LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door bereesjiet »

Beste iedereen,

Ik zie hier een tal van klachten over energiebedrijven. Zelf ben ik werkzaam in de buitendienst van Nederlands grootste energiebedrijf en volgens de DtE het betrouwbaarste bedrijf.. Insiders weten wel welk bedrijf dit is.

Mijn dagelijkse werkdag ziet er als volgt uit. We komen op kantoor en doen een bak koffie, bespreken de in's en out's en gaan "het veld" in. Wij poberen onze klanten netjes voor te lichten en proberen vervolgens de klant nog een jaar bij ons te houden d.m.v. een jaarcontract met een stukje voordeliger tarief.

Enfin, wat we regelmatig tegen komen, is dat andere energiebedrijven onze klanten proberen weg te kapen. Of dat energiebedrijven mensen op een misselijke manier aan hun proberen te binden, het zogenaamde erin naaien door bijvoorbeeld gegevens te controleren, meterstanden opnemen, de computer is gecrashed, wilt u hier tekenen. en een tal van deze soort onwaarheden.


Mocht u een persoon aan de deur hebben welke zich voordoet als uw energieleverancier, vraag hem/ haar om zijn/ haar legitimatie. Mochten ze deze hebben, maar zijn ze van een andere maatschappij, vraag om de vergunning, de zorgenaamde ventvergunning of ze in het gebied activiteiten mogen verrichten voor hun bedrijf. Dit dient aangevraagd te worden door het hoofdkantoor bij de gemeente. Is dit niet het geval, dan is dit strafbaar volgens de colportagewet. Mocht u iemand treffen welke geen vergunning heeft, mag u ten alle tijde hieran aangifte doen bij de politie, waarna de contracten die men geschreven heeft in beslag worden genomen. ( noteer bijv. een kenteken van een auto)

Een energie direct, greenchoise en oxxio en nog een aantal kleine bedrijven duiken s'morgens in de auto, zoeken een straat uit en maken een aantal slachtoffers.

Mocht in zee willen gaan met Oxxio is de kans groot dat ze de electrameter komen vervangen. Bij voortijdig opzeggen van het contract mag u de meter betalen ad Eur 1200,-

En zo kan ik nog wel een boek schrijven over alle ellende welke dit soort bedrijven aanrichten, en valse voorwendselen..

Tevens heeft ons bedrijf geen dochteronderneming, dit in tegenstelling tot essent. Dus laat u niet verleiden door smoesjes, wij zijn een dochteronderneming van ****, want die hebben wij niet. En u bespaart 300 euro op jaarbasis, onzin, dan moeten we er geld achteraan gooien.

Kort samengevat, Let op herkenbaarheid van het bedrijf, jasjes, tasjes, map, ID kaart en vergunning Mocht men hieraan niet voldoen dan is de kans groot dat ook u "erin genaaid" wordt.

Tip van de buitendienstmedewerker: Zet uw tarief in de zomermaanden vast voor max 1 jaar, puur om de winter te overbruggen. S'winters heerst er schaarste op de steenkolen en aardgasmarkt dus gaan de tarieven omhoog. Uw energieberkening is een gemiddelde van 2 tariefwijzigingen. Instappen op het laagste punt, dit is altijd in de 2e helft van het jaar !!!

Met vriendelijke groet,

Bereesjiet

Edit: titel aangepast

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Maar dit betreft wel alleen de Deur aan Deur verkoop, niet het hele bedrijf Greenchoice. Dit soort zaken worden uitbesteed aan externe bureau's die op hun beurt weer samenwerken met uitzendkrachten. Deze uitzendkrachten hebben totaal geen gevoel met het bedrijf en willen gewoon geld verdienen.

Ik vind dus niet dat je kunt stellen dat Greenchoice oplichters zijn zoals in de andere tread, je mag van mij wel je bedenkingen hebben bij deur aan deur verkoop. Want op dat punt ben ik het helemaal met je eens.

