LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
anne 64
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door anne 64 »

Hallo Jasje,
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Voor mij persoonlijk is werken een goede afleiding. Als ik werk heb ik weinig last van mijn angsten en rare gedachten, maar als ik dan weer thuis ben komen ze vaak wel weer. Het onder de mensen zijn en andere dingen aan je hoofd werkt voor mij meer als therapie. Ik moet wel zeggen dat ik wel moet uitkijken dat ik niet te overdreven ga doen en niet meer als plm 20 uur anders krijg ik weer last van andere klachten. Zweten, duizeligheid enz.
Het ligt ook aan het werk wat je doet denk ik? Gr Anne

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotonine

Dit is wel een interessant linkje om eens even te lezen :P

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Jeetje James ja, het is een mooie biologische uitleg. Mijn psych heeft het ook een keertje met een tekeningetje gedaan. Op zich daarom ook beter te begrijpen dat depressies en angst ook echt een lichamelijke oorzaak hebben en (geheel of gedeeltelijk) en ook wel een bewijs dat de pillen in veel gevallen werken.
Ik ga redelijk, alhoewel ik ook echt nog mijn kl**te -momenten heb hoor. Ruim 6 weken aan het slikken en af en toe het gevoel dat ik als een robotje de dagen doorworstel. Andere dagen gaan weer beter, of delen van de dag. Soms geniet ik en overall kan ik zeggen: ik functioneer. Maar of ik mezelf weer ben? Nee, dat niet.... Het maakt me wel verdrietig. Stel dat ik nooit meer de oude zal zijn? Wat dan? Maar wennen aan de nieuwe Mathy? Of zal het tijd nodig hebben? Ach, het zijn vragen waar niemand mij antwoord op kan geven waarschijnlijk. De tijd is mijn vriend en mijn vijand tegelijk op het moment.
Ik ben weer terug gegaan naar de 30mg. Van die 40mg werd ik wel erg wappiewappie en emotieloos. Ik voelde op een gegeven moment helemaal niks meer! Ik probeer het diazepam-gebruik te verminderen naar 5 mg tranxene per dag. Vandaag is dat gelukt so far, maar moeilijk is het wel....

Ik heb wel twee boeken gekocht. "The Secret" en "niet stoppen met dansen". De laatste is van een psycholoog die zijn beide kinderne is verloren en het boekje schijnt erg heilzaam te kunnen zijn voor mensen die er even geen gat meer in zien. Ik ga morgen maar eens beginnen met lezen!

Overigens heb ik vorige week een nieuwe (tweedehands) Volkswagen Golf gekocht! Helemaal te gek! Mijn oude auto rammelde aan alle kanten en de koppeling was niet meer te maken. Wel blij mee, want het rijdt heerlijk en autorijden vind ik zalig....

IK hoop dat jullie een beetje goed meevaren in onze wilde stroming waar we allemaal in lijken te zitten. Hou het roer goed vast!

liefs
Mathy

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Ik ben overgestapt van 30 mg. Paroxetine naar nu 30.mg Citalopram. Ik moet zeggen dat de overstap op zich is meegevallen, maar ik merk nu ik sinds 4 dagen alleen nog maar Citalopram gebruik, ik toch een beetje wazig ben.
Ben ook best wel emotioneel en een beetje depressief, vooral als ik alleen thuis ben.
Volgende week ga ik verhogen naar 40 mg. Ik heb er wel vertrouwen in.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Mathy,

Dat robotachtige herken ik echt heel erg. Sinds ik vorige week van de 10 mg naar 20 ging kreeg ik weer onwijs veel bijwerkingen en was mn bed niet uit te slaan. Ik voelde mij de afgelopen dagen weer aardig beroerd. Terwijl toen ik maar 10 mg slikte, ik een week lang dingen heb gedaan die ik al bijna 2 jaar niet had gedaan zoals uitgaan en naar een drukke kermis zoals ik vorige week al schreef hier. Ik voelde me eerlijk gezegd weer een beetje mezelf....zoals ik me voelde voordat ik deze klachten allemaal kreeg. Ik snap daarom ook erg goed met wat je bedoelt over jezelf weer voelen enzo.

Maargoed gister moest ik weer bij mn psych zijn en mn ma ging mee omdat ze me weer achteruit zag gaan. Ze zag me immers een week lang op 10 mg dingen doen die ik al jaren niet had gedaan en was zo sociaal als de pest. Dus ze vond het vreemd dat ik op 20 mg weer net een zombie begon te worden. Iedereen zag het ook aan heel me uitstraling en ik voelde me de afgelopen week ook zo super wazig. De beste psychiater heeft mij daarom vanaf vandaag weer 10 mg laten slikken. Ik schijn heel heftig te reageren op medicatie. Even kijken hoe dit gaat.

