LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC digitale tv
UPC digitale tv
Ik heb al een tijdje digitale tv van upc, dit heb ik genomen om als ik HD tv krijg meteen scherp beeld te hebben. Maar sinds kort heb ik een mooie tv HDTV. Dus dacht ik mooi digitale tv haarscherp, niet dus de kwaliteid valt sterk tegen.
Het blijkt dat je met een scart kabel gewoon niet een digitaal signaal goed kunt uitzenden. Wel met HDMI wat niet op de mediabox zit.
Dus upc maakt wel digitaal signaal maar zenden het niet door naar de tv.
Als je belt met upc en vraag voor een mediabox met hdtv, zeggen ze meteen dat kan als je maar betaald. Dus weer een duurder abbonement aan laten smeren. Met een zenderpakket waar je niet om vraagt. Ik wil alleen maar HDmi aansluiting van tuner naar TV. ik zie dit niet als extra service upc wel.
Mag UPC dit wel doen of is hier ( afgezien van schotel aanschaffen) iets aan te doen
groeten
Paul
Het blijkt dat je met een scart kabel gewoon niet een digitaal signaal goed kunt uitzenden. Wel met HDMI wat niet op de mediabox zit.
Dus upc maakt wel digitaal signaal maar zenden het niet door naar de tv.
Als je belt met upc en vraag voor een mediabox met hdtv, zeggen ze meteen dat kan als je maar betaald. Dus weer een duurder abbonement aan laten smeren. Met een zenderpakket waar je niet om vraagt. Ik wil alleen maar HDmi aansluiting van tuner naar TV. ik zie dit niet als extra service upc wel.
Mag UPC dit wel doen of is hier ( afgezien van schotel aanschaffen) iets aan te doen
groeten
Paul
Re: UPC digitale tv
Welkom bij de politiek van UPC!
Digitale tv (die niet digitaal is) = bijbetalen
Meer zenders = bijbetalen
Meer toestellen in huis = bijbetalen
Echte digitale kwaliteit = kennelijk dus ook bijbetalen
Opnemen = bijbetalen
Een gezin met een paar tv's en recorders is straks vele malen duurder uit dan nu, en daar werken ze hard naartoe.
Opnemen = bijbetalen
Een gezin met een paar tv's en recorders is straks vele malen duurder uit dan nu, en daar werken ze hard naartoe.
Digitale televisie hoeft niet per definitie High Definition te zijn.
Alleen als het ook echt om HD gaat, is een HDMI-aansluiting of componentaansluiting nodig, om het hogere aantal beeldlijnen goed te kunnen doorgeven aan de televisie.
Bij Standard Definition (kan ook digitaal) is een HDMI-aansluiting niet per se nodig en volstaat een scartaansluiting, omdat deze wel het standard definition signaal door kan geven. Oke, het scartsignaal is niet digitaal, maar ziet er wel goed uit. Daarnaast zijn er ook weinig tot geen satelliettuners en digitenne tuners voor standard definition die een hdmi aansluiting hebben, zit bijna alleen op HD tuners. Dus dat ligt niet alleen aan UPC.
Digitale tv (die niet digitaal is): waar slaat dat op?
Meer zenders is bijbetalen: lijkt me logisch, als je in de winkel meer spullen koopt ben je ook duurder uit dan wanneer je minder koopt. Meer zenders bij CanalDigitaal = ook duurder, extra voetbalpakket bij Digitenne? ook duurder
Meer toestellen in huis = bijbetalen je kan ook nog het analoge signaal op de overige toestellen aansluiten.
Echte digitale kwaliteit - kennelijk dus ook bijbetalen Standard Definition Digitaal = ECHTE digitale kwaliteit, alleen is het geent High Definition. High Definition is altijd duurder op dit moment, welke infrastructuur je ook gebruikt, heeft niets met digitaal te maken, maar met High Definition die veel meer bandbreedte kost dan Standard Definition en waarschijnlijk liggen de productiekosten van de programma's ook hoger dan bij SDprogramma's. Alle nieuwe dingen zijn duurder dan oude.
