LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu eens een goed bericht uit keukenland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
michieltje

Nu eens een goed bericht uit keukenland

Ongelezen bericht door michieltje »

Na alle vervelende reclame over de keukenboeren wil ik hier eens wat goeds aanhalen. 5 jaar geleden heb ik een keuken gekocht bij Nuva in Deurne. Als ik me niet vergis en de forums een beetje goed gelezen heb vallen zij ook onder de inmiddels beruchte DMG groep. Ik moet direct erkennen dat de verkooptechniek behoorlijk aggressief was. Nou ben ik zelf ook verkoper en meen deze trucjes wel te kennen (hoewel ik er zelf niet aan mee doe want ik heb er de grootste schurft aan). Uiteindelijk hebben we de keuken dan ook gekocht op basis van de prijs en op goede verhalen van familie en kennissen.

Na 3 jaar begon het zijpaneel van het kookgedeelte, wat langs de vaatwasser staat en 20 cm naar voren uitsteekt, dik te worden. In principe is dit natuurlijk onze eigen schuld omdat we zo nu en dan (per ongeluk) de vaatwasser wel eens open trokken terwijl deze volop aan het draaien was waardoor de condens langs het zijpaneel naar beneden droop. Aan de andere kant waren wij van mening dat dit een fout was van de verkoper want hij had ons hier voor moeten waarschuwen. Maar goed. Het gehele ladeblok wat onder het fornuis zat werd vervangen, tevens kregen we nieuwe lades omdat het geleider systeem van de fabrikant was gewijzigd. Kosten €0,00

Vorig jaar brak er een onderdeeltje af van de prullenbak die in de deur is gemonteerd. 1 telefoontje en een weekje wachten verder, werd ons een complete nieuwe ophanging voor de prullenbak opgestuurd. Kosten €0,00

Twee weken geleden ontdekten we dat er bij een drietal deurtjes (waaronder dat van de vaatwasser) de folie begon los te laten. Weer gebeld met Nuva. Een uiterst vriendelijke dame voreg ons om de keuken goed te inspecteren of er nog meer deurtjes hetzelfde mankement vertoonde. Uiteraard hadden we dit al gedaan. We zouden binnen enkele weken bericht krijgen wanneer ze de deurtjes zouden komen vervangen. Voorzichigheidshalve hebben we toch maar even geinformeerd of er kosten aan verbonden zouden zijn (de keuken is per slot van rekening toch al 5 jaar oud). Nee natuurlijk niet was het antwoord zelfs al zou onze keuken 10 jaar oud zijn geweest mocht dit onder geen beding voor komen.

Na alle negatieve publiciteit over DMG (Nuva) lijkt het me dus niet langer eerlijk om alle DMG zaken over een kam te scheren.

Ik ben zelf ook werkzaam met duurzame goederen (vloeren) en weet dat er zo nu en dan met dit soort producten iets fout kan gaan. Een klacht moet je dus niet zien als een probleem maar als een mogelijkheid om een tevreden klant te krijgen. In mijn ogen hebben ze dit bij Nuva in ieder geval goed in de gaten.

Gegroet,
Een tevreden keukenkoper

Ferry26

Re: Nu eens een goed bericht uit keukenland

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Toch wel apart dat er op positieve verhalen niet gereageerd wordt !?
Zo krijgt keukenland wel een negatieve vorm. Er gaat ook genoeg goed maar die mensen hebben hier niks te zoeken.

Veel plezier met de keuken !!

Gesloten