LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling RMA Acer X222w

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cornelis caas
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2007 01:58

Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door cornelis caas »

Begin augustus bestelde ik bij een webwinkel een beeldscherm, de Acer X222w. Na een dag kwam ik er achter dat de dvi ingang niet werkte. Dit was blijkbaar een probleem dat meer schermen van dit type hadden.

Ik vroeg rma aan bij de webshop, zij verwezen me door naar Acer. Daar werd de aanvraag meteen geaccepteerd en de volgende dag nog opgehaald. En ik ontving een mailtje dat de reparatie 10 tot 15 werkdagen zou duren voordat ik mijn scherm terug zou ontvangen. Het scherm bleek bij aankomst op het reparatiecentrum niet meer te herstellen en ik zou een nieuwe geleverd krijgen. Tot zover ging alles goed.

Nu is het al 28 september en ik heb nog steeds geen ander scherm. Ik heb al herhaalde malen gebeld met Acer en ze kennen daar maar een standaardzin. Ik moet maar "betrachten wat meer geduld te bewaren". Ze kunnen me geen termijn geven wanneer het scherm geleverd gaat worden en ik kan geen leidinggevende aan de lijn krijgen. Ook heb ik brieven toegestuurd, maar daar krijg ik geen reactie op.
In die tussentijd heb ik een laptop gehuurd om de tussenliggende termijn te overbruggen. De kosten daarvan bedragen € 36,90 per week. Deze kosten wil ik verhalen op Acer. Dit heb ik in een brief vermeld, die ik aan de balie bij Acer heb afgegeven aan mevrouw Kivits, aangezien je op brieven die je toestuurt geen reactie krijgt.

Mijn vraag is: wie heeft ervaring met rma afhandelingen en weet een manier hoe ik ze kan dwingen op korte termijn dat scherm te leveren en de kosten van de huur van de laptop op ze kan verhalen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door gravedigger »

De webshop is je leverancier! Hun dus sommeren je een nieuw scherm te leveren en daarbij een copie van de mail dat het andere scherm onherstelbaar is. De webshop kan hier nooit onderuit.

ikbenik

Re: Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met de manier van handelen is niets mis mee.

Het klopt inderdaad dat je als consument rechtstreeks met Acer de zaken afhandeld, maar voordat je dat doet dien je wel je klacht bij de winkelier te melden.

Het is niet voor de eerste keer dat Acer een leveringsprobleem heeft.
Zelf heb ik 5 maanden op een onderdeel moeten wachten, maar dat terzijde.

Geef het aan de winkelier door, en als hij een beetje menselijk is, zal hij dit ook aan zijn voorschakeling doorkoppelen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

En aangezien je zolang moet wachten, is het niet meer dan logisch dat Acer jouw die huurkosten vergoedt.

cornelis caas
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2007 01:58

Re: Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door cornelis caas »

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb naar de betreffende webshop een mail gestuurd met het verzoek met een oplossing te komen.
Ik zal Acer een aangetekende brief toesturen met daarin de kosten van de huur van de laptop in de hoop dat ze daar wel op reageren.
Ik laat de verdere voortgang nog weten.

Tommy_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2007 18:24

Re: Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door Tommy_1980 »

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij 4AllClients. Maar dan met een computer die het na 2 weken begaf. Zoals redelijk logisch wordt eerst verzocht om de fabrikant te raadplegen. Misschien is het probleem telefonisch te verhelpen. Vervolgens werd de pc afgehaald door ik geloof ups. Na 2 weken nog geen nieuwe pc. Het moederbord bleek stuk, en het product was niet meer voorradig. Één week later belde acer met de mededeling, u krijgt een nieuwe, maar omdat deze niet meer leverbaar is krijgt u een opvolgend model :wink: Had 4AllClients voor gezorgd. Ik zou dus blijveren hameren op je wettelijke recht op garantie en een afzienbare reparatie/omruil periode. Vooral als je het product nog maar net hebt. Heb ik ook gedaan. Alles is mogelijk, als ze hun best maar doen. Succes in ieder geval.

cornelis caas
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2007 01:58

Re: Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door cornelis caas »

Nou ik ben dus niet de enige met slechte ervaringen met Acer. Nu heb ik contact opgenomen met de webshop en zij zitten Acer nu achter de vodden. Ik heb er alle vertrouwen ik dat ik binnenkort een andere monitor krijg. Nu nog kijken hoe ik contact kan krijgen met Acer om de huurkosten te verhalen.
Het is alleen nooit meer een Acer voor mij. Wordt vervolgd.

cornelis caas
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2007 01:58

Re: Afhandeling RMA Acer X222w

Ongelezen bericht door cornelis caas »

Nou nu weer een week verder en helaas nog geen scherm. :(
Ondanks verwoede pogingen van de webshop, mijzelf en een welwillende werknemer bij Acer geven ze nu door dat ik weer 2 weken geduld moet hebben, maar het scherm is nu WEL besteld!
Op brieven en mails die ik toestuur betreffende het verhalen van de verhuurkosten krijg ik geen reactie. Mocht iemand een doeltreffende manier weten om dit vooral elkaar te krijgen, zou ik het graag horen.

Gesloten