LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indepentdent busines owners (alticor)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door jor »

Hij heeft het over deze site :) , Trouwens ik mag toch hopen dat als er mensen op deze site en in dit forum komen voor info, dat zij WEL even kijken naar de data van de reactie's.

Jor. Oei, Vraag ik teveel?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Je vraagt niks te veel Jor, maar vergissen is menselijk....

Over de "prijs/kwaliteit" zag ik op "angelfire" nog steeds het volgende:
Deze pagina van een MLM (Amway?) geeft een overzicht van links betreffende producten die enkel de rijksten onder ons kunnen kopen . ...
Dat is toch om te brullen...?? :lol:

Kom..., ik ga een hapje eten....!

SBI

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Sep 2007 17:42 door So be it


--------------------------------------------------------------------------------

Je vraagt niks te veel Jor, maar vergissen is menselijk....
Tuurlijk, Als je het toegeeft wel. Maar een sprookje verzinnen is pas echt dom. :D

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ook toendertijd maakte hij al kromme vergelijkingen.....
Zo krom is die vergelijking niet. Beiden hebben slechts 1 functie, namelijk verkopen. Verschil is alleen dat de verkoopautomaat gemiddeld veel meer omzet draait dan een distributeur in een mlm systeem.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Verschil is alleen dat de verkoopautomaat gemiddeld veel meer omzet draait dan een distributeur in een mlm systeem.
Goh zeg, da's interessant. Hoeveel draait zo'n verkoopautomaat dan gemiddeld meer dan een distributeur in een mlm systeem?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Beiden hebben slechts 1 functie, namelijk verkopen.
Coca mocht WILLEN dat het "gelijk" was.....

Een machine kan de Cola NIET zélf drinken...... en verkopen....ÉN andere machines vertellen dat ze het óók kunnen ... DRINKEN..., verkopen... ÉN andere vertellen dat...... etc.....

SBI

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Wat ik al een tijd heb gemist in de reacties, is een partijtje rekenen. Je stapt erin maar je weet niet waar je zit, welke partijen boven jou genieten van je inkomsten.
De zogenaamde verhalen dat het goedkoper is voor de consument omdat er schakels tussen uit vallen!?! Geen winkels, geen distributie en opslag. Sorry, maar juist bij MLM zitten er tientallen schakels tussen die er allemaal aan verdienen dus de uiteindelijke consument is veel duurder uit. Jij, als MLM-er moet nieuwe distributeurs zoeken, daar zit jouw "geld" in. Jij weet niet wie in jouw straat misschien ook distributeur is. En wat doe je, je zoekt binnen jouw familie en vriendenkring. En daarom ligt het zwaartepunt niet bij verkoop van producten maar bij het zoeken van "slachtoffers" in jouw distributiesysteem.

Het is een perfect systeem, ik ben het helemaal eens met diegenen die het hebben geïntroduceerd. Het is een goudmijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet op het idee ben gekomen.
Een goudmijn voor degenen die het hebben uitgevonden en hebben geëxploiteerd.

Maar voor iedereen die fanatiek bezig is, kijk even op Googgle, MLM en vooral de Amerikaanse pagina's, daar komt het tenslotte vandaan. Ellende, ellende en niets meer als ellende. Duizenden dollars verloren en jaren lang er mee bezig geweest. Familie en vrienden kwijt. Hoe geweldig is MLM? Het is oplichterij, vandaar dan onder het forum MLM het forum oplichterij staat bij de TROS. Is dat toeval??

Madeleine

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Hi Madeleine,
Ben jij de Madeleine van "een tijdje geleden"....??
Het lijkt er wel op.....
Zal je bijdrage even doornemen:
Wat ik al een tijd heb gemist in de reacties, is een partijtje rekenen.