Waarom zou je uberhaupt iets tekenen aan de deur als we Internet hebben om alles rustig op het gemak te kunnen vergelijken. Tevens zal die deur aan deur verkoper ook betaald moeten worden, dus als je je ergens via Internet aanmeld dan kun je dat ook nog zelf verdienen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Kyle »

deze man werkt voor NUON.
die lichten net zo hard op als anderen aan de deur, dus doe niet zo zielig joh. Ik vind persoonlijk dat Oxxio het beste verkoopt, die komen tussen 5 en 9 en niet overdag.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Shine »

Dus iemand die tussen 17-21 uur verkoopt is beter?
Oh wacht nu lees ik goed.... die verkopen beter. Kyle, het gaat er niet om wie het beste verkoopt, maar wie het eerlijkst verkoopt.

Ik wens geen verkopers van welke organisatie dan maar ook tussen 17 en 21 aan mijn deur hebben staan rammelen. Verkopers die rond deze tijdstippen komen vertrouw ik al bij uitstek niet. Zij willen mij net iets te graag hun bonus opkrikken.

Verkooppraat:
Bij ieder organisatie (lees leverancier) heb je rotte appels die op een onheuse manier het product aan de man probeert te slijten. Opvallend is echter wel dat bepaalde leveranciers namen, daarin met kop en schouders bovenuit steken. En dat aspekt stemt tot nadenken.

Fijn dat jij tevreden bent met Oxxio. Iemand anders is dat weer met [noem willekeurige leverancier] . Maar dit gaat dan over leverancie/rekeningen etc. en niet over de manier van verkopen.
Even bij de les blijven Kyle.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door D1RK »

Helaas, U leest niet goed maar reageerde wel...

Ik zie dat het inderdaat goedkoper is dan gewoon zitten blijven bij de netwerkaanbieder...
Hij heeft gelijk, in ruil voor zekerheid, 1,2 of 3 soms 5 jaar voordeel, alleen die 5 jaars, en dat was goedkoper dan variabele, en in april beslissen, en toen in Juli de prijzen daalden, dus 5 jaar teveel betalen?

Verder is onduidelijk of je na de periode nogmaals deze vorm krijgt of een tijdig aanbod voor variabel, vast of andere vaste looptijd???

Dus aan het einde van deze voordelige blijf maar klant periode moet je tijdig zoeken en kiezen, of het nogmaals deze termijn word.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Shine »

Hm ik lees wel degelijk goed en reageerde op Kyle.
Topic starter vertelt 2 dingen: verkoopmanier en de waarschuwing hiervoor én het vaste prijs verhaal.
In zijn schrijven zijn dus 2 verhalen!

U gaat in op het gedeelte schrijven van variabele en de vaste prijs gedeelte.

Vaste prijscontracten worden ook in het najaar aangeboden. Nu dus.
Op het moment dat u voor een dergelijk contract kiest, kiest u voor uzelf een zekerheid voor een bepaalde vastgestelde duur.
Als u voor vaste prijs kiest gaat u dus gokken. Kies ik voor zekerheid, of kies ik voor onzekerheid? Het is net als beleggen.
Ik word echt wat ziek van de mensen die de vaste prijsgok hebben genomen en dan achteraf gaan klagen als de energieprijs van variabel ineens enkele duppies gaat zakken. That's the game you are playing.
Bij bepaalde hypotheekvormen gaat het exact hetzelfde. Daarvoor heeft de persoon dan zelf voor gekozen.

5 jaar teveel betalen? Hoezo? Hebt u een glazenbol en weet nu al dat de prijzen niet meer zullen stijgen maar dalen in die komende 5 jaar?
Het nieuws hebt u vandaag/gisteren vast gehoord. Politiek DH gaat (wil) de Elektraprijs verhogen met menig 10,= op jaarbasis. (op zonnenpanelen komt subsidie) Dus de winst is voor diegenen die in april hebben afgesloten, weliswaar pech hebben gehad in juni, nu alweer binnen gehaald.
Volgens mij vliegen de vaste prijs contracten momenteel de deur uit met dit nieuwsbericht.

