LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE-drama

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rastafun
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2005 02:34

RWE-drama

Ongelezen bericht door rastafun »

Beste mensen,

Sinds een half jaar heb ik ernstige problemen met RWE. Ik probeer het kort te houden en voor zover ik het nog kan begrijpen, uit te leggen.

Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik problemen omdat op een of andere manier mijn gebruikersstatus veranderd was van particulier in ondernemer. Vanzelfsprekend is dit niet het geval en weet ik niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, ik heb niets veranderd.
Daarna bleven de rekeningen binnenstromen en de bedragen waren niet misselijk; 7000 euro, 4000 euro, een maandbedrag dat opeens van 115 naar 442 euro ging, aanslagen wegens niet betalen plus de daarbij komende kosten en ga zo maar door. Bellen bleek geen effect te hebben want het ging gewoon door. Omdat ik niet meer wist wat ik dan wel zou moeten betalen, ben ik gestopt met geld overmaken.

Omdat er telefonisch niks gedaan werd, ben ik twee maanden geleden naar het hoofdkantoor in Helmond gegaan om daar dan wel duidelijkheid te krijgen. Leek opgelost te gaan worden en ik dus wachten. Vervolgens krijg ik vorige week bericht dat ik nieuwe bewoner ben. De dag daarna ontvang ik een afrekening met allerlei meterstanden die schijnbaar opgenomen zijn, ik heb nooit een meteropnemer gezien, over periodes van drie of zes maanden. Hier moet ik dan weer een bedrag van iets in de 400 euro over betalen. Er zit ook een aparte BTW-berekening bij voor ondernemers met een negatief saldo.

Nou, snapt iemand hier iets van en het belangrijkste: wat moet ik ondernemen? Bellen heeft geen zin gehad, evenmin als een bezoek aan het hoofdkantoor.

Hulp is zeer welkom!!

Groetjes, Marjan

Gesloten