LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] yourhosting opzeggingen en drijgementen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mijsie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2007 11:30

yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door mijsie »

hallo lezers,

ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die tegen de opzeg service van yourhosting aan lopen?

meerdere malen heb ik schriftelijk netjes met het voor gegeven formulier opgezegd, telkens weer is het antwoord als je belt
wij hebben niets ontvangen..... dus heeft u niet opgezegd.

het is nu zo ver dat de mooie incasso brief in de bus ligt van aorta, die kunnen er ook niks van maken, enkel u heeft niet opgezegd betalen ander deurwaarder op de stoep.

twee keuzes voor of voorlaten komen, of je er bij neerleggen en maar betalen...

vreemde praktijken... tevens als je betaald mag je ook geen gebruik meer maken van iets waar je dan toch voor betaald

hoe zo omgekeerde wereld!

is het normaal dat je voor onbepaalde tijd een controct aan gaat dat staat niet in de kleine lettertjes bij hun let op wij verwerken niet alle schriftelijke opzeggingen maar onder tussen ben je wel de dupe

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door angel1978 »

@mijsie,

heb je er wel eens aan gedacht om aangetekend op te zeggen ?
Dan ben je van het hele gedoe af !

Je krijgt een bewijs dat ze je afzegging ontvangen hebben en kunnen dit dus nooit ontkennen !
Dit kost je even een paar cent, maar dat doet het nu ook !

Advies: per onmiddellijk aangetekend opzeggen

gr. angel1978

mijsie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2007 11:30

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door mijsie »

dankje voor de tip.

daar is aangedacht enkel een postbus aangetekend iets aanbieden
gaat niet.

:-)

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik neem aan dat dit 'm is:

Your Hosting B.V.
Schrevenweg 5
8024 HB Zwolle - NL

Brief de deur uit zou ik zeggen !

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door agro »

Ook aan een adres met een postbusnummer of antwoordnummer kan men aangetekend, al of niet met BVO (bericht van ontvangst) sturen.
Je moet wel zeker weten dat het adres bij de desbetreffende firma hoort.

alexiaV
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:04

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door alexiaV »

Voorlopig eerst maar een weerwoord:

Betreft : Dossiernummer : 120********

T.a.v. Aorta Incasso
Zwolle
Dhr. C. van Da*****

Den Haag 5 september 2007


Geachte heer van Da****

Met referentie aan ons gesprek van vrijdag J.L heb ik toch nog enige vragen.......

Om nu in deze onveilige tijd te voorkomen dat Nigeriaanse oplichters, die ook hun berichten op banaangeel briefpapier versturen, in deze kwestie aan het werk zijn, heb ik nog enige informatie nodig die ik niet op uw briefpapier en niet op uw website aantrof.


1. Graag het adres en Kamer van Koophandel nummer van Aorta Incasso.

2. Tot ons heeft zich gewend Yourhosting B.V. te Zwolle. Daar heb ik een vraag over, is Aorta Incasso een zelfstandige BV, een Stichting ? of heb ik te maken met een ijverige medewerker van Yourhosting die eigen correspondentie op geel briefpapier voert ?

3. Bent U als Aorta Incasso lid van het NVI ? http://www.nvio.nl/

4. We hebben het vrijdag over de berekening gehad en daarin bleek dat in de specificatie een nog openstaande en door Yourhosting nog niet uitbetaalde creditnota van 11 augustus 2006 ontbrak, mijn verzoek aan U om de berekening opnieuw op te maken en deze inclusief kopieen aan mij toe te sturen.


Ik wil U verzoeken om mij bovenstaande informatie te verstrekken en vertrouw op een prompte afhandeling. Rest mij om U te verzoeken om in het vervolg wel uw adres en K.VK. nummer op uw briefpapier te zetten daarmee zou het vertrouwen toe kunnen nemen, er zijn tenslotte al teveel schimmige postbus/brievenbus organisaties aktief.



M.vr.gr.

******


P.S. Het groot uitlichten van de letters SS (Schutzstaffel (Duits voor 'beschermingsafdeling') in uw logo/het woord incaSSo steekt mij zeer, het haalt oude wonden open.


Er staat me bij dat bij een aanmaning of herrinering men wettelijk verplicht is om dat in de kop of in elk geval boven de berekening aan te geven, tenminste zo heb ik het ooit op school gehad.

Nu, het woord herrinnering en de volgende brief aanmaning staat niet al te prominent in de voetnoot van beide brieven , zou dat voldoende zijn om de verhoging van 55 Euro voor 1 A4 tje te voorkomen ?