Onduidelijkheid over wat na zo'n contract periode gebeurd? Vragen aan de persoon als je over een dergelijk contract denkt en indien afgesloten, lezen wat er in het desbetreffende contractovereenkomst staat. Daar staat dat namelijk duidelijk in vermeld. Maar goed, lezen is nooit onze sterkste kant geweest. Liever schuiven we het maar af op de leverancier, of klagen dat zij onduidelijk zijn, terwijl wij zelf toch ook onze eigen verantwoordelijkheden hebben en eens moeten dragen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Kyle »

@ Shine:
bij jou zijn verkopers ook overdag vast niet welkom.
Tussen 17 en 21 uur zijn de mensen thuis, dat moet jij als intelligent persoon toch wel begrijpen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Shine »

bij jou zijn verkopers ook overdag vast niet welkom.
Klopt. Als ik ergens wat wil -kopen- dan meld ik me wel zelf. :D

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Tiellie »

Het nieuws hebt u vandaag/gisteren vast gehoord. Politiek DH gaat (wil) de Elektraprijs verhogen met menig 10,= op jaarbasis. (op zonnenpanelen komt subsidie) Dus de winst is voor diegenen die in april hebben afgesloten, weliswaar pech hebben gehad in juni, nu alweer binnen gehaald.
Volgens mij vliegen de vaste prijs contracten momenteel de deur uit met dit nieuwsbericht.
Die 10 euro geldt voor iedereen, in geval dat je een vast contract sluit heeft dat alleen betrekking op de leveringstarieven. Dit is een maatregel van de overheid, dus geldt voor iedereen.

Maar wees gerust, als je een contract voor langere tijd hebt afgesloten dan zit je goed. Het is nu ook heel verstandig, verstandiger dan ooit te voren, om je prijs voor langere tijd vast te zetten. De prijzen gaan zeer zeker weer gewoon stijgen, net zoals ze al heel lang doen.

We hebben in febr/maart van dit jaar een daling van de olieprijs gekent, de prijs is toen gezakt van 68 dollar per vat naar 52 dollar per vat. Als de energiebedrijven niet verlaagt hadden dan was er een flinke rel ontstaan. Vandaar dat de prijzen nu nog laag zijn.

Maar de olieprijs staat vandaag al op 76 euro per vat, onder andere door het onrustige weer in Mexico. Ik weet dus pertinent zeker dat de prijs weer gaat stijgen in Januari. Ik durf er zelfs wel een kratje bier op om te wedden dat ze gaan stijgen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door wicher »

Maar wees gerust, als je een contract voor langere tijd hebt afgesloten dan zit je goed
O ja? Jammer dan; als die 10 euri's een verhoging van de diverse belastingen op energielevering betekenen, dan gaat iedereen voor de bijl, OOK degenen met een contract voor langere tijd.

Verder hebben we de diskussie over het nut van dergelijke contracten hier al meerdere malen gevoerd. Zoals al diverse malen gesteld: over het algemeen mag je er van uitgaan dat de energiejongens beter kunnen calculeren en een beter inzicht hebben in de prognoses over toekomstige prijsontwikkelingen dan de gemiddelde consument.
Ik geloof niet in dit soort "voordelen"; als je achteraf gaat narekenen zou het mij niet verbazen dat je uiteindelijk hetzelfde (of zelfs meer) betaald hebt als degenen met een variabele prijs.
Alleen zit je wel voor een langere periode vast aan 1 leverancier, en dat is waarschijnlijk de achterliggende strategie van de leverancier.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Tiellie »

Geloof me als ik zeg dat ik dat echt wel (professioneel) berekend heb de afgelopen jaren, en zo moeilijk is dat niet. Leveranciers kopen elektriciteit in in blokken, en kunnen daardoor voor langere termijnen 1, 2 of 3 jaar afdekken. Waardoor zij geen risico lopen. zie http://www.endex.nl Natuurlijk berekenen ze dat goed, ze gaan echt geen risico lopen.