Opnemen = Bijbetalen Alleen als je de recorder van UPC huurt, als jezelf een recorder aanschaft, betaal je dezelfde kosten als die mensen, allang sinds er videorecorders zijn, betalen voor eigen bezit, alleen voor niets gaat de zon op. Bij CanalDigitaal en Digitenne krijg je ook niet gratis een recorder omdat ze zo lief zijn.
Een gezin met een paar tv's en recorders kijkt gewoon analoog als ze te gierig zijn om extra te betalen voor Digitaal. Een extra box huur je nu voor 3,95 per maand, dus dat valt reuze mee. Maar goed, aan iedereen de keuze om zelf te bepalen wat ze doen.
Als de topicstarter zich wat beter verdiepd had in het onderwerp Digitale Televisie, dan had hij niet klakkeloos een HD televisie aangeschaft om daarna een Standard Definition Digitaal abonnement te nemen, in de veronderstelling dat het beeld dan scherper zou worden. Standaard Defition op een HDscherm ziet er dus echt niet scherper uit dan op een Standard Definition scherm, dom als je denkt dat het wel zo is....
HD Schermen zijn ALLEEN scherper met HD beeld
Alleen als het ook echt om HD gaat, is een HDMI-aansluiting of componentaansluiting nodig, om het hogere aantal beeldlijnen goed te kunnen doorgeven aan de televisie.
Bij Standard Definition (kan ook digitaal) is een HDMI-aansluiting niet per se nodig en volstaat een scartaansluiting, omdat deze wel het standard definition signaal door kan geven. Oke, het scartsignaal is niet digitaal, maar ziet er wel goed uit. Daarnaast zijn er ook weinig tot geen satelliettuners en digitenne tuners voor standard definition die een hdmi aansluiting hebben, zit bijna alleen op HD tuners. Dus dat ligt niet alleen aan UPC.
Digitale tv (die niet digitaal is): waar slaat dat op?
Meer zenders is bijbetalen: lijkt me logisch, als je in de winkel meer spullen koopt ben je ook duurder uit dan wanneer je minder koopt. Meer zenders bij CanalDigitaal = ook duurder, extra voetbalpakket bij Digitenne? ook duurder
Meer toestellen in huis = bijbetalen je kan ook nog het analoge signaal op de overige toestellen aansluiten.
Echte digitale kwaliteit - kennelijk dus ook bijbetalen Standard Definition Digitaal = ECHTE digitale kwaliteit, alleen is het geent High Definition. High Definition is altijd duurder op dit moment, welke infrastructuur je ook gebruikt, heeft niets met digitaal te maken, maar met High Definition die veel meer bandbreedte kost dan Standard Definition en waarschijnlijk liggen de productiekosten van de programma's ook hoger dan bij SDprogramma's. Alle nieuwe dingen zijn duurder dan oude.
Opnemen = Bijbetalen Alleen als je de recorder van UPC huurt, als jezelf een recorder aanschaft, betaal je dezelfde kosten als die mensen, allang sinds er videorecorders zijn, betalen voor eigen bezit, alleen voor niets gaat de zon op. Bij CanalDigitaal en Digitenne krijg je ook niet gratis een recorder omdat ze zo lief zijn.
Een gezin met een paar tv's en recorders kijkt gewoon analoog als ze te gierig zijn om extra te betalen voor Digitaal. Een extra box huur je nu voor 3,95 per maand, dus dat valt reuze mee. Maar goed, aan iedereen de keuze om zelf te bepalen wat ze doen.
Als de topicstarter zich wat beter verdiepd had in het onderwerp Digitale Televisie, dan had hij niet klakkeloos een HD televisie aangeschaft om daarna een Standard Definition Digitaal abonnement te nemen, in de veronderstelling dat het beeld dan scherper zou worden. Standaard Defition op een HDscherm ziet er dus echt niet scherper uit dan op een Standard Definition scherm, dom als je denkt dat het wel zo is....
HD Schermen zijn ALLEEN scherper met HD beeld
Met schotelontvangst is niet nodig om bij te betalen als je op meerdere tv's wil ontvangen.Meer toestellen in huis = bijbetalen
Met cardsharing kan men op nagenoeg onbeperkt aantal tv's ontvangen, en onafhankelijk van elkaar naar elke willekeurige zender kijken en of opnemen.