Dan mag je hier wel wat meer doorlezen, want er wórdt hier wat "afgerekend", hoor!!!
(Maar meestal wordt er met mensen "afgerekend"..... :lol:)
Je stapt erin maar je weet niet waar je zit, welke partijen boven jou genieten van je inkomsten.
hmmmm, heb je dat óók uitgerekend met de mensen bóven jou, bij je baas???
De zogenaamde verhalen dat het goedkoper is voor de consument omdat er schakels tussen uit vallen!?! Geen winkels, geen distributie en opslag. Sorry, maar juist bij MLM zitten er tientallen schakels tussen die er allemaal aan verdienen dus de uiteindelijke consument is veel duurder uit.
Nee.
Bijvoorbeeld 50% wordt bespaard door het wegvallen van een deel van de logistiek.... en DÁT wordt verdeeld...! En niet 30% naar DIE... en 40% naar DIE... en 25% naar die... en weer 30% naar die..., etc....
(We zitten NU al boven de 100%..., dus je maakt ergens een denkfout...! Zie de berekeningen hier op het forum!!)
Jij, als MLM-er moet nieuwe distributeurs zoeken, daar zit jouw "geld" in.

Je MOET niks... en MISSCHIEN zit er "geld in"....
Jij weet niet wie in jouw straat misschien ook distributeur is. En wat doe je, je zoekt binnen jouw familie en vriendenkring. En daarom ligt het zwaartepunt niet bij verkoop van producten maar bij het zoeken van "slachtoffers" in jouw distributiesysteem.
Nee.
Want er wordt niks verdiend aan het inschrijven van mensen...
Het is een perfect systeem, ik ben het helemaal eens met diegenen die het hebben geïntroduceerd. Het is een goudmijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad niet op het idee ben gekomen.
Een goudmijn voor degenen die het hebben uitgevonden en hebben geëxploiteerd.
Ja, ja..... de "mensen aan de top"..., die 50 jaar geleden begonnen zijn, zeker??? :roll:
Maar voor iedereen die fanatiek bezig is, kijk even op Googgle, MLM en vooral de Amerikaanse pagina's, daar komt het tenslotte vandaan. Ellende, ellende en niets meer als ellende. Duizenden dollars verloren en jaren lang er mee bezig geweest. Familie en vrienden kwijt. Hoe geweldig is MLM? Het is oplichterij, vandaar dan onder het forum MLM het forum oplichterij staat bij de TROS. Is dat toeval??
Hmmmm, je geloofd nog in sprookjes??
Madeleine
Toeval??

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hoeveel draait zo'n verkoopautomaat dan gemiddeld meer dan een distributeur in een mlm systeem?
Dank voor het klaar leggen van de bal voor open doel ray.
Kijk hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vending_machines
Onder het kopje: "Japanese vending machines"
Daar staat dit:
In 1999, the estimated 5.6 million coin- and card-operated Japanese vending machines generated $53.28 billion in sales.
Lijkt me duidelijk.
Een machine kan de Cola NIET zélf drinken...... en verkopen....ÉN andere machines vertellen dat ze het óók kunnen ... DRINKEN..., verkopen... ÉN andere vertellen dat...... etc.....
En ondanks dat verkopen ze per stuk meer dan onze mlm distributeurs. Knap he.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Lijkt me helemaal niet duidelijk. We hadden het over coca-cola verkoopmachines in nederland in 2007 en niet over alle machines die consumptiegoederen verkopen in japan in 1999.

Ik wil van jou weten hoeveel er in 2007 gemiddeld wordt omgezet door zo'n coca-cola frisdrank automaat en door de gemiddelde MLM distributeur, inclusief onderbouwing. Alleen op die manier kun je je uitspraak bewijzen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Komt M weer aanlopen met een nieuw mandje.....om dóór te vallen!
Nou.., houd je maar weer vast.... en bedankt voor dit "open doel"....:lol:
Een machine kan de Cola NIET zélf drinken...... en verkopen....ÉN andere machines vertellen dat ze het óók kunnen ... DRINKEN..., verkopen... ÉN andere vertellen dat...... etc.....

En ondanks dat verkopen ze per stuk meer dan onze mlm distributeurs. Knap he.
Heb je helemaal gelijk in.....
Maar ze staan er wél 24 uur per dag...en niet "parttime".... en hun DOEL is alléén maar verkoop.......
EN een mlm-er kan 20 ándere mlm-ers inschakelen...
Hoe doet je machine dat??

Heb je nog meer mandjes, M??