Neem Gasunie (tegenwoordig Gasterra), zij hebben een formule die uitgaat van de olieprijs om de gasprijs van een half jaar later te berekenen. De gemiddelde stijging over 6 maanden is exact de verhoging die zij doorvoeren in de inkoopprijs voor leveranciers. En dus, in geval dat je een eerlijke/betrouwbare leverancier hebt, ook wat jij en ik meer moeten gaan betalen (in geval van variabel tarief).

De inkoopprijs van het gas is op de cent nauwkeurig te voorspellen voor het volgende half jaar, voor elektriciteit werkt het iets anders, maar komt wel ongeveer op hetzelfde neer. Hier is alleen meer concurentie op de groothandelsmarkt, ook vanuit het buitenland. Gasunie (gasterra) is monopolist in Nederland. Elektriciteitsprijzen zijn dus door de concurrentie niet exact te berekenen/voorspellen, maar stijging van de olieprijs is in de regel gelijk aan hogere elektriciteitsprijzen.

In feite is er niets mis met een variabele prijs mits het eerlijk gebeurd. De traditionele leveranciers (Nuon, Eneco, Essent en Delta) gaan hier nog eerlijk mee om. Ze zijn weliswaar relatief duur, maar hun variabele prijs stijgt en daalt eerlijk met de inkoopprijzen mee. (totdat ze in de toekomst geen netwerk meer hebben, maar dat is weer een hele andere discussie)

Wel hebben leveranciers het voordeel (bij een 3 jaars overeenkomst) dat ze minder handelingen (inhuizingen, switches, offertes en vragen beantwoorden van al dan niet potentiele klanten etc.) hoeven te verrichten waardoor ze theoretisch scherper een 3 jaarstarief neer kunnen zetten dan een éénjaarstarief of variabel tarief.

Marges in energieland zijn klein, maar iedere handeling kost geld. Voor een 1 jaars of variabel contract moet 1 keer ingehuist worden maar voor een 3 jaarscontract ook maar 1 keer. Een inhuizing of overstap kost c.a. 20 euro, een belletje van een klant kost c.a. 7 euro een offerte kost 10 á 15 euro maar ook marketingkosten zijn fors per aanmelding (0 tot 50 euro)

De prijzen die Energie Direct, Greenchoice en Oxxio als variabel aanbieden op sommige vergelijkingssites liggen "ver" onder de inkoopprijs. zie http://www.endex.nl En geloof me dat ze niet van plan zijn daar verlies op te maken.

De discussie die jullie gevoerd hebben en ook de Consumentenbond wel eens een keer een advies over heeft uitgebracht heeft slaat de plank mis. Het is natuurlijk afhankelijk van voor welk tarief je de prijs vast zet of het interessant is of niet.

Het variabel tarief bij Nuon is op dit moment ongeveer 9 eurocent per kwh, is het dan verstandig om de prijs vast te zetten voor 5.5 eurocent. Ik denk van wel. Is het verstandig om de prijs vast te zetten voor 10 eurocent? Ik denk van niet, maar hiervan zal je over 2 jaar ook geen spijt hebben hoor. Zelfs als de Nuon prijs met 40% zou zakken, iets wat nooit zal gebeuren maar dan zit je voor 5.5 eurocent nog steeds goed.

Het is veel aannemelijker dat de prijs met 40% gaat stijgen (olie wordt schaars+enorme vraag china= ellende). En dan zit je zelfs voor 10 eurocent 3 jaar vast nog goed. Maar ga maar eens shoppen, je kunt de prijs 3 jaar vast zetten voor 5.5 eurocent (Vastelastenbond).

De Consumentenbond ging in de discussie/advies uit van vaste tarieven van Nuon en Essent, en die waren toen heel hoog (11 á 12 eurocent voor 3 jaar, nu na verlaging in juli misschien 9 á 10). Consumentenbond wist toen ook (in maart al) , net als ik dat de prijs in juli zou gaan dalen.

Essent en Nuon wisten dat ook, maar stelde de prijzen van lange termijn contracten niet direct bij, maar ze hebben gewacht tot juli. In die tussentijd was het dus niet verstandig om een lange termijn contract te sluiten. Vandaar jullie discussie en het advies van de Consumentenbond. In juli was dat eigenlijk alweer achterhaalt.

