LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
bloementje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2007 10:32

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door bloementje »

beste lezers ik ben het geheel met jullie eens ik had geen brief geschreven om tezeggen dat ik dit niet wilden maar pech kan nu voor 90,00 betalen omdat ik nooit heb gereageerd. :oops:
DUS IK BEN NU 90,00 EURO ARMER WAAR KAN IK VERHAAL HALEN!!!
Maar ik heb wel iederekeer retour afzender gedaan en op de brief gezet dat ik hiet niet van was gediend. JA DAAR HEBBEN ZE MALING AAN!!!!!
Als je dit ontvangd doe het dan via een brief zeggen dat je er geheel van afziet!!!!!!! :shock:

Ellah
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:32

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Ellah »

Mijn ervaring is dat je het beste helemaal niet kunt reageren, dus niet bellen, schrijven of mailen. En al zeker niet betalen want dan weten ze dat er wat te halen valt en vervolgens kom je helemaal niet meer van hun af. Laat ze maar komen met hun zo genaamde deurwaarder, zullen ze niet doen want ze hebben geen poot om op te staan!

bloementje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2007 10:32

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door bloementje »

Ik heb wel betaald ik ben daar zo van geschrokken had daar nog nooit mee temaken gehad vandaar. :cry:
Maar wat nu ik heb betaald en ik zie wel wat er nu verder gaat gebeuren :(
Groetjes Bloementje :)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Naturpost

Al vele keren ook gezegd maar dan nogmaals eens herhalen!!

Natuurpost/Naturpost (en vele soortgelijke) laten hun overeenkomsten vrijwel nooit registreren bij een Kamer van Koophandel.

Dat is in dit soort 'zaken' wel verplicht !!!

U kunt nog altijd na die inschijving bij een KvK alsnog binnen 30 dagen zo'n overeenkomst opzeggen.

Dat betekend dus dat iedereen die toch onder druk betaald heeft niet voldoende over dit onderwerp heeft nagelezen!!

Info genoeg!!

Grootvader

janholsteijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:34

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door janholsteijn »

Hallo.
Ik heb al gereageerd bij SANA direct. Nu dit lezende en de opmerking dat het wel dezefde bedrijven kunnen zijn het volgende. In mijn onschuld bestel ik een zakje pillen als proef voor 2,95. Deze direct betaald. Vervolgens krijg ik een volgende zending. Deze netjes retour gezonden met de opmerking geen zendingen meer. Even was het stil. Nu een onverholen dreigbrief van Unversum incasso 91,96 te betalen. zonder verdere motivering of verwijzing naar facturen. Kan ook niet want die zijn er niet. Universum gemaidl geen antwoord. weer gemaild nog eens gemaild geen antwoord. Weer gemaild dat ik de zaak gesloten heb. Ik wacht e rechtzaak maar af. Kan de rechter mij een onkostenveroeding toekennen voor : reis/verblijfkosten naar de rechtbank, inwinnen adviezen, verloren tijd.? ten bedrage van 91,96?

natuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2007 10:31

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door natuur »

Hi,
In januari 2007, onmiddelijk na in ontvangstname (en betaling van 2,95) van het introductie pakketje heb ik een mail gestuurd aan Shirley Nasibar
en heb ik een bevestiging gekregen dat ze verder niets meer sturen.
(Beeindiging overeenkomst.....)

Echter in oktober 2007 beginnen ze met rekeningen te sturen....

Na enige email-wisselingen, waarin ik hun de mail met hun bevestiging tot beeindiging overeenkomst meestuur, krijg ik brieven van een incasso bureau.

Ik heb wederom een mail gestuurd aan Shirley, met het verzoek de foutjes te corrigeren; echter zij hebben "mijn dossier" (?????????) niet meer!

Ik heb nogmaals een mail gestuurd waarin ik hun aangeef dat zij het probleem moeten oplossen;

vandaag belt me een meneer van het incasso bureau Universum met het verzoek om 95 euro over te maken voor iets dat ik nooit gehad heb!

Ik heb hem het probleem uitgelegd en een mail gestuurd met de bevestiging van Shirley en de overige correspondentie.

Verder heb ik hun duidelijk gemaakt dat ik best bereid ben mijn rechtsbijstand in te schakelen, indien ze dat wensen.