Alexia

alexiaV
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:04

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door alexiaV »

Naam: Aorta
Vestigingsadres: Schrevenweg 5
Vestigingsplaats: 8024HB Zwolle
Internetadres: www.aorta.nl
KvK-nummer: 05078842 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Handelsnaam


Naam: Aorta Incasso
Vestigingsadres: Schrevenweg 5
Vestigingsplaats: 8024HB Zwolle
Internetadres: www.aorta.nl
KvK-nummer: 05078842 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Handelsnaam


Naam: Aorta Incasso BV
Vestigingsadres: Schrevenweg 5
Vestigingsplaats: 8024HB Zwolle
Internetadres: www.aorta.nl
KvK-nummer: 05078842 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
De BV zelf.

Weet iemand of correspondentie onder de handelsnamen aan dezelfde verplichting moet voldoen als de BV ?


zoja , dan is deze link wel iets:
http://www.zwolle.kvk.nl/logredir.asp?l ... ntie%2Epdf

wettelijke eisen bedrijfscorrespondentie.

De zogenaamde verhoging van 55 Euro maakt de brief een factuur, en de brief voldoet dan niet aan de wettelijke eisen m.b.t een factuur (geen vermelding BTW) etc.

en zo ja, dan is het een economisch delict en geschikt voor de FIOD ECD.

Iemand enig idee ?

Marcella01
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 21:26

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door Marcella01 »

Ook ik heb hier al een tijd "last"mee.
domeinnaam verhuisd naar een andere provider. Al sinds vorig jaar.
yourhosting/ AORTA nu aan de deur en vraagt bovenop het factuurbedrag inderdaad meer dan 100% verhoging. ik vraag mij af of dit allemaal maar zo kan?

Palmbeach
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2007 13:21

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door Palmbeach »

Voor diegene die ook de balen hebben van dit bedrijf.

Zie tevens mijn posting onder Incasso.

Een opzegging behoeft absoluut niet aangetekend verzonden te worden.
Zet op een opzegging via E - mail en via de post verzonden en bewaar natuurlijk de gehele correspondentie.

Ook bij mij probeerden zij te suggereren dat de post niet over was gekomen maar is flauwekul en pure leugens.

Zelf heb ik ook last van dit bedrijf en het lijkt mij handig om de krachten te bundelen. Ik blijf bestookt worden met een spookfactuur en wil eigenlijk aangifte doen maar ach ja voor de Regio Politie is dit te moeilijk en zullen zij weer denken dat oplichting onder civiel recht valt.

Een wel vaker voorkomend verschijnsel van onze stoere jongens die maar blijven denken dat oplichting en misleiding in het civiel recht valt.

Een gezamelijke aangifte zal gewicht in de schaal leggen en vraag daarom iedereen die geconfronteerd wordt met deze profider (?) zijn reactie naar mij te verzenden.

Palmbeach
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2007 13:21

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door Palmbeach »

Lees hieronder onze brief richting Y. H. te Zwolle die domeinnamen lijkt te gijzelen, spookfactuurs lijkt te verzenden en die mafia achtige praktijken erop na lijkt te houden.





Zwolle 19 oktober,2007.




T.a.v De Juridische afdeling
P/a Y. H.
Schrevenweg 5
8024HB Zwolle


Klantnummer: 12033827
Onderwerp: Domeinnaam en laster.

Via mail en post verzonden.







Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw onprofessioneel en onrechtmatig handelen deel ik u het volgende mede,

Geheel ten onrechte vertoond u de schijn op onrechtmatige wijze een domeinnaam te hebben verkregen en op onrechtmatige wijze aan te wenden. Deze domeinnaam betreft: “Mijnafkomst.nl” en is de juridische eigenaar mevrouw ....... .......... , wonende te Mackayware 6, 8014RW te Zwolle.

De jaarlijkse kosten van de domeinnaam zijn betaald tot 20 – 04 – 2008, en lijkt u de door uw gesuggereerde onrechtmatige factuur m.b.t Dhr.G. ......... te verwarren met zijn echtgenote.

Betreffende uw onrechtmatige eis en handelswijze verwijs ik u ten overvloede naar de uitgebreide correspondentie die hierover in het verleden is gevoerd.

Hierbij dient te worden opgemerkt dat de kosten van een niet functionele hyperlink en gekoppeld aan een niet meer bestaand hostingspakket t.w.v €12,- een logisch gevolg is dat dit gedeelte van deze spookfactuur niet betaald is.

Alle overige vermeldde stelposten inclusief de domeinkosten m.b.t “Mijnafkomst.nl”zijn dan ook betaald en betreft uw gefantaseerde financiële dwalingen geen €118,16; maar slechts €12,- excl. BTW.