Al met al is de olieprijs vanaf februari/maart 2007 (52 dollar per vat) tot nu 7 september 2007 (76 dollar per vat) gestegen. Dus wat denk je prijzen vast zetten of variabel houden??? De mijne staan in ieder geval vast, en lang ook.

Als grootste oorzaak voor het feit dat mensen ondanks de stijgende olieprijs toch voor een variabele prijs kiezen is waarschijnlijk dat Energie Direct nog steeds iedere avond de huiskamer in aan het brullen is dat de prijzen gaan dalen. Maar verefieer maar eens wat ik allemaal geschreven heb hierboven. Want regel één bij mij is: geloof niemand zomaar en zeker niet als het om energie gaat!!!

Zo, dat was wel uitgebreid zeg. Weltrusten he!!

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Tiellie »

Olieprijs staat op recordhoogte, dus zet je energieprijs vast (zo goedkoop mogelijk) en zo lang mogelijk. Profiteer nu van de lage olieprijs van het begin van dit jaar, na 1 januari zal de prijs flink gaan stijgen!!!!

http://321energy.com/

http://www.endex.nl

goedkoopste vaste prijs voor 3 jaar:

http://www.vastelastenbond.nl

bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door bereesjiet »

Met dank aan Tellie voor de toelichting op het vaste prijs verhaal...

In de afgelopen 30 jaar zijn de tarieven alleen maar gestegen, wij bieden onze klanten een stukje zekerheid aan. Ook in juli zal er weer een tariefswijziging zijn van 8 tot 10 %.. Mocht je het gas en licht niet vastzetten zal je gemiddeld 140 euro meer betalen.. Maar goed.

Ik werk zelf inderdaad bij de Nuon in de meest noordelijke provincie, mensen zijn al klant bij ons en bij essent voor het gas. Ons clubje probeert gas over te zetten naar de nuon met een vaste looptijd en tarief. D.m.v kwaliteitscontrole maken wij onze klanten er van bewust dat ze overgaan, in tegenstelling tot de uitzending.

Wat we in de uitzending gezien hebben zijn externe bureau's uit het westen des lands, die mensen geheel over proberen te zetten naar Nuon en die hebben inderdaad hun listige manieren. Maar deze bureau's hebben ook hier in Friesland gelopen en ons gebied verknalt zodat inderdaad Nuon een slechte naam krijgt, wij proberen hier ons best te doen en een ander verknalt het weer....

Ik ben van mening dat de uitzending niet geheel klopt.

Ik sta nog steeds achter mijn bedrijf en product.
vriendelijke groet,

"Tuur"

bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door bereesjiet »

Geplaatst op 06 Mrt 2008 19:50 door polderboy


--------------------------------------------------------------------------------

????

... en DUS gaat NUON "vaste tarieven" inzetten? OMDAT de tarieven 30 jaar lang gestegen [zouden] zijn?

-ja, als je kijkt naar de tendens van de markt kijkt dan wel, de afgelopen 4 jaar een stijging met, meen ik, 30 procent

Bij WIE gaat NUON dan het geld (zeg maar: liberaliserings-marge) halen wat die "vaste klanten" dan NIET meer zouden hoeven betalen?

- Ook bij de vaste prijs tarieven word een voorgecalculeerde prijsstijging ingesloten op de flexibele tarieven



Bij de mensen die het vertikken om zich te binden aan een leverancier en een variabel contract houden?

-ook, dat is dan ook geheelhun eigen keuze. Meestal zijn het de mensen die geloven dat prijzen zullen dalen. In het ene deel van het jaar gaat het met 5 euro omlaag en het andere jaar gooien ze er 15 euro bij op, dus ja...
Tiellie heeft in bovnstaande threat toch wel duidelijk gemaakt dat energietarieven niet zomaar zullen dalen, lees' alleen maar duurder worden"


Bij de mensen die al op een absoluut zelfverkozen minimum zitten en zich desondanks het schompes betalen aan niet te vermijden vastrecht kosten? En voor wie het geen moer uitmaakt bij welke leverancier ze zitten (effe NEM uitgesloten, dat zijn piratentarieven voor vastrecht, maar dat moet je zelf weten natuurlijk).

