LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkgeversverklaring

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Daantjem

werkgeversverklaring

Ongelezen bericht door Daantjem »

Wij willen een huis kopen, maar nou heb ik een min-max contract van 13-37. Nou vult mijn werkgever alleen het minimale loon in (13 uur). Terwijl ik bijna altijd meer dan 30 uur werkt (al meer dan 5 jaar). Moeten ze bij overuren niet invullen wat ik gemiddeld meer werk? Of er een brief bijsluiten met daarin dat ik zoveel meer werk? Weet iemand hier iets over?

stevenkoestal

Re: werkgeversverklaring

Ongelezen bericht door stevenkoestal »

Geachte,
Allereerst is het best vreemd dat een werkgever, zeker als je er al 5 jaar werkt, op deze manier de werkgeversverklaring invult.
Maar gelukkig geen ramp.
De werkgeversverklaring is in het leven geroepen om fraude tegen te gaan, vandaar ook altijd een originele getekend met bedrijfsstempel.
Wanneer de salarisstro(o)k(en) inclusief de arbeidsovereenkomst vergezeld van de werkgeversverklaring, gaat de acceptant van de bank beoordelen of het inkomen voldoende is.
Dus als het inderdaad aantoonbaar is dat je gemiddeld 30 uur werkt zal er niet al teveel problemen gemaakt gaan worden.
Leg de werkgever maar uit dat jij geen arbeidsrechtelijke aanspraken kan maken op een werkgeversverklaring.
En als laatste even contact opnemen met de hypotheekadviseur, die moet jou in goede banen leiden en als je het zelf regelt even vragen naar de afdeling acceptatie en de zaak voorleggen en bespreken.

Gesloten