LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
pino3
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 12:23

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pino3 »

voor degene die geen brief of wat dan ook gehad hebben. Dit is het emailadres van Hoshi Sudoku:
[email protected]

Judith G
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 13:03

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Judith G »

Hallo,

Ook ik ben geloof ik in de mooie aansmeer praatjes van deze oplichters getrapt. :oops:
Ik was gebelt dat ik voor 4,95 een puzzel boekje kan ontvangen
en daar mooie prijzen mee kon winnen.
en dat als ik binnen 7 dagen op zou zeggen ik van het
abonnement van 29,95 pm af zou zijn.

Ik heb het boekje ontvangen en ook gelijk dat nummer gebeld en
op gezegt. Dat dacht ik .... want wat zie ik tot me stomme verbazing
vandaag is er 29.95 van mijn rek afgeschreven door Hoshi nl.

Ik heb het terug laten storten en ik laat het ook gelijk blokkeren.

Zijn er verder nog dingen wat ik hier tegen kan doen?


MVG Judith

Judith G
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 13:03

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Judith G »

Hier ben ik nogmaals,

Met dank aan de informatie die ik hier heb gevonden
heb ik dus ook een email gestuurd en heb ik net
040-2302412 dit nummer gebelt waar ik een vrouw aan
de telefoon kreeg en te horen kreeg dat het opzeggen
via het 0900 nummer 0900-1030103 vaak foutgaat.
Het is hun BEKENT dat het systeem NIET GOED werkt.

Zij heeft mij toegezegt dat het bedrag van 29,95 binnen 2 dagen
weer op mijn rekening zou staan en dat ze mijn abonnement heeft
stop gezet.

Dus mensen / mede gedupeerde kan ik beter zeggen, het is aan
te raden niet via dat 0900 nummer op te zeggen want
het werkt voor geen meter.

Ik ben benieuwd of hierbij de zaak is afgedaan, maar ik vrees van niet
na het lezen van alle reacties.

sophietje_86
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2007 10:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sophietje_86 »

Ik ben er ook ingetrapt...

Dinsdag 28 augustus wordt ik anoniem mobiel gebeld.. druk druk druk op het werk dus gehaast neem ik op. Een ZEER opgewekte vrouwenstem verteld mij dat ik in de laatste loting zit voor een playstation 3. Ik helemaal overdonderd en blij (mijn broertje wil er heel graag zo een) ben accoord gegaan en mijn rekeningnummer gegeven.

Toen ik de telefoon ophing begon ik te twijfelen.... even google en JA HOOR wat ben ik toch een dombo.
Woensdag 29 augustus gebeld met dat 040 nr en vriendelijk te woordgestaan, de vrouw vertelde mij dat ik het beste een email kon sturen met mijn opzegging omdat ik dan bewijs had.

Ik gelijk geemailt, en gelijk terug gekregen dat ik mijn relatienummer moest doorgeven... argh deze heb ik nog helemaal niet HALLOOW.

Erg boos, een nieuwe zeer dringende en zakelijke email opgesteld en deze woensdag 29e gelijk weggestuurd.

Vandaag 3 september, NOGSTEEDS GEEN ANTWOORD.....
Aanstaande vrijdag is het 8 dagen geleden en wettelijk heb je 8 dagen opzegtermijn. Dus vandaag WEER een email opgesteld met daarin een dringend verzoek om ontvangst en dat ik afzie van mijn abonnement en dat het laatste woord nog niet is gezegt als ze geld van mijn rekening afschrijven omdat ik hier geen toestemming voor geef.

Nu maar afwachten, en ik wordt bozer en bozer

stikkienam
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door stikkienam »

hallo allemaal,

ik kreeg een telefoontje dat ik een sudoku pakket t.w.v. € 30,00 had gewonnen, ik vond dit wel leuk omdat ik nooit iets win, dus ik deed het maar.
ik moest mijn rekeningnummer geven omdat er nog € 4,50 betaald moest worden. op dat moment kijk je er niet naar of het oplichterij is.
k ben er dus op ingegaan.
eerst werden de verzendkosten afgeschreven, en kreeg ook een tijdschrift thuisgestuurd. het is nu een poosje verder en keek op mijn rekening, er is 29,95 euro afgeschreven. :twisted: ik ga maandag naar de bank er laat mijn numer blokkeren of iets dergelijks.

doei

Nick

Daniëlle T.
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 13:25

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Daniëlle T. »

Wat ben ik blij met de Radar-site!
:D
Ik werd net gebeld door een aardige meneer van Hoshi, die mij vertelde dat ik een puzzelboek gewonnen had ter waarde van €29,95.
Ik hoefde alleen maar €4,95 verzendkosten te betalen.
Gelukkig zat ik achter de pc en heb meteen Hoshi gegoogeld!
De eerste hit was de radarsite en de commentaren spreken voor zich!
Meneer vertelde nog dat ik een van de weinige gelukkigen was :?
Maar ik heb bedankt voor de eer!
Bedankt mede forumgennoten!