Sorry, maar begin nu niet te schelden dat iemand te gierig is, dat is ieders eigen keuze, bovendien kun je niet in andermans portemonnee kijken.Een gezin met een paar tv's en recorders kijkt gewoon analoog als ze te gierig zijn om extra te betalen voor Digitaal.
Wij hebben hier 3 televisies en drie recorders.
Daarom kijken wij analoog, de kwaliteit en het aanbod zijn voor ons voldoende.
De volgende stap wordt heus nog wel om het analoge signaal af te schaffen.
UPC heeft niet zo lang geleden de tarieven in veel plaatsen al verdubbeld en werkt er naar toe dat men straks vele tientallen euro's per maand kwijt is voor tv. kijken.
Zolang er nog analoog is blijven we dit kijken, mocht er in de toekomst een LCD of plasma tv aangeschaft worden zien we wel weer verder.
Dit heeft niets met gierigheid te maken.
Ben ik helemaal met je eens!!!!Dit heeft niets met gierigheid te maken.
@Ron
Oke niet gierig dan, sorry dat ik dat zei.
Maar ik vind het wel onzin om dan zo af te geven op digitale tv, terwijl dat niet verplicht is.
Wat er misschien in de toekomst gebeurt, zien we dan wel weer, hoef je nu niet al paranoia over te gaan doen.
Goed toch dat je vrede met analoog hebt, maar je uitspraken in je eerste reply vind ik geen van alle kloppen. Raken kant noch wal.
Oke niet gierig dan, sorry dat ik dat zei.
Maar ik vind het wel onzin om dan zo af te geven op digitale tv, terwijl dat niet verplicht is.
Wat er misschien in de toekomst gebeurt, zien we dan wel weer, hoef je nu niet al paranoia over te gaan doen.
Goed toch dat je vrede met analoog hebt, maar je uitspraken in je eerste reply vind ik geen van alle kloppen. Raken kant noch wal.
Welkom bij de politiek van UPC!
Opnemen = bijbetalen
Dat is toch niks bijzonders? Bij alle bedrijven is het de gewoonte dat je meer betaalt als je meer diensten afneemt. Ze hoeven niet voor sinterklaas te spelen.
Het probleem bij die digitale tv van UPC is dat die digitale beelden zwaar gecomprimeerd worden. Je ziet dat heel goed bij de kleur rood. Je ziet dan allemaal blokjes.
Dat doen ze, om de niet digitale kijker de schuld te geven.
Want doordat UPC ook analoge signalen moet doorgeven, blijft er minder bandbreedte over om die digitale beelden door te geven.
Zou iedereen overstappen op de digitale tv, dan kunnen zij die analoge signalen van de kabel af kunnen kieperen, zodat je dan wel goede kwaliteit digitale tv kunt kijken.
Dat doen ze, om de niet digitale kijker de schuld te geven.
Want doordat UPC ook analoge signalen moet doorgeven, blijft er minder bandbreedte over om die digitale beelden door te geven.
Zou iedereen overstappen op de digitale tv, dan kunnen zij die analoge signalen van de kabel af kunnen kieperen, zodat je dan wel goede kwaliteit digitale tv kunt kijken.
Dat is zo, maar we worden er wel langzaamaan naartoe gedowngen.Bij alle bedrijven is het de gewoonte dat je meer betaalt als je meer diensten afneemt. Ze hoeven niet voor sinterklaas te spelen.
Wij hebben al jaren een goed functionerende analoge aansluiting met meerdere toestellen.
Het tarief is een paar jaar geleden al bijna verdubbeld om de duizenden uiterst irritabte reclamspots te kunnen bekostigen, je kan geen zender voorbij komen om op elk moment weer zo'n k*t UPC spotje te zien, van de naam alleen al ga je inmiddels over je nek.
Nog even en we zitten verplicht digitaal met zes decoders in huis, zijn zenders verplaatst naar een extra pakket en betalen we 6 keer zoveel als ooit met analoog wat voor ons prima was.