Nou die proefzending van 2.95 euro ligt toch wel zwaar op de maag....
Op hoop dat ze nu toch eindelijk stoppen met dit irritante gedoe!

natuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2007 10:31

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door natuur »

Eindelijk heb ik een brief ontvangen van het incasso bureau dat de zaak gesloten is.

Advies aan iedereen:

problemen met Naturpost: kijk op dit forum; ik heb hier ontzettend veel goede tips gevonden!
Mijn dank aan de schrijvers hiervan!

Marleen Beunk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 18:46

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Marleen Beunk »

Ook ik word al tijden lastig gevallen door het bedrijf Naturpost. En net zoals anderen heb ik dat spul (niet besteld en niet gewenst) meteen in de ton gekieperd. Ik heb zelfs het kennismakingspakket nooit besteld overigens en heb ook nooit iets betaald aan dit bedrijf. Als ik dit forum lees ben ik er blij om. Vanzelfsprekend heb ik ook niets uitgedaan op rekeningen en pas toen de brief van de deurwaarder kwam heb ik actie ondernomen. Heb dus gebeld met Naturpost (Bij Naturpost werd ik al weggedrukt bij de introductie en de deurwaarder was helemaal niet bereikbaar). Ik heb een brief geschreven en leek met rust gelaten te worden. Deze week kreeg ik plotseling een brief van een advocatenkantoor. Ik vertrouw het helemaal niet en heb het vermoeden dat de brief niet echt van dat advocatenkantoor is (briefpapier en adres klopt allemaal net niet), dus ik heb het bewuste kantoor opgezocht op internet en een mailtje gestuurd. Ben trouwens niet ongerust en ga ook niets betalen. Zelfs bij een rechtzaak moeten zij een bestelling en handtekening van mij overleggen en die hebben ze niet, want zelfs mijn brief heb ik toen niet getekend. Ik raad iedereen aan vooral niets te betalen!!!!!
Wordt vervolgd.

vincent1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 23:19

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door vincent1967 »

ik heb van incasso een brief gegreegen voor boeken te betaal maar ik heb een proefpaket gegreegen en dan heb ik ze gezegt voor stop te zetten en nu moet ik 2x317,73€ betaal waarom moet ik dit betaal als ik stop gedaan heb en geen boek gegreegen ik ben wel 66%invalide als daarom moet ze spellen met invalide en profiteer van ze dat wil ik ook niet dat ander mensen dat ook grijg dus oppassen camaraden vivi

Manus76
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 11:15

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Manus76 »

Geachte,
Sinds mei 2008 word ik weer achtervolgd door het incassobureau van Naturpost, Universum Inkasso BV. Het gaat om de aloude bekende oplichtingspraktijken van Naturpost.
Drie jaar geleden heb ik een proefpakket aangevraagd en betaald, waarop ik vervolgens ongevraagd nieuwe zendingen ontving. Deze zijn geretourneerd, doch de opdringerige rekeningen kwamen wel steeds. Ondertussen ben ik verhuisd, maar blijkbaar hebben ze mijn nieuwe adres achterhaald. Ik heb in mei 2008 een agressieve brief ontvangen van Universum en ook een brief van de advocaat: Lamsma Veldstra & Lobe. Zoals bekend met Naturpost en hun praktijken, is dit hun discutabele manier van werken.
Op 13-02-2009 heeft weer een dreigende brief van een Incassobureau zijn weg gevonden naar mijn brievenbus. Ditmaal via Incassobureau Vimk Incasso, uit Bovenkarspel. De inhoud van deze brief wordt zelfs zó brutaal, dat het volgende gesteld wordt; "Wij zullen bij uitblijven van betaling dit dossier in behandeling geven van onze buitendienst voor een HUISBEZOEK". Ik kan mij dus goed voorstellen dat veel mensen zich uiterst geïntimideerd voelen, door zulke brieven. Ik verheug mij ondertussen wel op een confrontatie, want ik ben er ondertussen 'lichtontvlambaar' door geworden. Schijnbaar wordt er dus nog steeds niet ingegrepen door de daartoe aangewezen instanties. Ook heb ik mijn klachten per email onder de aandacht gebracht van TrosRadar, echter zonder inhoudelijke reactie terug te krijgen. Vandaar mijn vraag; Is er bekend dat bovengenoemde problemen nog steeds actueel blijken??
Graag laat ik mij informeren door jullie, en ben ik bereid om de ontvangen brieven aan jullie kenbaar te maken.
Graag hoor ik van jullie,

