LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monteur Brugman dreigt keuken in elkaar te rammen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.

Hou zijn jullie ervaringen met de service van Brugman na aflevering?

goed
6
55%
slecht
5
45%

Totaal aantal stemmen: 11

zelfstandigste

Re: Monteur Brugman dreigt keuken in elkaar te rammen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het omzetten van een 5 aderige perilex aansluiting naar een normaal 220V stopcontact is een peulenschilletje. Dat zal niet veel extra kosten tot gevolg hebben.
Het omzetten van een perilex (5 aderig) aansluiting naar twee gewone 220V wcd’s mag dus niet, omdat het niet is toegestaan om twee verschillende groepen (zekeringen) vanuit de meterkast door 1 en dezelfde leiding (16 MM of 19 MM flex) te laten lopen.Voor de tweede groep zullen dus nieuwe draden moeten worden getrokken.
Bovenstaande reacties zijn uit deze topic van 1 persoon?
Hij heeft wel gelijk, het ligt er maar aan hoe je het leest.
* Perilex 2 fase naar 1 fase WCD is "appeltje, eitje" (blijft alleen 1 automaat over)
* Perilex 2 fase naar 2x 1 fase WCD is eenvoudig te doen door "doe het zelver" (niet altijd aan te raden)
* Perilex 2 fase naar 2x 1 fase WCD door "electraboer" zal flinke kosten met zich meebengen. (regels/garantie/veiligheid)
* Perilex 3 f fase blijft lastig en kostbaar verhaal, zal voor deze topic niet nodig zijn.....

ps: heb pas 2 greeploze "eilanden" geplaatst met 1170mm werkblad (2x 585mm), staat heel mooi! :wink:

ron_amsterdam

Ongelezen bericht door ron_amsterdam »

Yep.. krachtstroom ook aangevraagd. :)

Brugman doet nu zijn best om alles op te lossen. Heeft nu zelf een electriciën gestuurd die het weer anders heeft gedaan (ben atechnisch, maar waarschijnlijk iets in de richting zoals jullie beschrijven).
Keuken aflevering zal over de bouwvak heen worden getild (helaas) - zijn nog een aantal zaken niet in orde. Moeten nog wel contact opnemen met opleverteam/nazorg.
Vandaag een stuk betere monteurs in huis - zijn een hele dag bezig geweest met herstellen/aansluiten/tunen. Verschil tussen afwerking monteur 1 en dit bedrijf uit Kaatsheuvel is 300procent.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ron_Amsterdam,

Laat de krachtstroom maar lekker zitten in de meterkast. Daar kun je in de toekomst nog plezier van hebben. Wat een fout van de verkoper, maar wel positief dat Brugman zich inzet voor een oplossing.

@zelfstandigste,

Dat heb je mooi daan! :lol:

MVG

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Hij heeft wel gelijk, het ligt er maar aan hoe je het leest.
Twijfelde je daaraan dan Zelfstandigste?
ps: heb pas 2 greeploze "eilanden" geplaatst met 1170mm werkblad (2x 585mm), staat heel mooi!
Lieve zelfstandigste (wel een beetje dom),

Bij een werkblad van 1170mm zullen de problemen zoals door mij op een eerdere topic vermeld niet spelen daar er geen muur of achterwand achter de kookplaat is. In zo'n geval kun je de kookplaat bij wijzen van spreken in het midden van het eiland plaatsen (mits de dikte van het werkblad en/of de inbouw diepte van de kookplaat dit toelaat). Volgens mij snap je het nog steeds niet helemaal collega.

Als je de diverse technische maatschets boeken bekijk dan zul je zien dat veel leveranciers adviseren om een ruimte achter de kookplaat van minimaal 50MM te houden. Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld geen wand afwerking kan toepassen. Tenzij je alleen behang plakt

Deze week nog een Miele kookplaat geplaatst deze adviseren 40 MM achter de kookplaat. Met mdf achterwanden of tegels haal je dat dan al niet meer en met stenen achterwanden zeker niet. Hiermee vraag je dus om problemen. Dit om een oude vete nog maar eens op te waarderen. Sorry Maxx.

zelfstandigste

Lieve zelfstandigste (wel een beetje dom),

Volgens mij snap je het nog steeds niet helemaal collega.

Jawel hoor, bij de 1 ligt de HI1171M in het blad bij de ander de SOR123F400I, totaal geen probleem hoor en klant vind het schitterend en ik heb weer iets geleverd waar een ander zich niet aan waagt.....Ik bouw zelfs gaspitten in een granieten werkblad in al ver voor dat Kemie ermee adverteerde.

kan je ook nog eens iets van mij leren!, geef maar een e-mail adres zal ik de foto's eens sturen! staat echt heel mooi........

Niet zo bot reageren als je de feiten niet weet, ik ben ook beleefd gebleven! :wink:

Bovendien is bij greeploos (daar ging de discussie 585mm om) de werkbladdiepte minder van belang, daar bij de meeste greeploze keukens de greeplijst al 60mm hoog is en er maar weinig kookplaten zijn die dieper geïnstalleerd dienen te worden.
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 10 jul 2007 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx

Beste GTWE,

Je doet net of ik de Don Quichot van de 585mm diepe werkbladen ben. De discussie was over het wel of niet kunnen, en het kan.