Maar bij medicatie is het ook soms zo dat sommige mensen al genoeg hebben bij 10 mg, terwijl de psychiaters bij alle mensen in het begin het algemene boekje raadplegen en ze allemaal zo snel mogenlijk willen opbouwen tot 40 mg ofzo. Bij mij was het bij 20 mg dus al foute boel. misschien is een hoge dosis bij jou ook wel al teveel mathy??? als je je *** blijft voelen zou ik dat eens bespreken. Bij mij leek 10 mg echt aan te slaan.

Wat voor golf heb je gekocht dan? geniet maar van je nieuwe aanwinst en zo ben je nog lekker mobiel ook. The secret ken ik overigens ook wel. Veel stukjes over op tv gezien. Staat in de planning om ook te gaan lezen. Als je in de toekomst nog eens wat boeken gaat kopen hou dan de auteur eckhart tolle in gedachte. Deze schrijft hele mooie boeken over de psychologie en de kracht van het denken enzo.

http://www.youtube.com/watch?v=RSaqpXd7-X0

hey mathy, volgende keer niet meer zo uitsloven met je golf he :P

Mirjam390
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2007 09:49

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mirjam390 »

Hallo allemaal,

Lees al een tijdje de reacties op dit forum over cipramil en heb er veel aan!

Ben zelf 5 weken geleden gestart met 10 mg cipramil en heb dit 2 weken later opgebouwd tot 15 mg. Heb echter nog steeds zo'n last van de bijwerkingen dat ik gisteren besloten heb om te stoppen met cipramil. Heb me de afgelopen 5 weken slechter gevoeld dan ooit: gespannen, rusteloos, droge mond, gevoel dat huid in de brand staat, slapeloosheid, huilbuien, 'stroomstootjes', niet alleen kunnen zijn, enzovoort! Terwijl ik alleen met cipramil ben begonnen omdat ik af en toe hyperventileerde in de auto op de snelweg. De oorzaak hiervoor was een veel te druk leven met baan en opleiding. Was alleen maar gefixeerd op het halen van de opleiding en deed helemaal geen leuke dingen meer. Ben tijdens het slikken van de cipramil gestopt met de opleiding en hoop dat dat mij zoveel rust zal geven dat ik geen ad nodig heb.

Wie heeft er ervaring met het stoppen met de cipramil na het een aantal weken gebruikt te hebben? Kun je in een keer stoppen of moet je het langzaam afbouwen? Heb vanmiddag telefonisch contact met de huisarts...

Hoop dat ik mij snel beter voel! :(

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Hoi allemaal,

Wat zijn we toch hard aan t werk om ons weer beter te voelen! Sprak er laatst met een vriendin over, over het gebruik van AD en alle tegenstrijdige gevoelens daarbij. Ik zou in ieder geval liever alles 'op eigen kracht' doen, zonder medicijnen. Maar zij zei juist dat ze het zo goed vond dat ik mijn probleem (angststoornis met paniekaanvallen) nu echt aanpakte en het bespreekbaar maakte, terwijl ik daarvoor nogal ontwijkend was en eigenlijk aan het aanklooien. Hopen dat het vanzelf weer beter gaat... Maar dat gaat het soms niet. En inderdaad, dat tekeningetje van de neurotransmitters komt me bekend voor...stel nou dat het echt daardoor komt?? Vraag ik me toch trouwens wel af waarom bij sommige mensen AD niet aanslaat, maar dit terzijde. In ieder geval: Weet niet of jullie er iets aan hebben, maar het is toch fijn om een aanmoediging van een buitenstaander te krijgen :lol:

Mathy wat stoer dat je lekker in je Golfje rondcrost! Klinkt interessant die boeken, het is dat ik zo'n rusteloos mens ben en nooit een boek uitlees.. (van the secret is er toch ook een film?? ) Ik vind trouwens dat je heel goed schrijft (wellicht een verband met veel boeken lezen? haha), viel me gewoon op.

