Ik heb in april een keuken in Duitsland besteld die twee maanden later geleverd en gemonteerd is. Het is serieus, één van de beste keuzes die ik ooit heb gemaakt. Het personeel was beleefd, geduldig en vakkundig. De monteurs waren vriendelijk en bekwaam en de keuken stond in een middag. De kraan kon niet meteen geleverd worden, maar dat was een fout van de fabriek niet van de keukenzaak. Een verkeerd geleverd lampje was de week erna vervangen. Als ik nog vragen had kon ik altijd bellen.
Ik bemerk dat er op dit forum nogal agressief en zuur wordt gereageerd door sommige Nederlandse keukenboeren. Ik geloof best dat er kundige en bekwame Nederlandse keukenzaken zijn en ik heb er in mijn regio 11 bezocht. Maar als ik dezelfde Duitse offerte bij drie eerder bezochte Nederlandse zaken voorleg en ze reageren met ongeloof en "voor die prijs kunnen we het niet doen mevrouwtje" dan word ik niet opeens de grote altruïst en een dief van mijn eigen portemonnee. Gek hè?
De dag dat ik de Duitse keukenzaak bezocht stond letterlijk DE HELE PARKEERPLAATS vol met Nederlandse auto's. Praatjes vullen geen gaatjes. Als jullie zo goed zijn dan ben je toch niet bang voor een beetje concurrentie?
@ Umwoning: Ik moest wel grinniken om het betreffende typenummer van de vaatwasser. Die hebben ze me bij drie duitse keukenzaken aangeboden, ging zeker uit productie. Met die kennis heb ik een grotere en betere spoelbak afgedwongen
.