LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
skipdaflip
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2007 21:49

TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door skipdaflip »

Jazeker,

Er is een vervolg... Ik word met de dag kwader op dit bedrijf, maar kan hier niks tegen doen lijkt. Maar toch denk ik dat ik het maar eens wat hoger op ga zoeken, ondanks de personen die zich wel proberen in te zetten...

"Er word een spelletje met me gespeeld". Dit gevoel krijg ik bij datgene wat me nu weer is overkomen met Tele2.


Zoals al eerder vermeld ben ik al ruim 3 maand bezig met het overzetten van mijn Internet naar mijn nieuwe adres. Aangezien dit te veel problemen heeft veroorzaakt en er teveel mis is gegaan aan de kant van Tele2, mag ik overstappen naar een andere provider.
Na een mailconversatie en een belletje naar Tele 2 zou eerst rond 26 Juli de lijn vrijgegeven worden, waardoor mijn nieuwe provider aan het werk kan om de boel weer in beslag te nemen.

Tot zo ver zag het er goed uit: Maar Tele2 is Tele2 niet als ook dit VERNEUKT word.


Ik krijg eerst een mailtje waar ik nog mee kan leven na alle ellende, en dat is dat de lijn 1 Aug. vrij komt. Weer iets later, maar dat heb ik doorgegeven aan mijn nieuwe provider. (Vervelend, maar geen probleem).
Nu komt het probleem dat op 1 Aug. mijn lijn niet vrij is gegeven, en ook 2 Aug. niet! Dus ik bel 's avonds naar de helpdesk (NON SKILLED en zeer Passieve Helpdesk).
En krijg een meid aan de lijn die mij om mijn oude thuis gegeven vraagt (Waar de lijn ook nog steeds actief is, terwijl de lijn per direct afgesloten kan worden). Je voelt het probleem al... ik krijg de datum door dat mijn verhuizing staat geplanned, dus ik moet WEER uitleggen (elk telefoontje alles opnieuw uitleggen, ze zijn te lui om een open ticket erbij te pakken).
Ik geef aan dat mijn lijn word opgezegd, en dat per 1 Aug. de lijn op mijn nieuwe thuisadres ook vrij zou worden gegeven, en dat ik graag wil weten wat de status hier van is. Daarop geeft ze al aan dat ze het niet meer snapt, en praat dwars door mij heen terwijl ik nog een zin aan het afmaken ben.
Telkens als ik nu wat zeg, word ze geiriteerd en laat ze me geen enkele keer uitpraten. Als ik vervolgens weer een keer aan de praat ben en mijn zin wil afmaken, word ik tijdens het praten on hold gezet. (WAT EEN KLANTENSERVICE!!!!!).

Dan komt ze terug en geeft ze aan dat ze me niet kan helpen omdat ik op mijn huidige adres geen internet heb van Tele2. HOEZO Passief!!! In de computer staat dat er op dit huisadres geen internet word geleverd, dus dan is het zo.
Heel vreemd want tijdens het wachten sluit ik de modem aan en heb gewoon een lijn van de vorige bewoner met o.a. zijn dns name enz.
Ik vertel dit en krijg hierop als antwoord dat ik geen internet heb en dat dit een draadloze verbinding is die opgepakt is door mijn computer. En ze zegt me goedendag!
Dit is het moment dat ik ontvlieg van woede....
Ik geef haar aan dat als ze de telefoon oplegt dat ze hier dan nog wat meer van te horen krijgt. (Dit omdat ik haar naam genoteerd had).

Dan lijkt het erop dat ze er bijna doorheen zit en zegt ze dat ze even wat gaat navragen. Vervolgens word ik in hold gezet en niet meer terug genomen. (+/- 20 min). Waardoor ik maar eens met een 2de telefoon naar de servicedesk bel (Telefoon aangesloten op Tele2 modem).

Daar krijg ik een 2de medewerker waar ik aan aangeef dat ik de actie die nu uitgevoerd word niet echt op prijs stel. En of het normaal is dat iemand je in de wacht laat staan en je niet meer terug neemt. Waardoor binnen enkele seconde de telefoon weer word terug genomen.
Dezelfde medewerker lijkt een andere medewerker nu er een 3de persoon meeluisterd op het gesprek en haar verdere instructies geeft.

Ze geeft aan dat het systeem aangeeft dat ik geen internet heb, en dat ze er verder niks aan kan doen dan dat de oude bewoner moet bellen en zijn oude gegevens moet doorgeven, waardoor ze kunnen nakijken wanneer de lijn vrij komt.
HUH? Die gegevens heb ik net doorgegeven (Nieuwe postcode + Huisnummer) en daar stond niks meer op vermeld, maar toch heb ik internet.
Dus nu weet ze niet meer wat ze moet doen, dus ik besluit op het moment van gesprek met de telefoon aangesloten op de Tele2 lijn naar de oude bewoner te bellen. Deze neemt op en vraagt verbaasd hoe er iemand met zijn oude telefoonnummer naar hem kan bellen.
Ik geef aan dat ik de oude bewoner ben en voer een soort van 3way gesprek met de oude bewoner en de Tele2 medewerker.

