LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jean

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Jean »

Maarten, Pepijn,
Het zou mij niet verbazen als jullie iets te maken hebben met Legiolease en/of elkaar. Maar het is goed, jullie winnen. Mensen zoals jullie krijgen het altijd voor elkaar om mensen die hulpvaardig zijn aan de kant te schuiven.
De mensen die mij reeds gecontact hebben weten ondertussen al beter en kunnen als ze dat willen op de gewone manier benaderen. We zullen zien hoe dit hele geval zich gaat oplossen. vriendelijke groet,


Frank

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Frank »

En als je eigen huis hebt ?

Frank

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Frank »

En als je eigen huis hebt ?

meisje

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door meisje »

Dit teken :} betekent lachen joh. zids

Jean

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Jean »

Beetje late reactie, maar verklaar je nader?

Fons

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Fons »

Kan ik uit de problemen komen met een nieuwe hypotheek ? Wij worden niet goed van het feit dat die rechtszaken jaren gaan duren .

Fons

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door el »

Jean, wanneer ik van mijn schuld af wil komen dan zal ik mijn contrakten met boete moeten beeindigen, het geld wat ik hier voor nodig heb zal dan uit het opnieuw afsluiten van een hypotheek moeten komen. op zich een mogelijke oplossing.

Maar het afkopen van je contrakten zou door Dexia gezien kunnen worden als dat je accepteerd dat het jou schuld is dat je in de problemen bent gekomen.
Ook bestaat de kans dat juridisch gezien ook geen rechten meer hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Wel denk ik dat je hier heel voorzichtig mee om moet gaan omdat volgens mij de kans bestaat dat dit je uiteindelijk nog meer geld kan gaan kosten, zeker wanneer later zou blijken dat Dexia in het ongelijk wordt gesteld.

Graag jouw reactie.

sanne

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door sanne »

Wij hebben vandaag de bank gebeld, wij gaan onze schuld ook aflossen met onze overwaarde. Het is voor ons de enige en beste manier!!
Door de bank is aangeraden een hypotheekkrediet te nemen. vr. gr. Sanne

jan2

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door jan2 »

jean;
als je werkelijk zoveel ervaring met legiolease had zou je niet hebben gead viseerd om naar DExia te schrijven om een regeling te krijgen.
Dan had je geweten dat Dexia NOOIT reageert op dat soort verzoeken.
M.a.w. in hoeverre ben je betrouwbaar ???

jan2

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door jan2 »

Sanne,

Wat is er op tegen het contract per maand te verlengen?

Zolang de beurs meer stijgt dan je inleg wordt je restschuld toch kleiner?
En het ziet er toch naar uit dat we het dieptepunt gehad hebben, ook
al wordt het een lange weg omhoog?

Zakkewasser

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Zakkewasser »

Jean,

Je bent een grote ***, mensen hebben problemen, ze dreigen hun huis kwijt te raken en jij gaat wel ff zorgen dat dat probleem wordt opgelost. Tuurlijk, vreet je eigen huis maar op.

*** !

ike

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door ike »

he zakkenwasser was jij maar zakken bij dexia :oops:

frederica

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door frederica »

Dit is een HEEEEEEEEEEEEEEL oud onderwerp.

Kijk maar eens naar de datum.

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste allemaal,


Laat je nooit, maar dan ook nooit verleiden om met je hypotheek
de restsschulden bij dexia te voldoen.
Niet betalen is toch de doelstelling van ons allemaal

Er zijn zat manieren om je maandlast te verlagen met de huidige hypotheektarieven.

Laat je dus niet gek maken door een voormalig SS adviseur
gr
Robert Jan[/b]

Jantje
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2003 16:01

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Jantje »

Wie kan mij adviseren of ik wel of geen tweede hypotheek moet nemen voor het betalen van mijn maandtermijnen.
Vanaf december moet ik zelf gaan betalen. De tussenpersoon waarin ik mijn aandelen lease heb afgesloten heeft mij aangeboden om tegen een renteloze lening de termijnen te gaan betalen. Dit kost mij nu niets maar mijn schuld loopt hiermee wel op en die is inmiddels € 76000,00.

Bij het aflopen van de 5jaars termijn wordt dan bekeken hoe het verder bataald zal gaan worden.

Gelukkig heb ik € 100000,00 overwaarde op mijn huis en zou ik een tweede hypotheek kunnen afsluiten om mijn schuld af te lossen of om voorlopig de termijnen te kunnen betalen van maandelijks € 657,00.
Gezien mijn inkomen kan ik de hypotheek afsluiten, ik heb dan t.o.v. Dexia geen verplichtingen meer maar ook geen rechten als Dexia een voorstel moet doen voor kwijtschelding of iets dergelijks.

En bovendien moet ik € 76000,00 lenen waar ik niets voor terug krijg.

Het geeft mij wel veel spanning. Ik heb nooit schulden gehad en het werd 2 jaar geleden zo mooi voorgesteld. Het koste niets en je kon nog geld overhouden ook.
Was ik er maar nooit aan begonnen en het houdt mij dag en nacht bezig want ik heb ook nog 4 jonge kinderen waar ik voor moet zorgen en die een hoop kosten.

Zelf kan ik niet naast mijn vaste lasten € 657,00 betalen.

Ik ben niet ingegaan op de hardheidsclausule Van Dexia want je staat met je rug tegen de muur.

Wie o wie kan mij advies geven?[/b]

Gast

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Gast »

Jantje, waarom zou je geen rechten meer hebben wanneer je je contrakten zou afkopen, je kan dit vast wel onder voorbehoud van rechten doen, ik denk dat je dit aan een van de stichtingen moet voorleggen.
Ik zit in een soortgelijke situatie als jij en ik overweeg hetzelfde te gaan doen.
Ik wil een krediethypotheek afsluiten zodat ik op het allerlaatste moment kan besluiten om mijn contrakten af te kopen, maar eerst laat ik straks de automatische incasso stopzetten en probeer het dan zo lang mogelijk te rekken.

jan2

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door jan2 »

je zal wel niet helemaal onnozel zijn maar voor alle zekerheid:

al heb je nog zoveel overwaarde op je huis, je moet de lening wel een keer aflossen...
als je oud ben kan dat als je dood ben en je huis verkocht wordt, dus dan geen probleem.wel rente natuurlijk.
als je jong bent kan het wel aflossingsvrij maar dan moet je je hele leven rente betalen, dus reken maar uit wat je dan kwijt bent als je niets kan aflossen....
m.a.w. je overwaarde is alleen een onderpand voor je lening,
en van een lening wordt je meestal niet gelukkig, vooral niet als dat geld gelijk aan Dexia gaat geven.....

Bobo

Re: Legio Lease wegwerken in een hypotheek!

Ongelezen bericht door Bobo »

nou dat is duidelijk, wie heeft er als enige belang bij dat dit onderwerp weer naar boven komt? juist, Jean.

waarschijnlijk postend onder enkele fake-namen.

dat u ff gewaarschuwd bent.

Gesloten