Wat betreft uw vermeende vordering zien wij verdere procedures dan ook met vertrouwen tegemoet maar hierbij het volgende:

Wij willen u met klem verzoeken per onmiddellijke ingang uw onrechtmatige handelen t.a.v de ontvreemde domeinnaam onmiddellijk op te heffen en de domeinnaam “Mijnafkomst.nl” weer af te staan aan de rechtmatige eigenaar; Mevrouw ...... ..........

Mocht u volharden in uw denkwijze en uw Internetterreur wensen te continueren zullen wij inclusief de al reeds gemaakte verdachtmakingen t.a.v onze betalingen een civiele procedure opstarten of eventueel in uw procedure als tegeneis opvoeren.Wij maken u erop attent dat aangifte waarschijnlijk hiervan deel uit zal gaan maken.

Mocht u dan ook niet per onmiddellijke ingang ons verzoek voldoen, zullen wij exclusief de overige eisen, de rechter vragen tot een boete van €80,- per dag tot het moment dat u de domeinnaam aan de rechtmatige eigenaar heeft vrijgegeven en dit schriftelijk aan ons bevestigd heeft.

Alle directe - indirecte kosten zullen op uw bedrijf worden verhaald, en bent u als bedrijf zelf verantwoordelijke t.a.v uw beeldvorming aangaande uw bedrijfsnaam “Your Hosting”

Wij gaan ervan uit dat uw gezonde verstand zal zegevieren, en dat het voor uw bedrijf niet tot een procedure zal komen.

Onder voorbehoud van alle rechten namens cliënten,


Hoogachtend,

G.B.......
Mackayware 6
8014RW Zwolle

bpvanoort
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2010 16:11

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door bpvanoort »

Ook ik heb interessante ontwikkelingen mbt Yourhosting.

Deze organisatie belooft zwart op wit een factuur te zullen sluiten en gaat doodleuk toch over op incasso. Daarnaast heb ik meermaals de machtiging voor automatische incasso ingetrokken, en ze schrijven vervolgens doodleuk toch geld van mijn rekening.

Het leuke van dit alles is dat zij in de procedure een aantal misstappen hebben begaan en dat de algemene voorwaarden van YH strijdig zijn met het Nederlands recht. Ook is ING Bank NV een officieel onderzoek begonnen naar het meermaals uitvoeren van automatische incasso's terwijl geen machtiging verleend is.

Yourhosting heeft in mij de verkeerde getroffen, want ik heb een rechtsbijstandverzekering. Een hele hele goede rechtsbijstandverzekering :)

Ik wens jullie allemaal succes!

Groetjes,

Bart van Oort

kivren
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2010 02:40

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door kivren »

Beste Lezers,

Ik heb momenteel ook gelazer met Yourhosting en Aorta. In 2006 ben ik een contract aangegaan met Yourhosting voor een domeinnaam. In hetzelfde jaar ben ik verhuisd. Mei 2009 werd ik telefonisch benaderd door Yourhosting over een openstaande rekening. Ik heb toen aangegeven de service sinds 2007 niet meer te gebruiken, verhuisd te zijn, er heel graag van af te willen, en het geld direct over te schrijven, wat ik ook gedaan heb.
Daarna is er nog meerdere malen telefonisch contact geweest over een opzegformulier, wat altijd beloofd, maar nooit verstuurd werd. Tot zover nog eigen schuld dikke bult: ik ben te goed van vertrouwen geweest, en had het nog meer moeten najagen. Een adreswijziging heb ik ze nooit gestuurd.

Op 21-07-2010 ontving ik een mail dat mijn domein geannuleerd was:

"Dear Madam or Sir! nic.at has received a cancellation of your domain xxxx.at Your domain is to be cancelled at now. etc."


Een dag later onving ik per email een incassobericht van Aorta: Inclusief rente van
1,85 sinds 24-05-2010, een bedrag van zo'n 47 euro. Daarnaast werd een bedrag van zo'n 55 euro in rekening gebracht aan incasso kosten. Moest binnen 5 dagen aan Aorta worden over gemaakt of anders:

"Bij het uitblijven van uw betaling zullen wij onmiddellijk tot doeltreffende incasso- en/of rechtsmaatregelen overgaan. Alle incassokosten, welke aanzienlijk zullen zijn, komen dan geheel voor uw rekening en zullen via de gerechtelijke weg op u worden verhaald. Wij vertrouwen er echter op dat u het zover niet zult laten komen en dat u voor prompte betaling zult zorgdragen.
Hoogachtend,
AORTA INCASSO"

Ik heb het bedrag aan Yourhosting voldaan om de angel eruit te nemen, en ben parallel ook het gevecht met Aorta aangegaan. Met incassokosten die hoger zijn dan het bedrag waarover het gaat, vind ik absurd. Ik dacht van Yourhosting af te zijn en nu dit.


