LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2, wat moet je er mee?!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Femke2709

Tele 2, wat moet je er mee?!!!

Ongelezen bericht door Femke2709 »

*zucht*
Ik ben echt vanaf begin augustus al aan het rommelen met Tele2. Mijn netwerk werkt niet in het buitenland. Ja, de 1 voor de pincode heb ik al geprobeerd, kruiswisseling heb ik al geprobeerd. Alles al. Al meerdere malen de klantenservice en de technische dienst aan de telefoon gehad, niets hielp. Ze zeiden mij dat als ik de volgende keer in het buitenland ben, weer contact met hun moet opnemen. Nou zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen weekend was ik in Oostenrijk. Bel ik Tele2 op, is de technische dienst niet aanwezig. Dus met andere woorden: ze kunnen mij wéér niet helpen!!
Vanochtend een ingesproken voicemail. Tele2 weer. Weer hetzelfde verhaal dat ze mij alleen kunnen helpen als ik ook daadwerkelijk in het buitenland ben. Belachelijk voor woorden! Wie betaald mij dat reisje naar het buitenland? Wie betaald mij die onkosten?
Mijn mobiel moet het gewoon doen, ook op het moment dat ik in het buitenland zit. Op mijn vraag van: hoe moet ik dat nou doen als ik alleen in het buitenland, alleen met de mobiel van tele2? Is het antwoord: "ja dan moet u toch een andere mobiel proberen te vinden waarmee u dan kunt bellen."
Een nieuwe simkaart sturen ze niet op, en ze raden mij ook aan om wel de factuur te betalen, anders krijg het natuurlijk gevolgen. Maarja, ze sluiten mij wel zomaar af als hun gewoon te traag zijn met het verwerken van mijn betaalde factuur, wat bij hun dus overkomt als niet betaald.
Ik weet echt geen raad meer!

WebServiceTele2

Re: Tele 2, wat moet je er mee?!!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Femke2709,

Om mogelijkerwijs een oplossing te kunnen vinden voor jouw problemen met het bellen in het buitenland ben ik jouw klantnummer en / of mobiele nummer nodig. Het is onverstandig om deze gegevens openbaar te maken op dit forum. Het is raadzamer om dit middels een persoonlijk bericht te doen. Helaas bestaat een dergelijke mogelijkheid niet op dit forum. Ik stel voor dat jij je aanmeldt op het Tele2 forum
[ http://forum.tele2.nl/ ] en daar een persoonlijk bericht stuurt. Je kunt dit bericht sturen naar gebruiker "WebServiceTele2".

Met vriendeljke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

mdo51

Ongelezen bericht door mdo51 »

Kan het zijn dat je nog geen twee facturen hebt betaald? Dat is een regel die Tele2 hanteert. Even kijken of je wel betrouwbaar bent.
Als je telefoon het wel doet, is dat nog geen garantie dat je voicemail het doet. In Nederland moet je je voicemailcode opgeven. Die moet je in het buitenland intoetsen, en je moet naar het aparte buitenlandvoicemailnummer bellen. Dan schijnt het ook nog zo te kunnen zijn dat er iets in de instellingenvan je voicemail (zie Voicemailmenu) niet goed kan staan, vooral als je net van een andere provider komt en je oude toestel hebt gehouden.

Succes, ik zou als ik jou was in Nederland de klantenservice bellen en geheel doorzagen over wat het zou kunnen zijn. Loop al je instellingen nog eens goed na. Werkt het in het buitenland nog niet, dan zal je alsnog moeten bellen. Ik weet niet waar je woont, maar van veel plekken is de reistijd naar een 'buitenland' nog geen uur ...

Femke2709

Ongelezen bericht door Femke2709 »

Klopt, voor mij is het nog geen uur rijden. Toch vind ik het belachelijk dat het zo moet! Zulke problemen horen gewoon in NL opgelost te worden.
Maargoed, het is opgelost. Ik krijg een nieuwe simkaart na heel lang aan de telefoon gehangen te hebben en 100x op dezelfde vraag geantwoord te hebben. Deze oplossing riep ik al meteen hoor, maar toen kon het zogenaamd niet.
Hopen dat ik het laatste jaartje wel goed gebruik kan maken van tele2.

Gesloten