LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Osman
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2007 16:19

NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door Osman »

Ik ben bezig met de verkoop van mijn huis. Heb een NVM makelaar ingeschakeld, maar die komt zijn afspraken niet na. Ik had al aangegeven dat ik mijn huis snel in de verkoop wil hebben. Het was allemaal in orde volgens hem. Er zijn al foto's gemaakt na veel aandringen. Hij had mooie verkooppraatjes om de opdracht binnen te halen. Nu hij de opdracht heeft blijf ik achter z'n broek aanzitten. Ik heb niets ondertekend ook geen contract (die heb ik niet eens gekregen). Nu is mijn vraag kan ik de makelaar annuleren zonder dat daar kosten aan verbonden zijn? Ik heb geen contract getekend, maar er zijn wel foto's gemaakt van het huis. Graag advies, want ik wil van deze makelaar af.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb niets ondertekend ook geen contract (die heb ik niet eens gekregen). Nu is mijn vraag kan ik de makelaar annuleren zonder dat daar kosten aan verbonden zijn? Ik heb geen contract getekend, maar er zijn wel foto's gemaakt van het huis.
Als er geen contract is getekend hoef je nergens voor te vrezen.
Stuur de makelaar gewoon een berichtje, via de mail, en maak daarin duidelijk dat je, met onmiddelijke ingang én naar aanleiding van zijn trage manier van werken en reageren, verder geen gerbuik meer wenst te maken van zijn diensten.

En met een rekening komen hoeft hij niet want er is niets afgesproken.

Succes

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Stuur de makelaar gewoon een berichtje, via de mail, en maak daarin duidelijk dat je, met onmiddelijke ingang én naar aanleiding van zijn trage manier van werken en reageren, verder geen gerbuik meer wenst te maken van zijn diensten.
hiermee bevestig je dus impliciet dat je een mondelinge overeenkomst hebt gesloten. Ik zou dit dus nooit zo doen.

De toon moet veeleer zijn dat je na de kennismakingsgesprekken niet verder wilt met deze makelaar.
Daarom ben je ook niet bereid om een eventuele opdracht te verlenen.

Laat hem maar eerst bewijzen dat er sprake is van een contractuele relatie

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door NAK »

De toon moet veeleer zijn dat je na de kennismakingsgesprekken niet verder wilt met deze makelaar.
Daarom ben je ook niet bereid om een eventuele opdracht te verlenen.
Is ook goed.
Als je de makelaar maar duidelijk maakt dat je hem niet meer nodig hebt.

Marco vdK
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:12

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door Marco vdK »

Ik zie het anders: je had op voorhand duidelijke afspraken moeten maken over de termijnen die de makelaar nodig heeft om de opdracht uit te werken.

Nu heeft hij daadwerkelijk werkzaamheden verricht, zoals het maken van foto's en waarschijnlijk verschillende zaken op kantoor. Dus als je nu er voor kiest om de opdracht in te trekken, is het redelijk dat je de kosten die tot nu toe gemaakt zijn vergoed.

Deze kosten mogen natuurlijk niet te hoog zijn, want als ik het zo lees zijn er niet veel werkzaamheden verricht... :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door NAK »

Marco vdK
Ik zie het anders: je had op voorhand duidelijke afspraken moeten maken over de termijnen die de makelaar nodig heeft om de opdracht uit te werken.
Waarom leg je de schuld bij Osman neer en niet bij de makelaar?
zoals het maken van foto's en waarschijnlijk verschillende zaken op kantoor.
Die foto's kunnen met de delete knop zo van het toestel afgehaald worden, dat kost geen enkele moeite.
En de veropnderstellingdat er zaken op kantoor gedaan zijn snijdt ook geen hout.
Dus als je nu er voor kiest om de opdracht in te trekken, is het redelijk dat je de kosten die tot nu toe gemaakt zijn vergoed.
En wat is volgen jou dan een redelijk bedrag?

Sorry Osman dat ik even voor jou de vragen stel, maar dit zijn redenaties die voor mij kant nog wal raken.

Osman
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2007 16:19

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door Osman »

Ik zie het anders: je had op voorhand duidelijke afspraken moeten maken over de termijnen die de makelaar nodig heeft om de opdracht uit te werken.

Nu heeft hij daadwerkelijk werkzaamheden verricht, zoals het maken van foto's en waarschijnlijk verschillende zaken op kantoor. Dus als je nu er voor kiest om de opdracht in te trekken, is het redelijk dat je de kosten die tot nu toe gemaakt zijn vergoed.

Deze kosten mogen natuurlijk niet te hoog zijn, want als ik het zo lees zijn er niet veel werkzaamheden verricht...
Ik ben het hiermee niet eens.
Ik had op voorhand ook duidelijke afspraken gemaakt, alleen hij komt ze niet na. Binnen 1 tot anderhalve week zou alles afgerond zijn en mijn huis zou dan te koop staan. De foto's zou ik binnen 2 dagen krijgen....niet dus.. Ik bleef keer op keer bellen en kreeg steeds een of andere smoesverhaal. Er werden ook keer op keer beloftes gedaan dat ik het dan en dan zou krijgen... die beloftes kwamen ze ook weer niet na. Uiteindelijk een week later kreeg ik de foto's. Niet allemaal want er ontbraken een aantal foto's o.a. de badkamer en de kwaliteit van de foto's waren zeer slecht (wazige foto's). Wat me zeer stoorde aan deze makelaar is dat ik steeds overal achteraan moest zitten.

Kosten zal ik niet betalen.

Boontje8
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2007 15:55

Re: NVM makelaar nalatig en ik wil opdracht intrekken

Ongelezen bericht door Boontje8 »

De toon moet veeleer zijn dat je na de kennismakingsgesprekken niet verder wilt met deze makelaar.
Daarom ben je ook niet bereid om een eventuele opdracht te verlenen.

Laat hem maar eerst bewijzen dat er sprake is van een contractuele relatie

Mee eens.
Er is nooit een opdracht geweest in feite. De makelaar heeft voor zijn eigen zaak niet nadenkend gehandeld en geen contract opgesteld. (gelukkig maar voor jou.)
Zijn werkzaamheden zijn dan voor zijn eigen rekening en risico geweest.

Al zou er wel een mondelinge overenkomst zijn geweest, die is dan ook nog een niet nagekomen, dus die mondelinge overeenkomst is al door hem verbroken.


Succes ermee en succes met de verkoop van je huis![/quote]

Gesloten