Zij beweren dat er naast schriftelijke aanmaningen ook aanmaningen per en overlegden zelfs een tabelletje om dit te bewijzen. Ik weet zeker dat deze mails nooit verstuurd zijn, ik check mijn mail zorgvuldig, en ook berichten die mogelijk ten onrechte als spam worden aangemerkt. Ik heb de post op mijn oude adres opgehaald en de aanmaningen nu in mijn bezit. De aanmaning van Aorta zat in een blanco enveloppe, zoals bij hele belangrijke dingen zoals bankpasjes oid.

Het gaat over een rekening voor het domein van 24-05-2010 tot 24-05-2011. Zij hebben eenzijdig contractbreuk gepleegd door de service op te zeggen, waarvan ik al een jaar dacht van af te zijn. Dat is eerst schieten en dan praten, en vooral incasseren....

In reactie op mijn mail werd medegedeeld dat ze bij hun resterende vordering bleven van de incassokosten. Als bewijs dat de mails daadwerkelijk verstuurd waren kreeg ik word documenten opgestuurd die moesten lijken op e-mails.

Het viel me gelijk op dat de documenten, inclusief dus de aanmaningen van Yourhosting, waren gecreëerd door de afzender van de mail: de meneer van Aorta. Het riekt naar valsheid in geschriften.

Ik overweeg ook rechtsbijstand in te schakelen, en mogelijk zelfs aangifte te doen. Ik heb ook moeten constateren Yourhosting in haar Algemene Voorwaarden zich niet aan het Nederlands Recht houdt.

Succes ook iedereen!
Laatst gewijzigd door kivren op 29 jul 2010 01:41, 2 keer totaal gewijzigd.

kivren
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2010 02:40

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door kivren »

Wie een contract aangaat kan maar het beste goed de kleine lettertjes lezen, onderstaand is correspondentie met Aorta hierover:



U wijst terecht op de algemene voorwaarden:



42.3.1 Opzegging van overeenkomsten dienen SCHRIFTELIJK 1 maand voor beëindiging van het contractsjaar te geschieden. Indien Cliënt te laat is met opzeggen zal deze gehouden worden aan automatische verlenging van het nieuwe contractjaar. Opzegging zal bovendien nimmer leiden tot restitutie van hetgeen reeds gefactureerd is. Cliënt gaat er mee akkoord dat ook binnen de eerste 7 dagen van het contracttermijn geen aanspraak gemaakt kan worden op de wettelijke 7 dagen ontbindingstijd, mede omdat Leverancier binnen deze 7 dagen begint met nakoming van de overeenkomst.





Het komt er dus op neer dat er maar een dag per jaar kan zijn waarin het contract schriftelijk kan worden opgeheven, namelijk precies een maand voor de nieuwe termijn ingaat. Anders had er wel gestaan “Opzegging van overeenkomsten dienen SCHRIFTELIJK minimaal 1 een maand voor beëindiging van het contractsjaar te geschieden”. Bovendien moet de client er ook voor tekenen dat de 7 dagen wettenlijke onbindingstijd niet van toepassing zijn. Had ik in 2006 maar opgemerkt dat er sprake was van dit soort wurgbepalingen. Ik betaal nu al 4 jaar voor iets wat ik niet gebruik en niet wil, maar waar ik blijkbaar niet op een normale manier vanaf kom.



Er is iets anders raars aan de hand. In de eerste factuur wordt voor een jaar een bedrag in rekening gebracht van €27,37, nu is dat €45,82. Blijkbaar voert Yourhosting eenzijdig tariefsverhogingen door via automatische incasso, zonder haar klanten hierover te informeren. De kosten voor een jaar lang domainhosting van xxxx.at was in 2006 €15, en in 2010 €24.
Laatst gewijzigd door kivren op 29 jul 2010 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.

kivren
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2010 02:40

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door kivren »

Gerelateerd forum, zie bericht van gebruiker "internet".

Yourhosting en Aorta delen inderdaad hetzelfde adres. Het lijkt een soort DSB-constructie, verkoop en incasso in de zelfde onderneming.


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... t=99999999

Groet,

Kivren

kivren
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2010 02:40

Re: yourhosting opzeggingen en drijgementen

Ongelezen bericht door kivren »

Beste Lezers,

Ik heb nu hard bewijs dat Aorta bewijs van verstuurde e-mail heeft gefabriceerd. ongeveer een uur voor ze het verzonden hebben.

Groet,
Kivren

Gesloten