Dieper werkblad leuk maar niet voor iedereen haalbaar. Met een dieper werkblad komt vaak dat ook steunwanden dieper moeten, aanliggende hoge kasten etc. Kortom meerprijs. Daar komt bij dat niet iedere werkbladleverancier die extra diepte kado geeft.

Ach, de meeste mensen willen sowieso diepere werkbladen, greeploos design of niet.

MVG

GWTE

Je doet net of ik de Don Quichot van de 585mm diepe werkbladen ben.
Nee Maxx, dat is je vriendje zelstandigste inmiddels.

Zeg zelfstandigste, als je 6 van die zelfingebouwde gaspitjes naast elkaar zet dat heb je aan een werkblad diepte van 300MM al genoeg, lever je toch weer iets aparts. 8)

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

ff kijken, waar ging deze topic ook weer over?

zelfstandigste

Ja, 2 pagina's terug ging er iets over keuken in elkaar rammen......

Triest eigenlijk :cry: laat me ook nog wel eens "uit de tent lokken" blijkt altijd maar dat 't geen zin heeft..................

Hopelijk "vissen" de consumenten tussen het gekissebis de informatieve stukken er uit.

GWTE

de werkbladdiepte minder van belang, daar bij de meeste greeploze keukens de greeplijst al 60mm hoog is en er maar weinig kookplaten zijn die dieper geïnstalleerd dienen te worden.
Enig idee wat we met de diepte van een werkblad bedoelen Zelfstandigste??????????????????????????????????????????

zelfstandigste

Enig idee waar dit forum voor bedoeld is GWTE ?

ron_amsterdam

Nog geen bericht van Brugman over het definitief in orde maken van de keuken. Het is functioneel, maar het is alles behalve af. Behoorlijk teleurgesteld over de kloof tussen aflevering en oplevering - het is het beste als de contactpersoon gewoon in de winkel zit; een persoon aan de telefoon is minder betrokken. Mijn ervaring is niet positief met Brugman, hoewel het heus wel goed zal komen... Ik hoor goede berichten over kleinere en persoonlijke firma's - helaas is dat achteraf.
Filiaal in Zaandam heeft ons prima te woord gestaan, maar kan niets doen, en dat voelt wel lullig. Want dat is immers de plaats waar je je keuken echt koopt - die je adviseren - begeleiden en contacten in het hele voortraject. Zodra echter het eerste kastje over de drempel komt (en in ons geval dus valt) kom je in het luchtledige terecht... gebeurt er niets... kan er niets... tot dat de monteur klaar is en een lijst van de mankementen en ontbrekende of beschadigde delen heeft gemaakt.
Dat werkt erg vertragend en lijkt mij ook oneerlijk. Op het moment dat er een kast van een steekkar afvalt en dus beschadigd raakt - zou dit meteen besteld moeten worden, zodat de normale oplevering niet in gevaar komt. Bellen met Brugman heeft dan geen zin, want standaard antwoord: wacht op het opleverteam/nazorg. Dat gaat allemaal lang duren en daardoor zit je zomaar 10 dagen zonder water/afvoer/kookmogelijkheid/ijskast etc. Mijns inziens een belachelijke constructie waar consumenten alleen maar de dupe van kunnen worden.
Ik betaal ook echter nooit meer het gehele bedrag bij aflevering. Ik hou voortaan altijd een deel achter voor het moment dat iets echt zorgvuldig is afgeleverd. Waarschijnlijk moet ik langer zoeken naar een bedrijf dat dat wil verzorgen, maar ik denk dat als een bedrijf echt in zichzelf gelooft en ook vertrouwen stelt in mij als klant, het allemaal wel goed zal komen.

Ik hoop dat andere consumenten toch weer iets meenemen van een dergelijke situatie.

Overigens is er van Brugman nooit een "bosje bloemen" of iets in die geest gekomen nadat wij de scheldende en dreigende monteur in ons huis hebben gehad. Dat stelt ook wel teleur. Soms is "wij vinden het ook erg" makkelijk gezegd, maar uit niets blijkt enige tegemoetkoming.
Ik kan iedereen verzekeren dat een dergelijke situatie best wel indruk maakt.

maxx

Beste Ron,

Hebben ze dan helemaal niets aangesloten, wat apparatuur betreft? De vaatwasser en koelkast moeten toch kunnen draaien of minimaal een werkende kraan en spoelbak?!

Aangezien aan de Domino's normale stekkers zitten zou nog tijdelijk met een haspel gewerkt kunnen worden, zolang je het opgenomen vermogen in de gaten houdt. 1 kookdeel zou je voor nood al kunnen gebruiken. In ieder geval de vaatwasser.....

De boze reactie van de monteur is al veelzeggend. Dit zal wel vaker voorkomen. De monteur wordt de dupe terwijl deze eigenlijk weinig aan de situatie kan doen.