James, balen dat je je weer zo vervelend voelt sinds je op 20mg zit. Heel goed dat je je gevoel volgt en terug gaat naar 10mg, kan je eerst kijken wat dat in de loop van de tijd voor je betekent! Je slaat wel de spijker op de kop met: terwijl de psychiaters bij alle mensen in het begin het algemene boekje raadplegen en ze allemaal zo snel mogenlijk willen opbouwen tot 40 mg ofzo. Toen ik na de eerste 2 weken (begonnen met 20 mg) weer terug was op aarde en naar mijn huisarts ging (allang blij en trots dat ik die 2 weken had doorstaan) was zijn reactie: mooi, kunnen we nu ophogen naar 40mg. Ik schrok me te pletter, wist wel dat de dosering misschien moest worden bijgesteld maar meteen? Ik was net zo blij dat het ergste achter de rug was! Ik heb voet bij stuk gehouden 8) en ga nu gewoon door met 20mg voor nog een maand, dan kijken we weer verder. In mijn bijsluiter staat trouwens (heb een ander merk gekregen van de apotheek, Katwijk heet het) dat de gemiddelde dosering bij depressies 40mg is en bij angststoornissen 20mg of 30mg. Dus daar vond ik mijn gelijk, haha. We zullen zien, ik merk nu eigenlijk weing van de Citalopram, behalve dat ik veel onrustiger slaap en verder nog wat genante klachten als obstipatie en moeilijk orgasmes krijgen :cry: Qua angststoornis: ik voel me niet slechter als voor ik slikte en ook niet beter.. Wel minder hartkloppingen trouwens. Maar ik slik nu 2 weken en wacht het dus nog even af.

Great suxes moment: ben op koopzondag wezen shoppen in de Kalverstraat (ik dacht ik push het een beetje, haha), en ook nog met resultaat 8)

Nou, heel verhaal, maar het lucht wel op ;). Sterkte allemaal en keep us posted!

Liefs Jana

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door eeliane »

Als ik het zo lees denk ik wel eens dat veel mensen denken dat dat pilletje heilig is. Het enige dat dat pilletje doet is er voor zorgen dat je geestelijke toestand je lichamelijk toestand niet meer beinvloed. Je kan dus wel geestelijke problemen hebben maar die hebben geen nadelige invloed meer op je gestel. Je kan als het ware weer (beter) functioneren in je dagelijkse leven.
Als je niets doet aan je geestelijke problemen of aan dat wat die geestelijke problemen dan veroorzaken, dan gaat dat pilletje echt niet helpen.
Dus neem de AD om je lichamelijk iets beter te laten functioneren maar werk daarnaast wel aan je geestelijke herstel!!! Los je problemen op en als dat gelukt is kan je weer gaan afbouwen met die AD zodat je zonder AD het leven (dat je zelf nu gecreeerd hebt) weer aan kan/kan leven.
Dus niet denken dat dat pilletje je probelmen oplost, dat kan niet. Maar alles geestelijk verwerken en/of oplossen en leren weer vertrouwen te krijgen in je eigen kunnen, je eigen leven weer zo maken dat je het leuk vindt om t te leven...
Ik vertel dit uit ervaring, ik heb tijdens mijn citalopram gebruik zelfs een andere studie gedaan om mijn financiele problemen (waar ik toen in zat) de baas te worden, gelukt dus.
Verder zaten er uit mijn jeugd veel problemen met familie thuis in mijn hoofd waar ik niks mee kon, door psycholoog uitgelegd en door mij langzaam geaccepteerd zodat ik er nu mee kan leven.
Ga aan het werk met jezelf en dat pilletje zorgt er voor dat je dat ook aan kan!!! Succes en sterkte allemaal.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

HEEEELEMAAAL mee eens :P

Het is een hulpmiddel zodat je wat nuchterder en beter aan je problemen kan werken. Mensen die niks aan hun onderliggende problemen doen en dan stoppen met medicatie moeten niet zeuren als ze weer terugvallen in hun oude patroon. Het is zeker geen heilig middel. Het zorgt ervoor dat je het allemaal wat beter kan handellen....

groeten

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

ja daar ben ik het uiteraard ook mee eens. Maar volgens mij krijgt (bijna) iedereen die Citalopram krijgt voorgeschreven er ook therapie bij hoor. Zeker als je net begint. Kan me niet voorstellen dat een arts of psychiater dit voorschrijft en dan zegt: succes ermee, de rest gaat vanzelf.
Ik denk niet dat mensen denken dat dit een heilig wonderpilletje is, maar je verwacht wel IETS van een reactie (al is het maar dat je je wat relaxeder voelt) anders zou je er ook niet aan beginnen. Wat je precies kan verwachten verschilt denk ik per persoon, daarom goed om het hier uit te wisselen.
Ik ben blij dat Citalopram in combi met therapie voor jou positief is gebleken Eelaine.

ritaxw
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 11:26

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ritaxw »

Ik moet het gewoon heel mijn leven slikken. Ik heb het gekregen omdat ik last heb van hyperventilatie en daar valt verder niet zo veel aan te doen.
Dus voor mij is dit middel wel HEILIG en het werkt ook SUPER.
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, gebruik het nu 7 maanden.
Gewoon geweldig, nergens geen last meer van, slaap lekker, leef lekker, geniet volop iedere dag..... heerlijk.
Leve citalopram !!!!

