LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] interpolis rechtsbijstandverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
haatdexia

interpolis rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door haatdexia »

hoi wij hebben een rechtsbijstandverzekering bij interpolis het gaat hier om 1 jaar contract afgesloten op 23-03-06 nu heb ik deze verzekering opgezegd nu krijg in vanmidag deze brief van interpolis.

met deze brief bevestigen wij de opzegging van uw verzekering(en)
vanaf de vervaldatum van uw polis.Enkelen dagen voor de vervaldatum
ontvang u hiervan een nieuwe polisblad.

dus ik zit nu vast tot 23 maart 2009 toch ?

Byob

Re: interpolis rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Waarom niet 23-03-2008?

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

wellicht heb je meerdere verzekeringen op de alles in 1 polis. Je hebt dus de rechtsbijstand per maart 2008 opgezegd maar niet je overige verzekeringen.
Laatst gewijzigd door ikmirjam op 17 sep 2007 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

haatdexia

nee alleen een rechtsbijstandverzekering in een alles in een polis dit was de brief die ik verstuurde mischien een fout van mezelf en moet ik per premie vervaldatum opzeggen?

Betreft: Alles in een Polis / Interpolis Rechtsbijstandverzekering

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg wil ik u mededelen dat ik mijn huidige Rechtsbijstandverzekering polis:====== wil opzeggen.

Met de volgende gegevens sta ik bij uw administratie geregistreerd:

Naam:=====
adres:======
Tel:=======
postcode:=====
pakket/polis:====

Graag ontvang ik van u binnen 3 weken uw schriftelijke reactie.

Met Vriendelijke groet

Erna W.

Ongelezen bericht door Erna W. »

Hoi

Bij Interpolis zit het zo: je hebt een pakket met verschillende verzekeringen en bovenaan staat de polisvervaldatum. Interpolis kent geen opzegtermijn van enkele maanden, je kunt opzeggen voor of per vervaldatum die boven aan de polis staat.

Het gaat er dus niet om hoelang je rechtsbijstandsverzekering al loopt, het kan ook zo zijn dat deze nog maar een paar maanden loopt en je per polisvervaldatum/prolongatiedatum weer opzegt.

Indien je het niet begrijpt zou ik je tussenpersoon raadplegen, deze kan het nog eens uitleggen. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een foutje is gemaakt, maar dan niet getreurd, Interpolis doet echt niet moeilijk hoor !!!!!!!!!!

haatdexia

Heb net weer een brief verstuurd met deze tekst.

Middels dit schrijven verzoek ik u mijn verzekering met polisnummer:===== per heden dan wel per eerstvolgende vervaldatum te beëindigen.

dit zou goed moeten gaan nu nog 5 verzekeringen van de rvs (5 jaar contracten) :D

Erna W.

Ongelezen bericht door Erna W. »

Hoi Alweer,

Even een reactie nog op de 5 jaarscontracten: alle maatschappijen moeten tegenwoordig ook een jaarcontract aanbieden.
Dus ... schrijf een brief dat je een jaarcontract wilt, na het jaar kun je gewoon opzeggen ( let wel op de opzegtermijn van meestal 2 a 3 maanden bij RVS). Sommige maatschappijen rekenen dan wel een hogere premie.

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Als je nu je rechtsbijstandverzekering opzegt, loopt deze af per de hoofdpremievervaldatum bovenaan de polis. Simpel. Geen opzegtermijn (en daar prijs ik Interpolis om).

M.b.t. RVS. Naast hun vijfjarig contract bieden ze ook een jaarcontract aan. Je kunt echter pas per de contractsvervaldatum je verzekering omzetten in een jaarcontract.

Stel nu dat je per 01-09-2007 een pakketverzekering hebt afgesloten o.b.v. een 5-jarig contract. Dan zit je er sowieso tot 01-09-2014 aan vast. Daarna is het mogelijk om het contract om te zetten in een jaarcontract. Dit dient uiteraard vóór of op de contractsvervaldatum te geschieden. Ben je hiermee te laat, dan zit je er nog eens vijf jaar aan vast.

Aangezien ik met mijn werk met enige regelmaat contact heb met o.m. RVS weet ik dit. Een starre maatschappij (zeker niet een van mijn favoriete verzekeraars).

haatdexia

wij hadden bij de rvs een spaarzorgcombinatie in box3 na het kwijtraken van deze polis in 2005 en het opnieuw aanvragen van een kopie hebben die hufters deze polis verandert in een persoonlijk pensioen plan (lijfrente)waardoor ik deze polis niet kan afkopen (lijfrente nieuwe regime)wij hebben maandelijkse lasten van 410 euro maar de rvs weigerd tot premievrijmaken of afkoop van deze polisen 5 levensverzekeringen van een waarden van 47000 euro weet niet meer wat ik moet doen. :? :(

Annoniempie

Ongelezen bericht door Annoniempie »

Niet glashelder

Hanneke1973

Ongelezen bericht door Hanneke1973 »

@ TwinCamDude:
Je schreef:
Stel nu dat je per 01-09-2007 een pakketverzekering hebt afgesloten o.b.v. een 5-jarig contract. Dan zit je er sowieso tot 01-09-2014 aan vast.
Op mijn rekenmachine is 2007 + 5 = 2012... Hoe kom jij op 2014?

Gesloten