Met vriendelijke groet,
Daniëlle[/i]

Maarten1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2007 16:37

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Maarten1975 »

Allen,

Altijd gedacht overkomt mij niet, dus wel. Dus waarom jou niet? Hoshi sudoku is zonder twijfel een oplichter. Belt Hoshi mij in December op om te melden dat ik een puzzel in de anwb krant heb opgelost, ze kunnen mij kostenloos een kennis makings pakket sturen, zonder verplichtingen. Dit wordt opgenomen op band. Blijkt er bij dit pakket een brief te zitten die je op moet sturen als je geen abonnement wil, anders zit je eraan vast. Ik niet opgelet, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Zit ik daar vanaf januari maanden aan vast, ik zeg het in juli op d.m.v. een brief die verstuur bij de retournering van het puzzel boekje. Het boekje hebben ze ontvangen, de brief niet! Nu krijg ik een brief van een incasso bureau, met de vraag of ik 41.03 wil overmaken. Dit omdat ik een factuur van Hoshi niet heb betaald. Nee dat klopt, ik wil helemaal geen lid zijn. Ze hebben nog niet eens een herinnering gestuurd. Het is net een parasiet, je komt er niet vanaf. Hoshi Sudoku is onderdeel van Success Verlag in Zwitserland. Global services int het geld. Hier zou radar wat aan moeten doen!!!! Ik ga soberder leven, niemand krijg van mij nog een abonnement of automatische incasso. Dan maar geen leuke dingen en lekker naar de boekwinkel voor een puzzel. Ik snap niet dat er mensen willen werken voor zo'n triest bedrijf. Goochelen met getallen, dat wilde ik ook maar dan op papier en niet op mijn bankrekening. Radar please roep die mensen tot de orde!!

tinka46
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2007 19:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door tinka46 »

hoi,ook ik ben er ingetrapt,bij de bank de boel geblokkeerd en n mail en n brief gestuurd naar hoshi sudoku,kreeg een mail terug dat ik ervan af was,maar nu vandaag kreeg ik een brief van incasso buro intrum justitia of ik maar even 45,31euro wil betalen voor de geleverde producten!!! ivm problemen met mn pc ben ik nu ook nog die mail kwijt van hoshi sudoku dat ik ervan af was!!! wat kan ik nu nog doen?? betaal ik niet dan wordt het verhoogd met incassokosten en wettelijke rente!!!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2007 14:50

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door [email protected] »

ook ik ben opgelicht.. ze hebben inmiddels 4,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb gebeld met puzzelrijk en iig de vervolg puzzelboekjes stopgezet. Ze zegt dat ik mijn puzzelboekje binnen enkele dagen moet binnenkrijgen. Maar wat kan ik doen als ik het puzzelboekje niet binnenkrijg?? kan ik dan die 4,95 nog trug krijgen? en als ik dat boekje wel krijg en het valt idd tegen kan ik het dan terugsturen en dat geld nog terug krijgen?? alvast bedankt!!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kan jij niet ergens anders gaan cross-posten? :x

Theo-jongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 13:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Theo-jongen »

hoi iedereen ik snap echt niet dat dit allemaal mag en dat aan deze oplichters niks word gedaan.
bij mijn hebben ze vandaag eventjes 288 euro voor een puzzeljerijk boekje afgeschreven.
ik denk dat die gasten hunzelf rijk puzzelen.

mulderqjem
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 15:15

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door mulderqjem »

Hallo allemaal,

Ik heb ruim een jaar geleden zo'n boekje opgestuurd gekregen.
Er was toen €26,30 van mijn rekening afgehaald.
Ik heb toen telefonisch contact gehad, en gezegt dat ik dat puzzelboek niet wilde, en dat uik mijn geld terug wilde hebben.
Ik heb toen zelf het puzzelboek retour afzender gestuurd, en het bedrag laten stoneren op mijn rekening.
Daarna heb ik er niks meer van gehoord.......
TOT NU.......ruim een jaar later......krijg ik een rekening van Intrum Justitia dat ik een bedrag van € 41,30 moet betalen aan hun van een openstaande rekening!!!!!!

Wat ik nu moet doen weet ik niet meer
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij goed advies geven!!!

