LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cowboys of Incasso kantoren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Palmbeach
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2007 13:21

Cowboys of Incasso kantoren

Ongelezen bericht door Palmbeach »

Iedere Nederlander kent ze onderstussen wel, die incasso kantoren die als paddestoelen uit de grond schieten.

Elke simpele ziel kan dan ook zonder enige diploma, vergunning of intellect zo'n duister kantoortje beginnen. Waarschijnlijk zijn er ook kantoren die ter goeder trouw handelen maar ik ben ze nooit tegen gekomen.

Een trend van de laatste jaren is dat de wat grotere bedrijven die zelf veelal al niet te goede trouw lijken te handelen zelf zo'n kantoortje opzetten, desnoods vanuit de toilet omdat ze vaak zelf al weten dat zij onrechtmatige facturen verzenden. Zodoende hebben zij altijd werk en ach een dreigbrief met een Microsoft logo is zo geprint.

Zo ook een Profider uit het oosten van het land. Proberen zij eerst onder de noemer van het hostingsbedrijf ons te blijven overtuigen van een Mafia getinte spookfactuur, probeert dit zelfde bedrijf dit te innen via hun eigen incasso kantoor die op hetzelfde kantooradres gevestigd blijkt te zijn.

Ook de Deurwaarders kantoren maken er veelal een potje van en blijken zij veelal de gesuggereerde vordering niet te controleren of deze naar waarheid tot stand is gekomen. Heeft men een klacht jegens een Deurwaarder volgt er een heilloze weg naar het KBVG en maakt deel uit van de schimmige bovenwereld en lijkt u nimmer gelijk te hebben.

Overigens niet zo vreemd aangezien het een weinig tot nietszeggende
ons kent ons clubje blijkt te zijn en ja u leest het goed uw klacht eerst door 1 man beoordeelt wordt of hij er gehakt van kan maken.

Een soort Claudius dus maar dan in Nederland. Corrupt, welnee hoe komt u erbij het heeft alleen de sterke schijn.

Wat beoog ik nu met verhaal,

Stel zware eisen aan die Cowboy achtige louche incasso kantoren van de Johnie's en dikke Willems.

Stel iedere incasso medewerker hoofdelijk aansprakelijk via het strafrecht die bedrijven of particulieren blijven beschadigen en blijven bestoken met niet gefundeerde onzin uit naam van de rechter of koningin.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cowboys of Incasso kantoren

Ongelezen bericht door cybertomaat »

U verwoord mijn emoties beter als ik zelf zou kunnen...
en ik kan dat best goed :wink:

>cybertje<

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Cowboys of Incasso kantoren

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incassobureau's.

Dan is er toch een uitzondering en dit uit eigen en een zeer gunstige ervaring.
En wel, Directincasso die door zijn handelen zeer goed werk doet voor de consument die anders alleen tegen hoge kosten zijn recht zou moeten halen.
No cure-No pay en indien er echt niets te halen valt (bij bijv. faillisement) alleen 30,50 rekent aan dossiervorming.
Bovendien kent dit bureau de "laatste waarschuwingsservice" die ook vaak voldoende blijkt voordat het incassotraject wordt ingegaan.

Bovendien heeft dit kantoor alles in huis om ook "verdwenen"debiteurs op te kunnen sporen door echte deurwaarders die dus inzicht kunnen krijgen in gemeenteregisters en ook zaken voor een rechtbank kunnen brengen inclusief het wettige natraject.

Dus, belazerd op het internet?
Dan is er voor de consument toch recht te vinden.

Grootvader.

Gesloten