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hoi allemaal,

Ja Rita, jij bent onze successtory! Ik moet zeggen dat ik de vorige keer dat ik ging slikken, nu 4 en een hlf jaar geleden ook enorm ben opgeknapt, incombinatie overigens met 1 keer in de week therapie. Het werkte bij mij ook fantastisch. Nu ook wel hoor, maar het is allemaal wat minder spectaculair. Ik meen me ook te herinneren dat ik vorige keer ook wel een week of 8 nodig had om echt te herstellen van 'de klap'. Ik loop n in ieder geval niet meer met die vreselijke knoop in mijn maag rond en dat is al heel wat!

He en Luna. de Kalberstrasse op koopzondag! Hulde! ik ken kerngezonde mensen die daar gillend wegrennen met paniekaanvallen, dus petje af, hihi! Ik ben vorige week naar Amstelveen gegaan voor een wintyerjas, maar dat was ik na een uurtje echt bekaf. Gewoon teveel mensen en te weinig vriendelijke gezichten en dan ben ik meteen een beetje van de leg zal ik maar zeggen. Toch heb ik wel mijn succes-momenten op ander vlak gelukkig. Vandaag een half uurtje sportschool, zaterdag een strandfeestje (leuk joh, met dat noodweer!) en ik ben zo blij dat die halve dagen naar mijn werk eigenlijk steeds leuker beginnen te worden. Ik krijg er weer een beetje plezier in!

James, over je dosis. Schoot me ineens te binnen. Volgens mij kun je die Citalopram ook in druppelvorm krijgen. Is het niet een idee om super langzaam op te bouwen als je er zo heftig op reageert? Dat je bijvoorbeeld een tijdje 12 druppels neemt (als 1 druppel gelijk staat aan 1 mg tenminste - dat weet ik eigenlijk niet)

liefs weer
Mathy

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Eeliane, je hebt helemaal gelijk. Het is geen wondermiddel. Het haalt de ergste top er vanaf zodat je daarna met je echte problemen aan de slag kunt. Maar het komt ook voor dat mensen puur door biologische afwijking die serotonine niet aanmaken. Een bekend vorbeeld is Mike Boddé. Cabaretier. jarenlang depressief geweest, in therapie en niets hielp. Hij kon ook geen oorzaak vinden. Totdat hij ineens pilletjes kreeg en alles was weg, niet meer depressief! Het blijft schimmig hoor, Eigenlijk weten ze nog maar heel weinig van het menselijk brein, ze kennen maar een fractie en ik ben toch dolblij dat de AD hebben 'uitgevonden'....

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door eeliane »

Ben ik met je eens hoor, ik voelde me echt goed (na die 6 weken aanpassing dan) met die medicatie. Niet dat je meteen weet wat te doen dus er lekker even in hangen en de vervelende dalen in t leven even niet te hoeven voelen is heerlijk, ik weet t.
Weet wel dat de huisarts dit medicijn vaak genoeg elke maand weer uitschrijft terwijl de patient zegt er van alles aan te doen om zijn leven weer op orde te krijgen, tot op zekere hoogte is dat te controleren maar net niet helemaal. En het is nou net dat groepje die er zelf een beetje mee experimenteert door wat meer, wat minder ,helemaal afbouwen zonder begeleiding. Die geen hulp hebben en na gerommel toch stoppen en het leven weer niet aan kunnen , nou ja die bekende cirkel...
jammer is dat...

ohja iedereen die in een depressie zit maakt geen serotonine aan ( die achteruitgang vaan 0 serotonine kan in jaren gaan, vandaar dat een depressie meestal komt aangeslopen en opeens zich openbaart als en totale klap), dat kan tijdelijk zijn of voor altijd maar dat kan je pas aantonen door dan AD te gebruiken en daarna te kijken of het lichaam het weer zelf kan.
Meestal is AD een seintje, een soort herinnering voor de hersenen om zelf weer serotonine te gaan aanmaken. Dus dat betekent dat bijna iedereen er weer van af kan komen, de meeste hersenen kunnen het na verloop van tijd (jaren soms) weer zelf, maarja om dat te controleren moet je er eerst van af. En dat lukt ook meestal prima hoor.

