LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan niet afmelden bij NL-Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rstam

Kan niet afmelden bij NL-Energie

Ongelezen bericht door rstam »

Wij zijn thuis gebeld door nlenergie. Mijn vrouw wilde nergens aan vast zitten en vroeg of zij een informatiepakket kon ontvangen. Ter bevestiging werd er gevraagd of de adresgegevens mocht worden opgenomen. Mijn vrouw vond dat prima in de veronderstelling dat het om een informatiepakket ging.'s Avonds bij het eten vertelde ze dat ze daar nog nooit had van gehoord dat ze gesprekken opnemen. Ik kende het verschijnsel wel en herkende meteen daarin een rechtsgeldige mondelinge overeenkomst. Als consument heb je recht volgens colportagewet om de overeenkomst binnen 7 dagen te ontbinden.Dit moest dan na telefonisch contact met NL-Energie via haar website. In het scrolldown-menu stond AANMELDEN,SUGGESTIE,SOLLICITATIE,KLACHT, maar geen AFMELDEN.
Hier begint het getouwtrek, ik moest een klacht indienen volgens een medewerker en dan zou het opgelost worden.Ik had verder geen concreet bewijs dat ik me heb afgemeld want ik heb geen bevestigingsemail ontvangen. na het het passeren van de 7 dagen ontving ik de overeenkomst. Ik weer gebeld en kan niet aantonen dat ik me rechtmatig optijd heb afgemeld.
Ik zou wel willen weten of dit bedrijf zich wel aan de voorgeschreven regels houdt omdat op deze manier er vele mensen hier gewoonweg intrappen.Eigenlijk zouden ze kamervragen over moeten stellen wat betreft aangaan van overeenkomsten via de telefoon.

Mensen meld u!

Kyle

Re: Kan niet afmelden bij NL-Energie

Ongelezen bericht door Kyle »

Telefoon

Onze afdeling customer care is te bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 - 7307307 (€ 0,15 p.m.).
Schriftelijk (e-mail of post)

U kunt er ook voor kiezen schriftelijk contact met ons op te nemen. Dit kan via e-mail of via post. De e-mailcorrespondentie loopt via het online contactformulier. Brieven kunt u sturen naar het volgende postadres:

De Nederlandse Energie Maatschappij
Afdeling customer care
Postbus 23064
3001 KB ROTTERDAM

Wanneer u de post aangetekend aan ons wenst te sturen, dan ontvangen wij die ook als zodanig via bovengenoemde postbus.

De Nederlandse Energie Maatschappij kent geen baliefunctie, in persoon bij ons langskomen heeft derhalve geen zin.

tevens adviseer ik u klachtne in te dienen bij:
www.consuwijzer.nl en de geschilllencommissie in te schakelen www.sgc.nl

Gesloten