SBI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Maarschalk »

We hadden het over coca-cola verkoopmachines in nederland in 2007 en niet over alle machines die consumptiegoederen verkopen in japan in 1999.
Nee ray, daar had jij het over.
Laten we even verder gaan.
Vaak hebben we op dit forum mogen lezen dat mlm wel een omzet van 100 miljard bereikte met wel 35 miljoen distributeurs.
Alhoewel deze cijfers eigenlijk betrekking hebben op Direct Sales.
Als we eens een paar mlm bedrijven erbij pakken, ik stel voor Amway, Herbalife en Loco, dan komen we op 3,6+1,2+1,5 is in totaal 6,3 miljoen distributeurs. Met een totale omzet van nog geen tien miljoen.
Lijkt me dat die verkoop automaten toch stuk voor stuk betere verkopers zijn. En ze kunnen niet eens praten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Lijkt me dat die verkoop automaten toch stuk voor stuk betere verkopers zijn. En ze kunnen niet eens praten
Houden zó!!!
Anders zouden we écht bezorgd moeten worden!!:lol:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

En..., ik vind het zálig zoals je me altijd probeert te ontwijken, M....
Ik begin je waarrempel sympathiek te vinden...! :wink:....

Vind het welletjes...
Lees het morgen wel.....

(Wat is Econometrist stil????
Zou hij aan het mlm-en zijn???)

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Nee ray, daar had jij het over.
Hoe kom je daar nou bij man?

Dit was de quote die SBI aanhaalde:
Onwaarheid 11: Onze onderneming werkt samen met onderneming X.
Bij mij op de zaak staat een Coca-Cola machine, heeft dat bedrijf nu een samenwerkingsverband met Coca-Cola? Nee dus, er is enkel sprake van een verkoopkanaal. Meer info op de website.
En waar jij dit op zei:
Zo krom is die vergelijking niet. Beiden hebben slechts 1 functie, namelijk verkopen. Verschil is alleen dat de verkoopautomaat gemiddeld veel meer omzet draait dan een distributeur in een mlm systeem.
Dan gaat het toch over coca-cola verkoopmachines in nederland, of niet dan?

En nu verder ja:
Vaak hebben we op dit forum mogen lezen dat mlm wel een omzet van 100 miljard bereikte met wel 35 miljoen distributeurs.
Vaak, vaak. Daar heb ik niks aan. Cijfers en onderbouwingen wil ik zien.
Als we eens een paar mlm bedrijven erbij pakken, ik stel voor Amway, Herbalife en Loco
Wie of wat is Loco nu weer en vanwaar het predikaat "MLM bedrijf"? En wat wordt er dan gedistribueert door de distributeurs van "Loco"?
Lijkt me dat die verkoop automaten toch stuk voor stuk betere verkopers zijn.
En hopla, weer een Maarschalk stelling in elkaar geflanst. Ga je ook zo te werk met de cijfertjes bij dé bank?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Zeg Maarschalk,

hoe staat het met de antwoorden op eerder gestelde vragen? Of kun je je uitspraken opnieuw niet onderbouwen?
Vaak, vaak. Daar heb ik niks aan. Cijfers en onderbouwingen wil ik zien.
Wie of wat is Loco nu weer en vanwaar het predikaat "MLM bedrijf"? En wat wordt er dan gedistribueerd door de distributeurs van "Loco"?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Valt het jullie ook zo op dat jongetje Maarschalk alleen maar actrief is in topics waar hij anderen denkt te kunnen inpakken?

Als er vragen voor hem open staan waar meneer geen antwoord op weet laat hij zich wijselijk een tijdje niet zien.

Kom op Maarschalk en geef nu eindelijk eens antwoord!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Hmmmm, voel me niet echt "ingepakt"...., laat staan gepakt!! :lol:

Maar het wordt saai.....

Er is gewoon niks mis met mlm..., of iemand moet het mis vinden dat hij of zij er niks aan vindt!!!

SBI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ray, ik heb je al antwoord gegeven middels de verkoop automaten in Japan.
Cijfers waarvan mlm slechts kan dromen. Als je het hebt over cijfer svan verkoop automaten van coca cola in Nederland, dan kan ik je vertellen dat Coca Cola deze angstvallig voor zich houdt. Idem voor Pepsi en Mars.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Maar hoe kun je dan dit serieus melden:
Verschil is alleen dat de verkoopautomaat gemiddeld veel meer omzet draait dan een distributeur in een mlm systeem.
Als je die cijfers niet weet? Zit je ons een beetje voor te liegen?

Gesloten