Verder aan een ieder die het gebruikt , zie er het voordeel van in, wen er aan, gebruik het goed en probeer het daarna zelf weer, heb vertrouwen in je lichaam/hersenen, als ze het seintje begrijpen dan maakt je lichaam/hersenen zelf weer de serotonine en kan je absoluut buiten de AD.

sally
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2007 17:49

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sally »

hey hallo,

Ik had enkel een vraagje???????
Heeft een van jullie misschien ook last van de benen?????
Geen echte pijn,maar een zekere moeheid die echt zeurend is!!!!

sally

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Een hele goede morgen allemaal,

Vandaag is de 2de dag dat ik weer op 10 mg zit en ik ben gelijk weer een stuk meer down to earth :P Dat hele wazige is grotendeels weg en het gevoel dat ik de hele dag op bed wil liggen is ook een stuk minder. De paniek komt er dan misschien wel een stukje beter doorheen, maar dat heb ik liever dan een totale zombie zijn. Hier thuis merkt iedereen het ook gelijk weer op, want ik kijk weer normaal uit me ogen.

Dat van die druppels had ik eerder gelezen ergens maar ik was het totaal vergeten. Mooi dat je me er weer aan herinnert Mathy :wink:
De verhouding qua druppels ligt anders maar ik snap wat je bedoelt. ik denk dat nog langzamer opbouwen een heel stuk scheelt in de bijwerkingen. Ik hoop dat die 10 goed gaat aanslaan want ik slik inmiddels al 2 weken nu. En als de paniek dan nog te heftig is kan ik altijd heel geleidelijk opbouwen met die druppels.

@Sally: Dat gevoel in de benen heb ik in elk geval niet. Wel heb ik dat ik in het algemeen sneller moe ben. Maar voor dat geldt denk ook, dat hoe hoger de dosis is hoe erger het zal zijn. Met 20 mg sliep ik rond 8 uur savonds al en gister op 10 mg hield ik het makkelijk tot 11 uur vol.

@Mathy: Gisteravond heb ik eens zitten zoeken naar dat valdispert en ik las dat er voornamelijk valeriaan inzit. Het is trouwens wel zo dat net als met bijna alle homeopatische midellen dat je eerst een soort buffer in je lichaam moet opbouwen dacht ik. Het duurt een paar weken voor het werkt dacht ik te lezen. Probeer het gewoon uit, en volgens mij kan je dat gewoon probleemloos naast AD's gebruiken.

De groetennnnn :P

sally
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2007 17:49

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sally »

hey James en allemaal

Ik ben al bij de dokter geweest voor mijn benen,maar die weet het ook niet :(
Om het te weten moest ik weer naar 10 mg gaan en wanneer die moeheid dan weg was,had het waarschijnlijk met de dosering te maken.
Maar dat is toch dompraten!
Ik kom bij hem voor pa's en mijn dosis wordt verhoogd.
EN nu weet hij het het niet dus maar weer de dosis verlagen(dus de p.a's er ook weer bij :cry:
IK het trouwens wel veel hoofdpijn gekregen en mijn gemoeds-toestand is ook niet erg verbetert!
Maar we wachten maar af :?
EN james jij kijkt nu al weer wat monterde uit je ogen dat is fijn voor jou en dat moet je proberen te houden.
sally

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Het blijft echt altijd lastig die antidepressiva. De bijwerkingen kunnen soms gewoon echt te erg zijn. Ik ben nu aan mijn 2de soort bezig en ze hebben me allebei nog niet echt een positief effect kunnen geven.

http://www.circadian.nl/supplementen/la ... oom-1.html

Dit is wel een heel interessant stukje om te lezen voor ons allemaal. Er word ook heel goed bescchreven wat nou dat tryptofaan enzo doet en hoe alles in zijn werking gaat.

groetjes

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

WAARSCHUWING!
James kijk uit, wat jij suggereerd klopt niet. De combinatie valeriaan en AD is obsoluut gevaarlijk!
Het is dus niet zo dat je het in goede harmonie naast elkaar kunt slikken. Vraag me niet waarom het gevaarlijk is, maar het is wel zo!

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Valeriaan werkt naar mijn weten niet op het serotone systeem hoor. Het enige wat je niet tegelijk kan nemen met ad's is sint janskruid, tryptofaancapsules en 5-htp suplementen. Oftewel, middellen die op je serotonine werken.

Gesloten