LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cera Nuovo dikker dan Ceramistone?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenconsument10

Cera Nuovo dikker dan Ceramistone?

Ongelezen bericht door keukenconsument10 »

Klopt het dat de keramische toplaag van Cera Nuovo (Dekker) 7mm dik is (2 lagen plus vezelmat) en Ceramistone (Kemie) slechts 3mm?

Zo ja, zit er dan een stevig prijsverschil tussen deze keramische bladen?

Ferry26

Re: Cera Nuovo dikker dan Ceramistone?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ceramistone is ook 7 mm en bestaat ook uit 2 lagen net als Cera Nuovo...

Marktkenner

Ongelezen bericht door Marktkenner »

klopt, echter dan heb je het over de manier van verlijmen voor rugwanden. Bij mijn weten wordt er voor een blad 3mm materiaal verlijmd op 2cm of 12mm composiet, waardoor je toplaag Ceranuovo of ceramistone 3mm is. Volgens mij is dit bij beide leveranciers hetzelfde.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

dan heb je het over de manier van verlijmen voor rugwanden. Bij mijn weten wordt er voor een blad 3mm materiaal verlijmd op 2cm of 12mm composiet
Dit klopt.....nieuw is dat Kemie het ceramische materiaal vanaf nu kan bewerken met water, het zogenoemde waterstraalsnijden. Dit is een manier om vormen zonder bramen en splinters uit diverse plaatmaterialen te snijden. Door een met (kunst)diamant belegde spuitkop en een straalbuis wordt gedemineraliseerd water met een zeer hoge druk van circa 3800 tot 4000 bar gespoten. De waterstraal bereikt een snelheid van meer dan 3000 km per uur en is zó krachtig, dat vrijwel elk materiaal ermee gesneden kan worden. Voor het snijden van zeer harde materialen zal men er een abrasief aan toevoegen (dit is een schuurmiddel) zoals fijn zand. Met deze waterstraal techniek kunnen ze zeer precies uitsparingen maken zonder kartels en splinters. Of Dekker deze techniek ook toepast is mij niet bekend. Ik ben in ieder geval niet zo te spreken over het afleverings niveau van de HPL bladen van Dekker. :cry:

keukenconsument10

Bedankt voor de reacties. Het technische deel is me duidelijk. Qua prijs snap ik het niet helemaal meer. Ik ging ervan uit dat de prijs van dit materiaal vergelijkbaar was met een goede kwaliteit graniet en bijv. Ceasarstone composiet.

Maar ik schrok toen ik een bedrag van EUR 5.700 kreeg geoffreerd voor:
- 6.5 meter werkblad ceramistone
- randafwerking VX5 (50mm dik)
- 3 kraanuitsparingen
- 1 spoelbakuitsparing (geintegreerd)
- 1 kookplaatuitsparing van 90cm.

De EUR 5.700 zou het bedrag zijn NA aftrek van 20% korting.

Graag uw reactie.

Kulta

Ongelezen bericht door Kulta »

Ik weet niet welke afmetingen je blad heeft, welke spoelbak er in komt en of er nog rekening gehouden moet worden met extra randafwerking, maar als ik het zo moet inschatten, dan is er btw bij de boekje prijs opgeteld en dan 20% korting gegeven.

Zou zelf verwachten dat dit zo ongeveer 20% lager uit zou kunnen komen, maar zoals gezegd. ik ken de maten van je blad niet.

keukenconsument10

Kulta,

Het gaat hier om een bladlengte van 6.5 meter, diepte van 65 cm en opgedikt tot 5 cm.

keukenconsument10

O ja, en er komt een Reginox 40 X 50 spoelbak in. Maar die is NIET begrepen in de prijs die ik noemde.

Ferry26

Ongelezen bericht door Ferry26 »

5700 euro is onmogelijk !!!!
Oplichters zijn het dan.
Strekkende meter is 500 euro kookplaat en kraangaten en extra randafwerking (weet niet hoe lang) kom ik rond 3800 euro uit. BRUTO !

Kom rond de 3000 uit

Gesloten