MVG

zelfstandigste

Behoorlijk teleurgesteld over de kloof tussen aflevering en oplevering - het is het beste als de contactpersoon gewoon in de winkel zit; een persoon aan de telefoon is minder betrokken.
Dit is, helaas, het gevolg van een grote onderneming. De verkoop,de orderverwerking, de service en de montage worden door verschillende afdelingen uitgevoerd. Het blijft voor u achteraf gepraat, gelukkig bent u gezien de reactie positief over de afloop, laten we dan daar maar van uit gaan.

Maar even een vraagje:

Wachten zij op het opleverformulier van de monteur bij transportschade?, leverde de monteur dan de keuken?
Is een vreemde gang van zaken......

suk6.

ron_amsterdam

Er is nu wel apparatuur aangesloten - maar daar heeft dus ongeveer 12 dagen tussen gezeten, waarin er geen enkele noodoplossing is voorgesteld.
De monteur moest inderdaad de lijst met "gebreken" doorgeven - en pas daarna werd er actie ondernomen. Het is nu erg stil - maar wij hebben wel voor vandaag om een definitief voorstel met einddata gevraagd.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

een definitief voorstel met einddata gevraagd
Nooit een einddatum vragen, je moet zelf een einddatum stellen.

..... geachte heer,
hierbij stel ik u in de gelegenheid de gebreken uiterlijk .... (geef ze max 4 weken) op te lossen.

En na die 4 weken schakel je je rechtsbijstand in.

De *****'s

ron_amsterdam

Nou... het is inmiddels 28 september.. de keuken is nog steeds niet naar tevredenheid opgeleverd. Het werkblad zit niet tegen de muur, roosters zijn defect, een plint zit niet vast en de keuken is niet volgens afspraak tot aan het plafond dichtgemaakt, maar er zit nu een ruimte tussen van ongeveer 2 cm.. niet mooi. Afspraken worden door Brugman niet nagekomen en het zogenaamde opleverteam .. daar heb je niets aan. Is je contactpersoon op vakantie dan is er geen vervanger voor - mooie boel - en zo tikken de weken verder weg. Wat nou aangesloten bij Garantiefonds? Ze geven geen kick hoor - ze laten je gewoon zitten - ze hebben de oplevertermijn en ook de door ons vastgestelde data gewoon voorbij laten gaan. Het gaat nu via de advocaat en de rechtsbijstand - leuk hoor - een keuken bij Brugman. Laat je dus niet meer verleiden tot aanbetalingen of weet ik veel wat allemaal, zorg dat keukenbedrijf waar je het koopt ook zelf de contactpersoon blijft - want anders ben je makkelijk de pineut.
Ben nog wel gebeld door Brugman of ik het verhaal hier op dit forum wilde verwijderen ... een keuken goed en perfect opleveren doen ze niet, en een beetje contact maken ook niet, maar als je daar over praat en het op internet zet, gaan ze ineens uit zichzelf hierover bellen. Bezint voordat je begint dus. Ik hou jullie nog op de hoogte en hoop dat de zaak spoedig wordt afgerond (inmiddels 4 maanden na de 1e oplevering!).

passtuk

Ongelezen bericht door passtuk »

Een keuken koop je niet bij Brugman keukens ,die word je in je maag gesplitst,zo ook de monteurs ze hebben vaak heel weinig van .
Koop daarom niet bij een keuken zaak die niet aansluit, je geen bedenktijd gunt, en je veel te veel laat betalen.
Kijk eerst eens wat verder dan je neus lang is.
En als je beslist , doe dat dan op zaterdag middag en of zondag net voor sluitingstijd.
En ga dan gerust 20% lager zitten. :twisted:

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

ron_amsterdam

Vooropgesteld: in het filiaal leek het allemaal goed te gaan - we hebben een aantal bedrijven bezocht, en toch voor Brugman gekozen - maar inderdaad het belangrijkste is dat de keuken ook daadwerkelijk door het bedrijf zelf wordt gemonteerd en dat dit niet is uitbesteed. Het vacuum tussen aflevering en oplevering en "opleverteam" (ik noem het nazorg...) werkt niet. Het is een kastje naar de muur en vanaf het moment dat de keuken voor het eerst is opgeleverd en er dus van alles fout kan zitten ben je overgeleverd aan een persoon waar je alleen telefonisch contact mee hebt - die geen enkele betrokkenheid tonen én die bovendien de keuken in al zijn "niet af zijn" nooit persoonlijk zijn komen inspecteren. Mooie boel dus. Daarnaast stapt Brugman in deze zaak wel erg snel heen over de intimidatie en scheldpartijen van de monteur van de eerste oplevering. Sorry zeggen vind ik in een dergelijk geval niet voldoende. Na de zoveelste oplevering op 30 augustus is er tot op heden nog steeds niet gebeurd. De rechtsbijstandverzekering heeft meer klachten van Brugman onder behandeling - let dus op de komende keuken10daagse....

Gesloten