LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lijfrente cum laudeplan van Wilgenhaege

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Cismo

lijfrente cum laudeplan van Wilgenhaege

Ongelezen bericht door Cismo »

Hallo heeft iemand ervaring met het lijfrente plan van Wilgenhaege, het product laat zich cum laude plan heten.

alvast bedankt voor jullie reacties

ad

Re: lijfrente cum laudeplan van Wilgenhaege

Ongelezen bericht door ad »

Met namen als cum laude plan moet je extra voorzichtig zijn.
Denk daarbij aan de mooie 'plannen' ( o.a Sprintplan, Koersplan ) van Dexia en van Aegon/Spaarbeleg. Die zijn alleen maar goed voor de bank.

Cismo

Ongelezen bericht door Cismo »

Beste Ad

Dank je voor je reactie. Na uitvoerig overleg heeft wilgenhaegen toch wel een duidelijk verhaal gegeven over de te maken kosten. Ze zeggen ook op voorhand dat het geen garantie is, echter je kunt volgens hun
"over de schouder" mee kijken om te zien dat je "vermogen" ook echt aangroeit.
Alleen als je je geld op een spaarbank tegen 2,5% rente zet ben je zeker dat je je geen buil zal vallen.

Heb je misschien andere ideeën welke een mooi rendement maken. (als het maar geen investment product is in turkije)

MVG

ad

Ongelezen bericht door ad »

Beste Cismo,

Een aantal jaren terug heb ik via de Rabobank bij Interpolis geinformeerd naar mogelijkheden voor mijn pensioen.
De adviseur kwam met een lijfrentepolis die aan het eind van de rit een bepaald bedrag uitkeerde. Op tijd wijs geworden door alle verhalen rondom die mooie plannen, zelf nog eens gerekend en wat bleek: Er was geen enkel rendement. Ging bij navraag allemaal op aan kosten en een overlijdensrisicoverzekering.
( de adviseur natuurlijk in eerste instantie niets over verteld )

Bij alle verzekeraars van pensioenen blijft er zoveel aan de strijkstok hangen dat je het net zo goed of zelfs beter in een oude sok kan stoppen en dit zeg ik niet voor de grap.( zie verder het forum woekerpolis )

Ik heb besloten om een aparte spaarrekening te openen waarop ik elke maand een bedrag overmaak voor extra pensioen. Toegegeven: het is weinig opwindend om niet te zeggen saai maar je houdt op die manier wel controle over je eigen geld.

Voordelen:
- Geen risico.
- Bescheiden maar toch een rendement. Door rente op rente heb je na bv 15 jaar toch een mooi bedrag. Met de rendementcalculator op de site van o.a. de Rabobank kun je dat mooi laten berekenen.
- Ten alle tijden dus ook in noodgevallen beschikking over je geld.

Met een klein beetje risico kun je bij een bank ook ( defensief ) beleggen in een mixfonds. Daar kun je denk ik je ook geen buil aan vallen.
Maar verder zou ik persoonlijk niet gaan want zoals ik al eerder aangaf kost het alleen maar geld waardoor al het rendement of meer in de diepe zakken van de beheerders verdwijnt.

Veel Succes met je beslissing.

Gesloten