Ook ik ben de pineut met de NEM, zo lijkt het
Eind mei heb ik een telefonische verkoper te woord gestaan, en toen gezegd dat ik eerst wel informatie op papier wilde hebben, om het rustig na te lezen. Dat kon wel, maar alleen als ik alvast een overeenkomst aan zou gaan. Zodra ik de welkomsmap zou krijgen had ik 7 dagen de tijd om alsnog op te zeggen.
Ik heb enorme spijt dat ik dat gedaan heb. De welkomsmap viel op 7 juni in de bus (dagtekening NEM 6-juni). Omdat ik er eigenlijk toen al geen vertrouwen meer in had, heb ik dezelfde dag nog een aangetekende brief terug gestuurt dat ik alles wilde afzeggen. Tot mijn grote verbazing krijg ik op 3 augustus jl. en brief van de NEM, een bevestiging overeenkomst. Wat voor overeenkomst, ik heb toch opgezegd???? Daarom z.s.m. met de NEM bellen, maar dat heeft eigenlijk totaal geen zin, de medewerker kon mijn gegevens niet eens vinden, maar kon toch wel zeggen dat ik voor 3 juni had moeten reageren. 3 juni??? ik heb op 7 juni pas de welkomsmap gekregen!!!
Toch kon de medewerker verder niets hieraan doen, en ik moest maar een brief sturen. Een dag later opnieuw een brief gekregen (goh, ze kunnen dus wel reageren) dat ik te laat was met opzeggen en dat mijn contract reeds afgerond is. Dit waarschijnlijk naar aanleiding van mijn telefoontje naar de NEM.
Dus opnieuw een aangetekende brief (ik wil geen risico's meer met die lui) dat ik geen contract wens, en dat ik volgens dagtekening van hun tijdig heb opgezegd, dezelfde dag zelfs. Ik snap die lui echt niet, ik heb toch zeker snel genoeg gereageerd.
Zie quote van hun brief:
"Deze afkoelingperiode bedraagt in het geval van telefonische verkoop 7 werkdagen na het aangaan van de telefonische overeenkomst. Wij hanteren daarbij zelfds
7 werkdagen na dagtekening van de na aanmelding gestuurde bevestigingsbrief..."
m.a.w. IK BEN RUIM OP TIJD GEWEEST!!!