Hier komen een aantal nieuwe dingen aan het licht en dat is o.a. dat de oude bewoner al een internet verbinding heeft sinds vorige week en 2 nieuwe telefoonnummers. Daarna hebben ze in het systeem zijn gegevens van het oude adres verwjiderd, maar niet zijn verbinding....
(Tja, waarom zou je ook! :( ).
De tele2 medewerker stapt uit het gesprek omdat ze genoeg heeft gehoord, en vraagt me mijn datum af te wachten dat mijn lijn van mijn oude adres vrij komt. (HIER HEB IK NIKS AAN, IK WOON HIER NIET MEER... dus heeft het vrijgeven van deze lijn ook geen invloed op mijn nieuwe adres).

Maar goed, ik geef aan dat ik deze week nog wel een belletje pleeg met Tele2 (ong. 20ste).

Na ongeveer een kleine 2 uur, merk ik ineens dat het internet eraf gegooid word. Dus heeft men wel iets gedaan met de informatie die ze hebben gekregen. Alleen ondervind ik het smerige aan dit zaakje dat ze puur mijn dns gegevens niet meer doorsturen, waardoor ik geen internet meer heb, en het lijkt alsof de lijn dood is. Ze zullen wel gedacht hebben: "Dan zijn we er even vanaf, totdat het opgelost is en hebben we wat extra dagen speling". (WTF, nog meer dagen speling? Mij word per week een andere datum verteld, of een datum beloofd wat men niet nakomt! En dan nog zo'n actie zoals deze?)

Ze denken dat de klant achterlijk is, maar deze jongen zit al jaren in de ICT en heeft ook met deze gegevens te maken en o.a. ook VOIP gedaan. Daarnaast ken ik de Servicedesk procedures maar al te goed.

Die stomme lui hebben de lijn niet vrij gegeven, want er is nog steeds een lijn actief. De VOIP loopt namelijk nog over deze lijn, daarnaast kun je nog checken of de lijn actief is, want als ik eenmaal een dode lijn zou hebben, dan zou mijn modem geen IP krijgen. Dit krijgt hij wel! Dus hou me niet voor de gek!


Mijn vraag aan iedereen hier is of ze weten hoe ik hier actie op moet/kan ondernemen. Ik wil het graag hogerop zoeken, maar Tele2 zelf lijkt hier niks om te geven. Dus moet ik een externe organisatie hebben die hier actie op onderneemt, want een situatie als dit kan gewoon niet. En hoe moet ik het doen met de kosten die ik heb gemaakt? Declareren? Ik weet niet eens of ik het vergoed krijg, als de overige situaties al zo slecht zijn geregeld, hoe zal dit dan geregeld worden?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door gravedigger »

Is het nou ECHT nodig om daarvoor 3 topics te openen? :roll:

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Poeh, wat een verhaal. Vaak zit er bij grote bedrijven een callcenter tussen de klant en het bedrijf, als een soort buffer. En bij zo'n callcenter werken dus vaak mensen die weinig met het bedrijf (in dit geval Tele2) te maken hebben en alleen getraind zijn in standaard-handelingen. Maar zij krijgen wel vaak alle frustratie van klanten over de slechte handelswijze van het bedrijf over zich heen, terwijl degenen die het echt verprutsen lekker buiten schot blijven.

Wat kun je in dit geval doen? Ik heb even de algemene voorwaarden van Tele2 bekeken en hier staat het volgende in:
18. Klachten en Geschillen
18.1. De Klant kan een volledige en duidelijk omschreven klacht over de Dienst en/of het Product van Tele2 melden bij de Klantenservice. De Klant dient Tele2 een redelijke termijn te geven om de klachten te onderzoeken, te corrigeren en de Klant eventueel van respons te dienen.

18.2. Geschillen tussen de Klant en Tele2 over de totstandkoming of de
uitvoering van de Overeenkomst met betrekking tot de door Tele2 te leveren of geleverde Dienst, kunnen zowel door de Klant als door Tele2 worden voorgelegd aan de

Geschillencommissie Telecommunicatie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag.

Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk aan Tele2 heeft voorgelegd en Tele2 een redelijke termijn heeft gehad om de klachten te onderzoeken. Tele2 zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst reageren, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is.

18.3. Geschillen tussen Tele2 en de Klant die voortvloeien uit de Overeenkomst kunnen worden voorgelegd aan de Rechtbank te Amsterdam, tenzij op grond van een dwingendrechtelijke bepaling een sector kanton bevoegd is.

18.4. Op de Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
In jouw geval lijkt de Geschillencommissie de meest logische stap. Of het daarmee allemaal snel en goed is opgelost, dat valt helaas nog te bezien.

Succes in ieder geval!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door Inter »

Opzeggen moet je schriftelijk met een opzegformulier doen .
Uit jouw lange verhaal kan ik niet opmaken dat je dat wel hebt gedaan.