- vastrecht is een apart verhaal, de regering wil ook de zogenaamde splitsing toepassen. Ik kan niet wachten dat deze doorgaat....


De markt is een farce. Geef dat nou maar gewoon toe.

- De markt is krap...dat geef ik toe. 2/3e van de jaarlijkse energierekening gaat naar de BV Nederland...

Dan zijn we ook eens van dat eeuwige gezeur af.

En die 6% verlaging levering elektra was zeker toeval begin dit jaar, bij NUON? Zeker volstrekt toevallig dat de energiebelasting op hetzelfde moment 5% omhoog ging?

Dat heeft te maken met de inkoopmarkt... (energiebedrijf) en v.w.b de verhoging EB is een maatregel vanuit het kabinet... 2 volstrekt verschillende partijen...
Wie in het energiewereldje in "toeval" gelooft, belazert zichzelf...

bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door bereesjiet »

polderboy, zo kritisch als je bent, en ik geef je ook wel gelijk enerzijds, want laten we wel zijn.. Waarop is de fusie tussen Essent en Nuon gestrand ? Precies..Aandeelbelang en wie zijn de grootste aandeelhouders ? Juist de provincies..Ik zeg op mijn beurt.. Ga maar lekker weer om tafel zitten en maak er een mooi Nederlands bedrijf van.


De uitdrukking: of je nou door de hond of door de kat word gebeten, het maakt niet uit... En het klopt ook ergens wel zegt de kritische noot in mij, we worden ook overgelaten aan de vrije energiemarkt met alle icidenten, slepende procedures en hoge olieprijzen.

Maar wees eerlijk, dat is meestal het geval waar geld verdient word...

Alle verandering is niet altijs verbetering...

Ben allang blij dat ik de meut zelf ook kan betalen.. alhoewel ik 30% minder tarief betaal dan de rest van Nederland....Kwestie van slim zijn


Groet'n uut Leeuward'n

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door coramora »

Zo bereesjiet, weet jouw werkgever wel dat je uit naam van Nuon op trosradar zit!!!

bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door bereesjiet »

Maakt het wat uit dan... Ik hou wel van een stukje transparantie. Tevens heb ik niets te verbergen...

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door coramora »

bereesjiet
Maakt het wat uit dan... Ik hou wel van een stukje transparantie. Tevens heb ik niets te verbergen...
Nou.....dan kunnen ze hun communicatie afdeling wel sluiten!!!

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Donald Duck »

"alhoewel ik 30% minder tarief betaal dan de rest van Nederland"
Gaat bereesjiet zeker buiten zijn meter om. :oops:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De buitendienst medewerker weet u te vertellen dat...

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een geweldig verhaal ophangen, dat is de verkoper geleerd.
Elke verkoper moet een minimum aan nieuwe klanten werven om het basissalaris (minimum loon) te dekken of liever gezegd, men wordt bij het niet aan dit minimum voldoen letterlijk de straat op geschopt hoe dan ook. Voor elke klant boven het minimum wordt er bonus uitgekeerd. Het verkooppraatje is altijd in het voordeel en belang van de leverancier, nimmer in dat van de klanten. Dus de conclusie welke hieraan verbonden kan worden is dan ook dat elke colporteur een beetje oplichter is. De klant is altijd gedupeerde. En u spreekt dan wel over de grootste en de beste maar over de grootsten hebben we juist de meeste geschillen in de mappen hangen. Onderzoeken welke ook thans nog aan de orde zijn tonen aan dat ze te groot zijn waardoor het nietmeer functioneel is. Hoe dan ook, wanneer u verkoper bent dan maakt u slechts misbruik ven de goede trouw omdat de klant door de bomen het bos niet meer kan zien. De gehele energietoestand alhier is een rommeltje geworden en veel en veel te duur.

Geert

Gesloten