van uit dat yarden in zijn acrchief geen polis van mij heeft, alleen nu de in maart toegezonden polis.
Maar de natura polissen vraag er maar eens na. Ik vrees het ergste.
Het zijn toch wel een stel draaikonten daar bij Yarden :roll:

Ik heb ze net gebeld met de vraag of ze mij een kopie van de originele AVVL-polis willen opsturen. Volgens de medewerkster van Yarden was dit niet mogelijk. Op mijn reaktie dat Yarden verplicht is om alle polissen te bewaren, kreeg ik de reaktie dat ze haar best zou doen. Mocht ik over 2 weken nog niks ontvangen hebben, dan kon ik weer even bellen en dan zou een adviseur kontakt met mij opnemen, om uit te leggen waarom de polis niet te vinden was.

Aha: zeg dan gelijk dat jullie de originele polissen gewoon niet meer hebben :!:

Vok

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872

Ongelezen bericht door ron1872 »

Volgens mij is een kopie handtekening gewoon rechtsgeldig. Van een handtekening die je per fax ontvangt weet ik het zeker.

janssen

quote="ron1872"
Aha: zeg dan gelijk dat jullie de originele polissen gewoon niet meer hebben
Hallo Ron. is mijn veronderstelling toch niet helemaal een sprookje.

Mijn vertrouwen in Yarden is dan ook nul komma nul. :idea:

Hoop alleen dat er maandag ook de vraag aan de orde komt, of het wel rechtvaardig is, om alle verzekerden die niet geprotesteerd hebben, geacht worden tevreden te zijn met wijziging.
Terwijl somigen niet eens weten hoe zij een protest brief moeten opstellen

janssen

quote="ron1872"

Geplaatst op: 14 Sep 2007 18:00 Onderwerp:

Volgens mij is een kopie handtekening gewoon rechtsgeldig. Van een handtekening die je per fax ontvangt weet ik het zeker.

Hallo Ron.
En ik weet zeker van niet. meer dan 20 jaar stuurde ik alle bezwaarschriften naar de belastingdienst per fax.
Sinds vorig jaar juni kregen wij allemaal bericht, dat bezwaarschriften alleen nog in behandeling werden genomen als deze per post waren verzonden, en voorzien van een orgeniéle handtekening.
Besluit ministerie van financién. Om reden dat er anders een mogelijkheid was dat geknoeid kon worden met fax berichten.
Kopieén kun altijd mee manipuleren.

Vok

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen

quote="vok"
Hier is een taak voor de kinderen, als de ouders het niet kunnen.
Of de leiding van bejaarde huizen kunnen het ook bekent maken, aan de bezoekers van de bejaarden.
Dag Vok, daar breng je een zeer goed idee naar voren.
( Niet andere iedéen van jou niet waardevol zijn) :lol: :lol:
Bezoeken bejaarden te huizen, want de ledinggevenden doen daar echt niets aan.

Zal daar volgende week toch eens induiken.
Denk dat juist in deze tehuizen 99% verzekerd is bij Yarden.
Vooral om dat NUVA van oorsprong een ondelringe Meppeler begrafenis verzekering was, daar waren bijna alle inwoners bij verzekerd.
:idea: bedankt voor de tip.
Laatst gewijzigd door janssen op 14 sep 2007 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Karing

Ongelezen bericht door Karing »

Ik weet ook niet beter dat een kopie handtekening NIET rechtsgeldig is en een fax al helemaal niet.

Ik ben zelf werkzaam bij een grote financiele instelling en heb dus in mijn werk veel met deze zaken te maken.

In dit geval is het ook nog eens een originele brief met een gekopieerde handtekening.

Meneer Croes moet dus gewoon doen wat hij moet doen en dat is zijn originele handtekening op de brief zettten. Hij kan zich niet verschuilen achter het feit dat dit adminstratief niet mogelijk zou zijn. Een pen kan hij ook nog wel van mij krijgen. Heeft hij daar geen zin dan zorgt hij maar dat er originele polissen komen met de oude voorwaarden.

Ook bij ons bedrijf moeten geregeld grote stapels brieven verzonden worden en de directie is dan een hele middag bezig met handtekeningen zetten. Zoveel zijn het er trouwens niet bij Yarden want ze zijn zo geslepen om alleen diegene die een klacht hebben ingediend tegemoet te komen.

Nog een klein berichtje voor Ron1872.............ik was iets te vroeg met klagen want vandaag lag (gelukkig) de brief voor mijn andere dochter in de bus.

Diegene die de brief nog niet hebben moeten misschien nog heel even geduld hebben. We weten ondertussen hoe het werkt bij Yarden een brief gedateerd 1-1-2007 kan er zomaar maanden over doen!!!!!!!!

Gesloten