Waarom ga je trouwens niet gewoon hier verder.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door telenee »

Klachten over Tele2? De procedure is als volgt: eerst de klacht neerleggen bij Tele2. Dan, als Tele2 binnen 1 maand geen reaktie geeft (is gebuikelijk), naar de Geschillencommissie. Hiervoor moet een uitgebreid relaas worden ingediend. Het verhaal hierboven voldoet op de meeste punten, maar zou nog een beetje verhelderd moeten worden.

Tele2 geeft (mijn ervaring) geen enkele reaktie, behalve dat ze iemand laten bellen die je vraagt of je de website wel goed hebt gelezen...(!)Maar een brief terug zit er niet in.

Daarna gaat het heel snel: de klacht digitaal indienen op http://www.degeschillencommissie.nl en de meeste stukken digitaal aanleveren. Naderhand nog zo nodig de analoge stukken in copie opsturen. Ze reageren meestal per omgaande. Binnen korte tijd krijg je te horen of de zaak haalbaar is en wordt aangepakt.

Een verademing om weer eens een bedrijf te hebben dat daadwerkelijk dienst verleent!!! En het voelt goed om eens van je machteloze woede af te komen.

succes!

doing
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2007 23:46

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door doing »

:evil:
Ik ben sinds februari abonnee van Tele 2. Een geweldige prijs / ergernis verhouding. Bij het opstarten van het abonnement werd de KPN lijn op de afgesproken datum afgesloten. Het modem arriveerde pas drie weken later, dus drie weken geen internet. Heel vervelend voor een kleine zelfstandige, aangezien je website hierdoor uit de lucht is.
Een driewerf grutjes kwam over mijn lippen. U begrijpt een veelvoud aan telefonisch overleg met het callcenter van tele 2 volgde. De dames en heren hadden overal begrip voor. Echter de problemen werden gedurende deze drie weken niet opgelost.

Drie maanden later moest de te naamstelling op de factuur veranderd worden. Dit in verband met de automatische afschrijving door tele-2 Dit bleek erg moeilijk te zijn, waarschijnlijk gaat een dergelijke simpele handeling de medewerkers van tele2 ver boven hun pet. Tot op heden 26-9-2007 is dit nog steeds niet geregeld. Wel hebben we inmiddels te maken gehad met aanmaningen, gevolgd door overleg met het callcenter, aanmaningen, callcenter, aanmaning, callcenter, spoedbetaling enz. Er ontstond een bijzonder warme band tussen ons en het call center. Deze band werd alleen maar warmer toen wij voor de afwisseling werden afgesloten van zowel internet als de telefoon. Opnieuw een spoedbetaling, en ja hoor 2 weken later, daar was onze verbinding weer. Nogmaals gevraagd en gecontroleerd of de naam nu goed gewijzigd was. Ja hoor het klopt. Helemaal verbaasd en ontdaan van deze adequate manier van reageren, hervatten wij de dagelijkse dingen des levens.

Totdat wij vandaag een brief ontvingen van het incassobureau Intrum Justitia, of wij de factuur van september willen betalen en tevens graag de incassokosten van 60,-- euro. De originele factuur hebben we tot op heden niet ontvangen maar dat is bijzaak. Onmiddelijk heb ik mijn goede kennissen van het callcenter gebeld. En jawel er was een foutje gemaakt, de eerste drie letters waren verwisseld waardoor ......., inderdaad de automatische afschrijving niet gelukt was. Daarom heeft men besloten om zonder herrinnering het incassobureau in te schakelen. Zijzelf kon deze incasso-opdracht niet intrekken. Daar was een andere afdeling voor, maar deze afdeling had een responsetijd van 12 dagen. Terwijl mijn factuur en incassokosten voor 2 oktober betaald diende te worden.
Morgen ga ik met het incassobureau overleggen. Mogelijk dat zij weten hoe dit soort eenvoudige informatie overgedragen kan worden aan de medewerkers van tele-2. Ik vermoed maar zo dat ik een briefje zal moeten schrijven en of het dan opgelost wordt ???. Tele 2 heeft me inmiddels al zeker twee werkdagen gekost. Maar aan den einder gloort licht, nog maar anderhalf jaar en ik ben van het abonnement af. Lotgenoten: Sterkte

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!! (vervolg)

Ongelezen bericht door telenee »

Ha ha, dat komt me heel bekend voor!
Een ding is wel duidelijk: bij Tele2 hebben ze nog nooit van interne communicatie gehoord.

Iedereen werkt daar oeverloos langs elkaar heen. En de klant is de dupe.
Contact met Intrum Justitia betekent OOK herhaalde malen bellen en hele menu's doorlopen. En als je dan lang genoeg gewacht hebt, word je doorverbonden met een antwoordapparaat waar je je naam en telefoonnummer in moet spreken.

Terugbellen gebeurt dan door een automatisch, computergestuurde stem, die je via een menu op wat toetsen laat drukken, en vervolgens meldt dat je contact op moet nemen met....jawel, het nummer waarop je eerder al geen contact kon krijgen.

't is echt ongeloofelijk.

:roll:

Gesloten