Vriendelijke groet,

M. Vennema.

janine10
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:31

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door janine10 »

Mede lotgenoten,

Alle eerdere gelezen verhalen zijn een copy van het mijne. Naturpost achtervolgt mij met tussenpozen van een jaar c.q. maanden met aanmaningen sinds 2005 ? en nu ook een deurwaarder. Wel heb die man, welke overigens geen enkel document heeft achter gelaten, met weinig woorden kenbaar gemaakt dat ikzelf juridische stappen had ondernomen. Hij noteerde dat en tot mijn stomme verbazing heeft deze onprofessionele firma alles weer teruggekoppeld naar Universum Incasso. Ook mijn juridisch adviseur vindt dit hoogst merkwaardig.
Wel het is werkelijk irritant, maar waag er een e-mailtje aan welke als voorbeeld op pag. 1 staat. (met dank voor dit handvat) en stuur er een met een poststickertje er op naar Universum. Aantekenen hoeft dan niet, kost onnodig geld. Print alleen je tracktracenr. uit. Dit is voldoende.

Wat overigens heel erg vreemd was/is dat de totale "vordering" € 352,..
nog iets was. Inclusief incassokosten. Maar het bedrag nu weer is gedaald naar € 220,... Ik maak mij hier niet meer druk om. Laat ze maar beslag komen leggen. Deze gasten zijn kapitalen kwijt aan post etc. Tja en de mensen die er toch intuinen, en dat zijn er nog heel veel,
die zorgen er voor dat ze steeds opnieuw kunnen beginnen en doorgaan met deze praktijken. Laat je niet intimideren.

Manus76
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 11:15

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Manus76 »

Beste Lezers,

Onderstaand bericht heb ik mogen ontvangen van Consuwijzer.
Nadat ik per telefoon en email mijn klachten heb kenbaar gemaakt.
Ik acht het verstandig dat zoveel slachtoffers als mogelijk hun klachten onderbrengen bij de Consuwijzer. Mogelijk leidt dit tot een nieuwe geldboete en hopelijk een veroordeling voor Naturpost.
Met andere woorden; Bijt van u af en meldt uw klacht!!

Consuwijzer:

Hartelijk dank voor uw reactie van 16 februari jl. waarin u aangeeft dat u wederom wordt gemaand om te betalen voor een openstaande nota van het bedrijf Naturpost. U wilt weten of er meer meldingen bekend zijn bij ons. Wij kunnen u het volgende mededelen. Wij bieden u onze excuses voor de late reactie op uw mail.
Het bedrijf Naturpost heeft een boete opgelegd gekregen voor onder meer overtredingen van de wet koop op afstand en het ongevraagd toezenden van producten. Het sanctiebesluit kunt u terugvinden op www.consumentenautoriteit.nl
Graag ontvangen wij ter informatie een kopie van de brieven die u ontvangen heeft. Er kan mogelijk sprake zijn van het niet naleven van de opgelegde verplichtingen. Wij zorgen er voor dat uw klacht onder de aandacht wordt gebracht van de Consumentenautoriteit. Wij kunnen op dit moment helaas niet aangeven of er meer meldingen bekend zijn.
Een incassobureau heeft geen wettelijke bevoegdheden. U bent daarom niet verplicht om mensen binnen te laten of überhaupt te woord te staan. Indien een bedrijf een betaling wil afdwingen, dan zal zij naar de rechter moeten stappen.
Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2956856. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

ConsuWijzer wil u graag nog beter van dienst zijn. Wij hebben onderzoeksbureau Synovate gevraagd ons hierbij te helpen. Synovate gaat daarom consumenten, die hier aan mee willen werken, vragen of zij tevreden zijn over het contact met ConsuWijzer. U kr ijgt hiervoor binnenkort een uitnodiging per mail. Wij hopen dat ook u uw mening wilt geven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument

Gesloten