Catwoman1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2007 15:38

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Catwoman1986 »

Vanmorgen werd er 29,95 van mijn rekening afgeschreven door ene GLOBAL COLLECT SERVICES van Hoshi. Ik had in eerst instantie geen idee wat dit was, dus ik besloot te gaan zoeken met google. De eerste site die ik hierover tegenkwam was deze site van radar.

Ik blijk dus ook een van de velen te zijn die met deze oplichters in aanraking is gekomen. Ongeveer 2 maanden geleden werd ik gebeld door een man met de mededeling dat ik een sudokucomputer ter waarde van 29,95 had gewonnen. Als ik deze wilde ontvangen moest ik alleen 4,95 verzendkosten betalen. Dit leek me wel leuk dus daar had ik wel eenmalig 4,95 voor over. De man zei dat hij een stukje van het gesprek op ging nemen waarin hij nadrukkelijk vroeg of ik toestemming gaf voor het afschrijven van die 4,95. Dit gebeurde ook en ik ging hier dus mee akkoord.

Nergens werd er gesproken over een sudokuboekje of een abonnement van 3 maanden.

Vandaag werd er dus 29,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik had niks meer van Hoshi gehoord na dat telefoontje dus ik dacht, nouja, het zal wel, ik zal wel niks meer krijgen.
Nadat ik dit topic tegenkwam heb ik meteen naar de postbank gebeld om die 29,95 terug te vorderen. Omdat ik aangaf dat het om oplichterspraktijken ging, zei de vrouw die ik aan de lijn had dat ze ook meteen het nummer voor me kon blokkeren. Ideaal dus, heb ik meteen laten doen.

Voor de zekerheid ben ik mijn afschriften even gaan nakijken en het blijkt dat 8 november die 4,95 'verzendkosten' al zijn afgeschreven, dit heb ik (dom dom) over het hoofd gezien destijds.

Ik woon nog thuis bij mijn ouders en ik vertelde het verhaal aan mijn moeder. Zij had laatst een sudoku puzzelboekje ontvangen. Die pakten we er bij en dat bleek mijn 'prijs' te zijn. Er zat een brief in, die veel andere posters hier ook hebben gehad over dat ik een abonnement heb van 3 maanden (29,95 per maand) en dat ik na die 3 maanden recht heb op die sudoku computer...

Mega asociaal dit, ik ben iemand die niet snel in dit soort praktijken trapt, ik let goed op, maar dit is allemaal zo sneaky gegaan, ze hebben eigenlijk gewoon gelogen.
Ik hoop dat ik geen last meer krijg van die lui en ik zal iedereen vertellen dat ze nooit met de vuige praktijken van Hoshi in zee moeten gaan.


Ze maakten trouwens gebruik van het volgende rekeningnummer: 433776927

GLOBAL COLLECT SERVICES
0900-1030103 HOSHI NL

martinichka
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 17:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door martinichka »

Ik heb hetzelfde als mulderqjem een jaar geleden een abo gestart. Maar ivm met de berichten ook gelijk opgezegd (binnen proef periode) en het laatste bedracht terug laten boeken en het rekening nummer geblokkeerd... Het leek afgehandeld.

Maar inderdaad krijg ook ik nu een brief van Intrum Justitia dat ik hen 41.35 euro verschuldigd ben. Waarvan 15 euro administratie kosten. Het vreemde is dat het bedrag wat ik toen heb laten terug storten was 14.95, samen is dat volgens mij toch nog geen 30 euro...

Ik heb geen idee hoe ik er af kom. Heeft iemand een idee?

Ik heb zo iets van: Niet betalen, maar in hoeverre moet ik Intrum Justitia serieus nemen. Ik heb zojuist gebeld, maar kon niemand aan de lijn krijgen. Please help, hoe kan ik dit netjes afhandelen???

José Spijkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door José Spijkers »

Hallo,
Ook ik heb hetzelfde verhaal. In december voor 4,95 een puzzelBOEK ter waarde van 25,00 euro geaccepteerd als prijs voor een internetpuzzel die ik zou hebben ingevuld (niet dus, dus dubbel stom dat ik er in ben getrapt) en vervolgens heb ik een paar keer een flutboekje waar je bij de lectuurwinkel max 3 euro voor betaald ontvangen. Ik associeerde dat niet met mijn "prijs" van 25,00 euro en zag pas na 3 maanden dat er elke maand 24,90 van mijn bank werd afgeschreven. Toen ik er achter kwam dat dat voor dat zielige boekje was heb ik de laatste betaling terug laten storten en heb het laatste boekje met een opzegbrief geretourneerd op 22 maart 2007. Niks meer van gehoord tot er vandaag een brief van het incassobureau Intrum Justitia kwam met een vordering van Hoshi van 41,25 Euro. Frapant is wel dat ook het logo van Hoshi Sudoku op het briefpapier staat.
Zou dit zgn. incassobureau dezelfde organisatie zijn als Hoshi??
Wat kunnen we nou het beste doen?? :?
Ik heb geen bewijs van mijn opzegging in maart...

