LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen apparatuur kopen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Umwoning

Re: geen apparatuur kopen

Ongelezen bericht door Umwoning »

Als er geen apparatuur moet worden geleverd dam wordt de korting op de kasten teruggedraaid naar 15 %
Corrigeer me als ik het fout heb.
Dus als de keukenverkoper, niet kan verdienen aan de apparaten, omdat die elders worden gekocht door de koper, wilt hij meer verdienen op de kasten?

Of ligt er een diepere filosofie achter?

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

NB Ik koop geen keuken, die krijg ik
Laat de belastinginspecteur het maar niet horen, dan krijg je ook een naheffing

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Hoe wordt er in keukenland gereageerd als je alleen de keukenkastjes aanrechtblad en handgrepen koopt en voor bv verlichting en apparatuur elders gaat shoppen?
Ik vind het een goed idee. De weg naar dit forum ken je al....dus wat let je? Gewoon doen. Bij Ikea heb je voor € 129,- al een oven, echt.

SN00PY

Ongelezen bericht door SN00PY »

Dat komt op hetzelfde neer, dat ze je ook gaan vertellen dat je 50% korting op de apparatuur krijgt, maar ze dan weer minder van de prijs van de kasten en/of blad afdoen. Uiteindelijk zal het onder aan de streep niet veel schelen.
Wat ik me wel af vraag: is het werkelijk zo, dat keukenleveranciers bij bepaalde merken hogere kortingen mogen/kunnen geven in combinatie met bepaalde apparatuur? Uiteindelijk koopt de keukenboer toch de apparatuur in en het zal die leverancier toch worst wezen in welke keuken die worden gezet?! Of heb ik het nu mis?

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

SN00PY

Ongelezen bericht door SN00PY »

Het gaat bij ons om siemens apparatuur. De verkoper gaf aan, dat als hij het samen met een siematic keuken verkoopt er minder korting (percentueel) vanaf kan, dan wanneer je een pronorm keuken zou nemen. Zo ook met het blad. Ik geloof niet zo in dit soort praatjes, maar als dit werkelijk waar is, dan is dit toch ook koppelverkoop?!

RendeV

Ongelezen bericht door RendeV »

Gewoon een vorbeeld:

Siemans afwasmasjien adviesprijs volgens de website van Siemens 1499 schoon aan de haak...

Met 40% korting is 959 euro's

Online kom je hem tegen vanaf 759 euri....

Is toch boel geld zeg maar..... dus dan maar geen concept kopen zoals iemand hierboven geschreven heeft (trouwens dat is typisch iets voor een verkoper, hij wil graag ons de consument doen geloven dat we een concept kopen)

Voor het argument dat wanneer je je apparatuur elders koopt je minder korting kan krijgen op de kastjes ben ik dan weer wel gevoelig, daar geloof ik wel in dat de verkoper/zaak er wat narrig van wordt en dan minder korting kan/wil geven op de kastjes..... ik denk als ik verkoper zou zijn dat ik ook zo een kop zou hebben.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Raar,

Minder korting op de kasten omdat er geen apparatuur gekocht wordt. Dat betekent dan dat de kastprijzen zijn vermindert met de verwachte marge op het apparatuur. Dag transparantie...

Misschien raar, maar soms zou ik liever willen dat het apparatuur van een internetleverancier komt. Geen risico met bestellen, geen opslagkosten en opslagrisico, geen afvoeren van verpakkingen, geen risico op maatverschillen met het oog op werkbladsparingen en nissen, geen zorgen om service op de betreffende apparaten. Mijn wil om alles 100% te kunnen controleren is alleen een obstacel zodat ik dat soort risico's toch wil lopen voor de klant. Dat bedoelt Pffff met concept.(denk ik)

Wij hanteren vaste kortingen op de verschillende offerteblokken kasten, apparatuur en werkbladen. Als men de apparatuur elders wil halen verandert dat weinig aan de offerte. Zo kan het ook.

MVG

cruisecontrol2000

Ongelezen bericht door cruisecontrol2000 »

Wij hebben het enigszins anders gedaan, we hadden een offerte gekregen bij een keukenhandelaar. Toen kwam ik erachter dat je op internet (vooral bij inbouw.nl) dezelfde apparatuur met heel veel korting kon krijgen. Bijvoorbeeld de spoelbak die in de offerte voor € 930 stond, was op internet voor € 340 te koop. Gemiddeld konden we zo € 3.500 besparen. De keukenhandelaar was hier niet blij mee want hij beweerde dat hij al 40 % korting op de kasten gegeven had.

Vervolgens zijn we naar een andere keukenzaak gegaan, vantevoren uitgelegd dat we de apparatuur op internet wilden kopen. Deze zaak heeft ons toen een offerte gegeven waarbij de prijs van de kastjes net zo hoog was als bij de eerdere offerte, en daarbij heeft hij aangeboden dezelfde apparatuur te leveren, met in totaal € 250,= meerkosten, maar dan werd alles door hen geïnstalleerd en konden we later ook geen discussies meer krijgen over garantie etc.

Wij blij, keukenboer blij en van het geld dat we bespaard hadden hebben we bij een natuursteenzaak een granieten blad laten maken. Dat scheelde ook weer een procent of 25 met de keukenzaak ;-)

scheuj

Ongelezen bericht door scheuj »

Zeg cruisecontrol2000, doen we niet meer he. Laat GWTE er maar geen lucht van krijgen. Waarom denk je dat hij 357 kookplaten, 283 koelkasten, 47 diepladers en 27 fietsdragers in z'n winkeltje heeft staan?? Juist daarom dus!!

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

:lol: Geen wonder dat je denkt dat al die keuken offertes te duur zijn scheuj… :lol: Last van dyscalculie zeker...kun je wel klokkijken?

maxa73

Ongelezen bericht door maxa73 »

Wij zijn ook aan het kijken voor een keuken en zo langzamerhand begint het me een beetje te duizelen, alle verkopers, merken, horrorverhalen en natuurlijk de prijzen.

In onze situatie zitten we met bijvoorbeeld de beperking dat we geen afzuigkap aan kunnen sluiten, omdat we met een mechanisch ventilatiesysteem zitten en er dus alleen een wasemkap geïnstalleerd kan worden. Verder hebben we specifieke wensen (qua bv energieverbruik) voor een vaatwasser en willen we graag een gasfornuis met gasoven. Verder hebben we een prima vrijstaande koelkast en dito vriezer die nog jaren meekunnen. Al deze zaken leiden er echter wel toe dat het voor ons onmogelijk is om een keuken bij een keukenzaak te kopen met de apparatuur erbij, simpelweg omdat die winkels de apparatuur niet verkopen die wij willen hebben. Dus blijft er niets anders over dan de apparatuur die we willen hebben elders te kopen, en de keukenkastjes enzo bij de keukenleverancier.

Zijn wij nou dan zo raar bezig? Daar moet een leverancier toch ook begrip voor op kunnen brengen?

Gesloten