W.H. Meijer schreef:
Reactie op bericht van RON, geplaatst op 20 september 16:28.
Je schrijft dat je een 'origineel hebt van je rechten die voortvloeien uit de AVVL-polis.'
Je zou mij - en ik denk vele anderen - er een groot plezier mee doen als je de moeite wilt nemen die originele rechten op deze side te vermelden, dus over te nemen uit je origineel.
Velen zullen, als ik, in de loop der jaren ze zijn kwijtgeraakt.
Ik hoop dat ik dan een beter inzicht heb in wat de rechten zijn t.a.v.: verzorging overledene, akte van overlijden en andere noodzakelijke formaliteiten, regelen en uitvoeren van de uitvaart, volgauto's, aantal rouwbrieven en dankkaarten, overbrenging overledene, opbaring, rouwauto op dag van uitvaart, condoleanceregister, verzorgen crematie/begrafenis, kortom: alles wat er komt kijken bij overlijden.
Heel veel dank bij voorbaat, Wim.
Klopt ik heb een overzicht gedateerd 1990 met daarin zeer nauwkeurig omschreven de rechten van de uitvaart, 17 punten in totaal meen ik. Dus precies omschreven hoeveel rouwauto's, enveloppen, koffie, opbaring, plakjes cake, etc. Boven- en onderaan staat expleciet dat de AVVL .....
zorg draagt voor de gehele verzorging en betaling van de uitvaart.
Met nadruk op
gehele betaling!!
Een heel belangrijk documentje, die ik ook heel zuinig ga bewaren.
Overtypen is echt veel werk, maar ik heb het even ingescand en gemaild naar
www.yarniek.nl, dus dan zal het daar binnenkort wel te bekijken/downloaden/uit te printen zijn!
En nu alvast overgenomen van het origineel, onderaan staat dik gedrukt:
De AVVL garandeert de volledige verzorging en bekostiging (inclusief eventuele fooien) van de hier genoemde zeventien punten.
Opmerkelijk zie ik nu zelfs dat de grafrechten (algemeen graf) voor tien jaar betaald worden!