Catwoman1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2007 15:38

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Catwoman1986 »

Kan het niet zo zijn dat Hoshi zogenaamd namens dat incassobureau die brieven stuurt? Als ik de site van dat bureau bekijk vind ik het er namelijk wel betrouwbaar uitzien.

http://www.intrum.nl/

mulderqjem
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 15:15

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door mulderqjem »

Hallo,

Ik heb vandaag Intrum Justitia opgebeld, en hun het verhaal uitgelegd.
Ik vond het raar, want ik heb wel eens meer een rekening gehad van Intrum Justitia en dan zijn ze vrij bot met een antwoord......u moet betalen en anders volgen er andere stappen, maar vandaag ging het anders.
Ik heb hun uitgelegd dat ik vorig jaar netjes 1 keer betaald heb(€ 4,95)
en dat hoshi zonder toestemming geld van mijn rekening ging afschrijven, en dat ik dat heb teruggeboekt en de rekening heb laten blokkeren.
Dus dat ik nu niet van plan ben om deze rekening te gaan betalen.
Hun antwoord was dat hun het eerst uit gaan zoeken en dat ik als hun wat weten ze contact met mij opnemen en dat ik zolang de rekening ook niet hoef te betalen.
Vreemd voor Intrum Justitia.....meestal weten ze wel wat voor zaak het is.....maar okee ik wacht wel af.
Misschien is het handig om, de mensen die nu ook zo'n brief hebben gehad ook contact op te nemen met intrum justitia en dat er dan een lichtje gaat branden bij hun dat dit allemaal niet klopt.

Catwoman1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2007 15:38

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Catwoman1986 »

Dat klinkt inderdaad alsof Hoshi misbruikt maakt van intrum, anders zouden ze wel meteen weten wat te doen lijkt me.

Ik heb vandaag de 29,95 terug gestort gekregen op mijn rekening. Ik las in dit topic moeilijk verhalen over dat je eerst een verzoek moet indienen bij de bank enzo, maar ik heb gister gewoon gebeld, het verhaal uitgelegd en nu heb ik het geld alweer terug :)

Ik ben benieuwd of ik er verder nog wat van hoor. Zo'n brief van die incasso daar zou ik me in ieder geval maar niet te druk om maken want aangezien wij allemaal alleen telefonisch toestemming hebben gegeven voor het afschrijven van 4,95 hebben ze bij Hoshi geen poot om op te staan.
Wij hebben toch immers nergens telefonisch toestemming gegeven voor het maandelijks afschrijven van 29,95 voor een niet bestaand abonnement? Noch hebben wij iets ondertekend.
Gewoon je poot stijfhouden en nergens aan toegeven, dan zullen ze het vanzelf toch een keer opgeven mag ik hopen.

wilma_beer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2007 18:26

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door wilma_beer »

Hoi.

Ook ik kreeg gister een brief van intrum justitia.
Na enkele pogingen om ze aan de telefoon te krijgen heb ik de voice mail ingesproken.
Daarna via hun website gevraagd of ze me terug wilde bellen.
Dat is net door een computer gedaan! Ja de techniek staat voor niets.
Ik kon een keuze maken, of betalen, of de betaling was al onderweg, of ik ga niet betalen!
Ik heb voor het laatste gekozen.
Ik heb nooit gezegd dat ik die puzzel boekjes wilde hebben.
Ja éénmalig voor de prijs van 4.95 euro. Daarna werd er ook bij mij geld afgehouden wat is weer terug heb laten storten en die rekening heb laten blokkeren.

Gister kreeg ik een brief met de mededeling dat ik 46,44 moest betalen en een boeten van 15 euro.
Dit ga ik niet doen.

Ze willen denk ik met die brief mensen schrik aanjagen, en door dat telefoontje ook.
Morgen zal ik nog eens naar Intrum Justitia bellen om meer uitleg.

Groetjes Wilma.

Jos1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2007 21:17

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jos1968 »

Ik heb ook die brief van Intrum Justitia ontvangen.
In December vorig jaar ook erin getrapt (en nooit weer). Ik was eerst van plan die €41,35 maar te betalen om er maar vanaf te zijn, ik heb het nml. niet zo op incassobureau`s. Maar ik ben niet de enige die deze brief heeft ontvangen lees ik hier. Daarom ga ik morgen ook maar eens bellen met Intrum Justitia dat ik niet van plan ben te gaan betalen omdat het gewoon niet klopt.

Gesloten