Mijner heren of dames, ik heb nu een paar maanden van KPN het Digitene pakket en dat bevalt uitstekend, echter de kabelaar die ik voordien had (UPC) werkt niet mee met de opzegging. Ik heb die mensen al een paar keer laten weten dat ik het dure pakket van UPC wil beéindigen, maar die laten niets van zich horen. Het laatste bericht is nu per aangetekend de deur uit gegaan...echter daar hoor ik ook niets van, Ik ga nu maar weigeren om hun rekening opnieuw te betalen, want hun nieuwe kwartaal was met de post alweer binnen. Reden van de melding is dat KPN hier over best even de klanten kan laten weten dat de kabelaars best moeilijk gaan doen als men deze opzegd
Hoezo worden we er naartoe gedwongen?Geplaatst op 30 Sep 2007 08:15 door Ron58
Quote:
Bij alle bedrijven is het de gewoonte dat je meer betaalt als je meer diensten afneemt. Ze hoeven niet voor sinterklaas te spelen.
Dat is zo, maar we worden er wel langzaamaan naartoe gedowngen.
Wij hebben al jaren een goed functionerende analoge aansluiting met meerdere toestellen.
Het tarief is een paar jaar geleden al bijna verdubbeld om de duizenden uiterst irritabte reclamspots te kunnen bekostigen, je kan geen zender voorbij komen om op elk moment weer zo'n k*t UPC spotje te zien, van de naam alleen al ga je inmiddels over je nek.
Nog even en we zitten verplicht digitaal met zes decoders in huis, zijn zenders verplaatst naar een extra pakket en betalen we 6 keer zoveel als ooit met analoog wat voor ons prima was.
Je blijft onzin praten, nu graag een bewijs van dat we "gedwongen worden" digitale decoders in huis te halen, anders niet meer zulke dingen zeggen.
Dat het tarief verdubbeld is heb je te danken aan je gemeente die het kabelnetwerk zo nodig moest verkwanselen. Op zich is het ook niet eerlijk als stadje A meer betaalt dan stadje B, dus harmoniseren die tarieven als het 1 nationaal opererend bedrijf is.
Op elk moment die spotjes van UPC valt ook reuze mee, mocht er 1 zijn dan is dat een mooi zapmoment of even koffie zetten. Vaker dan van bijvoorbeeld @home of essent zie ik ze niet. Die verhoogde tarieven hebben deels ook te maken met de zeer hoge prijs die ze voor de aansluitingen hebben betaald. Moet toch terugverdiend worden en dat wist iedereen die kan rekenen al voordat het netwerk verkocht werd voor die hoge prijs.
Je kan NOOIT verplicht worden om met 6 digitale decoders opgescheept te worden, we wonen niet in een dictatuur maar in een vrij land. Het is en blijft vrijheid blijheid. JIJ ALLEEN bepaalt ZELF of je die rommel in huis haalt.
Analoog afsluiten op de kabel kan ALLEEN als de wet wordt veranderd en dat duurt nog wel even. Bovendien, als de regering, de satellietproviders en IP-TV providers wel alleen nog maar digitaal mogen uitzenden, waarom de kabel dan niet? Is oneerlijke concurrentie in het nadeel van de kabelproviders. Mocht het ooit veranderen, dan heb je dat alweer aan de regering te danken die de wet dan heeft veranderd.
Vergeet ook niet dat het analoge kabelnetwerk oorspronkelijk alleen maar ANALOGE signalen ontving, logisch dat die analoog werden doorgegeven. Maar nu zijn dat uitsluitend nog digitale signalen, die dan met veel kwaliteitsverlies naar ruimteverslindend analoog moeten worden omgezet.
Eigenlijk is het niet meer dan logisch als ze die digitale signalen alleen maar digitaal zouden doorgeven.
Daarnaast kan je altijd nog digitenne nemen, dan heb je 6 decoders voor 13,90 p.m. dus heel betaalbaar lijkt mij.
Jij zeurt gewoon om het zeuren, allemaal fictieve onzin erbij halen de hele tijd.